پیکسار به بازسازی انیمیشن در جستجوی نمو و شگفت‌انگیزان فکر می‌کند

پوستر در جستجوی نمو و حضور تمامی شخصیت‌ها و فرار نمو از دست کوسه

اشتراک گذاری

استودیو پیکسار در نظر دارد برخی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین آی‌پی های خود را احیا کند.

پیکسار در آستانه‌ی اکران انیمیشن Inside Out 2 یکی از موردانتظارترین عناوین خود در چند سال گذشته قرار دارد و حال خبر رسیده آن‌ها برای بازگشت به شکوه دهه ۲۰۰۰ در نظر دارند فیلم‌های جدید یا ریبوت احتمالی برای فرانچایزهای بزرگی مانند در جستجوی نمو و شگفت‌انگیزان برنامه‌ریزی کنند. این استودیو که کار خود را با اکران انیمیشن داستان اسباب بازی در سال ۱۹۹۵ آغاز کرد و از آن زمان میلیارد ها دلار در گیشه و جوایز بی‌شمار به‌دست آورده است؛ بااین‌‌حال انیمیشن‌های اخیر پیکسار به‌وضوح دچار مشکلات عدیده‌ای چه در باکس آفیس و چه در نظر منتقدان بوده‌اند.

اما اکنون خبر جدید و درعین‌حال قابل تأملی به‌دست رسیده است؛ جیم موریس رئیس پیکسار، در مصاحبه با بلومبرگ فاش کرد آن‌ها فهرستی از آی‌پی‌های خود تهیه کرده‌اند که به بازسازی‌شان فکر می‌کنند و نامزدهای اصلی برای این کار دو مجموعه Finding Nemo و The Incredibles هستند. این تصمیم در حالی صورت می‌گیرد که موریس قصد دارد بین ایده‌های جدید و دنباله‌ها تعادل برقرار کند، او ادامه داد امیدوار است این موضوع به مخاطبان «آنچه را که زمانی در مورد پیکسار دوست داشتند» یادآوری کند. موریس می‌گوید پیکسار قصد دارد طی هر دو سال، سه انیمیشن منتشر کند که شامل دنباله، اسپین‌آف فرانچایزهای محبوب می‌شود و سایر عنوان‌های مستقل یا زمينه برای فرانچایزهای جدید خواهد بود.

ریبوت انیمیشن‌ها آنچنان امر مرسومی نیست و درحال حاضر مشخص نشده منظور موریس از بازسازی در جستجوی نمو و شگفت‌انگیزان چیست؛ آیا پیکسار قصد دارد آن‌ها را مجددا به‌طور کامل راه‌اندازی کند یا صرفا به‌عنوان سافت ریبوت و پروژه‌های جدید در این مجموعه‌ها، در نظر گرفته می‌شود؟ احتمالا گزینه دوم برای آن‌ها معقول‌تر خواهد بود چراکه داستان این دو انیمیشن و دنباله‌هایشان به‌گونه‌ای نیستند تا نیازی به ریبوت کامل داشته باشند و خود پیکسار هم صراحتا به راه‌اندازی مجدد آن‌ها اشاره نکرده است و گویا آن‌ها در مرحله تصمیم‌گیری قرار دارند. این دو مجموعه حتی در همین زمان هم دنباله‌های موفق و پولسازی داشته‌اند؛ انیمیشن Finding Nemo در سال ۲۰۰۳ اکران شد و با کسب امتیازات عالی در نظر منتقدان، در گیشه هم ۹۴۱ میلیون دلار به جیب زد. Finding Dory دنباله این انیمیشن هم با اینکه در نمرات به‌درخشانی قسمت اول نبود اما حتی از آن انیمیشن هم پیشی گرفت و یک میلیارد دلار در باکس آفیس به‌دست آورد. چنین سرنوشت مشابهی برای شگفت‌انگیزان هم رخ داد؛ قسمت اول با عملکرد فوق‌العاده در نظر منتقدان، در جهان ۶۳۱ میلیون دلار فروخت درحالی‌که قسمت دوم اگرچه به‌صورت اندک نمرات پایین‌تری از انیمیشن اول داشت اما پا را فراتر از آن گذاشت و ۱.۲ میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی فروش کرد.

بیشتر بخوانید  اندرو گارفیلد از احتمال بازگشتش برای نقش مرد عنکبوتی می‌گوید

خانواده شگفت انگیز مشغول مبارزه با دشمنشان هستند فیلم شگفت انگیزان ۲

مرور اين نتایج نشان می‌دهد ایده دنباله نسبت به ریبوت احتمالا برای آن‌ها جواب خواهد داد و می‌توان در چنین شرایط سختی این حق را به پیکسار داد تا روی این مجموعه‌ها تمرکز کند. آن‌ها نه‌تنها در نزد منتقدان امتیازهای خوبی کسب کردند بلکه سود سرشاری هم برای سازندگان داشتند. اين موضوع با ساخت انیمیشن Toy Story 5 مشهود است، چهار انیمیشن این آی‌پی محبوب همچنان سودآورترین سری استودیو است. بنابراین امیدواریم چنين رویکردی در قبال Finding Nemo و The Incredibles هم اعمال شود و آن‌ها از دنباله‌های بیشتری به‌جای ریبوت بهره‌مند شوند؛ نمو و پدرش ماجراهای زیادی برای گفتن دارند و این بار مارلین می‌تواند به‌جای دوری و نمو گمگشته اقیانوس بشود و البته کسی از یاد نبرده آندرماینر هنوز هم آن بیرون است و نبرد او با خانواده پنج نفره آقای شگفت‌انگیز بدون شک جذاب خواهد بود.

آثار سینمایی آینده پیکسار شامل انیمیشن Inside Out 2 برای اکران در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ (۱۴ ژوئن ۲۰۲۴) است و همچنین انیمیشن ‌Elio در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۴۰۴ (۱۳ ژوئن ۲۰۲۵) و انیمیشن Toy Story 5 در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۵ (۱۹ ژوئن ۲۰۲۶) اکران خواهند شد.

اخبار مرتبط