راهنمای خرید بهترین حافظه SSD گیمینگ

راهنمای خرید بهترین حافظه SSD گیمینگ

اشتراک گذاری

با پیشرفت روز‌به‌روز بازی‌ها و به طبع افزایش فضای مورد نیاز برای نصب‌کردن بازی‌ها، یکی از مشکلاتی که دیر یا زود گریبان هر بازیکنی را می‌گیرد کمبود حافظه است. در مواجهه با این مشکل تنها دو راه پیش‌ روی شما قرار دارد، یا باید قید بازی‌های قدیمی خود را بزنید و یا اینکه با استفاده از یک SSD گیمینگ فضای ذخیره‌سازی دستگاه خود را ارتقا دهید. در این سری مقالات راهنمای خرید گیم طور سعی داریم به شما بهترین حافظه‌های SSD موجود در بازار را معرفی کنیم.


بهترین حافظه SSD چه ویژگی‌هایی دارد؟

به‌صورت کلی پاسخ به این سوال برای هر کاربری می‌تواند متفاوت باشد ولی در ادامه به تعدادی از عوامل مهم در انتخاب یک حافظه SSD گیمینگ خوب می‌پردازیم.

ظرفیت مناسب

یک حافظه SSD گیمینگ مناسب باید با توجه به کاربری آن، ظرفیت مناسب و کافی داشته باشد. بهتر است که با توجه به نیازهای خود و انتظاراتی که از یک اس‌اس‌دی دارید ظرفیت مناسبی را انتخاب کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

سرعت بالاتر

هر چقدر سرعت یک حافظه بالاتر باشد انتقال فایل هم در آن با سرعت بیشتری انجام می‌پذیرد. در نتیجه می‌توانید به کارهای دیگرتان برسید و دقایق کمتری را منتظر یک انتقال فایل بمانید.

دوام بیشتر

طبعا هر وسیله الکترونیکی پس از مدت زمانی مستهلک و خراب می‌شود. حافظه‌های SSD هم از این قضیه مستثنا نیستند. بهتر است هاردی را انتخاب کنید که از مواد و متریال باکیفیت‌تری ساخته شدند تا اطلاعات شما به خطر نیافتد.


انواع حافظه SSD کدام‌اند؟

به صورت کلی حافظه‌های SSD به سه نوع تقسیم می‌شوند: اس‌اس‌دی ۲.۵ اینچی که شکل سنتی اس‌اس‌دی‌ها به حساب می‌آیند. اس‌اس‌دی M.2 که شکل جدیدتر و کوچک‌تر SSD به حساب می‌آید. و اس‌اس‌دی PCIe که از لحاظ ابعاد بین این دو قرار دارد.

لازم به ذکر است که انواع مختلف حافظه SSD از لحاظ دوام و سرعت هم تفاوت‌های جزئی دارند ولی این موضوع بیشتر به کیفیت متریال و رابط آن مربوط می‌شود. ولی به صورت کلی حافظه‌های M.2 از سرعت و دوام بیشتری نسبت به انواع دیگر برخوردارند.


اس‌ اس‌ دی M.2 سامسونگ مدل Samsung 980 Pro

حافظه گیمینگ M.2 سامسونگ مدل Samsung 980 Pro یک حافظه از نوع SSD با رابط PCIe 4.0 است. که برای کاربران حرفه‌ای و گیمرهایی که به یک حافظه سریع ولی در عین حال حجیم نیاز دارند، طراحی شده است.

این حافظه دارای سرعت خواندن و نوشتن بسیار بالا، ظرفیت و حجم مناسب، کنترل دمای هوشمند و سازگاری با کنسول PS5 است. همچنین از تکنولوژی V-NAND سامسونگ برای افزایش عملکرد و دوام استفاده می‌کند. شما می‌توانید این حافظه را از طریق لینک زیر با گارانتی ۳۶ ماهه ام آی تی تهیه کنید.

رابط PCIe Gen4
هیت‌ سینک (در برخی مدل‌ها)
سرعت خواندن تا ۷,۳۰۰ مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن تا ۶,۹۰۰ مگابایت بر ثانیه
حجم از ۲۵۰ گیگابایت تا ۲ ترابایت
گارانتی دارد

اس اس دی کیوکسیا مدل KIOXIA EXCERIA G2

برند ژاپنی کیوکسیا یکی از پیشرو ترین شرکت‌های ساخت انواع حافظه‌های اینترنال و اکسترنال است که ید طولایی در این حوزه دارد. حافظه اس اس دی کیوکسیا مدل KIOXIA EXCERIA G2 یکی از محصولات جدید این شرکت است که ارزش خرید بالایی دارد.

KIOXIA EXCERIA G2 اس‌اس‌دی گیمینگ

نسل دوم سری EXCERIA نسبت به نسل قبل خود یعنی G1 پیشرفت قابل توجهی داشته است. این حافظه میان‌ رده از کیفیت خوبی در کنار سرعت مناسبی بهره می‌برد. شما می‌توانید این حافظه را از طریق لینک زیر با گارانتی ۲۴ ماهه ام آی تی تهیه کنید.

بیشتر بخوانید  بررسی پلی استیشن پورتال | کنسول نیمه همراه ۱۷ میلیونی PS5 می‌ارزه؟
رابط PCIe Gen4
هیت‌ سینک
سرعت خواندن تا ۲,۱۰۰ مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن تا ۱,۷۰۰ مگابایت بر ثانیه
حجم از ۵۰۰ گیگابایت تا ۲ ترابایت
گارانتی دارد

اس‌ اس‌ دی M.2 لکسار مدل Lexar NM620

اس‌اس‌دی M.2 لکسار مدل Lexar NM620 یک حافظه از نوع SSD با رابط PCIe Gen3x4 است. که برای کاربرانی که به سرعت و عملکرد بالا نیاز دارند طراحی شده است. این حافظه از تکنولوژی V-NAND برای افزایش دوام و کارایی استفاده می‌کند و از استاندارد NVMe 1.4 پشتیبانی می‌کند.

اس‌اس‌دی گیمینگ M.2 لکسار مدل Lexar NM620

این حافظه دارای سرعت خواندن تا ۳,۳۰۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تا ۳,۰۰۰ مگابایت بر ثانیه است. همچنین از تکنولوژی LDPC برای رفع خطاهای داده و افزایش قابلیت اطمینان برخوردار است. شما می‌توانید این حافظه را از طریق لینک زیر با گارانتی ۲۴ ماهه ام‌آی‌تی تهیه کنید.

رابط PCIe Gen3
هیت‌ سینک (در برخی مدل‌ها)
سرعت خواندن تا ۳,۳۰۰ مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن تا ۳,۰۰۰ مگابایت بر ثانیه
حجم از ۲۵۰ گیگابایت تا ۱ ترابایت
گارانتی دارد

اس اس دی وسترن دیجیتال مدل WD BLACK SN770

وسترن دیجیتال نیاز به تعریف ندارد، این کمپانی یکی از باسابقه‌ترین تولید کننده‌های انواع حافظه از دیرباز بوده‌است و کیفیت خود را در طول زمان حفظ کرده است. اس اس دی وسترن دیجیتال مدل WD BLACK SN770 یک حافظه از نوع SSD با رابط PCIe 4.0 است که برای گیمینگ و پردازش‌های بزرگ طراحی شده است.

اس اس دی گیمینگ وسترن دیجیتال مدل WD BLACK SN770

این حافظه از سرعت خواندن تا ۷,۳۰۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تا ۶,۹۰۰ مگابایت بر ثانیه برخوردار است که از پرسرعت‌ترین حافظه‌های SSD در بازار به شمار می‌آید. این حافظه دارای یک هیت سینک (در بعضی مدل‌ها) است که به کنترل دمای حافظه کمک می‌کند. همچنین از تکنولوژی LDPC برای رفع خطاهای داده و افزایش قابلیت اطمینان برخوردار است. شما می‌توانید این حافظه را از طریق لینک زیر با گارانتی ۲۴ ماهه ام‌آی‌تی تهیه کنید.

رابط PCIe Gen4
هیت‌ سینک (در بعضی مدل‌ها)
سرعت خواندن تا ۷,۳۰۰ مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن تا ۶,۹۰۰ مگابایت بر ثانیه
حجم از ۲۵۰ گیگابایت تا ۲ ترابایت
گارانتی دارد

اس‌ اس‌ دی M.2 سامسونگ مدل Samsung 970 EVO PLUS

اگر برای تجربه گیمینگ بهتر قصد خرید یک حافظه پرسرعت دارید اس‌اس‌دی M.2 سامسونگ مدل Samsung 970 EVO PLUS با ظرفیت مناسبی که دارد، برای بازی ها بسیار کارآمد و کم هزینه است.

اس‌اس‌دی گیمینگ M.2 سامسونگ مدل Samsung 970 EVO PLUS

رابط PCIe Gen3 و سرعت خواندن تا ۳,۵۰۰ مگابایت و سرعت نوشتن تا ۳,۳۰۰ مگابایت، این اس‌اس‌دی تجربه بازی را لذت بخش می کند و حجم آن هم بسته به نیاز و بودجه شما از ۲۵۰ گیگ تا ۱ ترابایت متغیر است. شما می‌توانید این حافظه را از طریق لینک زیر با گارانتی ۲۴ ماهه ام آی تی تهیه کنید.

رابط PCIe Gen3
هیت‌ سینک ندارد
سرعت خواندن تا ۳,۵۰۰ مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن تا ۳,۳۰۰ مگابایت بر ثانیه
حجم از ۲۵۰ گیگابایت تا ۱ ترابایت
گارانتی دارد

اس اس دی سامسونگ مدل Samsung 870 QVO

اگر قصد خرید یک حافظه SSD برای ذخیره‌سازی بازی‌های حجیم خود هستید. اس اس دی سامسونگ مدل Samsung 870 QVO با قیمت خوب و فضای ذخیره سازی زیاد خود که بین ۱ ترابایت تا ۸ ترابایت قابل انتخاب است گزینه خوبی به‌حساب می‌آید.

اس اس دی گیمینگ سامسونگ مدل Samsung 870 QVO

این حافظه مجهز به ECC است و با حافظه کش 1 گیگابایتی از نوع Low Power DDR4 SDRAM عملکردی پایدار، سریع و مطمئن را برای شما به‌ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید این حافظه را از طریق لینک زیر و با گارانتی ۳۶ ماهه تهیه کنید.

بیشتر بخوانید  راهنمای خرید بهترین تلویزیون گیمینگ سونی
رابط SATA 6Gb/s
هیت‌ سینک ندارد
سرعت خواندن تا ۵۶۰ مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن تا ۵۳۰ مگابایت بر ثانیه
حجم از ۱ ترابایت تا ۸ ترابایت
گارانتی دارد

اس اس دی ای دیتا مدل ADATA Ultimate SU650

حافظه اس‌اس‌دی اینترنال ای دیتا مدل ADATA Ultimate SU650 یک انتخاب عالی برای کسانی است که می‌خواهند با حداقل هزینه یک اس‌اس‌دی، با سرعت بالا و کیفیت مناسب تهیه کنند.

اس اس دی گیمینگ اینترنال ای دیتا مدل ADATA Ultimate SU650

این حافظه دارای سرعت خواندن و نوشتن مناسبی است که اکثر کاربران نه‌چندان حرفه‌ای را می‌تواند راضی کند؛ و با استفاده کردن از رابط SATA 3 حداکثر تا ۶ گیگابیت بر ثانیه سرعت را تجربه کنید. شما می‌توانید این حافظه را از طریق لینک زیر و با گارانتی ۳۶ ماهه تهیه کنید.

رابط SATA 3
هیت‌ سینک
سرعت خواندن تا ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن تا ۳۲۰ مگابایت بر ثانیه
حجم از ۱۲۰ گیگابایت تا ۲۴۰ گیگابایت
گارانتی دارد

اس‌اس‌دی وسترن دیجیتال مدل WD Blue

یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای حافظه‌های اینترنال و اکسترنال در ایران وسترن دیجیتال است. حافظه وسترن دیجیتال مدل WD Blue یکی از محصولات این کمپانی است که به واسطه قیمت و کیفیت مناسبی که دارد. در کانون توجه طیف گسترده‌ای از کاربران قرار دارد.

اس‌اس‌دی گیمینگ وسترن دیجیتال مدل WD Blue

این محصول با استفاده از رابط PCIe Gen4، سرعت خواندن تا ۵۶۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تا ۵۳۰ مگابایت بر ثانیه، عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید این حافظه را از طریق لینک زیر با گارانتی ۲۴ ماهه تهیه کنید.

رابط SATA 6GB/s
هیت‌ سینک
سرعت خواندن تا ۵۶۰ مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن تا ۵۳۰ مگابایت بر ثانیه
حجم از ۵۰۰ گیگابایت تا ۱ ترابایت
گارانتی دارد

اس‌اس‌دی داهوا مدل Dahua C800AS

اس‌اس‌دی داهوا مدل Dahua C800AS یک نوع حافظه ذخیره‌سازی است که از حافظه فلش برای ذخیره داده‌ها استفاده می‌کند. و نسبت به هارد دیسک‌های سنتی (HDD)، سرعت بالاتر، مصرف انرژی کمتر و دوام بیشتری دارد.

اس‌اس‌دی گیمینگ داهوا مدل Dahua C800AS

این اس‌اس‌دی از پروتکل SATA III پشتیبانی می‌کند و سرعت انتقال داده‌ها را تا ۵۵۰ مگابایت بر ثانیه می‌رساند. ظرفیت آن از ۱۲۸ گیگابایت تا ۲ ترابایت متغیر است و با قابلیت‌های TRIM و NCQ عملکرد خواندن و نوشتن بهتری را ارائه می‌دهد. همچنین مصرف انرژی کم و پشتیبانی از S.M.A.R.T را دارد. شما می‌توانید این حافظه را از طریق لینک زیر با گارانتی ۱۸ ماهه ام آی تی تهیه کنید.

رابط SATA 3
هیت‌ سینک
سرعت خواندن تا ۵۵۰ مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن تا ۵۰۰ مگابایت بر ثانیه
حجم از ۱۲۸ گیگابایت تا ۲ ترابایت
گارانتی دارد

اس‌اس‌دی پی ان وای مدل PNY CS900

PNY یکی از پیشتازان تولید SSD در جهان است و از گذشته یکی از پرچم‌داران تولید حافظه‌های SSD بوده و هست. جدیدترین محصول این شرکت یعنی PNY CS900 یکی دیگر از محصولات بی‌نظیر این شرکت به‌حساب می‌آید.

اس‌اس‌دی گیمینگ پی ان وای مدل PNY CS900

این محصول با استفاده از رابط PCIe Gen4، سرعت خواندن تا ۵۳۵ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تا ۵۰۰ مگابایت بر ثانیه، عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید این حافظه را از طریق لینک زیر با گارانتی ۲۴ ماهه ام آی تی تهیه کنید.

رابط PCIe Gen4
هیت‌ سینک
سرعت خواندن تا ۵۳۵ مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن تا ۵۰۰ مگابایت بر ثانیه
حجم از ۱۲۰ گیگابایت تا ۱ ترابایت
گارانتی دارد

کلام آخر

انتخاب و خرید یک SSD گیمینگ می‌تواند سخت باشد. زیرا تنوع بسیاری در محصولات در بازار وجود دارد و در هر بازه قیمتی شاهد انتخاب‌های متعددی هستیم. در این مقاله از گیم طور سعی کردیم بهترین انتخاب‌ها را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با توجه نیاز و بودجه خود بهترین مورد را انتخاب کنید. برای خرید بهترین SSD می‌توانید نگاهی به سایت فروشگاه میت شاپ داشته باشید.

آیا خرید حافظه SSD منطقی است؟

حافظه SSD از سرعت بالاتر، مقاومت بیشتر در برابر عوامل مختلف مانند سرما و گرما، مصرف کمتر انرژی و عملکرد بی‌صداتری برخوردار است.

بهترین SSD گیمینگ از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟

ویژگی‌هایی مانند سرعت خواندن و نوشتن بالا، ظرفیت و حجم مناسب، مقاومت در برابر شوک و گرما و پشتیبانی از رابط PCIe NVMe برخوردار است.

بهترین برندها برای خرید بهترین SSD چیست؟

از بهترین برندهای حافظه SSD می‌توان به ایسر (Acer)، سامسونگ (SamSung)، ای‌دیتا (Adata)، کورسیر (Corsair)، کروشال (Crucial)، کینگستون (Kingstone) و وسترن دیجیتال (Western Digital) اشاره کرد.

اخبار مرتبط