سونی از ویژگی Community Game Help برای پلی استیشن 5 رونمایی کرد

اشتراک گذاری

شرکت سونی از قابلیت Community Game Help رونمایی کرد که درواقع نسخه گسترش‌یافته Game Help است. 

در سال ۲۰۲۰ کنسول پلی استیشن 5 با مجموعه‌ای از پیشرفت‌های قابل‌توجه نسبت‌به نسل قبل عرضه شد. این پیشرفت‌ها هم در بخش سخت‌افزار و هم در بخش نرم‌افزار مشهود بودند. بااین‌حال همه ویژگی‌های جدید با استقبال یکسانی مواجه نشدند.

یکی از این ویژگی‌ها Game Help نام داشت که به بازیکنان اجازه می‌داد تا با مشاهده ویدیوهایی از گیم‌پلی که توسط توسعه‌دهندگان بازی ساخته شده بودند، بر موانع درون بازی غلبه کنند. با اینکه زمان زیادی از عرضه پلی استیشن 5 می‌گذرد، به‌نظر نمی‌رسد که این ویژگی به محبوبیت بالایی دست یافته باشد. بااین‌حال سونی قصد دارد تا به‌زودی تغییرات مثبتی در آن اعمال کند.

شرکت سونی از قابلیت Community Game Help رونمایی کرد. این ویژگی درواقع نسخه گسترش‌یافته Game Help است که در یک به‌روزرسانی در اواخر سال ۲۰۲۴ برای تمام کاربران پلی استیشن 5 دردسترس قرار خواهد گرفت. این قابلیت از محتوای تولید‌شده توسط کاربران استفاده می‌کند. این یعنی علاوه‌بر ویدیوهای راهنما که توسط توسعه‌دهندگان ساخته شده‌اند (البته در بازی‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند)، بازیکنان می‌توانند به ویدیوهای گیم‌پلی که سایر کاربران PS5 به اشتراک گذاشته‌اند، دسترسی داشته باشند.

بازیکنان می‌توانند انتخاب کنند که آیا می‌خواهند به Community Game Help کمک کنند یا خیر (این شامل تعیین حداکثر تعداد ویدیوهایی است که می‌خواهند در هر ماه ارسال کنند). اگر بازیکنی انصراف خود را اعلام نکند، ویدیوها به‌صورت خودکار و در پس‌زمینه ضبط خواهند شد. همچنین هر بار که ویدیویی آپلود می‌شود، یک اعلان برای بازیکن نمایش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید  بازی Phantom Blade 0 با پخش یک تریلر معرفی شد

بازیکنان از قابلیت‌هایی مثل اضافه‌کردن پیام‌های متنی و شناسه‌ی کاربری به ویدیوهای آپلودشده، نمایش و حذف ویدیوها و رتبه‌بندی ویدیو براساس میزان مفید‌بودن نیز بهره‌مند خواهند شد. تاریخ انتشار دقیق Community Game Help مشخص نیست. سونی اعلام کرد که افزودن این ویژگی به برخی از بازی‌های منتخب در اواخر سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. هدف نهایی سونی این است که این قابلیت را تا حد ممکن به بازی‌های بیشتری اضافه کند.

اخبار مرتبط