مایکروسافت برنامه خود برای اخراج ۱۰ هزار کارمند را تایید کرد

اشتراک گذاری

شرکت مایکروسافت برنامه‌های خود را برای اخراج ۱۰ هزار کارمند در آینده تایید کرد.

در جریان جدیدترین اخبار، شرکت مایکروسافت اخیرا برنامه‌های خود را برای اخراج حدود ۱۰ هزار کارمند تایید کرده است. این غول فناوری در حال حاضر حدود ۲۲۰ هزار کارمند دارد و طبق این برنامه قرار است حدود ۴.۵ درصد از کارکنان خود را اخراج کند. مایکروسافت تایید کرد که این تعدیل نیرو تا پایان سه‌ماهه سوم سال مالی جاری در پایان مارس ۲۰۲۳ انجام خواهد شد.

درکنار برنامه‌ی تعدیل نیرو، مایکروسافت اعلام کرد که تغییراتی را در بخش سخت‌افزاری و یکپارچه‌سازی دارایی‌های خود ایجاد خواهد کرد تا از این طریق تراکم بالاتری را در فضای کاری خود به‌وجود آورد. مایکروسافت عقیده دارد این اقدامات در پاسخ به شرایط کلان اقتصادی و تغییر اولویت‌های مشتریان انجام شده است. تاکنون مایکروسافت مشخص نکرده است که کدام حوزه‌های کسب‌ و کار این شرکت تحت تأثیر این برنامه‌ها قرار خواهند گرفت.

بااین‌حال روز سه‌شنبه گزارشی منتشر شد که این شرکت قصد دارد کارکنان برخی از بخش‌های مهندسی را کاهش دهد. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در پیامی که در روز چارشنبه برای کارمندان ارسال شد، نوشت: «این‌ها انتخاب‌های سختی هستند که ما در طول تاریخ ۴۷ ساله‌ خود انجام داده‌ایم تا بتوانیم در این صنعت که نسبت به هر شرکتی که خود را با تغییرات پلتفرمی آن سازگار نکند بی‌رحم است، به‌عنوان یک شرکت مهم باقی بمانیم.

ما در زمان‌ تحولات قابل توجهی زندگی می‌کنیم و همان‌طور که با مشتریان و شرکا ملاقات می‌کنم، چند موضوع روشن شده است؛ اول اینکه ما مشاهده کردیم که مشتریان هزینه‌های دیجیتالی خود را در طول همه‌گیری کرونا افزایش دادند اما اکنون می‌بینیم که آن‌ها در در تلاش هستند تا هزینه دیجیتالی خود را برای دریافت خدمات بیشتر با قیمت کمتر بپردازند. ما همچنین می‌بینیم که سازمان‌ها در هر صنعت و منطقه جغرافیایی با احتیاط عمل می‌کنند؛ زیرا برخی از بخش‌های جهان در رکود به سر می‌برند و بخش‌های دیگر نیز شامل این پیش‌بینی هستند».

بیشتر بخوانید  نماش عملکرد کارت‌های گرافیک RTX 40 در Cyberpunk 2077 Phantom Liberty

مایکروسافت اعلام کرده است کارمندان ایالات متحده که تحت تأثیر برنامه تعدیل نیرو قرار گرفته‌اند و واجد شرایط دریافت مزایا هستند، حقوق نهایی بالاتر از بازار، پوشش مراقبت‌های بهداشتی و معیشتی به مدت ۶ ماه، خدمات انتقال شغلی و یک اخطار ۶۰ روز قبل از خاتمه همکاری دریافت خواهند کرد. همچنین مزایای در نظر گرفته شده برای کارکنان اخراج شده خارج از ایالات متحده با قوانین استخدام در همان کشورها مطابقت خواهد داشت.

نادلا در این‌باره گفت: «وقتی به این لحظه یعنی شروع سال ۲۰۲۳ فکر می‌کنم، زمان نمایش برای صنعت ما و مایکروسافت است. به‌عنوان یک شرکت، موفقیت ما باید با موفقیت‌های جهانی هماهنگ باشد. این بدان معنا است که هر یک از ما و هر تیم شاغل در سراسر شرکت باید سطح را بالا ببرد و بهتر از رقبا عمل کند تا بتوانیم نوآوری معناداری ارائه کنیم که مشتریان، جوامع و کشورها واقعا از آن سود ببرند. اگر به این هدف عمل کنیم، می‌توانیم قدرتمندتر ظاهر شویم و در آینده‌ای دور پیشرفت خواهیم کرد. به همین سادگی».

همچنین بلومبرگ گزارش داد که حذف بخشی از نیروهای ایکس باکس و بتسدا در این تعدیل نیرو مایکروسافت نیز دیده می‌شود. مایکروسافت در اکتبر ۲۰۲۲ حدود هزار کارمند خود را در سراسر شرکت از جمله کارکنانی که برای بخش ایکس باکس کار می‌کردند، اخراج کرد.

نظر شما درباره این خبر چیست؟ آن را با ما و سایر کاربرها در میان بگذارید.

اخبار مرتبط