مدیرعامل تیک تو: هوش مصنوعی هرگز جایگزین کارمندان نخواهد شد

تیک تو: هوش مصنوعی توسعه بازی‌ ها را ارزان‌تر و سریع‌تر نمی‌کند

اشتراک گذاری

استراوس زلنیک، مدیرعامل تیک تو، معتقد است که هوش مصنوعی هرگز نمی‌تواند جایگزین کارمندان شود و چنین چیزی از نظر او بسیار احمقانه است.

هوش مصنوعی برای مدتی طولانی موضوع داغ اخبار بوده است؛ به‌خصوص اکنون که بسیاری از شرکت‌ها آن را به‌عنوان ستون اصلی توسعه بازی در آینده توصیف می‌کنند. بااین‌حال، مدیر اجرایی شرکت تیک تو می‌گوید که هوش مصنوعی هرگز جایگزین کارمندان عادی نخواهد شد.

استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند بسیاری از فرآیندها را خودکار کند و منجر به خطرات بالقوه‌ای برای شغل‌های مختلف شود. استراوس زلنیک می‌گوید باور داشتن به این موضوع که هوش مصنوعی جایگزین مشاغل خواهد شد، تصوری اشتباه و احمقانه است. او به صراحت گفت: «این ایده که هوش مصنوعی همه را بیکار می‌کند، احمقانه‌ترین چیزی است که تا به حال شنیده‌ام.»

شکی نیست که هوش مصنوعی بخش مهمی از توسعه بازی در آینده خواهد بود. مدیرعامل شرکت الکترونیک آرتز همچنین ادعا کرد که آن‌ها می‌خواهند برای خلق دنیاها و بازی‌های فراگیرتر از هوش مصنوعیِ مولد استفاده کنند. صنعت بازی در سال‌های اخیر شاهد اخراج‌های چشم‌گیری بوده است.

باتوجه‌به اینکه هوش مصنوعی چندین فرایند را در توسعه بازی بر عهده خواهد گرفت، بسیاری از متخصصان بر این باورند که شغل بازی‌سازان و برنامه‌نویسان در خطر خواهد بود. حتی گفته می‌شود که ابزارهای هوش مصنوعی به قدری قدرتمند خواهند شد که مانند Halo Forge یا ابزارهای سفارشی ساخت بازی، طرفداران می‌توانند از این فناوری استفاده کنند.

بااین‌حال، به نظر می‌رسد که مدیرعامل شرکت تیک تو معتقد است هوش مصنوعی بدون کمک انسان به نتایج مطلوب دست نخواهد یافت. شایعه شده است که تیک تو از هوش مصنوعی برای توسعه Grand Theft Auto 6 استفاده می‌کند. استراوس زلنیک قبلاً ادعا کرده بود که تقریباً تمام شرکت‌ها در حال کار روی NPCهای تقویت شده توسط هوش مصنوعی مولد برای بازی‌های خود هستند.

بیشتر بخوانید  اضافه شدن اسنوپ داگ و نیکی میناژ به Call of Duty در نقش اپراتورها

علاوه‌بر این، طبق یک نظرسنجی، ۳۰ درصد از توسعه‌دهندگان بازی در حال حاضر به هوش مصنوعی مولد متکی هستند که انتظار می‌رود این رقم افزایش یابد. یوبیسافت شرکت دیگری است که قصد دارد این فناوری را در بازی‌های خود ادغام کند. باید دید هوش مصنوعی چه تاثیری بر بازی‌های فعلی و آینده خواهد داشت.

در حال حاضر، اظهارات استراوس زلنیک مورد استقبال قرار گرفته است؛ زیرا بسیاری از توسعه‌دهندگان به‌جای پذیرش آن، از این فناوری می‌ترسند. نظر شما در این‌باره چیست؟ لطفاً نظرات و ایده‌های ارزشمند خود را در بخش نظرات سایت با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط