بررسی روتر دی لینک مدل DIR-822

بررسی روتر دی لینک مدل DIR-822

اشتراک گذاری

اینترنت امروزه به عضو جدا نشدنی زندگی غالب افراد بدل گردیده است. این تکنولوژی نسبت نو، در حال حاضر به شکلی در تار و پود و زندگی، کار و تحصیل ما پیچیده شده که گذران زندگی بدون آن برای اکثر ما ممکن نخواهد بود. همین امر موجب اهمیت پیدا کردن کیفیت و بستر دسترسی افراد به اینترنت می‌شود.

دسترسی به شبکه اینترنت باکیفیت و پایدار علاوه بر بستر دریافتی از ISP، نیازمند تجهیزات شبکه و البته صرف هزینه است. روترهای وایرلس یکی از این تجهیزات هستند که به نشر و برقراری ارتباط باکیفیت وایرلس درمحیط‌های کوچک خانگی تا دفترهای بزرگ اداری کمک می‌کنند.

علاوه بر این، روترهای وایرلس خانگی می‌توانند انتخاب مناسبی برای گیمرها، استریمرها و البته تولید کنندگان محتوا باشند. از این رو در این بررسی به سراغ یکی از بهترین روترهای موجود در بازار از برند خوشنام دی لینک (D-Link) خواهیم رفت.


نگاه اولیه به روتر دی لینک مدل DIR-822

 روتر D-Link AC1200 DIR-822 محصولی میان‌رده و با قیمت مناسب است که با بازار هدف کاربران خانگی و دفاتر کوچک عرضه شده. این روتر با بهره گیری از استاندارد 802.11ac و چهار آنتن قدرتمند با قابلیت کارکرد در دو باند فرکانسی و پورت های Fast Ethernet تجربه دسترسی به یک شبکه یکپارچه و پایدار با سرعت وایرلس ۱۲۰۰ مگابیت بر ثانیه (Mbps) را برای کاربران را فراهم می کند.

همچنین این روتر قدرتمند با پوشش دهی فوق العاده‌ و سیستم جلوگیری از تداخل سیگنال به شما امکان تجربه‌ی بازی آنلاین، استریم HD، انتقال فایل، چت تصویری، ایمیل و گشت و گذار در وب را با بهترین کیفیت ممکن فراهم می‌آورد. علاوه براین قابلیت های امنیتی این دستگاه، امنیت اطلاعات شما را تضمین میکند و شبکه را از خطر حمله‌های ناخواسته حفظ می‌کند.


جعبه گشایی روتر دی لینک مدل DIR-822

روتر بی‌سیم دی لینک DIR-822 AC1200 با بسته بندی مقوایی آبی رنگی عرضه می‌شود که علاوه برا تصویر خود روتر، برخی از ویژگی‌ها و اطلاعات پایه‌ی این محصول روی آن ذکر شده است. درون بسته بندی محصول، آداپتور برق، کابل شبکه، راهنمای راه اندازی سریع، گارانتی و البته خود روتر قرار دارند.

بیشتر بخوانید  بررسی گوشی Nova 9
بررسی روتر دی لینک مدل DIR-822 - گیم طور

مشخصات فنی روتر دی لینک مدل DIR-822

پیش از هرچیزی لازم است نگاهی به مشخصات سخت افزاری این روتر داشته باشیم. روتر بی‌سیم DIR-822 AC1200 در ابعاد ۱۹۰x۱۳۳x۳۸ میلی متری و وزن نسبتا سبک ۲۶۳ گرمی عرضه شده است. روتر فوق مجهز به چهار آنتن خارجی ثابت با توان ۵ dBi هستند که در قسمت پشت و طرفین بدنه پلاستیکی مشکی رنگ این مدل تعبیه شده‌اند.

بررسی روتر دی لینک مدل DIR-822 - گیم طور

در قسمت جلویی بدنه‌ی روتر نه نشانگر LED به منظور مشخص کردن وضعیت سرویس‌ها قرار گرفته است. همچنین در بخش پشتی بدنه دو کلید برای پاور و WPS تعبیه شده است که در کنار پورت‌های این روتر قرار گرفته‌اند.

ابعاد ۱۹۰x۱۳۳x۳۸ میلی‌متر
وزن ۲۶۳ گرم
تکنولوژی و سرعت بی‌سیم وایرلس دو بانده  802.11AC با حداکثر سرعت ۱۲۰۰ مگابیت بر ثانیه (Mbps)
باند(ها) ۵، ۲.۴ گیگاهرتز (GHz)
پردازنده  Realtek RTL8197DL – 660MHz
رابط‌ها LAN (RJ-45) ،WAN (RJ-45)
استانداردهای IEEE IEEE 802.11b/g/n/ac, IEEE 802.3u
آنتن خارجی چهار عدد با توان ۵ dBi
پورت‌ها چهار عدد پورت LAN، یک عدد پورت WAN با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه (Mbps)
نشانگر LED Power ،WLAN ،LAN ،Internet ،WPS
کلیدها Power ،WPS/Reset
منبع تغذیه آداپتور با خروجی ۱۲ وات DC و ۰.۵ آمپر

روتر فوق مجهز به چهار پورت شبکه (LAN) و یک پورت WAN (با رنگ زرد) است که با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه (Mbps) برای کاربر در دسترس هستند؛ اما متاسفانه در این مدل خبری از پورت USB نیست که این موضوع به خصوص برای کاربران خانگی می‌تواند یک نکته‌ی منفی محسوب شود.

بررسی روتر دی لینک مدل DIR-822 - گیم طور

روتر دی لینک مدل DIR-822 مجهز به پردازنده تک هسته‌ای Realtek RTL8197DL است که با سرعت ۶۶۰ مگاهرتز کار می‌کند. همچنین این پردازنده از آخرین استاندارد بی‌سیم 802.11ac و تکنولوژی انتقال چند کاربره‌ی MU-MIMO را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید   معرفی ویدئویی مانیتور گیمینگ MSI مدل Optix G27CQ4

این روتر از ۶۴ مگابایت حافظه رم و ۸ مگابایت فضای ذخیره سازی به منظور پشتیبانی از رابط کاربری و سیستم عامل داخلی خود بهره می‌برد. همچنین روتر DIR-822 حداکثر پهنای باند ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را برای باند ۲.۴ گیگاهرتز و ۸۶۷ مگابیت بر ثانیه را برای باند ۵ گیگاهرتزی ارائه می‌دهد.


مشخصات نرم افزاری روتر دی لینک مدل DIR-822

روتر دی لینک مدل DIR-822 به منظور تسهیل هرچه بیشتر رابط کاربری از سیستم عامل داخلی و رابط گرافیکی مبتنی بر وب بهره می‌برد. این مدل همچنین با غالب سیستم‌ عامل‌های روز از جمله مک و ویندوز سازگاری کامل دارد. همچنین بدون هیچ مشکلی با توزیع‌های لینوکسی در ارتباط است. این روتر به منظور پشتیبانی در پلتفرم موبایل با اپلیکیشن QRS Mobile در دسترس خواهد بود.

فایروال و امنیت Network Address Translation (NAT) ،Stateful Packet Inspection (SPI)
پروتکل TCP/IP IPv4 و IPv6
مدیریت و پیکربندی پیکربندی رابط کاربری گرافیکی مبتنی بر وب
نرم افزار موبایل QRS
قابلیت پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های ویندوز ویستا، ۷، ۸، ۱۰ و بالاتر، مک او‌اس

رابط کاربری مبتنی بر وب این روتر با سیستم راه‌اندازی سریع و منوی روان و ساده طراحی شده است که استفاده را برای کاربران در تمام سطوح ممکن می‌سازد. تنظیمات این بخش در هشت دسته بندی مختلف اجازه بهره گیری از تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این دیوایس را می‌دهد.

بررسی روتر دی لینک مدل DIR-822 - گیم طور

برخی از این امکانات نرم افزاری شامل Yandex DNS و Safe DNS به منظور تجربه‌ی وب‌گردی ایمن، کنترل والدین به منظور فیلتر کردن صفحات غیرمجاز، تعریف شبکه‌ی مهمان و… هستند. همچنین روتر DIR-822 با بهره‌مندی از تکنولوژی QoS قادر است به صورت هوشمند مدیریت ترافیک شبکه را برعهده گیرد، تا بدین صورت موجب کاهش پکت لاست و تاخیر شبکه شود. این پکیج در مجموع می‌تواند تجربه‌ی نرم افزاری درجه یکی را در این رده قیمتی ارائه دهد.


نتیجه گیری

روتر دی لینک DIR-822 با ارائه شبکه بی‌سیم دو بانده ۲.۴ و ۵ گیگاهرتزی تا سقف سرعت ۱۲۰۰ مگابیت بر ثانیه، محصولی کاملاً کاربردی در سطح میان رده است. در این مدل شاهد چهار آنتن ثابت پرقدرت و چهار پورت شبکه (LAN) و یک پورت WAN هستیم.

این روتر با پشتیبانی نرم افزاری به روز و بهره گیری از تکنولوژی‌هایی جدید می‌تواند یک انتخاب با ارزش خرید بالا برای کاربران خانه‌ای تا دفترهای کوچکی باشد که نیاز به تعریف شبکه بی‌سیم باکیفیت، ایمن و پایدار را دارند. شما می‌توانید روتر دی لینک DIR-822 ضمانت معتبر سه ساله آونگ از نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

اخبار مرتبط

اخبار سینما و تلویزیون

تاریخ اکران فیلم ۲۸ سال بعد اعلام شد

سونی پیکچرز تاریخ اکران فیلم ۲۸ سال بعد به کارگردانی دنی بویل را اعلام کرده است که تابستان ۲۰۲۵ این فیلم پساآخرالزمانی اکران خواهد شد.