راهنمای خرید لپ تاپ حرفه‌ای برای تولید محتوا

راهنمای خرید لپ تاپ حرفه‌ای برای تولید محتوا

اشتراک گذاری

بازی و تولید محتوا با کامپیوتر و لپ تاپ حرفه‌ای، دیگر فقط یک سرگرمی روزمره نیست. در واقع، در صورت استفاده صحیح از آن می‌تواند به یک شغل سودآور هم تبدیل شود. امروزه می‌توانید گیم پلی بازی خود را به صورت زنده برای طرفداران خود در سراسر جهان پخش کنید؛ و یا با استفاده از آن به تولید محتوا در هر زمینه‌ای بپردازید.

اگر می‌خواهید به یکی از بزرگان این صنعت تبدیل شوید به یک لپ تاپ حرفه‌ای مناسب نیاز دارید. این لپ تاپ حرفه‌ای باید بتواند این کار را به بهترین شکل برای شما انجام دهد. ما بهترین لپ‌تاپ‌های موجود برای تولید محتوا را امروز به شما معرفی خواهیم کرد. این انتخاب‌ها نه تنها عملکرد سریع بین گرافیک و پردازنده را ارائه می‌کنند، بلکه برخی از آن‌ها حتی به اندازه کافی سبک هستند تا از آن‌ها در سفر هم به راحتی کنید.


لپ تاپ حرفه‌ای مناسب برای تولید محتوا چه ویژگی‌هایی دارد؟

زمانی که شما تصمیم می‌گیرید تا یک لپ تاپ برای خود خریداری نمایید باید نوع استفاده خود از آن را نیز مشخص کنید. به عنوان مثال گیمرها برای انتخاب بهترین گزینه برای خود، سخت افزار قدرتمند را برای خود در اولویت قرار می‌دهند. عموما پردازنده، صفحه نمایش، میزان رم و کارت گرافیک مهم‌ترین ویژگی‌ها برای این افراد به شمار می‌رود.

ویژگی‌های لپ تاپ حرفه‌ای چیست

لپ تاپ‌های مناسب برای تولید محتوا عموما از پردازنده قدرتمند و چیپ گرافیکی مناسبی برخوردارند؛ اما آن‌ها برخلاف نمونه‌های گیمینگ از کولینگ‌های پیشرفته‌ای بهره نبرده‌اند. با این حال ممکن است یک لپ تاپ گیمینگ بالارده نیز این کار را برای شما انجام دهد. اما باید از ویژگی‌هایی مانند باتری با حجم بالا هم برخوردار باشد.

از دیگر نکات مهم‌ در این محصولات باید به وزن پایین ‌آن‌ها اشاره کرد. وزن پایین باعث می‌شود به راحتی آن را با خود حمل کرده و برای جابجایی آن مشکلی نداشته باشید. یکی دیگر از نکات مهم، کیفیت ساخت در این محصولات است. دلیل آن هم استفاده روزانه و تعامل دائمی شما با لپ تاپ است که در صورت وجود کیفیت پایین در ساخت و یا قطعات، دیر یا زود دستگاه شما دچار مشکلات فراوان خواهد شد.


لپ تاپ ایسوس مدل TUF GAMING FX507ZE-D

کمپانی ایسوس (Asus) همواره به عنوان یکی از برندها، با ارزش خرید بالا در ایران شناخته می‌شود. این کمپانی با وجود عرضه‌ی مدل‌های میان رده، گزینه‌های خوبی در میان لپ تاپ‌ حرفه‌ای و بالارده نیز عرضه می‌کند که می‌تواند انتخاب مناسبی برای کاربران باشد. لپ تاپ FX507ZE-D از سری TUF نیز یکی از همین مدل‌های بسیار مناسب است.

لپ تاپ ایسوس مدل TUF GAMING FX507ZE-D

ویژگی‌های این محصول باعث شده تا در لیست لپ تاپ‌های مناسب برای تولید محتوا جای بگیرد. قیمت این محصول در بازار حدود ۵۲ میلیون تومان است. یکی از دلایل انتخاب این لپ تاپ گیمینگ قابلیت حمل بالای آن است. این محصول ۲.۲ میلی‌متر ضخامت، و ۲.۲ کیلوگرم وزن دارد.

در این محصول پردازنده Core i7 با مدل 12700H استفاده می‌شود که از ۲۴ مگابایت کش برخوردار است. چیپ گرافیکی این محصول Geforce RTX 3050TI است و ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد. همچنین ۳۲ گیگابایت رم DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز از دیگر نکات مثبت این لپ تاپ حرفه‌ای است.

اندازه صفحه نمایش این لپ تاپ ۱۵.۶ اینچ است و از کیفیت بسیار مناسب Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) با پنل IPS بهره برده است. نرخ به روزرسانی تصویر در لپ تاپ FX507ZE-D نیز ۱۴۴ هرتز است. حافظه این محصول ۲ ترابایت SSD و به صورت M.2 بوده و باتری استفاده شده درون آن یک نمونه ۴ سلولی است و تا حداکثر ۴ ساعت می‌تواند شما را همراهی کند.

مدل لپ تاپ TUF GAMING FX507ZE-D
پردازنده Intel Core i7 12700H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3050TI به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۳۲ گیگابایت رم DDR5 و باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۲ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قیمت حدودا ۵۲ میلیون تومان

لپ تاپ اچ‌پی مدل OMEN B0001

کمپانی اچ‌پی (HP) یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لپ تاپ است که قدمت و تجربه بسیار زیادی در این زمینه دارد. تعجبی هم ندارد که محصولات آن به واسطه کیفیت و قیمت مناسب از فروش بالایی برخوردار باشند. لپ تاپ حرفه‌ای Omen B0001 یکی از همین محصولات با ارزش خرید بالا است.

لپ تاپ اچ‌پی مدل OMEN B0001

قیمت محصول حدود ۵۰ میلیون تومان است. پردازنده‌ای آن یک نمونه Core i7 بوده که با کد 11800H شناسایی می‌شود. این پردازنده ۲۴ مگابایت کش، ۸ هسته و ۱۶ رشته دارد. از دیگر ویژگی‌های بسیار خوب این محصول باید به ضخامت کم ۲۳ میلی‌متری آن اشاره کرد که آن را به محصولی قابل حمل تبدیل کرده است.

در این محصول از ۱۶ گیگابایت رم‌ DDR4 استفاده شده است که سرعت بسیار خوبی دارد. شما می‌توانید رم دستگاه خود را در صورت نیاز تا ۳۲ گیگابایت نیز افزایش دهید. گرافیک در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ Geforce RTX 3070 است. این گرافیک از ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی برخوردار است.

صفحه نمایش این لپ تاپ حرفه‌ای ۱۶ اینچ بوده و دارای نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتز است. همچنین رزولوشن این صفحه نمایش Full HD (1920×1080) و پنل آن از نوع IPS است. حافظه این دستگاه ۱ ترابایت SSD بوده و از نوع M.2 است. همچنین یک باتری ۴ سلولی درون این لپ تاپ جای گرفته است و شما را تا ۴ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ HP OMEN B0001
پردازنده Intel Core i7 11800H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3070 به همراه ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR4 با قابلیت ارتقا تا ۳۲ گیگابایت
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۶ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قیمت حدودا ۵۰ میلیون تومان

لپ تاپ اچ‌پی مدل ZBook Firefly 15 G8 -D

بدون تردید یکی از بهترین و بزرگ‌ترین تولید کننده‌های لپ تاپ کمپانی اچ‌پی است. این برند بزرگ در ساخت لپ تاپ‌های خانگی فعالیت گسترده‌ای دارد. از بهترین لپ تاپ‌های حرفه‌ای تولید شده توسط اچ‌پی باید به مدل ZBook Firefly 15 G8 اشاره کرد که در کنار سخت افزار قدرتمند از طراحی ساده و زیبایی نیز برخوردار است.

لپ تاپ اچ‌پی مدل ZBook Firefly 15 G8 -D

لپ تاپ حرفه‌ای ZBook Firefly با قیمت حدود ۶۳ میلیون تومان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاربران به شمار می‌رود. این محصول بسیار زیبا با ضخامت بسیار کم ۱۹ میلی‌متری و وزن ۱.۷ کیلوگرمی از قابلیت حمل بالایی برخوردار است. پردازنده این محصول توسط اینتل تامین شده و یک نمونه Core i7 با مدل 1165G7 درون آن قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید  راهنمای خرید بهترین موس گیمینگ ارزان قیمت

این پردازنده از ۱۲ مگابایت کش برخوردار بوده و سرعت خوبی دارد. همچنین از ۶۴ گیگابایت رم DDR4 درون این لپ تاپ استفاده شده تا دیگر نگرانی بابت رم نداشته باشید. اچ‌پی چیپ گرافیکی انویدیا و مدل T500 با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 را برای ZBook Firefly انتخاب کرده است.

صفحه نمایش این دستگاه اندازه ۱۵.۶ اینچی داشته و رزولوشن (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) دارد. روشنایی صفحه نمایش این محصول در بیشترین مقدار ۳۰۰ نیتس است. حافظه در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ ۱ ترابایت SSD و به صورت NVMe M.2 است و سرعت بسیار بالایی دارد. همچنین یک باتری ۳ سلولی ۵۲ وات ساعتی شما را تا ساعت چند بدون نیاز به کابل شارژ همراهی خواهد کرد.

مدل لپ تاپ HP ZBook Firefly 15 G8 -D
پردازنده Intel Core i7 1165G7 با ۱۲ مگابایت کش
چیپ گرافیکی Nvidia RTX T500 به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۶۴ گیگابایت رم DDR4
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0
قیمت حدودا ۶۳ میلیون تومان

لپ تاپ ایسوس مدل ProArt Studiobook H5600QM

کارشناسان شرکت ایسوس همواره سعی در تولید مدل‌هایی با کیفیت بالا و مورد قبول اکثریت کاربران دارند. به همین دلیل در این مدل نیز سعی کرده‌اند تا ویژگی‌های مناسب و ایده‌آل اکثریت کاربران را در نظر بگیرند. لپ تاپ حرفه‌ای ProArt Studiobook H5600QM یکی از مدل‌های پر فروش ایسوس بوده و قیمتی بسیار خوب در کنار سخت افزار مناسب را ارائه می‌دهد.

لپ تاپ ایسوس مدل ProArt Studiobook H5600QM

این لپ تاپ حرفه‌ای قیمتی در حدود ۶۲ میلیون تومان داشته و مشخصات بسیار خوبی دارد. همچنین بسیار باریک و سبک است و با وزن ۲.۳ کیلوگرمی خود، ضخامتی برابر با ۲.۷ میلی‌متر دارد. پردازنده این محصول از سری Ryzen 9 و مدل 5900HX است. این پردازنده دارای ۱۶ مگابایت کش بوده و سرعت مناسبی دارد.

ایسوس در این محصول از ۳۲ گیگابایت رم DDR4 استفاده کرده که دارای سرعت مناسبی هستند. برای این لپ تاپ باریک گرافیک بسیار مناسبی نیز در نظر گرفته شده است. این چیپ گرافیکی Geforce RTX 3060 است و ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

صفحه نمایش آن ۱۵.۶ اینچ UHD (۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل)، با پنل OLED بوده و نرخ بروزرسانی تصویر آن ۶۰ هرتز است. برای حافظه این محصول، ایسوس یک SSD و از نوع M.2 با حجم ۱ ترابایت را در نظر گرفته است. همچنین باتری این لپ تاپ حرفه‌ای یک نمونه ۹۰ وات ساعتی است و تا حداکثر ۶ ساعت بدون نیاز به شارژر شما را همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Asus ProArt Studiobook H5600QM
پردازنده AMD Ryzen 9 5900HX با ۱۶ مگابایت کش
چیپ گرافیکی Geforce RTX 3060 به همراه ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۳۲ گیگابایت رم DDR4 با سرعت بالا
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ UHD و پنل OLED و نرخ بروزرسانی تصویر ۶۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قیمت حدودا ۶۲ میلیون تومان

لپ تاپ ایسوس مدل ROG FLOW Z13 GZ301ZE-A

ایسوس بدون شک بزرگ‌ترین کمپانی در ساخت محصولات متنوع گیمینگ است. این برند با ایده‌های نوآورانه و خلاقانه خود توانسته به سرعت خود را در لاین‌های مختلف بازار جای دهد. یکی از بزرگ‌ترین ایده‌هایی که حال به واقعیت پیوسته ساخت یک لپ تاپ گیمینگ است که از آن می‌توان به عنوان تبلت نیز استفاده کرد.

لپ تاپ ایسوس مدل ROG FLOW Z13 GZ301ZE-A

این لپ تاپ هایبرید قیمتی در حدود ۶۸ میلیون تومان دارد. وزن آن ۱.۱۸ کیلوگرم بوده و تنها ۱۲ میلی‌متر ضخامت دارد. پردازنده i9 نسل دوازدهم 12900H اینتل در این محصول است که ۲۴ مگابایت کش دارد. همچنین از ۱۶ گیگابایت رم درون آن استفاده شده که برای یک محصول گیمینگ کافی است.

این رم‌های DDR5 دارای باس ۵۲۰۰ مگاهرتز هستند که سرعت بالایی دارند. چیپ گرافیکی این محصول Geforce RTX 3050TI است که از ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی برخوردار است. این گرافیک در کنار پردازنده قدرتمند و رم‌های پر سرعت، قدرت بسیار بالایی را در اختیار شما می‌گذارند.

صفحه نمایش آن ۱۳.۴ اینچی است که دارای رزولوشن Full HD PLUS (۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل) و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز است. این محصول یک حافظه ۱ ترابایتی SSD و به صورت M.2 را قرار داده است. اما شما می‌توانید با استفاده از کارت حافظه (Micro SD) حافظه دستگاه را افزایش دهید. باتری این محصول یک نمونه ۴ سلولی است که شما را تا ۳ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Asus ROG FLOW Z13 GZ301ZE-A
پردازنده Intel Core i9 12900H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی Nvidia RTX 3050TI به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR5 با باس ۵۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2 با قابلیت افزایش حافظه
نمایشگر ۱۳.۴ اینچ Full HD PLUS و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت USB Type C ،USB 2.0
قیمت حدودا ۶۸ میلیون تومان

لپ تاپ ایسوس مدل ProArt Studiobook 16 H7600HM

گستردگی موجود در کانفیگ‌ بین لپ تاپ‌های ایسوس باعث شده انتخاب یک محصول با کانفیگ مورد نظر کاربران بسیار ساده‌تر شود. یکی از این محصولات ایسوس که با قیمت مناسبی با توج به کانفیگ آن به شما پیشنهاد می‌شود، با نام ProArt Studiobook 16 H7600HM شناخته می‌شود.

لپ تاپ ایسوس مدل ProArt Studiobook 16 H7600HM

قیمت این محصول در بازار ایران حدود ۷۴ میلیون تومان است. این لپ تاپ حرفه‌ای که وزن ۲.۳ کیلوگرمی و ضخامت ۲۴۹ میلی‌متری دارد از یک پردازنده Core i7 و از نسل یازدهم اینتل با کد 11800H استفاده می‌کند. این پردازنده دارای ۸ هسته و ۱۶ رشته بوده و حافظه کش آن برابر ۲۴ مگابایت است. همچنین ۳۲ گیگابایت رم درون این محصول قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید  هر آن‌چه از فصل ۱۶ بازی ایپکس لجندز می‌دانیم

همچنین باید بدانید این رم DDR4 دارای باس ۳۲۰۰ مگاهرتز است و سرعت بسیار عالی دارد. گرافیک استفاده شده درون این لپ تاپ فوق‌العاده Geforce RTX 3060 است. این چیپ گرافیگی ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

ایسوس از یک صفحه نمایش ۱۶ اینچی در محصول خود استفاده کرده که دارای رزولوشن 4K (۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل) بوده و پنل آن از نوع OLED است. باید بدانید که فضای در نظر گرفته شده برای این محصول یک حافظه ۱ ترابایتی SSD و از نوع PCIe NVMe است. همچنین یک باتری ۴ سلولی شما را تا حداکثر ۶ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Asus ProArt Studiobook 16 H7600HM
پردازنده Intel Core i7 11800H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی Nvidia RTX 3060 به همراه ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۳۲ گیگابایت رم DDR4 با باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2 با قابلیت افزایش حافظه
نمایشگر ۱۶ اینچ 4K و پنل OLED
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قیمت حدودا ۷۴ میلیون تومان

لپ تاپ ام‌اس‌آی مدل Creator Z16 A12UET

خرید محصولی که بتواند شما را بدون دردسر تا چند سال همراهی کند یکی از بزرگترین مشکلات هنگام خرید لپ تاپ حرفه‌ای است. MSI سعی کرده محصولی با کیفیت بالا در کنار سخت افزار بسیار خوب ارائه دهد. این محصول با نام Creator Z16 A12UET شناخته می‌شود.

لپ تاپ ام‌اس‌آی مدل Creator Z16 A12UET

قیمت این محصول در بازار کشورمان حدود ۷۴ میلیون تومان است و کانفیگ مناسبی دارد. این محصول وزن ۲.۲ کیلوگرمی داشته و ضخامتی برابر با ۱۵ میلی‌متر دارد که نشان دهنده قابلیت حمل بسیار بالای آن است. قلب تپنده این محصول یک پردازنده Core i7 بوده و از مدل 12700H در آن استفاده شده است.

این پردازنده دارای ۲۴ مگابایت کش است و سرعت خواندن و نوشتن بالایی دارد. MSI از ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز در این لپ تاپ حرفه‌ای استفاده کرده است. گرافیک مجزا در نظر گرفته شده برای این محصول Geforce RTX 3060 است. این گرافیک ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

صفحه نمایش این محصول ۱۵ اینچ، با رزولوشن +QUAD HD (۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل) و نوع IPS است. این صفحه نمایش نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتزی نیز دارد. همچنین باید بدانید که کمپانی MSI برای محصول خود یک حافظه SSD ۱ ترابایتی و از نوع NVMe M.2 در نظر گرفته است. همچنین یک باتری ۳ سلولی ۹۰ وات ساعتی شما را تا حداکثر ۵ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ MSI Creator Z16 A12UET
پردازنده Intel Core i7 12700H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی Nvidia RTX 3060 به همراه ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR4 با باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2 با قابلیت افزایش حافظه
نمایشگر ۱۵ اینچ +QUAD HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI، USB Type C، USB 3.0، USB 2.0
قیمت حدودا ۷۴ میلیون تومان

لپ تاپ اپل مدل MacBook Pro M1 MK193 2021

اگر به فکر خرید یک لپ تاپ حرفه‌ای هستید اما از سیستم عامل ویندوز فراری هستید یا به استفاده از سیستم عامل مک علاقه دارید به شما پیشنهاد می‌شود نگاهی به لپ تاپ MacBook Pro M1 MK193 2021 داشته باشید. این محصول دارای سرعتی بالا و عملکردی فوق‌العاده روان است.

لپ تاپ اپل مدل MacBook Pro M1 MK193 2021
2021 MacBook Pro 16”

قیمت این لپ تاپ حرفه‌ای در بازار کشور حدود ۸۰ میلیون تومان است. وزن این لپ تاپ ۲ کیلوگرم بوده و ضخامت آن ۱.۶ میلی‌متر است و قابلیت حمل بالایی دارد. اپل پردازنده اختصاصی خود با نام M1 Pro Chip را درون این محصول قرار داده است. این پردازنده دارای سرعت بسیار بالایی بوده و دارای ۲۴ مگابایت کش است.

همچنین کمپانی اپل در این محصول از ۱۶ گیگابایت رم با سرعت بسیار خوبی استفاده کرده است. علاوه بر آن یک چیپ گرافیکی بسیار خوب درون این محصول قرار دارد که دارای ۱۶ هسته است. این چیپ گرافیکی از حافظه اختصاصی برخوردار نیست.

اپل از یک صفحه نمایش ۱۶.۲ اینچی در محصول خود استفاده کرده که دارای رزولوشن بسیار بالایی (۳۴۵۶ در ۲۲۳۴ پیکسل) بوده و پنل آن از نوع Liquid Retina XDR display است. همچنین باید بدانید که فضای در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ حرفه‌ای یک حافظه ۱ ترابایتی SSD است. همچنین یک باتری ۱۰۰ وات ساعتی درون این لپ تاپ جای گرفته که شما را تا حداکثر ۲۱ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ MacBook Pro M1 MK193 2021
پردازنده M1 Pro Chip با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی چیپ گرافیکی با ۱۶ هسته
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم
حافظه ۱ ترابایت SSD
نمایشگر ۱۶.۲ اینچ Liquid Retina XDR display
درگاه‌های ارتباطی پورت USB Type C ،HDMI
قیمت حدودا ۸۰ میلیون تومان

لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop Studio

مایکروسافت (Microsoft) بدون شک یکی از برندهای بسیار محبوب در ساخت لپ تاپ‌های حرفه‌ای است. این کمپانی به دلیل طراحی ساده و شیک در کنار کیفیت بالا به سرعت جای خود را در میان بازار لپ تاپ باز کرد. Surface Laptop Studio یک لپ تاپ حرفه‌ای است که از کانفیگ بسیار عالی در کنار قیمت در نظر گرفته شده برای آن برخوردار است.

لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop Studio

این لپ تاپ با قیمتی در حدود ۱۴۰ میلیون تومان در دسترس است. ضخامت این محصول ۱۸.۹ میلی‌متر بوده و وزنی برابر با ۱.۸ کیلوگرم دارد. پردازنده i7 نسل دوازدهم با کد 11370H اینتل به عنوان قلب تپنده این محصول انتخاب شده که از ۱۲ مگابایت کش برخوردار است. همچنین از ۳۲ گیگابایت رم درون این محصول استفاده شده که برای یک محصول گیمینگ بیش از اندازه خواهد بود.

این رم‌‌های DDR4 دارای سرعت بسیار مناسبی هستند. چیپ گرافیکی این محصول Geforce RTX A2000TI است که از ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی برخوردار است. باید بدانید که استفاده از پردازنده بسیار خوب در کنار رم‌های ۳۲ گیگابایتی DDR4 و گرافیک قدرتمند، این محصول را به یکی از بهترین لپ تاپ‌های حرفه‌ای تبدیل کرده است.

صفحه نمایش این محصول یک نمونه ۱۴.۴ اینچی است که دارای رزولوشن بسیار خوبی (۲۴۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل) است. همچنین مایکروسافت برای این محصول خود یک حافظه ۲ ترابایتی و از نوع SSD در نظر گرفته است. باتری این محصول دوام بسیار بالایی داشته شما و می‌توانید تا ۱۸ ساعت از این دستگاه استفاده کنید.

مدل لپ تاپ Microsoft Surface Laptop Studio
پردازنده Intel Core i7 11370H با ۱۲ مگابایت کش
چیپ گرافیکی Nvidia RTX A2000TI به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۳۲ گیگابایت رم DDR4
حافظه ۲ ترابایت SSD
نمایشگر ۱۴.۴ اینچ با رزولوشن بالا (۲۴۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل)
درگاه‌های ارتباطی پورت USB Type C
قیمت حدودا ۱۴۰ میلیون تومان

لپ تاپ اپل مدل Mac Book Pro CTO 2021

آخرین محصول این لیست یک لپ تاپ بسیار قدرتمند و زیبا است. این لپ تاپ حرفه‌ای دارای مشخصات فنی بسیار قدرتمندی است. همچنین باتری فوق‌العاده‌ای درون آن جای گرفته است که می‌تواند ساعت ها همراه شما باشد. البته باید مبلغ بسیار زیادی نیز برای خرید آن پرداخت کنید. با این وجود این محصول یکی از بهترین گزینه‌های حال حاضر در بازار است.

راهنمای خرید لپ تاپ حرفه‌ای برای تولید محتوا | زمستان ۱۴۰۱ - گیم طور

قیمت این محصول در بازار کشور حدود ۱۴۲ میلیون تومان است. ضخامت این محصول ۱۶ میلی‌متر بوده و ۲.۲ کیلوگرم وزن دارد. اپل در این محصول از پردازنده خود استفاده کرده که با نام M1 Max شناخته می‌شود. این پردازنده دارای ۱۰ هسته است و سرعت بسیار بالایی دارد.

همچنین این کمپانی در محصول خود از ۶۴ گیگابایت رم استفاده کرده است. این رم‌ها دارای سرعت بسیار خوبی هستند. همچنین یک چیپ گرافیکی بسیار خوب برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است. این گرافیک دارای ۳۲ هسته بوده و قدرت فوق‌العاده بالایی را از خود به نمایش گذاشته است.

اپل از یک صفحه نمایش ۱۶.۲ اینچی و با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز در محصول خود استفاده کرده که دارای رزولوشن بالا (۳۴۵۶ در ۲۲۳۴ پیکسل) بوده و نوع پنل آن Liquid Retina XDR display است. همچنین باید بدانید که فضای در نظر گرفته شده برای این محصول یک حافظه ۲ ترابایتی و از نوع SSD است. یک باتری بسیار بزرگ درون این لپ تاپ جای گرفته که شما را تا حداکثر ۲۱ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Apple Mac Book Pro CTO 2021
پردازنده M1 Max با ۱۰ هسته
چیپ گرافیکی چیپ گرافیکی با ۳۲ هسته
میزان رم ۶۴ گیگابایت رم
حافظه ۲ ترابایت SSD
نمایشگر ۱۶.۲ اینچ با رزولوشن بالا (۳۴۵۶ در ۲۲۳۴ پیکسل)
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI، USB Type C
قیمت حدودا ۱۴۲ میلیون تومان

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی لپ تاپ‌های حرفه ‌ای پرداختیم. این مدل‌های منتخب شامل لپ تاپ‌هایی هستند که تا بازه‌ی قیمتی بیش از ۵۰ میلیون تومان می‌توانند شما را برای انجام وظایف سنگین همراهی کنند. همچنین اکثر این مدل‌ها توانایی ارائه‌ی تجربه‌ایی باکیفیت از تعداد محدودی بازی‌ آنلاین چند نفره‌ی محبوب را دارند.

لپ تاپ حرفه‌ای مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

لپ تاپ حرفه‌ای مناسب برای تولید محتوا از ترکیب پردازنده مناسب و گرافیک خوب در کنار ضخامت و وزن کم بهره می‌برد. این لپ تاپ‌ها عموما دارای عمر باتری طولانی نیز هستند.

آیا با لپ تاپ تولید محتوا می‌توان بازی کرد؟

در لپ تاپ مناسب برای تولید محتوا از کولینگ حرفه‌ای استفاده نشده و لزوما دارای چیپ گرافیکی قدرتمندی نیست. با این حال می‌توان با آن‌ها تحت شرایط خاص به بازی کردن نیز پرداخت.

اخبار مرتبط