مایکروسافت: انحصاری کردن کالاف دیوتی منطق تجاری ندارد

اشتراک گذاری

به گفته‌ی یکی از مدیران مایکروسافت، انحصاری کردن کالاف دیوتی و حذف آن از پلی استیشن نمی‌تواند از نظر تجاری سودمند باشد.

طبق اخباری که تاکنون منتشر شده است، شرکت مایکروسافت در روند گرفتن تاییدیه برای خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مقامات نظارتی در سراسر جهان به مانند کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده، کمیسیون اروپا و سازمان رقابت و بازار بریتانیا، با موانعی روبرو شده است. به نظر می‌رسد تمرکز بیشتر نگرانی‌های اعلام‌شده به نتیجه‌ی این خرید و تاثیر آن بر بازار رقابت قرار دارد.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که به ویژه شرکت سونی روی آن تاکید دارد، امکان انحصاری شدن فرانچایز محبوب Call of Duty برای پلتفرم‌های شرکت مایکروسافت است. حال مایکروسافت یک بیانیه‌ی جدید را منتشر کرده است تا به مانند دفعات گذشته تاکید کند که انحصاری کردن Call of Duty از نظر تجاری هیچ سودی نخواهد داشت. در همین راستا Rima Alaily، معاون بخش رقابت مایکروسافت، در مصاحبه‌ای با رسانه‌ی Axios گفت: «همانطور که همیشه گفته‌ایم، حذف Call of Duty از پلتفرم پلی‌ استیشن منطقی نیست».

او در ادامه اضافه کرد که طبق یک نظرسنجی که توسط مایکروسافت انجام شده است، اگر Call of Duty واقعا انحصاری شود، تنها سه درصد از بازیکنان مایل به تغییر پلتفرم خود از پلی استیشن به ایکس باکس خواهند بود. به گفته‌ی این مقام ارشد مایکروسافت، این آمار به قدری ناچیز است که به توانایی سونی برای رقابت لطمه نمی‌زند و از نظر استراتژی سودآوری برای ایکس باکس، بسیار کوچک به شمار می‌آید.

البته مایکروسافت بارها و بارها تاکید کرده است که قصد ندارد فرانچایز Call of Duty را به یک مجموعه‌ی انحصاری تبدیل کند و در این راستا نیز اقداماتی را انجام داده است. این شرکت اخیرا توافق‌هایی با شرکت نینتندو و انویدیا داشت تا در صورت خرید اکتیویژن بلیزارد، کالاف دیوتی را روی این پلتفرم‌ها نیز عرضه کند و بازیکنان این پلتفرم‌ها حداقل تا ۱۰ سال آینده از محتوای کامل و ویژگی‌های یکسان بازی‌های کالاف دیوتی بهره ببرند. مایکروسافت قرارداد مشابهی را به سونی پیشنهاد داده، اما این شرکت ژاپنی هنوز آن را نپذیرفته است.

بیشتر بخوانید  رکورد شکنی بازی Spider-Man 2 در ۲۴ ساعت اول عرضه از حیث میزان فروش

گزارش‌های اخیر ادعا کرده‌اند که احتمالا کمیسیون ناظر اروپا به زودی خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را تایید کند. همچنین گزارش شده است که احتمالا سازمان CMA بریتانیا نیز به این معامله چراغ سبز نشان دهد.

نظر شما درباره‌ی این اخبار چیست؟ آن را با ما به اشتراک گذارید.

اخبار مرتبط

اخبار سینما و تلویزیون

تاریخ اکران فیلم ۲۸ سال بعد اعلام شد

سونی پیکچرز تاریخ اکران فیلم ۲۸ سال بعد به کارگردانی دنی بویل را اعلام کرده است که تابستان ۲۰۲۵ این فیلم پساآخرالزمانی اکران خواهد شد.