بررسی لپ تاپ هواوی MateBook 14

بررسی لپ تاپ هواوی MateBook 14

اشتراک گذاری

هواوی (Huawei) از جمله کمپانی‌های خوشنام صنعت تکنولوژی است که در ایران بیشتر به واسطه‌ی گوشی‌های اقتصادی‌ شناخته می‌شوند. این مجموعه در چند سال گذشته به عرصه‌ی لپ تاپ نیز ورود کرده است. سری میت بوک این برند به واسطه‌ی قیمت اقتصادی و با کارکرد دانشجویی/کاری به بازار معرفی شده است. در ادامه به بررسی جدیدترین محصول این لاین، یعنی Huawei Matebook D14 می‌پردازیم.


جعبه گشایی لپ تاپ Huawei Matebook D14

مثل غالب محصولات هواوی، لپ تاپ Huawei Matebook D14 با بسته بندی مینیمال و ساده‌ی سفید رنگ عرضه شده است. روی بسته بندی نام محصول، برند هواوی و اطلاعات مختصری درباره‌ی محصول ذکر شده است. با باز نمودن بسته بندی می‌توان خود لپ تاپ، شارژر و آداپتور و همچنین دفترچه‌های راهنما را مشاهده نمود.


ظاهر و طراحی

مثل همیشه نقطه قوت سری میت بوک است. لپ تاپ Huawei Matebook D14 از بدنه‌ی تمام آلمینیومی خاکستری رنگ و با طراحی مدرن و مینیمال بهره می‌برد. این لپ تاپ ابعاد ۳۰۷.۵×۲۲۳.۸×۱۵.۹ میلی‌متری داشته و وزن آن حدودا ۱.۵ کیلوگرم است که حمل و نقل آن را ساده می‌کند.

برروی قسمت بالایی بدنه‌ی لوگوی هواوی ثبت شده است. پنل قسمت بالایی مجهز به نمایشگر با نسبت نه چندان رایج ۲:۳ است. کیبورد، تاچ پد، وب‌کم و حسگر اثر انگشت همگی روی پنل پایینی قرار گرفته‌اند.

قسمت زیرین لپ تاپ نیز تنها شامل جایگاه اسپیکر و خروجی فن‌های خنک کننده است. دور تا دور بدنه نیز پورت‌های و اتصالات لپ تاپ قرار گرفته‌اند. این اتصالات شامل دو پورت USB 3.2، یک HDMI فول، جک ۳.۵ میلی‌متری و یک USB تایپ سی برای اتصال شارژر است.


مشخصات فنی و سخت افزار

بررسی لپ تاپ هواوی MateBook 14 در دو نسخه‌ی اینتلی و دو نسخه‌ی با پردازنده‌ی AMD عرضه می‌شود. با توجه به محبوبیت پردازنده‌های اینتلی در ایران، به بررسی نسخه‌ی نسل یازدهمی i7 این لپ تاپ پرداختیم.

این نسخه، از پردازنده Core i7-1165G7 و ۱۶ گیگابایت رم با فرکانس ۳۰۰۰ مگاهرتز بهره می‌برد. ماژول حافظه‌ی این لپ تاپ ۵۱۲ گیگابایت SSD از نوع NVMe PCIe SSD است. این لپ تاپ فاقد گرافیک مستقل بوده و تنها از پردازنده‌ی گرافیکی آنبرد Iris Xe بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید  معرفی موس MG350 و کیبورد KG722 از دیپ کول
پردازنده‌ی مرکزی Intel Core i7-1165G7
پردازنده‌ی گرافیکی Intel Iris Xe
رم ۱۶ گیگابایت
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD از نوع NVMe PCIe SSD
صفحه نمایش نوع IPS با رزولوشن 2K از نوع لمسی
ابعاد ۳۰۷.۵×۲۲۳.۸×۱۵.۹ میلی‌متری
وزن ۱.۴۹ کیلوگرم
باتری ۵۶ وات ساعتی
اتصالات دو پورت USB 3.2، یک HDMI فول، جک ۳.۵ میلی‌متری و یک USB تایپ سی
اقلام همراه آداپتور ۵۶ واتی
قیمت ۳۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

ترکیب این سخت افزار مدرن، از لپ تاپ هواوی MateBook 14 یک گزینه‌ی ایده آل برای پردازش، کار و تحصیل ساخته است. هرچند این لپ تاپ‌ها را نمی‌توان به علت عدم بهره وری از گرافیک مستقل به عنوان یک گزینه‌ی مناسب گیمینگ معرفی نمود.

صفحه نمایش این لپ تاپ ۱۴ اینچ و از نوع IPS بوده که دقت رنگ بالایی دارد. این صفحه نمایش پوشش کاملی از پلت sRGB دارد. وضوح تصویر این نمایشگر 2K بوده و نسبت ابعاد ۳:۲ است.

در طرفین این لپ تاپ دو پورت USB 3.2، یک HDMI فول، جک ۳.۵ میلی‌متری و یک USB تایپ سی برای اتصال شارژر قرار گرفته است. در قسمت پایینی این لپ تاپ نیز دو بلندگوی باکیفیت دو واتی تعبیه شده است که از صدای مجازی ۵.۱ و ۷.۱ کاناله بهره می‌برد.


صفحه نمایش

صفحه نمایش این لپ تاپ ۱۴ اینچ از نوع IPS بوده که دقت رنگ بالایی داشته و پوشش صد در صدی از پلت sRGB دارد. وضوح تصویر این نمایشگر 2K بوده و نسبت ابعاد ۳:۲ است. برخورداری از صفحه نمایش ۳:۲ باعث می‌شود این لپ تاپ گزینه‌ی مناسبی برای امور کاری باشد. ارتفاع زیاد صفحه نمایش باعث می‌شود کاربران بدون نیاز به اسکرول کردن، بخش بیشتری از اسناد خود را مشاهده کند.

بررسی لپ تاپ هواوی MateBook 14 - گیم طور

دو ویژگی مهم دیگر صفحه نمایش این لپ تاپ، بهره مندی از تکنولوژی‌های DC dimming برای نور زمینه بدون لرزش و برخورداری از تأییدیه TÜV Rheinland Low Blue Light Certification است. به این ترتیب کاربران می‌توانند با خیال آسوده ساعت‌ها از لپ تاپ خود استفاده کنند و نگرانی بابت نور مضر برای چشم‌ها و لرزش نور زمینه نداشته باشند که باعث ایجاد سردرد و خستگی می‌شود.

بیشتر بخوانید  معرفی کیس گیمینگ MEG Aegis Ti5

روشنایی این لپ تاپ ۳۰۰ نیت است که استفاده از آن را در نور معمول راحت می‌کند. همچنین کنتراست این صفحه نمایش ۱۵۰۰:۱ است که آن را در کلاس کاری میان رده جای می‌دهد. مهم‌ترین ویژگی این صفحه نمایش، لمسی بودن آن است. به طوری که شما می‌توانید به صورت همزمان از تاچ اسکرین و موس و کیبورد استفاده کنید.


صفحه کلید، تاچ پد و وب‌کم

لپ تاپ هواوی MateBook 14 از کیبورد معمول فاقد نامپد بهره می‌برد. کلیدهای ممبران این لپ تاپ از ارتفاع مناسب استفاده می‌کند که تجربه‌ی نوشتن با آن را لذت بخش می‌کند. در قسمت بالایی این کیبورد یک کلید پاور طراحی شده است. این کیبورد مجهز به حسگر اثر انگشت خازنی است.

بررسی لپ تاپ هواوی MateBook 14 - گیم طور

میان کلیدهای این کیبورد، وب‌کم با رزولوشن 720P به صورت مخفی طراحی شده است. این نوع طراحی با وجود امنیت بالا، از زاویه‌ی چندان مناسبی برای کاربران بهره نمی‌برد. در قسمت پایینی این صفحه کلید، تاچ پد نسبتا بزرگ این لپ تاپ قرار گرفته است.


باتری و شارژر

لپ تاپ هواوی MateBook 14 از باتری ۵۶ وات بر ساعتی بهره می‌برد. این باتری در استفاده‌ی معمول ۱۰ الی ۱۱ ساعت فعالیت مفید دارد. باتری این مدل در استفاده‌های سنگین‌تر به ۶ الی ۷ ساعت نیز کاهش می‌یابد.

بررسی لپ تاپ هواوی MateBook 14 - گیم طور

این لپ تاپ به همراه یک شارژر ۶۵ واتی USB-C عرضه می‌شود. این شارژر به واسطه‌ی پشتیبانی از قابلیت SuperCharge قادر است تا در بازه‌ی دو ساعته، دستگاه را به صورت کامل شارژ کند. همچنین به واسطه USB-C بودن آن، می‌توان گوشی و سایر تجهیزات هوشمند را نیز با این آداپتور شارژ نمود.


کلام انتهایی

لپ تاپ هواوی MateBook 14 یک محصول با پردازنده‌ی به‌روز و با رم بالاست که با هدف کاری و تحصیلی معرفی شده است. این لپ تاپ فاقد گرافیک مستقل است، بنابراین گزینه‌ی ایده آلی برای گیمرها و یا کاربران با پردازش گرافیکی سنگین، نیست. در مجموع سری میت بوک هواوی را می‌توان یک انتخاب خوش قیمت و با ظاهر مدرن و مینیمال برای کاربران میان رده محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط