پیتر دالتون: صنعت بازی‌های ویدیویی با جاه‌طلبی افراطی خودش را نابود می‌کند

اشتراک گذاری

پیتر دالتون، رئیس بخش تکنولوژی استودیو بلوپوینت گیمز، معتقد است وسعت و پیچیدگی بیش از حد بازی‌های AAA، مانع رشد صنعت بازی‌های ویدیویی شده است.

آینده بازی‌های بزرگ و پرهزینه AAA با خطرات و ابهاماتی جدی روبه‌رو است. افزایش سرسام‌آور بودجه و تعدیل نیرو در استودیوها، باعث ایجاد حس نگرانی در کل صنعت بازی‌های ویدیویی شده است.

یکی از افراد جدیدی که به جمع بحث‌ها درباره آینده این صنعت پیوسته است، پیتر دالتون، رئیس بخش تکنولوژی استودیو بلوپوینت گیمز است که روی ریمیک بازی‌های Shadow of the Colossus و Demon’s Souls کار کرده است. او معتقد است که وسعت و پیچیدگی بیش از حد بازی‌های AAA مدرن، مانع رشد صنعت بازی‌های ویدیویی شده است.

درحالی‌که تعطیلی استودیوها همچنان گریبان‌گیر توسعه‌دهندگان آثار AAA در سال ۲۰۲۴ است، برخی از استودیوها مانند فرام‌سافتور و لاریان عملکرد متفاوتی داشته‌اند. موضع اخیر آن‌ها علیه تعدیل نیرو، حمایت قابل توجهی را در صنعت به‌دنبال داشت.

پیتر دالتون نیز نگرانی‌های مشابهی را مطرح می‌کند. او معتقد است که جاه‌طلبی فعلی این صنعت، به نقطه ضعف آن تبدیل شده است. او در این رابطه گفت: «توسعه بازی‌های AAA با ابعاد و وسعتی که درحال‌حاضر دنبال می‌کنیم، به خود صنعت آسیب می‌زند.»

این تلاش بی‌وقفه برای ساخت بهترین بازی تاریخ، فشار زیادی را هم بر توسعه‌دهندگان و هم بر بازیکنان وارد می‌کند. زمان ساخت بازی‌ها طولانی‌تر می‌شود و اهمیت هر بازی بالاتر می‌رود. یک اشتباه کوچک می‌تواند از لحاظ مالی بسیار ویرانگر باشد.

نگرانی‌های مشابهی قبلا نیز مطرح شده بود. شان لیدن، مدیر سابق پلی استیشن، اخیرا بر لزوم صبر و سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های خلاقانه کوچک‌تر با چرخه توسعه طولانی‌تر تأکید کرد. پیتر دالتون از فرام‌سافتور و نینتندو برای عبور ظاهرا بدون آسیب از این چالش‌ها قدردانی می‌کند. این شرکت‌ها در این دوران پر‌ آشوب بازی‌های AAA، به‌عنوان الگویی برای امیدواری سایرین عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید  استودیو Deviation Games تعطیل شد

اخبار مرتبط

کامپیوتر

هیچ بخشی از بازی Avowed تکراری نیست

کارگردان بازی Avowed به بازیکنان اطمینان داده که هیچ بخشی از این بازی کپی نشده و تمام محتواهای اصلی و فرعی طراحی مستقلی دارند. بازی