راهنمای خرید بهترین تلویزیون گیمینگ سونی

راهنمای خرید بهترین تلویزیون گیمینگ سونی

اشتراک گذاری

تلویزیون‌های گیمینگ تأثیر انکار نشدنی بر تجربه بصری بازی‌ها دارند و یکی از مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز گیمرها محسوب می‌شوند. با گذشت زمان، وضوح تصویر و کیفیت ساخت نمایشگرها پیشرفت چشم‌گیری داشته است. برای انتخاب بهترین تلویزیون سونی، باید به نکاتی مانند نرخ بروزرسانی و رزولوشن تصویر توجه داشت.

به دلیل متنوع بودن نمایشگرهای مخصوص بازی، با اختلاف قیمت قابل توجهی بین تلویزیون‌های مختلف مواجه هستیم. در این راهنمای خرید بهترین تلویزیون مناسب بازی از گیم طور، به معرفی بهترین تلویزیون‌ های گیمینگ و بررسی ویژگی‌های آن‌‌ها می‌پردازیم.


بهترین تلویزیون‌های سونی چه ویژگی‌هایی دارند؟

قبل از انتخاب و خرید بهترین تلویزیون گیمینگ، باید با ویژگی‌های آن آشنا باشید. تلویزیون‌های گیمینگ سونی دارای ویژگی‌های بخصوصی هستند که آن‌ها را از بقیه نمایشگرها متمایز می‌کند. یکی از ویژگی‌های تلویزیون‌های سونی، نرخ تازه‌سازی بالای آن‌ها است.

نرخ بروزرسانی نمایشگر، با هرتز اندازه گیری می‌شود و به تعداد بروزرسانی‌های تصویر مانیتور در یک ثانیه اشاره دارد. همچنین تلویزیون‌های سونی از رزولوشن بالایی برخوردار هستند. رزولوشن تصویر، تأثیر انکار نشدنی بر تجربه بصری بازیکنان دارد.

تصویری از یک تلویزیون گیمینگ از برند سونی

نرخ تازه‌سازی بالا، باعث روان‌تر شدن و افزایش سرعت نمایش تصاویر در صحنه‌های سریع می‌شوند. همچنین تلویزیون مناسب گیم، باید از فناوری‌هایی مانند HDR و VRR نیز پشتیبانی کند. تلویزیون‌های گیمینگ با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مختلف، باعث ارتقای تجربه کاربری می‌شوند. درآخر نمایشگرهای سونی از فناوری تاخیر ورودی کاهش یافته (ALLM) برای کنسول‌های پلی‌استیشن پشتیبانی می‌کنند.

تصویر تلویزیون گیمنگ

قبل از معرفی بهترین تلویزیون‌های گیمینگ از برند سونی، باید با شیوه نام‌گذاری مدل‌های مختلف تلویزیون‌ آشنا باشیم. حروف XR به معنای استفاده تلویزیون از پردازنده‌های XR است. همچنین حرف ‌A برای نمایشگرهایی استفاده می‌شود که از نور پس‌زمینه ‌OLED استفاده می‌کنند و حرف X برای نورپس‌زمینه LED استفاده می‌شود. درآخر حرف L برای سال ساخت ۲۰۲۳ و حرف K برای سال ساخت ۲۰۲۲ استفاده می‌شود.


تلویزیون مناسب بازی سونی مدل XR X90K

کمپانی سونی (Sony) یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین برندهای دنیای سخت افزار و سرگرمی است. این کمپانی ژاپنی، طی سال‌ها، با تولید محصولات متنوع و باکیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است. از بهترین تلویزیون های سونی می‌توانیم به XR X90K اشاره کنیم.

تصویری از تلویزیون سونی

تلویزیون گیمینگ سونی با قیمتی حدود ۶۰ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. این محصول از روزولوشن 4K و فناوری ‌HDR پشتیبانی می‌کند. تلویزیون سونی از ۱۶ گیگ حافظه داخلی بهره می‌برد و با کمک google play کاربران قادر به نصب اپلیکیشن‌های گوناگون هستند. همچنین این نمایشگر گیمینگ، با استفاده از تکنولوژی انحصاری XR وضوح تصاویر بهبود می‌بخشد.

تصویر تلویزیون مناسب بازی سونی

تلویزیون سونی مدل XR X90K از دو پورت USB و ۴ پورت ۲.۱ HDMI پشتیبانی می‌کند. این محصول با استفاده از تکنولوژی VRR باعث روان‌تر شدن تصاویر در محیط بازی‌ها می‌شود. همچنین نمایشگر ۶۵ اینچی سونی، کاملا با کنسول نسل نهمی شرکت سونی سازگار است. از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر می‌توانیم به نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی اشاره کنیم.

مدل XR X90K
صفحه نمایش رزولوشن 4K و ۶۵ اینچ
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۸ میلی ثانیه
پورت‌ها دو پورت USB و ۴ پورت 2.1 HDMI
سیستم عامل Android TV
حافظه داخلی ۱۶ گیگ
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از VRR و HDR
قیمت حدود ۶۰ میلیون تومان

تلویزیون گیمینگ سونی مدل X85K

کمپانی سونی یکی از بزرگترین برندهای دنیای سرگرمی به‌شمار می‌رود. همچنین این کمپانی در ساخت مانیتور و تلویزیون گیمینگ، حضور پررنگی دارد. نمایشگر سونی مدل X85K یکی از نمایشگرهای خوش‌ساخت این کمپانی است.

تصویری از نمایشگر سونی مدل X85K

این تلویزیون گیمینگ با قیمتی حدود ۴۰ میلیون تومان دردسترس علاقه مندان قرار دارد و یکی از بهترین مدل‌های موجود در بازار و با کیفیت 4k است. نرخ تازه‌سازی این محصول ۱۲۰ هرتز است که این مقدار برای انجام بازی‌ها آنلاین و رقابتی مناسب است. همچنین این نمایشگر از فناوری VRR برای بهبود تجربه بصری کاربران بهره می‌برد.

تصویر سایزهای تلویزیون سونی مدل X85K

میزان زمان پاسخ‌دهی این محصول در محدوده ۱۰ میلی ثانیه قرار دارد. حداکثر میزان روشنایی این تلویزیون گیمینگ ۵۰۰ نیت است. پورت‌های جای گرفته در این مانیتور شامل دو پورت ۲.۱ HDMI و دو پورت USB می‌شود. همچنین این نمایشگر از آخرین نسخه HDR پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید  راهنمای جامع خرید کامپیوتر گیمینگ بالا رده (بهمن ۱۴۰۱)
مدل X85K
صفحه نمایش رزولوشن 4K و ۵۵ اینچ
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱۰ میلی ثانیه
پورت‌ها ۲ پورت USB و ۲ پورت HDMI 2.1
سیستم عامل Android TV
حافظه داخلی ۱۶ گیگ
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از VRR و HDR
قیمت حدود ۴۰ میلیون تومان

تلویزیون گیمینگ سونی مدل A95K OLED

کمپانی نام‌آشنای سونی، یکی از محبوب‌ترین کمپانی‌های دنیای سخت افزار و گیمنگ است. این برند در طی سال‌ها با تولید محصولات باکیفیت، توانسته اعتماد خریداران را جلب کند. محصولات این کمپانی همواره از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. تلویزیون گیمینگ سونی مدل A95K نیز از این قائده مستثنی نیست.

تصویر نمایشگر گیمینگ سونی مدل

قیمت این نمایشگر ۵۵ اینچی در بازار کشور حدود ۸۰ میلیون تومان است. از ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به نرخ بروزرسانی بالا و پشتیبانی از تکنولوژی‌های بهبود تصویر اشاره کنیم. همچنین پنل به‌کار رفته در این مدل، دارای کیفیت بی‌نظیری است. تمام ویژگی‌های بهترین تلویزیون مناسب بازی در این نمایشگر وجود دارند.

تصویر قسمت جلویی تلویزیون سونی

تصاویر نمایش داده شده توسط این نمایشگر، به لطف فناوری XR سونی و کیفیت بالای پنل OLED از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. فناوری‌های استفاده شده در این تلویزیون گیمینگ شامل G-sync، VRR، HDR می‌شوند. همچنین این نمایشگر امکانات ویژه‌ای مانند تأخیر ورودی کم و ویژگی HDR برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ ارائه می‌کند.

مدل A95K OLED
صفحه نمایش رزولوشن 4K و ۵۵ اینچ
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۲ میلی ثانیه
پورت‌ها ۲ پورت HDMI 2.1
سیستم عامل Android TV
حافظه داخلی ۱۶ گیگ
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از VRR و G-sync و HDR
قیمت حدود ۸۰ میلیون تومان

تلویزیون سونی مدل Sony X75K

کمپانی سونی فعالیت گسترده‌ و طولانی در ساخت مانیتور و تلویزیون‌های گیمینگ دارد. همچنین این برند جزو برترین تولید کنندگان مانیتور و تلویزیون‌های گیمینگ است. نمایشگر X85K جزو بهترین تلویزیون های سونی محسوب می‌شود.

تصویر نمایشگر سونی مدل Sony X75K

این نمایشگر گیمینگ حدود ۴۵ میلیون تومان قیمت گذاری می‌شود. طراحی زیبا و ظریف این محصول به ارزش خرید آن می‌افزاید. همچنین از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به صفحه نمایش ۶۵ اینچی با رزولوشن 4K اشاره کنیم. این محصول با رزولوشن 4k انتخاب خوبی برای دارندگان کنسول‌های نسل نهمی است. این تلویزیون با ۱۶ گیگ حافظه داخلی برای اتصال به اینترنت از دو روش بی‌سیم و کابلی پشتیبانی می‌کند.

تصویر نمایشگر x75k سونی

تلویزیون سونی با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن بالا از ارزش خرید بالایی برخوردار است. محدوده زمان پاسخ‌دهی این نمایشگر ۶ میلی ثانیه است و برای انجام بازی‌های رقابتی مقدار قابل قبولی است. همچنین این نمایشگر از نور پس زمینه LED بهره می‌برد. در آخر پورت‌های این محصول شامل سه عدد پورت HDMI و یک پورت USB می‌شود.

بیشتر بخوانید  راهنمای خرید گوشی گیمینگ ارزان قیمت
مدل X75K
صفحه نمایش رزولوشن 4K و ۶۵ اینچ
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱۰ میلی ثانیه
پورت‌ها ۳ پورت HDMI و ۱ پورت USB
سیستم عامل Android TV
حافظه داخلی ۱۶ گیگ
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از HDR
قیمت حدود ۴۵ میلیون تومان

تلویزیون مناسب بازی سونی مدل Sony X90L

سونی با عرضه کنسول‌های پلی‌استین، میان گیمرها به برندی شناخته شده و قابل اعتماد تبدیل شد. محصولات برند سونی به دلیل کیفیت ساخت و ارزش خرید بالا طرفداران بسیار زیادی دارند. در این قسمت به بررسی مدل X90L می‌پردازیم.

تصویر تلویزیون گیمینگ سونی مدل X90L

قیمت بالای این محصول به دلیل استفاده از یک نمایشگر ۸۵ اینچی با رزولوشن 4K است. این محصول با قیمتی حدود ۱۹۰ میلیون تومان در بازار کشور موجود است. همچنین این نمایشگر 4k جزو لیست گران‌ترین و بهترین تلویزیون های سونی است. سیستم عامل تلویزیون سونی Android TV نسخه ۱۰ است. این مدل از ۳۲ گیگ حافظه داخلی استفاده می‌کند.

تصویر تلویزیون مخصوص بازی سونی

تلویزیون گیمینگ سونی مدل X90L از تکنولوژی XR برای بهبود کیفیت تصاویر بهره می‌برد. فناوری‌های VRR و HDR نیز پشتیبانی می‌شوند. پورت‌های تعبیه شده برای این نمایشگر شامل ۴ پورت HDMI 2.1 و دو عدد پورت USB می‌شود. درآخر این محصول با به‌کارگیری پنل VA در کنار فناوری HDR موفق به خلق تصاویری باکیفیتی مثال زدنی می‌شود.

مدل X90L
صفحه نمایش رزولوشن 4K و ۸۵ اینچ
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۵ میلی ثانیه
پورت‌ها ۲ پورت USB و ۴ پورت HDMI 2.1
سیستم عامل Android TV
حافظه داخلی ۳۲ گیگ
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از VRR و HDR
قیمت حدود ۱۹۰ میلیون تومان

نمایشگر سونی مدل XBR-A8H

این روزها کمتر کسی نام برند سونی را نشنیده است. این برند با عرضه تلویزیون‌های خوش‌ساخت و با قیمت‌های مناسب، می‌تواند انتخاب خوبی برای گیمرها باشد. باتوجه به تنوع بالای نمایشگرهای این کمپانی، انتخاب و خرید یک نمایشگر مطابق نیاز کاربرها کار دشواری نخواهد بود.

تصویر نمایشگر سونی مدل XBR-A8H

این محصول 4K با قیمت حدود ۶۰ میلیون تومان در بازار کشور به‌فروش می‌رسد. از مزیت‌های این نمایشگر می‌توانیم به پشتیبانی از فناوری HDR اشاره کنیم. استفاده از این تکنولوژی باعث بهبود وضوح تصاویر می‌شود. این نمایشگر ۵۵ اینچی با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز یکی از بهترین تلویزیون های سونی محسوب می‌شود.

تصویر تلویزیون XBR-A8H از کمپانی سونی

تلویزیون سونی مدل XBR-A8H دارای ۱۶ گیگ حافظه داخلی برای نصب برنامه‌های مورد نیاز است. همچنین این نمایشگر از نور پس‌زمینه OLED بهره‌ می‌برد. پورت‌هایی که سازندگان برای این مدل درنظر گرفته‌اند شامل ۴ پورت HDMI 2.1 و دو ورودی USB می‌شود. پورت‌های این نمایشگر به‌آسانی پاسخگوی نیاز گیمرهای حرفه‌ای است.

مدل XBR-A8H
صفحه نمایش رزولوشن 4K و ۵۵ اینچ
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱۴ میلی ثانیه
پورت‌ها ۲ پورت USB و ۴ پورت HDMI 2.1
سیستم عامل Android TV
حافظه داخلی ۱۶ گیگ
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از VRR و HDR
قیمت حدود ۶۰ میلیون تومان

تلویزیون‌ مناسب بازی سونی مدل Sony XR A80J

برند سونی طی سال‌ها فعالیت در بازار سخت افزار، تجربه زیادی در ساخت محصولات باکیفیت و پرفروش کسب کرده. از محصولات این برند می‌توانیم به انواع نمایشگر، دوربین عکاسی و کنسول‌های پلی استیشن اشاره کنیم. تلویزیون‌ سونی مدل Sony A80J از جمله محصولات خوش‌ساخت این کمپانی است.

تصویر تلویزیون‌ مناسب بازی سونی

این تلویزیون مناسب بازی با قیمتی حدود ۵۰ میلیون تومان در بازار موجود است. این محصول با استفاده از تکنولوژی VRR باعث روان‌تر شدن تصاویر در محیط بازی‌ها می‌شود. همچنین این نمایشگر ۵۵ اینچ به‌لطف پردازنده XR قادر به نمایش تصاویر با وضوح بهبود یافته است.

تصویر تلویزیون سونی مدل XR A80j

با توجه به مشخصات تلویزیون گیمینگ سونی مدل A80J و با رزولوشن 4K این محصول از ارزش خرید بالایی برخوردار است. همچنین می‌توانیم به نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی این نمایشگر اشاره کنیم که برای انجام بازی‌های رقابتی و آنلاین بسیار مناسب است. پورت‌های این محصول شامل چهار عدد HDMI 2.1 و دو پورت USB می‌شود.

مدل XR A80J
صفحه نمایش رزولوشن 4K و ۵۵ اینچ
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱۳ میلی ثانیه
پورت‌ها ۴ پورت HDMI 2.1 و ۲ پورت USB
سیستم عامل Android TV
حافظه داخلی ۱۶ گیگ
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از VRR و HDR
قیمت حدود ۵۰ میلیون تومان

سخن پایانی

انتخاب تلویزیون گیمینگ مناسب به دلیل تنوع بالای مدل‌های موجود در بازار، می‌تواند امری گمراه کننده باشد. انتخاب و استفاده از نمایشگر مناسب، برای گیمرها حیاتی است. نمایشگرها تأثیر مستقیمی بر تجربه بصری گیمرها از بازی‌ها دارند. از این رو انتخاب بهترین تلویزیون مناسب گیم بسیار حائز اهمیت است.

در این مقاله به برسی و معرفی بهترین تلویزیون سونی پرداختیم. برای انتخاب بهترین تلویزیون‌ مناسب گیم باید به ویژگی‌هایی مانند زمان پاسخ‌دهی پایین، نرخ تازه‌سازی بالا و نوع صفحه‌نمایش دقت کرد. همچنین پشتیبانی از ویژگی‌هایی مانند VRR یا HDR بسیار حائز اهمیت است.

بهترین تلویزیون برای بازی کدام است؟

تلویزیون مناسب بازی، باید ویژگی‌های مانند نرخ‌ تازه‌سازی بالا، وضوح تصویر و پشتیانی از فناوری‌هایی مانند VRR و HDR را داشته باشد.

نرخ تازه‌سازی بر تجربه بازی‌ها تأثیر گذار است؟

نرخ بروزرسانی بالا باعث روان‌تر شدن و افزایش سرعت تصویر در صحنه‌های تند می‌شود.

چرا استفاده از فناوری VRR حائز اهمیت است؟

تکنولوژی‌ VRR باعث کاهش لگ تصویر و بهبود تجربه گیمرها می‌شود.

اخبار مرتبط