سازنده بازی Sommerville: ایکس باکس گیم پس به فروش بازی‌ ها ضربه می‌زند

اشتراک گذاری

یکی از توسعه‌دهندگان بازی Sommerville راجع به چگونگی آسیب زدن سرویس ایکس باکس گیم پس به فروش بازی‌ها صحبت کرده است.

دینو پاتی، یکی از بنیان‌گذارهای استودیو Playdead و استودیو Jumpship می‌گوید که سرویس ایکس باکس گیم پس به فروش بازی Sommerville آسیب وارد کرده است. او در یک مصاحبه گفت که ابتدا این بازی را به پلتفرم گوگل استیدیا پیشنهاد داد، اما درنهایت با مایکروسافت به توافق رسید تا Sommerville را روی گیم پس عرضه کند.

وی در یک مصاحبه توضیح داد چرا این معامله خوب بود، اما در عین حال باور دارد ممکن است به فروش بازی آسیب زده باشد: «فکر می‌کنم به فروش هم ضربه می‌زند. چون بسیاری از مردم بدون سرمایه‌گذاری و پرداخت پول، تنها واردش می‌شوند و آن را تجربه می‌کنند. [چه می‌شود] اگر ده دقیقه اول را دوست نداشته باشند؟ تمام است. به‌علاوه اگر ده دقیقه‌ی اول را جذاب خلق نکنید، شاید آن هم یک مشکل باشد».

پاتی افزود: «فکر می‌کنم [گیم پس] خوب است. دلخواه من نیست. علاقه‌ی من مدل پرمیوم قدیمی (فروش بازی‌ها) است؛ جایی‌که من به شما چند ویدیو (تریلر) نشان می‌دهم و ۳۰ دلارتان را به‌دست می‌آورم. سپس من باید به شما [بازی را] تحویل دهم. من مجبور نیستم بعدا از شما پول بگیرم».

این مصاحبه با صحبت‌های دیگر درباره‌ی احتمال آسیب زدن گیم پس به فروش برخی بازی‌ها همخوانی دارد. البته این قضیه باعث نشده است که برخی از توسعه‌دهندگان دیگر با مایکروسافت همکاری نکنند. مایک رز، موسس No More Robots به گیم‌اسپات گفته آن‌ها آثاری داشته‌اند که هنگام حضور در گیم پس یا نزدیک خروج از آن، فروش بهتری را تجربه کردند. اما همزمان مواردی را دیده که قبل یا بعد از حضور در سرویس، تغییری در فروش بازی مشاهده نشده باشد.

بیشتر بخوانید  رویداد جدید بازی‌ های مستقل ایکس باکس به‌زودی برگزار می‌شود

رز می‌گوید بزرگ‌ترین مشکل ایکس باکس گیم پس از حیث کاهش فروش این است که تخمین اینکه اگر بازی روی گیم پس عرضه نمی‌شد می‌توانست چه میزانی روی ایکس باکس بفروشد، دشوار است.

اخبار مرتبط

منتظر بازی‌های جدید ارباب حلقه ها باشید
اخبار بازی

منتظر بازی‌های جدید ارباب حلقه ها باشید

مدیرعامل امبریسر فری‌گروپ تایید کرد که به‌زودی بازی‌های جدیدی از مجموعه ارباب حلقه‌ها از راه می‌رسند. لی گینچارد، مدیرعامل Embracer Freegroup اخیرا در مصاحبه جدیدی