قرارداد سونی با مجموعه Call of Duty تنها شامل یک بازی دیگر است

اشتراک گذاری

وقتی جدیدترین بازی Call of Duty در اواخر امسال برای پلی استیشن عرضه شود، قرارداد کنونی سونی برای این بازی تمام می‌شود.

در جریان دادگاه مایکروسافت علیه کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC)، مدارک و اسناد افشانشده زیادی منتشر شده‌اند. اکنون براساس سندی که کاملا مخدوش نشده، مشخص شده است قرارداد کنونی سونی با اکتیویژن برای مجموعه Call of Duty در سال ۲۰۲۴ به‌اتمام خواهد رسید.

نکته حائز اهمیت اینکه قرارداد مدنظر شامل کالاف دیوتی سال ۲۰۲۴ نخواهد شد و وقتی بازی جدید این مجموعه در ادامه این سال میلادی برای پلی استیشن عرضه شود، آخرین بازی این قرارداد خواهد بود. در سند آمده است: «آخرین بازی تحت پوشش قرارداد یک اثر از سری Call of Duty است که در اواخر ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد».

شرکت مایکروسافت به سونی یک پیشنهاد ده ساله برای عرضه سری COD روی پلی استیشن پس از تکمیل معامله خرید اکتیویژن بلیزارد ارائه کرده، اما سونی این پیشنهاد را نپذیرفته است.

در دیگر اخبار این مجموعه، براساس سندی دیگر مشخص شده بود Call of Duty در طول عمر خود بالای ۲۷ میلیارد دلار درآمدزایی کرده است. همچنین ادعا شده بود این سری بین ۷ تا ۱۰ میلیون کاربر فعال دارد. در ادعایی دیگر هم بیان شده بود تقریبا ۱ میلیون کاربر ۱۰۰ درصد زمان گیمینگ خود را در سال ۲۰۲۱ صرف کالاف دیوتی کردند.

البته خبر خوش اینکه با وجود اتمام قرارداد نام‌برده، اکتیویژن می‌گوید برنامه دارد همچنان این سری را با یا بدون یک قرارداد روی پلی استیشن عرضه کند. بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن هم گفت Call of Duty انحصاری کنسولی نیست. زیرا این شرکت نمی‌خواهد ۱۰۰ میلیون بازیکن فعال ماهانه را تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید  پشتیبانی تمامی بازی های پلی استیشن 5 با صدای سه بعدی از دالبی اتموس

اخبار مرتبط

اضافه شدن نیو گیم پلاس و مراحل جدید در آپدیت‌های رایگان Lords of The Fallen
کامپیوتر

بازی Lords of the Fallen به گیم پس می‌آید

مایکروسافت و سی‌آی گیمز برای انتشار بازی‌های Lords of the Fallen و Sniper Ghost Warrior Contracts 2 در گیم پس به توافق رسیدند. در میان