راهنمای خرید بهترین موس گیمینگ برای چپ دست‌ها

راهنمای خرید بهترین موس گیمینگ برای چپ دست‌ها

اشتراک گذاری

تجهیزاتی نظیر کیبورد و موس گیمینگ به دلیل استفاده روزانه و طولانی، به سرعت دچار استهلاک می‌شوند. انتخاب و خرید بهترین موس گیمینگ مخصوص چپ دست‌ها نیازمند آگاهی از ویژگی‌هایی مانند وزن، اندازه موس، جنس کابل استفاده شده، سنسور به کار رفته در آن و جنس و کیفیت ساخت آن می‌باشد. همچنین باید شکل در دست گرفتن موس خود را در نظر داشته باشید.

یک موس گیمینگ خوب می‌تواند تفاوت زیادی را در یک بازی ایجاد کند. راحتی موس در دست، باعث می‌شود که دقت بیشتری در حرکات سریع داشته باشید. این تفاوت زمانی بیشتر به چشم شما می‌آید که بازی‌های سبک شوتر را با یک موس مناسب امتحان کنید. همچنین داشتن یک موس‌پد با کیفیت، تجربه گیمینگ مناسب‌تری در اختیار شما می‌گذارد. از این رو در این راهنمای خرید گیم طور به معرفی ۱۰ مدل از بهترین موس‌های گیمینگ پرداختیم.


بهترین موس گیمینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

قبل از خرید موس گیمینگ مخصوص چپ دست‌ها باید ویژگی‌های آن را بشناسید. موس گیمینگ اغلب دارای چند دکمه اضافه برای کنترل کردن حساسیت موس، تغییر پروفایل موس و اسنایپر مود است. همچنین داشتن کابل بلند و یا حتی امکان تغییر وزن موس می‌تواند از ویژگی‌های یک موس گیمینگ باشد.

موس گیمینگ گلوریس

ارگونومی موس گیمینگ هم یکی از ویژگی‌هایی است که باید از آن اطلاع داشته باشید. اغلب موس‌ها طراحی شده‌اند تا برای استفاده از هر دو دست مناسب باشند. این موضوع در بعضی مواقع باعث شده که موس گیمینگ در دست راحت نباشد. با این حال بعضی برندها با تجربه بالای خود موس‌های مناسبی برای استفاده از هر دو دست طراحی کرده‌اند.

قابلیت برنامه‌ریزی دکمه‌های موس گیمینگ، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید از وجود آن اطمینان حاصل کنید. تعداد دکمه‌های موس گیمینگ، اسکیت‌های آن و کیفیت ساخت موس گیمینگ هم از دیگر نکاتی است که حائز اهمیت هستند.


موس گیمینگ لاجیتک G203 Lightsync

کمپانی‌های تولید کننده موس‌های گیمینگ همواره در حال توسعه و تولید محصولات جدید هستند. گاهی این توسعه فقط شامل بهبود در کیفیت متریال و پیشرفت‌هایی جزئی در محصولات قدیمی می‌شود. همین موضوع باعث شده خرید این موس‌های گیمینگ، با قیمت کمتری از محصولات جدید دیگر امکان پذیر باشد. لاجیتک (Logitech) هم از این روش در این موس استفاده کرده است.

موس گیمینگ لاجیتک

در محدوده قیمت ۱ تا ۱.۵ میلیون تومان، این موس لاجیتک انتخابی عالی برای همه گیمرها به حساب می‌آید. این موس با داشتن وزن ۸۵ گرم، نسبتا سبک محسوب می‌شود و برای بازی‌های شوتر ایده‌آل است. از ویژگی‌های این موس به شکل آن می‌توان اشاره کرد که برای تمام شکل‌های نگهداری در دست مناسب است.

داشتن ۶ کلید روی این موس به شما در بازی کمک خواهد کرد همچنین می‌توان از طریق نرم‌افزار، این دکمه‌ها را به دلخواه برنامه‌ریزی کرد. همچنین اسکیت‌های این موس از تفلون خالص است تا حرکت روان روی موس پد داشته باشد. همچنین سنسور Hero با حساسیت ۸۰۰۰ DPI، این موس را به رقیبی برای موس‌های گران قیمت‌تر تبدیل کرده است.

موس گیمینگ لاجیتک G203

بزرگ‌ترین تفاوت ظاهری این موس با نسخه قدیمی‌تر خود یعنی G203 Prodigy، در نورپردازی آن است. نسخه قدیمی فقط دارای لوگو لاجیتک بود که نور ثابت و آبی رنگ داشت. این موس علاوه بر RGB بودن لوگو، دارای نورپردازی RGB با قابلیت برنامه ریزی در سه ناحیه است.


موس گیمینگ ایسوس ROG Strix Impact

ایسوس (ASUS) یکی از کمپانی‌های مطرح در محصولات گیمینگ است. این کمپانی از برترین تولید کنندگان کارت‌های گرافیک تا مادربرد و حتی تجهیزات جانبی گیمینگ است. موس ROG Strix Impact یکی از موس‌های خوب و ارزان قیمت این برند است. این موس با قیمتی در حدود ۲.۵ میلیون تومان انتخابی بسیار وسوسه انگیز است.

موس گیمینگ ایسوس

بلافاصله پس از در دست گرفتن این موس، کیفیت ساخت بالا توجه شما را جلب خواهد کرد. این موس برای استفاده از دو دست طراحی شده و ۴ دکمه قابل برنامه‌ریزی برای گیمرها روی آن در نظر گرفته شده است. وزن این موس گیمینگ ۱۱۲ گرم بوده و وزن متعادلی دارد و نه سنگین و نه سبک به حساب می‌آید. وزن این موس برای بازی‌های شوتر کاملا مناسب و خوش دست است.

ارگونومی این موس برای افرادی که با نوک انگشت و یا پنجه، موس را در دست می‌گیرند مناسب است. میزان حساسیت این موس بین ۴۰۰ تا ۵۰۰۰ DPI است. در این موس از سنسور دقیق و مناسبی استفاده می‌شود و همچنین دارای فرکانس ارسالی (Polling Rate) ۱۰۰۰ هرتز است. سیم مورد استفاده در این محصول از جنس لاستیکی بوده و کیفیت آن معمولی است.

موس ROG Strix Impact

ایسوس این موس گیمینگ را به RGB مجهز کرده و کنترل آن را از طریق AURA Sync ممکن کرده است، تا آن را با دیگر تجهیزات RGB خود ست کنید. ویژگی کنترل نور و تعیین عملکرد دکمه، در موس‌های هم قیمت به ندرت یافت می‌شود که باعث بیشتر شدن ارزش خرید این موس می‌شود. شاید تنها مشکل این موس جنس سیم آن باشد که با توجه به برچسب قیمتی که دارد می‌توان این مورد را نادیده گرفت.


موس لاجیتک G305 LIGHTSPEED

امکان ندارد به صنعت گیمینگ علاقه‌مند باشید اما نام کمپانی لاجیتک به گوش شما نرسیده باشد. به عنوان یک گیمر، این نکته که بهترین تجهیزات گیمینگ را برای استفاده داشته باشید مهم است. این موضوع باعث می‌شود دلیلی نداشته باشید تا کسی جز خود را مقصر عملکرد در بازی بدانید. اگر به دنبال یک موس می‌گردید که شما را در عملکرد شگفت‌زده کند، لاجیتک G305 یک انتخاب مناسب است.

موس لاجیتک G305 LIGHTSPEED

این موس که قیمتی بین ۲.۵ تا ۳ میلیون قیمت دارد گزینه‌ وایرلس در این محدوده قیمت به حساب می‌آید. موس گیمینگ لاجیتک با همان شکل معروف مورد استفاده در دیگر محصولات این کمپانی معرفی شد که خود این موضوع نشان دهنده خوش دست بودن موس G305 است. این موس برای همه شکل‌های در دست گرفتن مناسب خواهد بود.

این موس وایرلس با سنسور معروف Hero در بازار ارائه شد تا هنگام بازی کردن هیچ هدفی را از دست ندهید. حساسیت این موس تا ۱۲۰۰۰ DPI قابل تنظیم است و فرکانس ارسالی ۱۰۰۰ هرتز در این موس وجود دارد. این موس با استفاده از یک باتری قلمی توانایی همراهی شما تا ۶ ماه را خواهد داشت.

موس لاجیتک G305 LIGHTSPEED

وزن این موس با یک باتری قلمی در حدود ۱۰۰ گرم است که می‌توان با ترفند استفاده از باتری نیم قلمی وزن این موس را به حدود ۸۶ گرم رساند. این موس دارای ۶ دکمه است که از طریق نرم‌افزار می‌توان آن‌ها را برنامه ریزی کرد. کمپانی لاجیتک در موس G305 از نورپردازی RGB استفاده نکرد تا در مصرف باتری صرفه جویی شود.

بیشتر بخوانید  هر آن‌چه از فصل ۱۶ بازی ایپکس لجندز می‌دانیم

تنها مشکل این موس وایرلس گیمینگ اسکیت‌های آن است. این اسکیت‌ها قدیمی هستند و به خوبی نمونه‌های جدیدتر بر روی موس پد لیز نخواهند خورد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در صورت لزوم از نمونه‌های افتر مارکت برای رسیدن به بهترین نتیجه استفاده کنید.


موس وایرلس گیمینگ ROG Strix Impact II Wireless

ایسوس یکی از کمپانی‌های شناخته شده در توسعه و معرفی محصولات گیمینگ است. این کمپانی از برترین تولید کنندگان کارت‌های گرافیک تا مادربرد و حتی تجهیزات جانبی گیمینگ است. موس Asus ROG Strix Impact II Wireless یکی از موس‌های خوب و نسبتا ارزان قیمت این برند است.

موس وایرلس گیمینگ ROG Strix Impact II Wireless

این محصول با قیمت حدودا ۳ تا ۳.۵ میلیون تومان ارزش خرید بسیار بالایی دارد. این موس برای افراد چپ دست مناسب خواهد بود و ۵ دکمه قابل برنامه‌ریزی برای گیمرها روی آن وجود دارد. وزن این موس گیمینگ ۹۳ گرم است و یک موس وایرلس گیمینگ نسبتا سنگین وزن با توجه به استانداردهای امروز به حساب می‌آید.

وزن این موس برای بازی‌های شوتر کاملا مناسب و یک نمونه خوش دست است. اما اگر به موس‌های سبک‌تر عادت دارید باید بدانید که پس از مدتی استفاده دست شما خسته خواهد شد. ارگونومی این موس برای افرادی که با نوک انگشت و یا پنجه، موس را در دست می‌گیرند مناسب است. میزان حساسیت این موس تا ۱۶۰۰۰ DPI قابل تنظیم بوده و بسیار بیش‌تر از مقدار مورد نیاز است. در این موس سنسور PMW 3335 وجود دارد و همچنین دارای فرکانس ارسالی (Polling Rate) ۱۰۰۰ هرتز است.

موس وایرلس گیمینگ ROG Strix Impact II Wireless

از این محصول می‌توان به صورت وایرلس استفاده کرد اما شما قادر هستید تا با استفاده از کابل این محصول را به سیستم خود متصل کنید. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به پشتیبانی آن از Aura Sync و فناوری SmartHop اشاره کرد.

فناوری SmartHop هزار بار در ثانیه طیف رادیویی را اسکن می‌کند و تراکم و تداخل را در اطراف باند ۲٫۴ گیگاهرتز شناسایی می‌کند. این کار اجازه می‌دهد تا این موس وایرلس گیمینگ به طور یکپارچه بین کانال‌ها بدون توجه به سایر دستگاه‌های بی‌سیم اطراف جابجا شود تا از اتصالات قوی و پایدار اطمینان حاصل کند.


موس گیمینگ استیل سریز مدل SENSEI TEN

همه علاقه‌مندان به صنعت گیمینگ حداقل یک بار نام استیل سریز (Steel Series) را شنیده‌اند. این برند به ساخت تجهیزات گیمینگ با کیفیت بسیار بالا شهرت دارد. همچنین موس‌های گیمینگ این برند از جمله محصولات بسیار ارزنده در بازار به شمار می‌روند. Sensei Ten از جمله بهترین موس های گیمینگ مخصوص چپ دست‌ها به شمار می‌رود.

موس گیمینگ استیل سریز

این موس در محدوده قیمت ۳.۵ تا ۴ میلیون گزینه‌ای متفاوت و کمیاب محسوب می‌شود. با این حال استیل سریز در ساخت این موس گیمینگ از ۸ دکمه استفاده کرده و برنامه‌ریزی این دکمه‌ها از طریق نرم‌افزار مخصوص این برند امکان پذیر است. شما همچنین دسترسی به تنظیم نورپردازی RGB این موس را از طریق این نرم‌افزار دارید.

کمپانی استیل سریز موس گیمینگ خود را به سنسور True Move Pro مجهز کرده و حساسیت این سنسور از ۵۰ تا ۱۸۰۰۰ DPI قابل تنظیم است. همچنین فرکانس ارسالی ۱۰۰۰ هرتز در این سنسور مشاهده می‌شود. جنس سیم این محصول معمولی به شمار می‌رود و با وزن ۹۲ گرمی خود یک محصول نسبتا سبک محسوب می‌شود.


موس گیمینگ ایسوس مدل ROG Pugio II P705

ایسوس از جمله خلاق‌ترین کمپانی‌های حال حاضر در صنعت گیم به شمار می‌رود. این کمپانی علاقه بسیار زیادی به استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها در محصولات خود دارد. یکی از بهترین موس های گیمینگ مخصوص چپ دست‌ها ROG Pugio II P705 است که با قیمت ۴ تا ۴.۵ میلیون تومانی خود امکانات بسیار جذابی را در اختیار شما می‌گذارد.

ROG Pugio II

این موس ظاهری بسیاز زیبا دارد و طراحی آن به شکلی است که افراد راست دست و چپ دست توانایی استفاده از آن را دارند. ارتفاع موس نسبتا زیاد است و باعث شده تا برای در دست گرفتن به هر شکلی مناسب باشد. همچنین کیفیت ساخت بالای این موس از دیگر نکات مثبت در این موس گیمینگ است.

تعداد دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی در این موس ۷ عدد است که برای تعیین عملکرد این دکمه‌ها به نرم افزار مخصوص ایسوس نیاز دارید. همچنین این مدل از نورپردازی RGB بهره می‌برد که با استفاده از AURA Sync می‌توانید موس خود را با دیگر تجهیزات خود هماهنگ کنید.

موس گیمینگ ایسوس ROG Pugio II

وزن این موس ۱۰۲ گرم است که با توجه به استانداردهای گیمینگ در سال ۲۰۲۳ سنگین محسوب می‌شود. سنسور این مدل موس گیمینگ مخصوص چپ دست‌ها یک نمونه بسیار دقیق است. این سنسور از طریق نرم افزار می‌تواند حساسیت تا مقدار حداکثر ۱۶۰۰۰ DPI را فراهم کند. این موس به همراه یک کابل عرضه می‌شود تا بتوان با استفاده از سیم هم از این موس گیمینگ استفاده کرد.


گلوریس Model O Wireless

گلوریس یکی از برندهایی بود که با معرفی موس Model O به سرعت در دل گیمرها جای گرفت. دلیل آن هم طراحی متفات این موس و وزن پایین آن بود. یکی از موس گیمینگ مخصوص چپ دست‌ها این محصول بوده که قیمتی بین ۵ تا ۵.۵ میلیون تومان در بازار کشور دارد.

موس گلوریس

موس گیمینگ گلوریس Model O به صورت وایرلس است. با این حال برای این مدل یک کابل در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز از این موس به صورت سیمی هم بتوان استفاده کرد. از نکات قابل توجه این موس شکل آن است که برای استفاده از هر دو دست مناسب می‌باشد.

این موس گیمینگ مخصوص چپ دست‌ها بسیار سبک وزن بوده و تنها ۶۹ گرم وزن دارد که هنگام استفاده به مدت طولانی به هیچ عنوان باعث خستگی دست نخواهد شد. این موس دارای ۶ دکمه است که برنامه‌ریزی آن از طریق نرم افزار امکان پذیر است. همچنین نورپردازی بسیار زیبای این موس را می‌توانید در این نرم افزار شخصی سازی کنید.

موس گیمینگ گلوریس وایرلس

این مدل از سنسور GLORIOUS BAMF استفاده می‌کند که به صورت انحصاری توسط گلوریس طراحی و تولید می‌شود. میزان حساسیت این سنسور تا ۱۹۰۰۰ DPI قابل تنظیم است. همچنین اسکیت‌های این موس گیمینگ از تفلون خالص است تا به راحتی روی موس پد حرکت داشته باشد.

بیشتر بخوانید  راهنمای خرید بهترین تلویزیون گیمینگ سونی

موس گیمینگ لاجیتک مدل G903

تعجبی ندارد که باز هم یک موس گیمینگ از برند لاجیتک را برای شما در نظر داشته باشیم. این برند، با تجربه بسیار زیاد خود در حوضه تولید تجهیزات گیمینگ، یک موس گیمینگ بسیار محبوب را با ویژگی‌های بسیار زیادی معرفی کرده و بدون شک یکی از محبوب‌ترین موس‌های این برند است.

موس گیمینگ مخصوص چپ دست‌ها

این موس که در محدوده قیمت حدود ۶ میلیون تومان جای دارد در حال حاضر یکی از بهترین موس های گیمینگ مخصوص چپ دست‌ها و لاجیتک به شمار می‌رود. سنسور مورد استفاده در این محصول همان HERO است و تا ۱۶۰۰۰ DPI قابل تنظیم خواهد بود. سرعت آن ۴۰۰ IPS و دارای شتاب ۴۰G است که یکی از بهترین سنسورهای بازار به شمار می‌رود.

۱۱ دکمه قابل برنامه ریزی به شما این امکان را می‌دهد تا میان‌برهای گسترده‌ای توسط آن‌ها ایجاد کنید. این محصول بسیار جذاب لاجیتک وزن ۱۱۰ گرمی داشته که با یک محصول بسیار سنگین مواجه هستیم. با این حال این ماوس دارای ارگونومی بسیار عالی است که برای استفاده از هر دو دست مناسب خواهد بود.

موس G903

باتری موجود در این موس وایرلس گیمینگ بسیار عالی عمل می‌کند و می‌توان با یک بار شارژ تا ۱۴۰ ساعت از آن استفاده کرد. لاجیتک با نورپردازی این محصول خود نیز ظاهر بسیار جذابی به آن بخشیده تا چهره‌ای خشن را به ما نشان دهد. شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار مخصوص موس خود را شخصی سازی کنید.


موس گیمینگ لاجیتک G PRO

رقیب مستقیم و سرسخت وایپر آلتیمیت، این موس لاجیتک است که محبوبیت شدیدی در دل گیمرها دارد. اکثر گیمرها در مسابقات به خصوص در Esports از موس G PRO X SUPERLIGHT استفاده می‌کنند. با این وجود برای افراد چپ دست مدل G pro مناسب خواهد بود. دلیل محبوبیت این موس در کیفیت، زیبایی، دقت و عملکرد آن خلاصه می‌شود. این موس با قیمتی در حدود ۶ میلیون تومان در دسترس است.

موس لاجیتک

کیفیت ساخت این موس نظر شما را بلافاصله پس از در دست گرفتن جلب می‌کند. یک موس بسیار مقاوم که از وزن نسبتا پایین ۸۲ گرمی برخوردار است. همچنین ارگونومی این موس برای انواع مختلف نگه داشتن آن در دست، مناسب است. لاجیتک یک کابل هم برای شما در بسته‌بندی قرار می‌دهد تا در صورت نیاز بتوانید از آن به صورت سیمی استفاده کنید.

این موس دارای ۷ دکمه قابل برنامه‌ریزی است و تنظیم عملکرد دکمه‌ها از طریق نرم افزار مخصوص لاجیتک قابل انجام است. برای استفاده بهینه از باتری، لاجیتک نورپردازی برای این موس را در نظر نگرفته است و فقط لوگوی معروف این برند روی آن وجود دارد. همچنین یکی از بزرگ‌ترین نقاط مثبت این موس، اسکیت‌های آن است که بخش زیادی از موس را شامل می‌شود و جنس آن از تفلون خالص است.

ماوس لاجیتک G pro

سنسور موجود در این موس همان طور که حدس می‌زنید سنسور Hero است که تعریف آن را بارها شنیده‌اید. حساسیت این سنسور را لاجیتک تا ۲۵۰۰۰ DPI در نظر گرفته است و بیش از نیاز ۹۹ درصد گیمرها خواهد بود. همچنین فرکانس ارسالی ۱۰۰۰ هرتز در این موس دیده می‌شود و این مقدار فرکانس ارسالی تقریبا در همه موس‌های گیمینگ با کیفیت به همین صورت است.


موس وایرلس گیمینگ ریزر مدل Viper Ultimate

بدون شک این موس در لیست ما حضور خواهد داشت. یکی از برترین موس‌های بازار، عضو بزرگ خانواده وایپر است که پیدا کردن نقص در آن غیر ممکن است. این موس بسیار زیبا، ساخته شده تا بهترین خروجی را از عملکرد شما به نمایش بگذارد. این موس در محدوده قیمتی بالای ۶ میلیون تومان جای می‌گیرد.

موس وایرلس گیمینگ ریزر مدل Viper Ultimate

مار خوش خط و خال ریزر به واسطه طراحی خود برای استفاده از هر دو دست مناسب است و کیفیت ساخت فوق‌العاده بالایی دارد. این موس را می‌توان به همراه داک شارژر و در صورت عدم نیاز، بدون داک خریداری کرد. وایپر آلتیمیت می‌تواند شما را تا ۷۰ ساعت مداوم بدون نیاز به شارژ کردن همراهی کند.

این موس ریزر از ۸ دکمه بهره می‌برد و شما می‌توانید از طریق نرم افزار، ماکروها و عملکرد هر دکمه را برنامه‌ریزی کنید. نورپردازی این موس در لوگوی ریزر جای گرفته و به صورت RGB طراحی شده است. همچنین هنگام خاموش بودن این نورپردازی، لوگوی ریزر محو می‌شود و این ویژگی زیبایی خاصی به این موس گیمینگ بخشیده است.

موس وایرلس گیمینگ ریزر مدل Viper Ultimate

سنسور موجود در موس گیمینگ ریزر آلتیمیت، Focus Plus نام دارد و توسط ریزر طراحی و توسعه پیدا کرده است. این سنسور دارای حساسیت حداکثر ۲۰۰۰۰ DPI است و فرکانس ارسالی ۱۰۰۰ هرتز را دارا می‌باشد. وایپر آلتیمیت ۷۴ گرم وزن دارد که با توجه به کیفیت ساخت بسیار بالای آن، یک محصول بسیار سبک وزن به حساب می‌آید.


نتیجه گیری

انتخاب و خرید موس گیمینگ مخصوص چپ دست‌ها در هر رده قیمتی می‌تواند سخت باشد چرا که تنوع گسترده‌ای از محصولات را در بازار مشاهده می‌کنیم. سعی کردیم در این مقاله بهترین انتخاب‌ در رده‌های قیمتی مختلف را معرفی کنیم و بهترین موس‌های گیمینگ با ارزش خرید بالا را به شما معرفی کنیم.

آیا سنسور استفاده شده در موس گیمینگ مهم است؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های موس، سنسور آن است. سنسور میزان دقت در موس، حداکثر سرعت قابل استفاده و شتاب موس را مشخص می‌کند که هرکدام از آن‌ها نقشی موثر در عملکرد یک موس گیمینگ خوب دارند.

آیا موس گیمینگ مناسب چپ دست‌ها وجود دارد؟

بله موس‌های گیمینگ مناسب و ارگونومیک برای افراد چپ دست وجود دارد.

محبوب‌ترین سازنده موس وایرلس گیمینگ کدام کمپانی است؟

لاجیتک محبوب‌ترین سازنده موس‌های گیمینگ وایرلس است. ریزر، کرسیر، هایپرایکس و ایسوس نیز از دیگر برندهای مطرح در این زمینه هستند.

بهترین موس گیمینگ ارزان قیمت برای بازی‌های شوتر کدام است؟

موس گیمینگ ریزر Viper Mini، یکی از بهترین موس‌های بازار با قیمت پایین است که در کنار کیفیت بالای خود از عملکرد بسیار خوبی هم برخوردار است.

اخبار مرتبط

پلی استیشن

سونی دو مدیر عامل را جایگزین جیم رایان کرد

شرکت سونی همزمان با اعلام بازنشستگی جیم رایان، مدیریت استودیوهای خود را بر عهده هیدیاکی نیشینو و هرمن هالست قرار داد. سونی اینتراکتیو اینترتینمنت هرمن