کامپیوتر اسمبل کنیم یا کیس آماده بخریم؟

کامپیوتر اسمبل کنیم یا کیس آماده بخریم؟

اشتراک گذاری

خرید یک کامپیوتر گیمینگ جدید، امری هیجان انگیز و در عین‌حال دشوار است. یکی از تصمیم‌های چالش برانگیز برای خرید یک کامپیوتر، انتخاب میان کامپیوترهای آماده یا کاستوم است. انتخاب هریک از این گزینه‌ها شامل مزیت‌های منحصر به‌فردی است.

به کامپیوترهایی که قبل از فروش توسط فروشنده یا کمپانی سازنده اسمبل می‌شوند، کامپیوترهای آماده یا پری‌بیلت (Pre-Built) می‌گویند. کاربران هیچ نقشی در انتخاب و اسمبل قطعات این کامپیوترها ندارند. خرید این نوع از کامپیوتر، مزیت‌ها و معایب مختلفی دارد.


مزایای اسمبل کامپیوتر چیست؟

برای مثال کاربران عادی که آشنایی با سخت افزار کامپیوتر ندارند، خرید کامپیوترهای پری‌بیلت انتخاب مناسبی است. معمولا این نوع کامپیوترها با گارانتی شرکتی همراه هستند. اما یکی از معایب کامپیوترهای آماده، شخصی سازی محدود است. سخت افزار این نوع کامپیوتر، ممکن است با نیازهای کاربران مطابق نباشد و با عملکرد نامناسبی همراه باشد.

در برابر کامپیوترهای آماده، کامپیوترهای کاستوم قرار دارند. تمام سخت افزار این کامپیوترها توسط کاربر انتخاب و اسمبل می‌شود. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا قطعات کامپیوتر را بر اساس نیازهای خود انتخاب کنند. انتخاب سخت افزار متناسب با نیاز کاربر، باعث بهبود تجربه کاربری می‌شود.

معمولا گیمرهای باتجربه، کامپیوترهای کاستوم را انتخاب می‌کنند. از ویژگی‎های کامپیوتر کاستوم می‌توانیم به قابلیت شخصی سازی قطعات، توسط کاربر اشاره کنیم. یکی از مزیت‌های آزادی عمل در انتخاب سخت افزار، صرفه جویی در قطعاتی است که برای کاربر از اولویت کمتری برخوردار هستند. همچنین در آینده کاربران قادر به تعویض یا ارتقای سخت افزار خود هستند.

اگر گیمر هستید، خرید و اسمبل کامپیوترهای کاستوم توصیه می‌شود. کامپیوترهای کاستوم آزادی عمل بیشتر و عملکرد بهتری، نسبت به کامپیوترهای پری‎بیلت ارائه می‌کنند. در آخر برای انتخاب میان کامپیوتر پری‌بیلت یا کامپیوتر کاستوم باید به نکاتی مانند بودجه، نوع کاربری و مهم‌تر از همه دانش فنی و مشاوره‌ی تخصصی کمک گرفت.

مشاوره‌ی تخصصی برای اسمبل کامپیوتر گیمینگ

خوشبختانه گروه مهندسین تخت جمشید چنین امکانی را برای دوست‌داران دنیای گیم فراهم کرده است. این مجموعه با داشتن نمایندگی بسیاری از برندهای خوشنام گیمینگ، موقعیت مشاوره‌ی تلفنی یا حضوری را فراهم کرده است. تا بدین صورت بهترین سیستم مناسب نیاز کاربر طراحی، تهیه و اسمبل شود. تمامی این مراحل زیر نظر متخصصین سخت افزار با سابقه و با بهترین قطعات موجود در بازار صورت می‌گیرد. این مجموعه یک کیس گیمینگ برای تیم گیم طور طراحی کرده است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.


در ابتدا با کیس شروع می‌کنیم. این مجموعه یکی از بهترین برندهای کیس‌های گیمینگ، یعنی کمپانی لیان لی و کیس PC O11 Dynamic برای این کامپیوتر انتخاب کرده است. لیان لی (Lian Li) از جمله بهترین برندهای فعال در حوزه‌ی تولید کیس‌ و لوازم جانبی کامپیوتر است؛ که طیف گسترده‌ای از محصولات باکیفیت را تولید می‌کند. لازم به ذکر است که گروه مهندسین تخت جمشید تنها نماینده‌ی انحصاری محصولات لیان‌ لی در ایران و همچنین خاورمیانه است.

بیشتر بخوانید  بررسی روتر دی لینک مدل DIR-822
کامپیوتر اسمبل کنیم یا کیس آماده بخریم؟ - گیم طور

کیس گیمینگ PC O11 Dynamic دارای طراحی شیک و مدرن با بدنه‌ی آلومینیومی سفید و پنل‌های شیشه‌ای حرارت‌‌دیده است و محیط داخلی کیس را به خوبی نمایش می‌دهد. ترکیب نورپردازی RGB و پنل‌های شیشه‌ای، این کیس را به یک انتخاب عالی برای گیمرهایی که می‌خواهند نمایی از درون کیس داشته باشند و سخت‌افزارها و قطعات آن را به نمایش بگذارند، تبدیل می‌کند.

نورپردازی RGB همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا کیس خود را به طور دلخواه نورپردازی کنید و ظاهر دلربایی به آن بدهید. این کیس از فرم ظاهری مید تاور (Mid Tower) که یکی از محبوب‌ترین فرم‌ها برای کیس‌های گیمینگ است، استفاده می‌کند. این فرم اندازه‌ی مناسبی دارد و به شما فضای کافی برای نصب قطعات سخت‌افزاری و کولینگ مناسب می‌دهد.

شاسی کیس از مواد اولیه SECC (فولاد سرد نورد گالوانیزه) ساخته شده و با ضخامت ۰.۸ میلی‌متری خود، استحکام بالایی در ساختار کیس ایجاد می‌کند. پنل‌های سقف، کف و پنجره کناری کیس به فیلترهای مغناطیسی گرد و غبار مجهز شده‌اند و از نفوذ و انباشت ذرات ریز جلوگیری می‌کنند. کیس گیمینگ PC O11 Dynamic در ابعاد ۲۷۲ در ۴۴۶ در ۴۴۵ میلی‌متر و وزن حدود ۱۰ کیلوگرم عرضه می‌شود.

کامپیوتر اسمبل کنیم یا کیس آماده بخریم؟ - گیم طور

کیس گیمینگ O11 Dynamic با هر چهار دسته از مادربردهای ATX ،Micro ATX ،Mini-ITX و EATX سازگاری کامل دارد. همچنین، دارای ۸ شکاف توسعه (اسلات PCIe) است و توانایی پشتیبانی از کارت‌های گرافیک بزرگ را دارد.

در مجموع این کیس قادر است از ۹ عدد درایو ذخیره‌سازی داده شامل ۶ درایو حافظه SSD و ۳ عدد هارد دیسک پشتیبانی کند. می‌توان، ۲ تا از درایوهای حافظه‌ را در قسمت پایین کیس و مابقی را پشت مادربرد مستقر کرد. کیس گیمینگ O11 Dynamic به منظور افزایش راندمان، برق و تغذیه مناسب قطعات به کار رفته، از فضای کافی برای نصب دو منبع تغذیه (PSU) برخوردار شده است.

گرما، تاثیر گذارترین عامل در فرسودگی و استهلاک قطعات است. یکی از ویژگی‌های برجسته این کیس، پشتیبانی از رادیاتورهای بزرگ است. این کیس، قابلیت میزبانی از ۳ عدد رادیاتور ۳۶۰ میلی‌متری (یا ۲۸۰ میلی‌متری) را برای سیستم خنک کننده آبی دارد. رادیاتورها را می‌توان در ضلع بالا، پایین و بخش کناری کیس نصب کرد. این موضوع به شما این امکان را می‌دهد تا سیستم واترکولینگ (Water Cooling) قدرتمندی را بسازید.

همچنین این کیس گیمینگ PC O11 Dynamic، فضای کافی برای نصب تا ۱۰ فن‌ را دارد. شما می‌توانید فن‌ها را در بالا، جلو، پایین و پشت کیس نصب کنید تا از جریان هوای مثبت و مناسبی برای خنک کردن قطعات سیستم خود بهره‌ ببرید. روی این کیس ۳ فن هوایی ۱۲۰ نصب شده است اما هسته‌ی اصلی کولینگ این دستگاه به عهده‌ی دستگاه خنک کننده مایع پردازنده لیان لی Galahad AIO UNI FAN SL Edition 360 White است. این خنک کننده مجهز به سه عدد فن ۱۲۰ و دو لوله ی خنک کننده است که دمای پردازنده‌ها را در نقطه‌ی ایده‌آل نگه می‌دارد.

بیشتر بخوانید  بررسی کامپیوتر گیمینگ دستی ASUS ROG Ally

کیس گیمینگ مدنظر با چندین کانفیگ‌ و براساس خواست مشتری طراحی و عرضه می‌شود. اما مدلی که در اختیار گیم طور قرار گرفته نسخه‌ی نسل دوازدهمی اینتل است. در این کیس شاهد استفاده از پردازنده نسل دوازدهمی اینتل i5 12400F با هسته‌های پردازشی ۲.۵۰ گیگاهرتزی هستیم. همچنین این دستگاه از ۱۶ گیگابایت رم با فرکانس بالا بهره می‌برد.

کامپیوتر اسمبل کنیم یا کیس آماده بخریم؟ - گیم طور

ماژول حافظه‌ی این کیس گیمینگ شامل از نوع SSD است و به واسطه‌ی اسلات‌های توسعه‌ی مادربرد قابلیت ارتقا تا ظرفیت‌های بالاتر را نیز دارد. برق این قطعات توسط پاور ۸۵۰ وات تامین می‌شود که در محفظه‌ی کیس لیان‌ لی پنهان شده است.

مدیریت کابل‌ها در کیس‌های گیمینگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این امر باعث می‌شود تا قطعات بدون تداخل با یکدیگر به صورت مجزا به فعالیت خود ادامه دهند. خوشبختانه فضای باز این کیس به شما این امکان را می‌دهد تا کابل‌های خود را به طور مرتب و منظم مخفی کنید تا جلوه زیباتری داشته باشد. همچنین کابل کشی و اسمبل این کامپیوتر توسط تیم تخت جمشید به صورت اصولی انجام شده است.

یکی از بزرگترین دغدغه‌های خریداران کامپیوترهای گیمینگ، ارتقا پذیری آن است. خوشبختانه این کیس به واسطه‌ی طراحی هوشمندانه، از قابلیت ارتقا آسان بهره می‌برد و شما می‌توانید در صورت نیاز مثل دیگر کیس‌ها سیستم کولینگ، کارت گرافیک، هارد و سایر قطعات آن را ارتقا داده و یا تعویض کنید. همچنین می‌توانید

کامپیوتر اسمبل کنیم یا کیس آماده بخریم؟ - گیم طور

کیس گیمینگ PC O11 Dynamic از نظر اتصالات جزو مدل‌های کارآمد است. در قسمت جلویی کیس، دو پورت USB 3.0، یک جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، یک جک ۳٫۵ میلی‌متری میکروفون، یک دکمه روشن-خاموش و یک پورت USB Type-C در نظر گرفته شده است که سرعت انتقالی برابر با ۱۲۸۰ مگابایت بر ثانیه را دارد که نیاز عموم کاربران تا مخاطبان حرفه‌ای را پاسخگو خواهد بود.


جمع بندی

تخت جمشید به عنوان تنها نماینده رسمی لیان لی در ایران و همچنین خاورمیانه یکی از بهترین مشاوران برای طراحی، اسمبل و خرید کامپیوترهای گیمینگ است. شما می‌توانید، در طی جلسه با مشاوران گروه مهندسین تخت جمشید براساس نیاز و بودجه‌ای که دارید، سیستم اسمبل شده بخرید. برای خرید این محصول و سایر محصولات گیمینگ بهتر به صورت حضوری به شعبه‌های تخت جمشید بروید تا راحت قبل از خرید محصول را تست کنید.

شما می‌‎توانید مشابه این کیس گیمینگ و دیگر محصولات را با ضمانت معتبر ۲۴ ماهه تخت جمشید، از نمایندگی‌ها شعبه مرکزی تخت جمشید در تهران، واقع در میدان ونک و شعبه اپال این شرکت در سعادت آباد تهران تهیه کنید. همچنین می‌توانید به صورت آنلاین و تلفنی نیز از خدمات این مجموعه در سایر شهرها بهره ببرید.

اخبار مرتبط

اخبار سینما و تلویزیون

زمان شروع تولید فیلم جدید ریدیک اعلام شد

پس از سال‌ها انتظار، فیلم‌برداری قسمت جدید فیلم‌های ریدیک با نام Riddick: Furya به‌زودی آغاز می‌شود. پس از تقریبا یک دهه انتظار به‌زودی شاهد ساخت