بی‌نهایت دیالوگ برای شخصیت‌های بازی Skyrim با استفاده از ChatGPT

اشتراک گذاری

ماد Skyrim با استفاده از ChatGPT و دیگر ابزارهای هوش مصنوعی به NPCها امکان به خاطر سپردن اتفاقات و بی‌نهایت دیالوگ برای گفتن را فراهم می‌کند.

یکی از ماد سازان بازی اسکایریم به نام Art From The Machine ماد جدیدی را برای این بازی طراحی کرده که با استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مثل ChatGPT به شخصیت‌های غیر قابل بازی (NPC) امکان برخورداری از حافظه و بی نهایت چیز برای گفتن را بخشیده است. همچنین شما می‌توانید با صدای خود از آن‌ها سؤال بپرسید.

براساس گزارش PC Gamer، این ماد با استفاده از قابلیت متن به گفتار ابزار ChatGPT به کاراکتر NPC بازی اجازه می‌دهد تا سؤالات جدید را با تکیه به هوش مصنوعی و با صدای خود پاسخ دهد. همچنین کاربر می‌تواند با استفاده از یک میکروفون از صدای خود برای صحبت کردن در بازی استفاده کند.

البته همان‌طور که در ویدیو منتشر شده نیز نشان داده شده، پاسخ‌های جدید NPCها هنوز کاملاً طبیعی به نظر نمی‌رسند و بعضاً کمی کند هستند. اما بااین‌حال این ماد می‌تواند نوید بخش دنیایی باشد که در آن گفتگوی شخصیت‌ها در بازی‌های ویدیویی فراتر از فهرستی از یک متن از پیش تهیه شده رفته و تقریباً بتوان درباره هر کاری در آن اظهارنظر کرد.

به‌عنوان مثال در یکی از ویدیوهای Art From The Machine گفتگویی با Ulfberth War-Bear از Warmaiden در Whiterun نشان داده شده که در آن بازیکن از او درباره ساعت کار در فروشگاه سؤال کرده و حتی از او می‌پرسد که براساس ساعت درون بازی چقدر تا بسته شدن فروشگاه زمان باقی مانده است. او همچنین درحال توصیف شمشیری است که بازیکن در دست دارد و می‌گوید: «به نظر می‌رسد که شمشیر آهنی خوش ساختی است که یک جواهر روح در قبضه آن تعبیه شده. این افسون به دارنده آن اجازه می‌دهد تا روح دشمنان خود را تسخیر کند.»

بیشتر بخوانید  بررسی بازی Sand Land - زومجی

Art From The Machine درمورد حافظه و به خاطر سپردن اتفاقات توسط NPCها نیز از دنباله‌ای از یک سیستم حافظه پایه استفاده کرده ChatGPT آن را امکان‌پذیر کرده است.

با اینکه پیشرفت این تکنولوژی کاملاً آشکار و چشمگیر است، یکی از بزرگ‌ترین سؤالاتی همچنان پابرجاست این است که آیا تولید متن برپایه هوش مصنوعی می‌تواند از نظر جذابیت و گیرایی با محتوایی که از ذهن انسان نشأت گرفته برابری کند یا خیر. البته که دسترسی به دانش محتوایی بی پایان در یک بازی جالب توجه است، اما اگر این محتوا واقعی و براساس تجربیات و هویت انسانی خودمان نباشد چطور؟ فقط زمان می‌تواند این موضوع را آشکار کند.

اخبار مرتبط

منتظر بازی‌های جدید ارباب حلقه ها باشید
اخبار بازی

منتظر بازی‌های جدید ارباب حلقه ها باشید

مدیرعامل امبریسر فری‌گروپ تایید کرد که به‌زودی بازی‌های جدیدی از مجموعه ارباب حلقه‌ها از راه می‌رسند. لی گینچارد، مدیرعامل Embracer Freegroup اخیرا در مصاحبه جدیدی