معرفی کیس گیمینگ MEG Aegis Ti5

معرفی کیس گیمینگ MEG Aegis Ti5

اشتراک گذاری

ام‌اس‌آی (MSI) از جمله برترین برندهای فعال در حوزه‌ی سخت افزار  و به صورت ویژه سخت افزار گیمینگ است که طیف گسترده‌ای از محصولات را تولید می‌کند.  این برند در تولید کیس‌های prebuilt نیز سابقه‌ای طولانی دارد. کیس‌های ‍ٖprebuilt گزینه‌ای مناسب برای همه‌ی کسانی که علاقه‌مند به داشتن یک غول گیمینگ با گارانتی معتبر هستند. 

امروز  به  معرفی  یکی  از  جدیدترین  کیس‌های گیمینگ این  کمپانی  یعنی  کیس نسل دوازدهمی MEG Aegis Ti5 می‌پردازیم. این کیس که یکی از قدرتمندترین مدل‌های حال حاضر بازار است، از سمت مجموعه‌ی ماتریس که تنها نماینده‌ی انحصاری محصولات MSI در ایران است، در اختیار گیم طور قرار گرفته است. این کیس نسل دوازدهمی با سخت افزار قابل توجه در کنار طراحی زیبا و با هدف قرار دادن بازار گیمینگ تولید شده است.


ظاهر و طراحی  کیس گیمینگ MEG Aegis Ti5

 کیس گیمینگ MEG Aegis Ti5 ظاهر بسیار جذابی دارد و کمابیش یادآور سفینه‌های فضایی است.  در طراحی این محصول از برش و انحناهای نامعمول استفاده شده و رنگ خاکستری و مشکی مات، و ترکیب آن با نورپردازی نوارهای RGB در اطراف کیس ظاهر متفاوتی به آن بخشیده است.

در پنل جلویی می‌توان لوگوی آشنای MSI Dragon را دید که معرف لاین گیمینگ  MSI است. این لوگو به واسطه‌ی RGB پس زمینه جلوه‌ی زیبایی پیدا کرده است. بالاتر از آن نیز دایال (Dial) کیس قرار گرفته است که علاوه بر نمایش اطلاعات سیستم یا تصویر مورد نظر شما، می‌تواند به عنوان شورتکات دسترسی به نرم افزارهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین  در پنل بالایی کیس تعدادی پورت کارآمد به منظور دسترسی سریع قرار گرفته است. در ادامه  پنل بالایی کیس شیشه‌ای طراحی شده است که دید خوبی به نورپردازی فن‌های داخلی کیس به ما می‌دهد.

ابعاد این کیس ۶۸۶ در ۳۵۷ در ۶۷۳ میلی‌متر است و وزن بسیار بالای ۱۵.۶ کیلوگرمی دارد. بدنه‌ی این کیس  متشکل از شاسی فلزی و پوشش پلاستیکی است که ازین مدل یک کیس بسیار محکم و سنگین ساخته است.

با وجود سنگین بودن این مدل، به واسطه‌ی طراحی ارگونومیک این مدل، حمل و نقل آن از طریق هندل‌های کیس بسیار ساده است.در مجموع کیس گیمینگ  MEG Aegis Ti5 را می‌توان مدلی با ظاهر نامعمول و در عین حال کارآمد دانست که در القای حس گیمینگ بسیار موفق بوده است.


جعبه گشایی  کیس گیمینگ MEG Aegis Ti5

 کیس گیمینگ MEG Aegis Ti5 در بسته بندی بزرگ کارتنی دو لایه عرضه می‌شود. این مدل به جهت محافظت در پوشش نمدی و در میان یونولیت محکم شده تا در زمان حمل هیچ گونه آسیبی را متحمل نشود.

همراه بسته بندی این محصول می‌توان در بسته بندی نسبتا لوکس سایر متعلقات دستگاه شامل دفترچه‌های راهنما، گارانتی، کابل برق و البته یک دستمال مشکی با لوگوی MSI به جهت تمیز نمودن کیس عرضه می‌شود.


مشخصات فنی و سخت افزار

کیس گیمینگ MEG Aegis Ti5 با چندین کانفیگ‌ عرضه می‌شود و مدلی که در اختیار ویچیاتو قرار گرفته نسخه‌ی نسل دوازدهمی اینتل و یکی از قدرتمندترین کیس‌های پر بیلت موجود در بازار است. در این کیس شاهد استفاده از پردازنده نسل دوازدهمی اینتل  i9  12900k با هسته‌های پردازشی ۳.۲ گیگا هرتزی هستیم. در کنار این پردازنده کارت گرافیک rtx 3090 با ۲۴ گیگابایت حافظه و ۱۲۸ گیگابایت رم DDR5  (شامل ۴ اسلات ۳۲) باعث شده تا کامپیوتر ٖTi5 با بدون مشکل تمامی نرم افزارها و بازی‌های روز را اجرا کند.

معرفی کیس گیمینگ MEG Aegis Ti5 - گیم طور

این کیس گیمینگ دارای حافظه سه ترابایت HDD از نوع ۳.۵ اینچی و دو ترابایت SSD PCIe از نوع m.2 است که در اجرای روان و با سرعت هر نرم افزای مشهود هست. علاوه براین، مدل فوق مجهز به سه اسلات M2 PCIe  نسل ۴ است که امکان ارتقا را برای کاربر فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید  معرفی لپ تاپ گیمینگ MSI Vector GP76

یکی از بزرگترین دغدغه‌های خریداران کیس‌های پری بیلت، ارتقا پذیری آن است. خوشبختانه کیس گیمینگ MEG Aegis Ti5 از قابلیت ارتقا آسان بهره می‌برد که می‌توانید در صورت نیاز مثل دیگر کیس‌ها سیستم کولینگ، کارت گرافیک، هارد و رم آن را ارتقا دهید. البته سخت افزار موجود در این کیس گیمینگ باعث شده تا چند سال به راحتی از آن استفاده کنید و نیازی به انجام این کار نداشته باشید. 

پردازنده‌ی مرکزی Intel® Core™ i9-12900K Processor
چیپست Intel® Z690
رم ۱۲۸ گیگابایت شامل چهار اسلات ۳۲ گیگابایتی DDR5 با فرکانس ۴۴۰۰ مگاهرتز
کارت گرافیک MSI GeForce® RTX 3090
حافظه سه ترابایت HDD از نوع ۳.۵ اینچی و دو ترابایت SSD PCIe از نوع m.2 + با قابلیت ارتقا
اتصال لن Intel WGI225-V (2.5G)
Intel WGI219-V (1G)
سیستم صوتی صدای ۷.۱ کانال HD با تقویت کننده صوتی Nahimic (مدل ALC1220P)
سیستم خنک کننده MSI AIO Liquid Cooler (240mm)
پاور 850W 80 Plus Gold certified (SFX)
اتصالات I/O (پنل جلویی) یک عدد USB 3.2 Gen 2 Type C (Support PD 15W 3A)
دو عدد USB 3.2 Gen 1 Type A
یک عدد Mic-in
یک عدد Headphone-out
اتصالات I/O (پنل پشتی) دو عدد USB 2.0
یک عدد PS/2 Combo Port
یک عدد HDMI 2.0b
یک عدد USB 3.2 Gen 2×2 Type C
سه عدد USB 3.2 Gen 2 Type A
یک عدد Thunderbolt 4 (Optional)
(Support PD 60W / DP 1.4a / USB 4 compliant)
دو عدد RJ45 (2.5G + Gigabit LAN)
پنج عدد Audio jacks
یک عدد Optical S/PDIF out
اتصال وایرلس Intel® Wi-Fi 6E AX211
بلوتوث 5.2
اقلام همراه کابل برق، راهنمای سریع، کارت گارانتی، دستمال پارچه‌ای
قیمت ۱۷۹ میلیون تومان

قدرت بسیار زیاد کارت گرافیک RTX3090 و ترکیب آن با دیگر قطعات کیس ترکیب بسیار مناسبی را به وجود آورده و با دیدن تعداد فریم بازی‌ها می‌توان به خوبی به این موضوع پی برد. این کیس توانایی اجرای تمام بازی‌های نسل 9 را با کیفیت 1440p و به صورت میانگین ۱۴۴ فریم دارد. البته شما حتی می‌توانید به راحتی با گرافیک 4K نیز به بازی کردن بپردازید.

این کیس گیمینگ توانسته بازی Far Cry 5 را با بالاترین تنظیمات گرافیکی و رزولوشن 1440 با ۱۰۷ فریم بر ثانیه اجرا کند که قدرت بالای آن را به ما نشان می‌دهد. همچنین در بازی Forza Horizon 4  بر روی بالاترین تنظیمات بازی و کیفیت 1440 این محصول می‌توانست ۱۳۲ فریم را به نمایش بگذارد. این رقم برای بازی GTA V حدود ۱۳۶ فریم در ثانیه به ثبت رسیده است. واضح و بدیهی است که فریم ریت در بازی‌هایی آنلاین مولتی پلیر مثل CSGO و Apex و Fortnite و احتمالا R6 بالای ۲۰۰  فریم خواهد بود.

همان طور که از یک کیس گیمینگ خوب انتظار می‌رود دمای پردازنده هنگام انجام پردازش‌های سنگین متعادل خواهد ماند و دلیل آن استفاده از خنک کننده مایع قدرتمند ۲۴۰ میلی‌متری است.  MSI در این مدل از سیستم کولینگ انحصاری خود استفاده کرده است. بدین صورت که در این مدل پردازنده و کارت گرافیک هر یک به واسطه‌ی قرار گیری در یک محفظه‌ی مستقل به صورت جداگانه خنک می‌شوند. علاوه براین MSI در این مدل به واسطه‌س تعبیه‌ی فن‌ها کناری کاملا توانسته فشار هوای مثبت را ممکن سازد. بدین صورت حتی در سنگین‌ترین پردازش‌ها نیز شاهد افزایش دمای قطعات نخواهیم بود.

در ادامه باید به این نکته اشاره کرد که وظیقه تامین برق این قطعات سخت افزاری به عهده یک پاور ۸۵۰ وات با استاندارد گلد است. در این کیس قسمت پاور نسبت به بقیه فضاها کاملا ایزوله شده است. بدین صورت گرمای حاصل شده از  قسمت پاور نمی‌تواند به باقی قسمت‌ها نفوذ پیدا کند. همچنین این سیستم ایزوله سازی از انتقال نویز، جرقه و یا موارد دیگر ناشی از عملکرد پاور دستگاه به قسمت های دیگر جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید  بررسی گوشی هواوی Nova 9 SE

همان طور که اشاره کردیم این pc گیمینگ با کانفیگ‌های دیگری نیز در دسترس است که شما می‌توانید بسته به نیاز خود اقدام به تهیه  کنید. کیسی که در اختیار گیم طور قرار گرفته است یکی از قدرتمندترین کامپیوترهای بازار است که قیمت قابل توجهی نیز دارد.

با ابن حال نسخه‌ی ارزان قیمت‌تر این کیس نیز با پردازنده‌ی i7-12700K اینتل، کارت گرافیک MSI GeForce® RTX 3070ti در کنار ۶۴ گیگابایت رم (دو ماژول ۳۲) با قابلیت ارتقا عرضه شده است. این نسخه ۲ ترابایت هارد ۳.۵ اینچی و ۱ ترابایت SSD از نوع m.2 با قابلیت ارتقا دارد. با وجود اینکه این کانفیگ از نظر پردازشی با نسخه‌‌ای که در دست گیم طور است در یک سطح نیست، با این حال برای تجربه‌ی سنگین‌ترین نرم افزار و بازی‌های روز کاملا مناسب است و یک کامپیوتر کاملا حرفه‌ای محسوب می‌شود. مشخصات این کامپیوتر به شرح زیر است:

پردازنده‌ی مرکزی Intel® Core™ i7-12700K Processor
چیپست Intel® Z690
کارت گرافیک MSI GeForce® RTX 3070Ti
رم ۶۴ گیگابایت شامل دو اسلات ۳۲ گیگابایتی DDR5 با فرکانس ۴۴۰۰ مگاهرتز
حافظه دو ترابایت HDD از نوع ۳.۵ اینچی و یک ترابایت SSD PCIe از نوع m.2 + با قابلیت ارتقا

حال که به قطعات پرداختیم، لازم است تا نگاهی به دیال این مدل بی‌اندازیم. این دیال که در پنل جلویی کیس طراحی شده است توانسته ظاهر این مدل را به صورت چشمگیری بهبود بخشد. این دیال با چرخش و فشار می‌تواند به کاربر برای دسترسی به بخش‌های مختلف کمک کند. 

شورتکات‌های دیال به وسیله‌ی نرم افزار MSI Center قابل کنترل هستند. این نرم افزار به شما اجازه می‌دهد تا پنج پروفایل متفاوت برای دیال طراحی کنید تا علاوه بر دسترسی به بخش‌های نرم افزاری گوناگون به قابلیت مانیتورینگ نیز دسترسی داشته باشید. علاوه براین شما می‌توانید اقدام به شخصی سازی نمایشگر دیال این کیس کنید.

نرم افزار MSI Center به شما قابلیت‌های متعدد دیگری نظیر بوست کولینگ، شخصی سازی نورپردازی‌های کیس و گزارش کامل عملکرد تک به تک قطعات را نیز می‌دهد که مدیریت و نگهداری کامپیوتر را تسهیل می‌بخشد. شما همچنین می‌توانید با نصب سایر پلاگین‌های این نرم افزار دسترسی بیشتری به سایر قابلیت‌های هوشمند این کامپیوتر داشته باشید.

علاوه براین به جهت بهبود تجربه‌ی صوتی این کیس از سیستم صوتی مدرن nahimic نیز  بهره می‌برد که بالاترین کیفیت صدای خروجی ممکن را برای کاربر ممکن می‌سازد. صدای مجازی ۷.۱ این سیستم برای کاربران و به صورت ویژه گیمرها مفید واقع می‌شود و به آن‌ها امکان تجربه‌ی صوتی دقیق و رسا را به خصوص در عناوین شوتر و اکشن ممکن می سازد.


درگاه‌های ارتباطی کیس گیمینگ MEG Aegis Ti5

کیس گیمینگ MEG Aegis Ti5 از نظر اتصالات جزو مدل‌های غنی و کارآمد است. این کیس هم در پنل بالایی و هم در قسمت پشتی پورت‌هایی را تعبیه دیده است. اتصالات لبه‌ی بالایی شامل دو درگاه USB 3.2 Gen 1 Type-A، یک جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، یک جک ۳٫۵ میلی‌متری میکروفون و یک درگاه USB 3.2 Gen 2 Type C هستند که برای اتصال ماوس و کیبورد و هدفون/میکروفون کافی هستند.

معرفی کیس گیمینگ MEG Aegis Ti5 - گیم طور

اتصالات پنل پشتی همه‌ی آن چیزی است که یک کاربر حرفه‌ای به آن نیاز دارد. این اتصالات شامل درگاه صدا، یک درگاه اپتیکال S/PDIF، دو درگاه شبکه RJ45 (2.5G و 1G)، سه درگاه USB 3.2 Gen 2 Type-A، یک درگاه USB 3.2 Gen 2×2 Type C با سرعت انتقال داده‌ی بیشینه‌ی ۲۰ گیگابیت بر ثانیه (۲ برابر سرعت انتقال Gen 2)، یک درگاه تاندربولت ۴ با پشتیبانی از Diplay Port 1.4a و همچنین شارژ معکوس ۶۰ وات و سازگار با USB 4، یک درگاه HDMI 2.0b با پشتیبانی از HDR و رزولوشن 4K با نرخ فریم ۶۰ هرتز، یک درگاه PS/2 و در نهایت دو درگاه USB 2.0‌ می‌شود. 

همچنین کارت گرافیک از یک درگاه HDMI 2.1 و سه Display Port 1.4a بهره می‌برد. این دستکاه همچنین دارای پورت LAN پرسرعت و به روز بوده و از سرعت 2.5 گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند. این پورت باعث شده تا دیگر نگرانی بابت ضعف در استفاده از اینترنت و به صورت LAN وجود نداشته باشد.  در کنار درگاه‌های ارتباطی، کیس گیمینگ Aegis Ti5 به وای‌فای 6E هم مجهز است و امکان ارتباط با بلوتوث ۵.۱ نیز برای آن درنظر گرفته شده است که در مجموع از این مدل یک گزینه‌ی کارآمد برای برآورده کردن تمام نیازهای یک کاربر حرفه‌‌ای، می‌سازد.


جمع بندی

کیس گیمینگ MEG Aegis Ti5 یکی از بهترین و قدرتمندترین محصولات موجود در بازار است که از جدیدترین پردازنده و کارت گرافیک بازار در کنار کولینگ قدرتمند و اتصالات کافی بهره برده است. این مدل با قیمت حدود ۱۷۹ میلیون تومان و گارانتی ۲۴ ماهه‌ی ماتریس از دیجی کالا و سایر فروشگاه‌های معتبر بازار قابل تهیه است.

اخبار مرتبط

اخبار سینما و تلویزیون

تاریخ اکران فیلم ۲۸ سال بعد اعلام شد

سونی پیکچرز تاریخ اکران فیلم ۲۸ سال بعد به کارگردانی دنی بویل را اعلام کرده است که تابستان ۲۰۲۵ این فیلم پساآخرالزمانی اکران خواهد شد.