معرفی کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر مدل Sceptre KeyPro

معرفی کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر مدل Sceptre KeyPro

اشتراک گذاری

کیبورد از جمله مهم‌ترین لوازم جانبی کامپیوتر و به ویژه گیمینگ است. این قطعه که نقش بسزایی در تجربه‌ی کار با کامپیوتر دارد، به صورت معمول در دو نوع غشایی (Membrane) و مکانیکی (Mechanical) تولید می‌شود. گیمرها به دلیل کنترل بیشتر، کلید با سوییچ‌های منحصر به فرد و سایر امکانات قابل شخصی سازی، کیبوردهای مکانیکی را ترجیح می‌دهند.

با این حال این دسته از کیبوردها به نسبت قیمت بالایی دارند. امروزه تهیه‌ی یک کیبورد تمام مکانیکی باکیفیت که قیمت مناسبی در بازار ایران داشته باشد عملا غیرممکن است. با این حال در این سری معرفی‌های گیم طور قصد داریم نگاهی داشته باشیم به یکی از محصولات اسکپتر (Sceptre) که به تازگی وارد بازار ایران شده‌ است.

معرفی کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر مدل Sceptre KeyPro - گیم طور

این برند، به دلیل قیمت مناسب و همچنین کیفیت قابل قبول، توانسته‌ شروع قدرتمندی را در بازار ایران رقم بزنند. جالب است بدانید کمپانی Sceptre Inc یکی از شرکت‌های فعال در حوزه صنعت الکترونیکی است که در بازار آمریکا فعالیت قابل توجهی دارد. محصولات این برند توسط شرکت آماتیس در ایران با همکاری مستقیم با کارخانه اصلی تولید کننده محصولات اسکپتر در چین، وارد کشور شده‌اند.


جعبه گشایی کیبورد مکانیکی Sceptre KeyPro

بسته بندی کیبورد اسکپتر مدل Sceptre KeyPro شامل بدنه‌ی مقوایی با رنگ مشکی و ترکیب رنگ قرمز است. در قسمت جلویی بسته بندی، تصویر کیبورد و نام آن ذکر شده است. بخش پشتی بسته بندی شامل اطلاعاتی درباره‌ی کیبورد، سوییچ‌های مکانیکی، نورپردازی RGB، لوازم جانبی همراه و… ذکر شده است.

با باز کردن بسته بندی این کیبورد گیمینگ، متوجه خود کیبورد در پوشش محافظ و تعدادی تجهیزات همراه می‌شوید. این تجهیزات شامل یک انبر Key-Cap Remove پلاستیکی به منظور تعویض کلید، یک انبر Switch Remover آلمینیومی به منظور تعویض سوییچ‌، ۶ عدد سوییچ مکانیکی قرمز، ۶ عدد سوییچ مکانیکی آبی و البته کاتالوگ راهنما است.


نگاه سخت افزاری به کیبورد مکانیکی Sceptre KeyPro

کیبورد گیمینگ اسکپتر با بدنه‌ای تمام آلمینیومی، به رنگ تیتانیومی و با وزن حدودا ۳۰۰ گرمی عرضه شده است. طرفین این بدنه به صورت برش خورده و با ظاهر مدرن و جذاب طراحی شده است. برروی بدنه‌ی فلزی این کیبورد نیز، نام اسکتر به صورت لیزری ثبت شده است.

معرفی کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر مدل Sceptre KeyPro - گیم طور

قسمت کف این کیبورد با پوششی فلزی و پلاستیک ضد لغزش کاور شده است که به استحکام آن کمک می‌کند. این موضوع همچنین به بهبود انعکاس نورپردازی RGB این مدل کمک می‌کند. علاوه بر این ‌در این قسمت می‌توان پایه‌های بزرگ دو مرحله‌ای با لاستیک‌های ضد لغزش را مشاهده کرد که به کمک آن‌ها ‌می‌توانید ارتفاع ‌کیبورد را به دلخواه خود تنظیم کنید.

معرفی کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر مدل Sceptre KeyPro - گیم طور

در انتها می‌توان برخی از اطلاعات ساخت این کیبورد را در این قسمت مشاهده کرد. همچنین در قسمت میانی این کیبورد می‌توان خروجی کابل این کیبورد را دید که به زیبایی توسط پوششی پنهان شده است. همچنین ابزار Key-Cap Remove این کلید در قسمت انتهایی تعبیه شده است.

روی این بدنه‌ی فلزی، ۱ + ۱۰۴ کلید استاندارد تعبیه شده است. این کلید مازاد در واقع FN است که نقش بسزایی در کنترل نورپردازی RGB و کلیدهای مولتی مدیای پیش فرض دارد. این کیبورد فول سایز، از پوشش PVC و به صورت Double Shut Injected بهره می‌برد که کمک به افزایش عمر و پاک نشدن حروف می‌کند.

معرفی کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر مدل Sceptre KeyPro - گیم طور

این کیبورد از کلیدها دوبار تزریق شده از پلاستیک بی‌رنگ در قسمت حروف و پلاستیک کاملا سیاه در باقی بخش‌ها استفاده می‌کند. علاوه براین حروف فارسی و میان‌برها نیز به صورت لیزری از پلاستیک مشکی برداشته می‌شوند و بدون رنگ هستند، این موضوع موجب شده تا کلیدهای این کیبورد دچار ساییدگی و فرسایش نشوند.

بیشتر بخوانید  بررسی بازی Ride 5

سوییچ‌های مکانیکی این کیبورد از نوع قهوه‌ای تکتایل (Tactile) و ساخت برند OUTEMU است. سوییچ‌های تکتایل در میانه فشرده شدن، صدای کلیک مانندی از خود آزاد می‌کنند که به معنای فعال شدن آن‌هاست. سوییچ‌های قهوه‌ای نیز راهکاری میانه برای گیمینگ و تایپ است که فشار متوسط ۵۵ گرمی برای فعال شدن نیاز دارند.

معرفی کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر مدل Sceptre KeyPro - گیم طور

سوییچ‌های قهوه‌ای صدای متوسطی دارند که مناسب استفاده در محیط‌های عمومی نخواهند بود. این سوییچ‌ها در برابر سوییچ‌های معروف Cherry MX از کیفیت ساخت کمتر و پاسخگویی ضعیف‌تری برخوردارند. همچنین کلیدهای قهوه‌ای OUTEMU به نسبت Cherry MX از حداقل فشار ۱۰ گرمی بیشتر بهره می‌برد.

علاوه بر این در بسته بندی کیبورد ۱۲ عدد سوییچ Outemu اضافه به منظور شخصی سازی کیبورد قرار گرفته است. این سوییج‌ها شامل ۶ سوییچ مکانیکی قرمز برای تجربه گیم و ۶ سوییچ آبی رنگ برای تایپ است که می‌تواند بسته به نیاز کاربران و به کمک انبرهای درون جعبه تعویض شوند.

وجود این سوییچ‌ها غالبا به منظور استفاده در کلیدهای WASD برای مسابقات و باز‌ی های شوتینگ و ریسینگ است. با این حال شما می‌توانید بسته به نیاز از این سوییچ‌های جایگزین در تمام دکمه‌ها استفاده کنید.

این کیبورد از نورپردازی تمام RGB بهره می‌برد. به واسطه‌ی سوییچ‌های شفاف این کلیدها، نورپردازی این کیبورد جلوه ویژه و خاصی به کیبورد بخشیده است. روشنایی بالا و وجود افکت‌های نوری گسترده و متنوع به همراه پخش نور وسیع باعث شده تا نورپردازی این مدل را از نقاط قوت آن دانست.

معرفی کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر مدل Sceptre KeyPro - گیم طور

نورپردازی این کیبورد به کمک کلید های ترکیبی FN و دکمه های Arrow و کلیدهای بالای آن مثل پرینت اسکرین قابل شخصی سازی است که به طور مفصل در کاتالوگ به آن پرداخته شده است. و همینطور امکان شخصی سازی کامل این نورپردازی از طریق نرم افزار فراهم شده است.

کیبورد مکانیکی اسکپتر از چیپست قدرتمند و قابل برنامه ریزی به منظور ذخیره و به کارگیری پروفایل‌های گیمینگ بهره می‌برد. این ویژگی که معمولا در این رده‌ی قیمتی دیده نشده است، به شما امکان ذخیره کردن ماکروهای بازی را در هر ترکیبی از کلیدها می‌دهد. به سبب این ویژ‌گی شما می‌توانید ماکروهای کیبورد را در کنسول، بازی و یا هر نرم افزاری بدون وابستگی به ویندوز و بدون نگرانی از تشخیص آنتی چیت استفاده کنید.

معرفی کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر مدل Sceptre KeyPro - گیم طور

در انتها لازم به ذکر است که این کیبورد از یک کابل ۱.۸ متری بهره می‌برد. این کابل به موجب حفظ کیفیت و دوام از پوشش بافته شده‌ی کتان بهره می‌برد. این کابل به وسیله‌ی پورت USB 2.0 با روکشی طلایی به کامپیوتر و لپ تاپ متصل می‌شود.


نگاه نرم افزاری به کیبورد اسکپتر مدل KeyPro

کیبورد مکانیکی اسکپتر مدل Sceptre KeyPro به راحتی به سیستم عامل‌های ویندوز، مک و اکثر توزیع‌های لینوکسی متصل می‌شود و بدون هیچ اختلالی کار می‌کند. با این حال بایستی در نظر داشت که نرم افزار انحصاری این کمپانی تنها برای سیستم عامل ویندوز توسعه داده شده است و روی این سیستم عامل کار می‌کند.

معرفی کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر مدل Sceptre KeyPro - گیم طور

نرم افزار اختصاصی این کیبورد به منظور کنترل نورپردازی این کیبورد عرضه شده است. شما می‌توانید با کمی جستجو این نرم افزار را به رایگان دریافت کنید. این نرم افزار ۱۸ افکت RGB و همچنین ۴ افکت مخصوص گیم‌های FPS ،MMO ،MOBA، و RTS را در اختیار کاربر قرار ‌می‌دهد.

بیشتر بخوانید  بررسی کامپیوتر گیمینگ دستی ASUS ROG Ally

همچنین این کیبورد به کاربر اجازه‌ی شخصی سازی سه پروفایل گوناگون را به کاربر می‌دهد. علاوه بر این، کیبورد فوق امکان ذخیره سازی ۶ حالت شخصی سازی برای نورپردازی RGB گیمینگ را در چهار نرخ بروزرسانی متفاوت ۱۲۵ تا ۱۰۰۰ هرتزی را فراهم می‌کند.

معرفی کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر مدل Sceptre KeyPro - گیم طور

اما این تمام امکانات نرم افزاری این کیبورد نیست. این نرم افزار همچنین در بخش ماکروها به کاربر اجازه‌ی شخصی سازی و بازطراحی کلیدهای کیبورد را می‌دهد. علاوه بر این شما می‌توانید به وسیله قابلیت‌های این بخش کلیدهای قابل برنامه ریزی را برای بازی‌های گوناگون ثبت کنید که در مجموع تجربه‌ی نرم افزاری ایده آل از این نرم افزار را به ما عرضه می‌کند.


قابلیت‌های گیمینگ کیبورد مکانیکی اسکپتر مدل KeyPro

کمپانی اسکپتر با هدف قرار دادن بازار گیمینگ، محصول متمایزی را عرضه کرده است. کیبورد مکانیکی اسکپتر مدل KeyPro تنها از لفظ گیمینگ استفاده نکرده، و مجهز به ویژگی‌های متعددی است که آن را در رده‌ی یک کیبورد حرفه‌ای گیمینگ قرار می‌دهد. برخی از این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند:

  • بهره گیری از چیپست قابل برنامه ریزی برای ذخیره ماکروها و شخصی سازی نورپردازی
  • نرخ ورود ۱۰۰۰ هرتزی به منظور کاهش تاخیر
  • استفاده از دکمه‌های دوبار تزریق شده
  • بهره گیری سوییچ‌های هات سواپ مکانیکی
  • ۱۲ سوییچ اضافه ی آبی و قرمز به جهت استفاده در کلیدهای WASD
  • دو پایه‌ی مجزا به منظور تنظیم زاویه کیبورد در سه حالت مختلف ارگونومی

بسیاری از ویژگی‌های فوق که در این محصول برای ایجاد تمایز از رقبا وجود دارد، بسته به نیاز شما می‌توانند در خلق تجربه‌ی لذت بخش از گیم بسیار کاربردی باشد. این قابلیت‌ها که بسیاری از مدل‌های هم قیمت کمیاب هستند، از کیبورد مکانیکی اسکپتر مدل KeyPro یک انتخاب همه جانبه برای دوست دارن گیم و همه‌ی کسانی است که ساعت‌های زیادی را پشت کامپیوتر می‌گذرانند.


نتیجه گیری

در مجموع کیبورد مکانیکی اسکپتر مدل Sceptre KeyPro را می‌توان یک انتخاب گیمینگ مقرون به صرفه دانست. این کیبورد که از کلیدهای تکتایل (tactile) با سوییچ قهوه‌ای بهره می‌برد، به همراه لوازم جانبی کاملی عرضه می‌شود که ارزش خرید آن را بالا می‌برد.

معرفی کیبورد مکانیکی گیمینگ اسکپتر مدل Sceptre KeyPro - گیم طور

این کیبورد که تجربه‌ای لذت بخش از تایپ و بازی را به کاربر ارائه می‌دهد و ویژگی های متمایزی به نسبت رقبا دارد، که در رنج قیمتی خود بی نظیر است. در نهایت لازم به ذکر است که این محصول با گارانتی ۱۸ ماهه توسط گارانتی آمیتیس در بسیاری از فروشگاه‌های معتبر در دسترس است.

اخبار مرتبط

اخبار سینما و تلویزیون

تاریخ اکران فیلم ۲۸ سال بعد اعلام شد

سونی پیکچرز تاریخ اکران فیلم ۲۸ سال بعد به کارگردانی دنی بویل را اعلام کرده است که تابستان ۲۰۲۵ این فیلم پساآخرالزمانی اکران خواهد شد.