معرفی لپ تاپ گیمینگ MSI Vector GP76

معرفی لپ تاپ گیمینگ MSI Vector GP76

اشتراک گذاری

ام‌اس‌آی (MSI) از جمله برترین برندهای فعال حوزه‌ی سخت افزار و به صورت ویژه سخت افزار گیمینگ است که طیف گسترده‌ای از محصولات را تولید می‌کند. همچنین این برند حضور فعالی در بازار لپ تاپ‌های مناسب بازی دارد و لاین‌های متعددی را به این امر اختصاص داده است.

امروز به معرفی یکی از جدیدترین محصولات لاین وکتور (Vector) این کمپانی یعنی لپ تاپ نسل دوازدهمی MSI Vector GP76 می‌پردازیم. این لپ تاپ که از قدرتمندترین مدل‌های حال حاضر بازار است که از سمت مجموعه‌ای ماتریس که تنها نماینده‌ی انحصاری محصولات MSI در ایران است، در اختیار گیم طور قرار گرفته است. این لپ تاپ نسل دوازدهمی با سخت افزار قابل توجه در کنار طراحی زیبا و با هدف قرار دادن بازار گیمینگ تولید شده است.


ظاهر و طراحی بدنه

لپ تاپ گیمینگ MSI Vector GP76 با ظاهری مدرن و زیبا با رنگ مشکی مات عرضه شده است. در این مدل خبری از ظاهر شلوغ و نورپردازی‌های معمول مدل‌های گیمینگ دیده نمی‌شود. با این حال برش‌های زاویه دارن بدنه و ورودی فن‌ها در کنار لوگوی اژدهای MSI روی پنل جلویی در القای حس گیمینگ موفق بوده است.

این لپ تاپ که از ترکیب آلومینیوم و پلاستیک ساخته شده، با ابعاد ۳۹۷x۲۸۴x۲۵.۹ میلی‌متری و وزن نسبتا سنگین ۲.۹ کیلوگرمی عرضه شده است. هرچند باید در نظر داشت که این وزن به واسطه‌ی سایز ۱۷ اینچی و فن‌ها بزرگ این مدل گیمینگ کاملا توجیه پذیر است.

معرفی لپ تاپ گیمینگ MSI Vector GP76 - گیم طور

بدنه‌ی سمت راست، چپ و البته‌ پشتی این مدل با پورت‌های متعدد و کارآمد پوشیده شده است. همچنین می‌توان خروجی فن‌های قدرتمند این مدل را در لبه‌های سمت راست و چپ و همچنین پنل زیرین این مدل مشاهده کرد.

با باز کردن لپ می‌توان تاچ پد و کیبورد ممبران فول سایز استیل‌سریز (Steel Series) این مدل را مشاهده کرد. کیبورد به واسطه‌ی نورپردازی RGB جلوه‌ی زیبایی به این مدل بخشیده است. این کیبورد از قابلیت نورپردازی Per Key RGB بهره می‌برد. این ویژگی به کاربر اجازه‌ی برنامه ریزی جداگانه‌ی هر کلید و طراحی افکت‌های نورپردازی بسیار متنوع را می‌دهد.

در مجموع لپ تاپ گیمینگ MSI Vector GP76 را می‌توان یک مدل زیبا، کارآمد و با استحکام بالا دانست. این مدل برای گیمرها و تولید کنندگان محتوا می‌تواند یک انتخاب عالی باشید. هرچند باید در نظر داشت که جابه‌جایی مستمر آن ساده نیست.


جعبه گشایی لپ تاپ گیمینگ GP76

لپ تاپ گیمینگ MSI Vector GP76 در بسته بندی محکم کارتنی و دو لایه عرضه می‌شود. با باز کردن بسته بندی می‌توان خود لپ‌تاپ در محافظ فومی، شارژر و آداپتور محصول، دفترچه‌ی راهنما، کوله پشتی همراه، ضمانت و گارانتی محصول و البته کارت قرعه کشی ماتریس را مشاهده کرد.

معرفی لپ تاپ گیمینگ MSI Vector GP76 - گیم طور

این لپ تاپ به همراه یک کوله‌ی لپ تاپ بزرگ و تک تبله عرضه می‌شود. از این کوله می‌توان به جهت حمل آسان این مدل ۱۷ اینچی طراحی شده است. همچنین سایر متعلقات لپ تاپ و تعداد محدودی لوازم شخصی را می‌توان در این کوله‌ جا داد.

این کوله از جنس کتان بوده که با دوخت محکم حمل سنگین‌ترین ابزار را به راحتی ممکن می‌کند. همچنین این کوله به بندهای قابل تنظیم مجهز است که به کاربر اجازه می‌دهد تا متناسب با قد خود، از کوله استفاده نماید.

بیشتر بخوانید  معرفی کیس گیمینگ MSI MEG Infinite X 11th

مشخصات فنی و سخت افزار

لپ تاپ گیمینگ MSI Vector GP76 با کانفیگ‌های متعددی عرضه شده است. مدلی که در اختیار گیم طور قرار گرفت نسخه‌ی اینتلی i7 نسل دوازدهم است. همچنین این نسخه از و ۱۶ گیگابایت رم DDR4 با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز بهره می‌برد که قابلیت ارتقا تا ۶۴ گیگابایت را نیز فراهم می‌کندٖ. ماژول حافظه‌ی این لپ تاپ ۱ ترابایت SSD نسل چهار از نوع NVMe PCIe SSD است. این ماژول به واسطه‌ی دو اسلات m2 قابلیت ارتقا را نیز فراهم می‌کند.

معرفی لپ تاپ گیمینگ MSI Vector GP76 - گیم طور

و در نهایت این لپ تاپ از گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti بهره می‌برد که در مجموع از این مدل یک انتخاب ایده آل برای گیمینگ و هرنوع پردازش گرافیکی ساخته است. MSI در این مدل تمام توان کارت گرافیک RTX 3070 Ti را با داینامیک بوست در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این ویژگی موجب شده تا اجرای جدیدترین بازی‌های روز و سنگین‌ترین نرم‌افزارهای طراحی به راحتی روی این لپ تاپ ممکن باشند.

پردازنده‌ی مرکزی Core i7-12700H
پردازنده‌ی گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti
رم ۱۶ گیگابایت (شامل دو اسلات و قابل ارتقا تا ۶۴ گیگابایت)
حافظه ۱ ترابایت SSD از نوع NVMe PCIe SSD (شامل دو اسلات m.2)
صفحه نمایش نوع IPS با نرخ تازه سازی ۳۶۰ هرتز و زمان پاسخگویی ۳ میلی ثانیه
ابعاد ۳۹۷x۲۸۴x۲۵.۹۱۵.۹ میلی‌متری
وزن ۲.۹ کیلوگرم
باتری ۶۵ وات ساعتی
اتصالات پورت‌های USB-C 3.2  و USB-A 3.2 ، جک هدفون در لبه‌ی سمت چپ + دو عدد پورت USB-A 3.2 در لبه‌ی سمت راست +  درگاه مینی دیسپلی‌پورت، جک شبکه ٢.۵ گیگابیتی، درگاه HDMI و سوکت برق در لبه‌ی پشتی
اقلام همراه آداپتور ۶۵ واتی، کوله‌ پشتی گیمینگ
قیمت ۷۵ میلیون تومان

بهره‌مندی از RTX 3070 Ti با ۱۵۰ وات TGP در اجرای بازی‌ها کاملا مشهود است . این مدل قابلیت اجرای تمام بازی‌های نسل نهم را با FPS بالا خواهد داشت. همچنین این مدل توانایی اجرای بازی‌ها را در حداکثر تنظیمات و با یک مانیتور در وضوح 4Kرا خواهد داشت.

معرفی لپ تاپ گیمینگ MSI Vector GP76 - گیم طور

لپ تاپ فوق با اتصال به برق در اجرای بازی Witcher 3 در حداکثر تنظیمات FHD توانست ۱۱۳ فریم در ثانیه را ثبت کند . این ارقام برای بازی GTA V حدود ۱۱۰ فریم در ثانیه، بازی Shadow of the Tomb Raider حدود ۱۳۰ فریم در ثانیه و بازی جدید Elden Ring حدود ۵۰ فریم در ثانیه را در حالت گرافیکی اولترا ثبت کند. این فریم ریت برای عناوین محبوب و آنلاین مولتی پلیر نظیر کانتر استرایک (CS:GO)، ایپکس (Apex) و فورتنایت، نرخ فریم به‌راحتی به بالای ۲۰۰ خواهد رسید.

مانند تمامی لپ تاپ‌های گیمینگ، لپ تاپ MSI Vector GP76 نیز هنگام پردازش‌های سنگین دمای بالایی را تجربه می‌کند. با این حال MSI Vector GP76 در این مدل از سیستم خنک کننده‌ی مدرن Cooler Boost 5 استفاده کرده است. این سیستم شامل ۶ لوله‌ی حرارتی اطراف پردازنده مرکزی و پردازشگر گرافیکی و ۲ فن قدرتمند در طرفین بورد است. این سیستم خنک کننده با به حداقل رساندن گرما و به حداکثر رساندن جریان هوا می‌تواند بالاترین عملکرد ممکن را در پردازش‌های سنگین فراهم کند.

بیشتر بخوانید  معرفی کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر مدل Sceptre KeyPro
معرفی لپ تاپ گیمینگ MSI Vector GP76 - گیم طور

علاوه براین دستگاه مجهز به بلوتوث نسل ۵ و وایفای نسل ۶e است که اتصال هرنوع دیوایس را به این لپ تاپ ممکن می‌کند. این مدل از وبکم نیز بهره می‌برد که کیفیت 720p با ۳۰ فریم را برای کاربر فراهم میکند.

علاوه براین به جهت بهبود تجربه‌ی صوتی این لپ تاپ از سیستم صوتی مدرن nahimic استیل سریز بهره می‌برد. این سیستم بالاترین کیفیت صدای خروجی ممکن را برای کاربر ممکن می‌سازد. صدای مجازی ۷.۱ این سیستم برای کاربران و به صورت ویژه گیمرها مفید واقع می‌شود. این ویژگی به آن‌ها امکان تجربه‌ی صوتی دقیق و رسا را به خصوص در عناوین شوتر و اکشن ممکن می سازد.


صفحه نمایش

صفحه نمایش این لپ تاپ ۱۷.۳ اینچ و با رزولوشن ١۰٨۰ در ١۹٢۰ و از نوع IPS بوده که دقت رنگ به شدت بالایی دارد. این صفحه نمایش پوشش کاملی از پلت sRGB و ۸۳ درصدی از DCI-P3 دارد. این موضوع آن را به انتخابی ایده آل برای ویرایشگران تصویر و عکاسان می‌کند. نکته‌ی قابل توجه در نمایشگر این لپ تاپ بهره مندی از نرخ تازه سازی ٣۶۰ هرتزی است. این نرخ بالا روان‌ترین تجربه‌ی بصری ممکن در لپ تاپ گیمینگ ممکن کرده است.

نمایشگر این لپ تاپ از نرخ پاسخگویی کمتر از ۳ میلی ثانیه بهره می‌برد. تا بدین وسیله یکی از بهترین تجربه‌های بازی خصوصا در عناوین شوتر و اکشن ممکن سازد. در مجموع نمایشگر لپ تاپ MSI Vector GP76 یکی از بهترین تجربه‌های بصری در پلتفرم لپ تاپ را ممکن می‌سازد.


اتصالات لپ تاپ گیمینگ GP76

لپ تاپ MSI Vector GP76 از جمله مدل‌ها با تنوع پورت و اتصالات کافی است. این اتصالات در لبه‌های راست، چپ و پشت لپ تاپ قرار گرفته‌اند. این اتصالات به ترتیب شامل پورت‌های نسل دو USB-C 3.2 و USB-A 3.2 و جک هدفون در لبه‌ی سمت چپ، دو عدد پورت USB-A 3.2 در لبه‌ی سمت راست هستند.

همچنین درگاه دیسپلی‌ پورت، جک شبکه ٢.۵ گیگابیتی، درگاه HDMI و سوکت برق در لبه‌ی پشتی قرار گرفته‌اند. در این مدل خبری از تکنولوژی تاندربولت و کارت‌خوان نیست. با این حال تنوع و تعدد پورت‌ها در این مدل نیاز اکثر کاربران حرفه‌ای را پاسخگو خواهد بود.


باتری و شارژ لپ تاپ گیمینگ GP76

لپ‌ تاپ MSI Vector GP76 به واسطه‌ی پردازنده‌ی نسل دوازدهمی و نمایشگر ۱۷.۳ اینچی، مصرف برق بالایی دارد. با این حال این مدل تنها به یک باتری ۶۵ واتی مجهز شده است. هرچند باید در نظر داشت که اکثر مخاطبان این دسته از محصولات با هدف بازی کردن اقدام به تهیه لپ تاپ می‌کنند. پس به جهت دریافت حداکثر توان ممکن باید در حالت اتصال به برق ازین مدل استفاده کنند.

همچنین این لپ تاپ به همراه یک آداپتور با توان ۲۸۰ وات عرضه شده است. این آداپتور می‌تواند در حدود ۲ الی ۲.۵ ساعت، باتری لپ تاپ را به صورت کامل شارژ کند. باتری لپ تاپ گیمینگ MSI Vector GP76 در کاربری معمول حدود ۵ ساعت شارژ خواهد داشت که برای مدل‌های سنگین قابل قبول است.


نتیجه گیری

لپ تاپ گیمینگ MSI Vector GP76 یکی از قدرتمندترین محصولات بازار ایران است. این مدل از جدیدترین پردازنده‌های حال حاضر در کنار نمایشگر فوق العاده، کیبورد و تاچ پد مدرن و طیف کاملی از اتصالات بهره می‌برد. این مدل با قیمت حدود ۷۵ میلیون تومان و گارانتی ۲۴ ماهه ماتریس از دیجی کالا و سایر فروشگاه‌های معتبر قابل تهیه است.

اخبار مرتبط

اخبار سینما و تلویزیون

تاریخ اکران فیلم ۲۸ سال بعد اعلام شد

سونی پیکچرز تاریخ اکران فیلم ۲۸ سال بعد به کارگردانی دنی بویل را اعلام کرده است که تابستان ۲۰۲۵ این فیلم پساآخرالزمانی اکران خواهد شد.