فروش بیشتر نسخه ایکس باکس Starfield در بریتانیا نسبت به نسخه کامپیوتر

استارفیلد رکورد اسکایریم در استیم را شکست

اشتراک گذاری

چارت جدید فروش بازی‌ها در انگلستان نشان می‌دهد که نسخه فیزیکی Starfield روی کنسول‌های سری ایکس و سری اس فروش بالاتری نسبت به نسخه پی سی آن داشته است.

جدیدترین به‌روزرسانی جدول فروش بازی‌های ویدیویی در انگلستان به‌تازگی منتشر شده که براساس آن بازی NBA 2K24 با قرار گرفتن در رتبه هفتم کار خود را آغاز کرده است. اما گل سرسبد بازی‌هایی که هفته گذشته فروش جهانی خود را آغاز کرده، Starfield، جدیدترین ساخته استودیوهای بازی‌سازی بتسدا است. مطابق انتظار، این بازی از ابتدا رتبه اول جدول فروش بریتانیا را کسب کرد و نکته قابل‌توجه آن این است که مجموع فروش این بازی RPG و علمی تخیلی روی کنسول‌های ایکس باکس بیشتر از پی سی بوده است.

آمار فروش دیجیتالی این بازی‌ها بعداً اعلام می‌شود و این رتبه بندی صرفاً به فروش نسخه فیزیکی این بازی‌ها مربوط است. اما تا همینجای کار، عملکرد نسخه فیزیکی استارفیلد از Hogwarts Legacy و Mario Kart 8 Deluxe بهتر بوده است. محبوبیت Premium Upgrade این بازی هم به سرعت کاهش یافت و با افت ۷۱ درصدی آمار آن از رتبه هفتم به ۳۴ام رسید. البته که باتوجه به اینکه خریداران هم‌اکنون می‌توانند بازی را با قیمت عادی خریداری کنند، این آمار کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.

اما در خصوص دیگر بازی‌های این چارت باید گفت که Hogwarts Legacy نسبت به هفته گذشته ۴ درصد پیشرفت را در آمار فروش خود مشاهده می‌کند که احتمالاً به علت طرح تبلیغاتی تخفیف قیمت فروش بازی است. همین رشد جزئی، بازی فانتزی هری پاتر را در رتبه دوم چارت بریتانیا قرار داده است. Mario Kart 8 Deluxe در رده سوم قرار می‌گیرد اما فروش آن نسبت به هفته گذشته ۲۴ درصد کمتر شده است. دیگر بازی نینتندو سوییچ یعنی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom نیز به‌دلیل افت ۲۳ درصدی آمار فروش آن به رده ششم این فهرست رسیده است. اما این درحالی است که بازی Fae Farm در رتبه نهم قرار گرفت و Crime Boss: Rockay City در رده‌ی بیست و دوم است.

بیشتر بخوانید  تأخیر دوباره و چند هفته‌ای بازی Amnesia: The Bunker

در ادامه چارت کامل ۱۰ بازی برتر Gfk تا تاریخ ۹ سپتامبر سال جاری را ملاحظه می‌کنید:

اما در یکی از جدیدترین اخبار مرتبط با بازی استارفیلد داشتیم که تعداد بازیکنان همزمان استارفیلد روی استیم در یک مقطع به ۳۳۰۷۲۳ نفر رسید. این بازی علمی-تخیلی همین حالا هم توانسته از بیشترین رکورد The Elder Scrolls 5: Skyrim عبور کند که تعداد آن ٢٨٧,٤١١ نفر بود. البته هنوز این بازی به رکورد فال‌اوت ٤ که در سال ٢٠١٥ عرضه شده بود، نرسیده است. فال‌اوت ۴ در استیم به ٤٧٢,٩٦٢ بازیکن همزمان دست یافته بود. نباید فراموش کرد که استارفیلد روی سرویس ایکس باکس گیم پس هم عرضه شد و همین می‌تواند تعداد گیمرهای آن روی استیم را کاهش دهد.

در پایان نظرات خود را در اینباره با گیم طور و سایر کاربران در میان بگذارید.

اخبار مرتبط

اخبار سینما و تلویزیون

اولین تصویر رسمی فیلم Megalopolis فرانسیس فورد کوپولا

به‌تازگی اولین تصویر فیلم Megalopolis به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا منتشر شده است که در آن شاهد حضور آدام درایور و ناتالی امانوئل هستیم. در جدیدترین اخبار سینما