کارگردان Assassin’s Creed Shadows دلایل تیم سازنده برای کاهش وسعت نقشه بازی را توضیح داد.
سیمون لمی-کومتوآ، کارگردان بازی Assassin’s Creed Shadows، در مصاحبه جدید خود بار دیگر تاکید کرد وسعت نقشه این بازی هماندازه با مصر باستان نسخه Origins خواهد بود. این کارگردان در گفتوگو جدیدی با رسانه VGC توضیح داد مقیاس نقشه Shadows تقریبا مشابه مصر است؛ بنابراین بازیکنها با نقشه کوچکتری نسبتبه بازی Valhalla مواجه خواهند شد.
لمی-کومتوا دراینباره گفت: «نقشه Shadows تقریبا هماندازه Origins است؛ ازهمینرو با قلمروهایی به مراتب کوچکتر از بازی Valhalla سروکار خواهیم داشت. در نقشه ژاپن مناطق آبی متفاوتی وجود دارند اما بهمانند نقشه یونان بازی Odyssey که نیمی از آن را آبهای اقیانوس تشکیل میدادند نخواهد بود. در ژاپن مناطق ساحلی و دریاچه Biwa را داریم که بسیار بزرگ است. بااینحال نقشه ژاپن مشابه مصر Origins خواهد بود.»
کارگردان Assassin’s Creed Shadows در ادامه پیرامون تفاوتهای نقشه ژاپن با مصر صحبت کرد و گفت بااینکه ما در مصر شاهد بیابانهای گسترده و سرزمینهای مسطح بودیم، در سراسر نقشه ژاپن میتوان درهها و کوهستانهای سرسبز را مشاهده کرد: «نقشه ژاپن کوهستانی است و درهها و کوههای کوچک و بزرگی دارد. چیزیکه تیم پژوهشی فرستاده ما از بررسی کشور ژاپن کشف کرد این بود که بیشتر چیزهای جالب آن در درهها قرار دارند. بااینکه بالای بعضیاز کوههای خاص میتوان معابد جالبی را پیدا کرد، اما بیشتر مناطق کوهستانی آن شامل درخچههای رشد کرده در شیبهای تند و دسترسیناپذیر است که دلیلی برای عبور از آنها وجود ندارد.»
داستان بازی Assassin’s Creed Shadows در ژاپن فئودال قرن شانزدهم روایت میشود و تمرکز اصلی آن بر حوادث رخ داده در مناطق مرکزی ژاپن خواهد بود. انتخاب این مناطق به استودیو سازنده امکان داده است تمرکز خود را روی موارد اصلی معطوف کند و اندازه نقشه موردنیاز برای شروع بازی را بفهمد. لمی-کومتوا در ادامه خاطرنشان کرد: «داستانی که ما روی روایت آن تمرکز کردیم عمدتاً در مناطق مرکزی ژاپن رخ میدهد؛ بنابراین نیازی نداشتیم نقشه را به اندازه کل ژاپن گسترش دهیم و میدانستیم اندازه تقریبی قلمروها برای پوشش داستان تا چه اندازه باید باشد.»
همانطورکه انتظار داریم، بازی Assassin’s Creed Shadows شامل قلعههای ژاپنی گسترده و عظیم خواهد بود؛ چراکه این قلعهها یکی از مشخصههای معروف معماری در ژاپن فئودال به شمار میآیند. کارگردان بازی دراینباره گفت تیم سازنده نسبتبه طراحی وفادارانه مناطق و قلعهها متعهد بود و این موارد اهمیت زیادی برای آن داشته است: «اتفاقهای مهمی در قلعههای کیوتو، اوزاکا و آزوچی رخ خواهند داد؛ بنابراین ما به این مکانها نیاز داریم. ما باید به طراحی این قلعهها وفادار میبودیم؛ چراکه مکانهای بسیار جالبی هستند. ازهمینرو قلعهها را ساختیم و فضای بسیار بزرگی برای کاوش در آنها قرار دادیم.
پسازاین شروع به فکر کردن درباره مقدار جهان موردنیاز بین این قلعهها کردیم تا بازیکنها بین آنها حرکت کنند و ماجراجویی باورپذیرتری داشته باشند. همچنین میخواستیم پیمودن فاصله بین این قلعهها با اسب حدود چهار روز واقعی طول نکشد. بااینکه رسیدن به این هدف در مسیر توسعه دشوار است اما ما درنهایت مقیاس انواع شهرها و قلعههایی که میخواهیم به نمایش بگذاریم را کشف میکنیم و این همان چیزی است که وسعت نقشه بازی را توجیه میکند.»
بازی Assassin’s Creed Shadows در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۳ (۱۵ نوامبر ۲۰۲۴) روی کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه میشود.