بهترین صندلی های گیمینگ | راهنمای خرید جامع

راهنمای خرید بهترین صندلی گیمینگ

اشتراک گذاری

با فراگیر شدن فناوری‌هایی مانند کامپیوترها و کنسول‌های بازی، روزانه ساعت‌های زیادی را درحالت نشسته و مشغول کار با کامپیوتر سپری می‌کنیم. اما نشستن پشت کامپیوتر برای ساعت‌های طولانی بی‌ضرر نیست و می‌تواند برای سلامت فیزیکی بدن، مشکل ساز باشد. برای مثال گیمر‌ها و استریمرها از جمله افرادی هستند که ساعت‌های زیادی را پشت‌ کامپیوتر سپری می‌کنند. همچنین اگر به صورت روزانه با کامپیوتر سر و کار داشته باشید، ساعت‌های بیشتری مجبور به استفاده از کامپیوتر هستید.

اما نشستن برای ساعت‌های طولانی بی‌تأثیر نیست و می‌تواند دچار آسیب‌هایی بر سلامت فیزیکی افراد شود. استفاده از صندلی نامناسب، می‌تواند باعث آسیب‌های جدی بر سلامت ستون فقرات، گردن و دستان ایجاد کند. به همین دلیل انتحاب و خرید بهترین صندلی گیمینگ بیسیار حائز اهمیت است. در این راهنمای خرید از گیم طور، به معرفی و بررسی بهترین صندلی گیمینگ بازار می‌پردازیم.


بهترین صندلی گیمینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

به دلیل طراحی متفاوت صندلی‌های گیمینگ، می‌توان آن‌ها را به آسانی از باقی صندلی‌های معمولی و اداری تشخیص داد. همچنین این نوع از صندلی‌های دارای طرح‌ها و مدل‌های متنوعی هستند. به دلیل تنوع زیاد صندلی‌های گیمینگ، شاهد اختلاف قیمت زیادی بین مدل‌ها و برندهای مختلف هستیم. اکثر صندلی‌‌های گیمینگ با هدف راحتی گیمرها طراحی می‌شوند. یعنی طراحی ارگونومیک و شیوه ساخت این محصولات به‌شکلی است که کاربران در استفاده بلند مدت دچار آسیب‌ نشوند است.

تصویر صندلی گیمینگ طوسی

صندلی‌های گیمینگ دارای ویژگی‌هایی هستند که راحتی کاربر را در طول ساعات‌های طولانی تضمین می‌کنند. پشتیبانی مناسب از کمر و گردن، قابلیت تنظیم ارتفاع و استفاده از فوم‌های مخصوص، از جمله ویژگی‌هایی هستند که بهترین صندلی‌ های گیمینگ ارائه می‌دهند. همچنین قفل‌هایی برای تنظیم شیب و ارتفاع نیز در اکثر مدل‌ها وجود دارد. در ادامه به معرفی بهترین صندلی‌های گیمینگ‌های بازار می‌پردازیم.


صندلی گیمینگ ریزر مدل Razer Iskur

برند ریز (Razer) یکی از برندهایی است که همواره در ساخت و عرضه تجهیزات گیمینگ حضور پررنگی داشته است. صندلی گیمینگ ریزر مدل Razer Iskur یکی از بهترین صندلی های گیمینگ موجود در بازار محسوب می‌شود. این صندلی مانند باقی محصولات ریزر، از ترکیب رنگ‌های رنگ مشکی و سبز بهره می‌برد. اما نسخه مشکی این صندلی، به طور یک دست مشکی است و خبری از رنگ‌ سبز نیست.

تصویر صندلی Razer Iskur

این محصول با قیمتی حدود ۳۰ میلیون تومان در بازار کشور به فروش می‌رسد. یکی از نقاط قوت این محصول طراحی زیبا و مدرن آن است. در صندلی ریزر مدل Iskur یک بالشتک مخصوص گردن و یک بالشتک مخصوص گودی کمر قرار دارد که از خستگی کاربر در طولانی‌مدت جلوگیری کند.

تصویری از صندلی ریزر

حداکثر قدی که برای استفاده از این صندلی پیشنهاد می‌شود چیزی حدود ۱۹۰ سانتی‌متر است، اما قابلیت تنظیم ارتفاع نیز برای گیمرها فراهم است. در ساخت این صندلی گیمینگ از موادی مانند استیل، آلومینیوم و پلاستیک استفاده شده است. همچنین تکیه‌گاه این صندلی تا ۱۳۹ درجه نیز قابل تنظیم است و تا وزن ۱۳۵ کیلوگرم نیز پشتیبانی می‌کند.

مدل Razer Iskur
وزن صندلی ۴۰ کیلوگرم
حداکثر قد ۱۹۰ سانتی‌متر
حداکثر وزن قابل پشتیبانی ۱۳۵ کیلوگرم
قابلیت‌های ویژه تنظیم ارتفاع و تکیه‌گاه، بالشتک مخصوص
قیمت حدود ۳۰ میلیون تومان

صندلی گیمینگ کولرمستر Caliber R2

برند کولرمستر (Cooler Master) یکی از محبوب‌تربن برندهای دنیای سخت افزار است. کمپانی کولرمستر، از جمله برندهایی بوده که با ساخت قطعات کامپیوتری به شهرت بسیاری رسید. این کمپانی تجهیزات جانبی گیمینگ همچون موس، هدست و کیبورد هم تولید می‌کند. اگر به دنبال یک صندلی گیمینگ با کیفیت هستید، باید نگاهی به مدل Caliber R2 بیاندازید.

تصویری از صندلی کولرمستر

این صندلی گیمینگ با قیمتی حدود ۱۵ میلیون تومان در دسترس گیمرها قرار دارد. این محصول مانند باقی صندلی‌های هم‌رده از بالشتک‌های مخصوص برای گردن و گودی کمر بهره‌ می‌برد. طراحی ارگونومیک و زبیای این محصول، باعث می‌شود تا کاربران در مدت زمان طولانی دچار خستگی نشود. همچنین تکیه‌گاه این صندلی از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است

تصویری از تکیه‌گاه کولرمستر Caliber R2

این صندلی در رنگ‌های قرمز، بنفش، مشکی و خاکستری به بازار عرضه شده. در ساخت این صندلی، فلز استیل به‌کار برده شده. این محصول مناسب استفاده برای گیمرهایی با قد ۱۸۰ سانتی‌متر و حداکثر وزن ۱۵۰ کیلوگرم است. همچنین تکیه‌گاه این صندلی تا ۱۷۰ درجه نیز قابل تنظیم است.

بیشتر بخوانید  معرفی مودم نتربیت NSL-224 | اتصال با سرعت پایدار به ADSL و VDSL
مدل Coolermaster Caliber R2
وزن صندلی ۲۱ کیلوگرم
حداکثر قد ۱۸۰ سانتی‌متر
حداکثر وزن قابل پشتیبانی ۱۵۰ کیلوگرم
قابلیت‌های ویژه تنظیم ارتفاع و تکیه‌گاه، بالشتک مخصوص
قیمت حدود ۱۵ میلیون تومان

صندلی کوگر مدل ARMOR ONE

برند کوگر (Cougar) یکی از شناخته شده‌ترین برند‌های تولید کننده صندلی گیمینگ است. این کمپانی طی سال‌ها تولید صندلی‌های با کیفیت و خوش‌ساخت توانسته محبوبیت زیادی به‌دست بیاورد. همچنین صندلی ARMOR ONE از جمله بهترین صندلی گیمینگ این برند محسوب می‌شود.

تصویری از بهترین صندلی گیمینگ

این محصول با قیمتی حدود ۱۳ میلیون تومان در بازار کشور به فروش می‌رسد. طراحی منحصر‌به‌فرد و زیبای این محصول، یکی از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. پایه‌ی این صندلی گیمینگ از جنس آلومینیوم است و برای روکش پشتی از چرم مصنوعی باکیفیت استفاده شده.

تصویری از صندلی گیمینگ کوگر

این صندلی ویژگی‌های متعددی برای حفظ ارامش و راحتی گیمرها در نظر گرفته. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به قابلیت تنظیم ۱۸۰ درجه‌ی تکیه‌گاه آن اشاره کنیم. همچنین طراحی ارگونومیک این صندلی گیمینگ، راحتی کاربر را برای استفاده طولانی تضمین ‌می‌کند. در آخر اگر به دنبال یک صندلی خوش‌ساخت در این بازه قیمتی هستید، صندلی گیمینگ کوگر انتخاب هوشمندانه‌ای به‌شمار می‌رود.

مدل ARMOR ONE
وزن صندلی ۲۱ کیلوگرم
حداکثر قد ۱۸۰ سانتی‌متر
حداکثر وزن قابل پشتیبانی ۱۲۰ کیلوگرم
قابلیت‌های ویژه تنظیم ارتفاع و تکیه‌گاه، بالشتک مخصوص
قیمت حدود ۱۳ میلیون تومان

صندلی گیمینگ ایسوس مدل ROG Chariot SL300C

کمپانی ایسوس (Asus) جزو معتبرترین برندهای تولید سخت افزار و لوازم جانبی است. این برند با عرضه محصولات باکیفیت و متنوع به شهرت رسیده. اغلب محصولات ایسوس از کیفیت خوبی برخوردار هستند. از محصولات متنوع این برند می‌توان به کارت‌گرافیک، لپتاپ و لوازم جانبی کامپیوتر اشاره کرد.

تصویر صندلی گیمینگ ایسوس

این صندلی قیمت کمی ندارد و یکی از صندلی‌های گران قیمت بازار محسوب می‌شود. اگر به تهیه این محصول علاقه دارید می‌توانید با قیمتی حدود ۴۰ میلیون تومان از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. یکی از دلایل قیمت بالای این محصول، ظاهر خاص و طراحی متفاوت آن است.

تصویر تکیه‌گاه صندلی ایسوس

قابلیت‌هایی که این صندلی گیمینگ ارائه می‌کند به‌راحتی پاسخگوی نیاز کاربران حرفه‌ای است. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به روکش چرمی باکیفیت و قابل تنفس، نورهای RGB و دسته‌های قابل تنظیم اشاره کرد. طراحی صندلی گیمینگ ایسوس، به شیوه‌ای است که کاربران به‌محض استفاده از آن متوجه کیفیت ساخت بالای آن می‌شوند.

مدل ROG Chariot SL300C
وزن صندلی ۲۱ کیلوگرم
حداکثر قد ۱۹۰ سانتی‌متر
حداکثر وزن قابل پشتیبانی ۱۵۰ کیلوگرم
قابلیت‌های ویژه تنظیم ارتفاع و تکیه‌گاه، بالشتک مخصوص، دسته‌های قابل تنظیم
قیمت حدود ۴۰ میلیون تومان

صندلی گیمینگ کولرمستر مدل HYBRID 1 ERGO

کولر مستر از برندهای شناخته شده‌ و نام آشنا در زمینه تولید قطعات کامپیوتری است. این کمپانی در تولید منبع تغذیه، کیس، ماوس و کیبورد و همچنین خنک‌کننده‌ پردازنده فعالیت دارد. در طی سال‌ها این کمپانی با عرضه محصولات خوش‌ساخت و با قیمت اقتصادی بین گیمرها به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده.

تصویر صندلی گیمینگ کولرمستر

این محصول با قیمتی حدود ۳۰ میلیون در بازار کشور به‌ فروش می‌رسد. صندلی گیمنگ کولرمستر یکی از بهترین صندلی گیمینگ موجود در بازار است که می‌تواند، پاسخگوی نیازهای تمامی گیمرهای حرفه‌ای باشد. به‌لطف طراحی ارگونومیک این صندلی هنگام استفاد از این محصول، ستون فقرات به‌گونه‌ای قرار می‌گیرند که کمترین فشار به کمر وارد شود.

تصویری از تکیه‌گاه گیمینگ کولرمستر

صندلی گیمینگ کولرمستر مدل HYBRID 1 ERGO ویژگی‌های زیادی برای بهبود تجربه کاربری ارائه می‌دهد. این محصول تا وزنی حدود ۱۵۰ کیلوگرم را پشتیبانی می‌کند. همچنین کاربران قد بلند نیز می‌توانند به‌آسانی از این صندلی گیمینگ استفاده کنند. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به قابل تنظیم بودن تکیه‌گاه صندلی است که تا ۱۸۰ درجه قابل تنظیم است.

مدل HYBRID 1 ERGO
وزن صندلی ۲۳ کیلوگرم
حداکثر قد ۱۹۰ سانتی‌متر
حداکثر وزن قابل پشتیبانی ۱۵۰ کیلوگرم
قابلیت‌های ویژه تنظیم زاویه تکیه‌گاه تا ۱۸۰ درجه، بالشتک مخصوص
قیمت حدود ۴۰ میلیون تومان

صندلی دی ایکس ریسر مدل Prince Series OH-D6000-N

دی ایکس ریسر (DXRacer) یکی از برندهای شناخته شده در بین گیمرها است. اگر برای مدتی گیمر باشید حتما نام این برند به گوشتان خورده. در طی سال‌ها این برند با تولید صندلی‌های باکیفیت میان گیمرها محبوب شد. سری‌های Prince یکی از پر طرفدارترین تولیدات این کمپانی است.

تصویری از صندلی دی ایکس ریسر مدل پرینس

این صندلی با قیمتی حدود ۱۳ میلیون تومان در بازار کشور به فروش می‌رسد. این محصول خوش‌ساخت از روکش چرم PU بهره می‌برد. تکیه‌گاه ارگونومیک و بزرگ این صندلی یکی از مزیت‌های این محصول محسوب می‌شود. پشتی این محصول از گردن و ستون فقرات کاربر پشتیبانی می‌کند. بنابراین گیمرها می‌توانند بدون نگرانی از آسیب به ستون فقرات ساعت‌ها مشغول بازی می‌شوند.

تصویر صندلی گیمینگ دی ایکس ریسر

صندلی دی ایکس ریسر مدل Prince Series به دلیل داشتن تکیه‌گاه بزرگ، مناسب استفاده برای کاربران قدبلند است. صندلی دی‌ایکس ریسر تحمل وزنی حدود ۱۵۰ کیلوگرم را دارد و برای کاربرانی با قد ۱۸۵ سانتی‌متر مناسب است. از ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به چرم قابل تنفس و کیفیت ساخت بالای آن اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید  بهترین گوشی شیائومی برای بازی و گیم + قیمت (بهمن 1401)
مدل Prince Series
وزن صندلی ۲۰ کیلوگرم
حداکثر قد ۱۸۵ سانتی‌متر
حداکثر وزن قابل پشتیبانی ۱۵۰ کیلوگرم
قابلیت‌های ویژه تنظیم زاویه تکیه‌گاه، بالشتک مخصوص
قیمت حدود ۱۳ میلیون تومان

صندلی گیمینگ ریزر مدل ENKI

ریزر یکی از پرطرفدارترین برندهای ساخت تجهیزات جانبی گیمینگ است. امکان ندارد که گیمر باشید و نام محصولات ریزر را نشنیده باشید و یا از‌ آن‌ها استفاده نکرده باشید. بدون شک محصولات این کمپانی از کیفیت بسیار بالایی بهره می‌برند. صندلی گیمینگ ریزر مدل ENKI یکی از محصولات با کیفیت این برند است.

تصویر صندلی گیمینگ ریزر مدل ENKI

محصولات ریزر اغلب از قیمت بالایی برخوردار هستند. این محصول نیز از این قاعده مستثنی نیست. قیمت این صندلی حدود ۲۵ میلیون تومان است. طراحی ارگونومیک و مهندسی شده این محصول باعث می‌شود تا خستگی کمتری هنگام نشستن طولانی‌مدت حس شود.

تصویر صندلی ریزر

از ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به بالشتک‌های پشتی این محصول اشاره کنیم. وجود این بالشتک‌ها از گردن و ستون فقرات حفاظت می‌کند. همچنین تکیه‌گاه این محصول تا ۱۵۲ درجه قابل تنظیم است. ریزر از موادی مانند فلز استیل و چرم‌های با کیفیت، در ساخت این صندلی استفاده کرده است.

مدل ENKI
وزن صندلی ۲۵ کیلوگرم
حداکثر قد ۱۹۰
حداکثر وزن قابل پشتیبانی ۱۵۰ کیلوگرم
قابلیت‌های ویژه تنظیم زاویه تکیه‌گاه، بالشتک مخصوص
قیمت حدود ۲۵ میلیون تومان

صندلی گیمینگ ریدمکس EK 601

برند ریدمکس (Raidmax) یکی از برند‌های باتجربه در دنیای سخت افزار است. محصولات این کمپانی شامل کیس‌کامپیوتر، منبع تغذیه و صندلی‌های گیمینگ می‌شود. صندلی ریدمکس مدل EK 601 یکی از محبوب‌ترین صندلی‌های بازار میان گیمرها است.

تصویر صندلی گیمینگ ریدمکس

قیمت این محصول حدود ۱۴ میلیون تومان است. این صندلی نسبت به باقی صندلی‌های گیمینگ ظاهر متفاوتی دارد. طراحی متفاوت و ارگونومیک این صندلی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن محسوب می‌شود. همچنین بالشتک پشت گردن به‌عنوان یک بخش قابل جداسازی در نظر گرفته‌شده. کاربران می‌توانند زاویه بالشتک‌هارا تا ۵۰ درجه تنظیم کند.

روکش چرم مصنوعی به‌کار برده شده در این محصول از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. در قسمت پشتی این صندلی از ۹ دنده افقی قابل تنظیم استفاده شده، که پوششی کامل برای ستون فقرات کاربران فراهم می‌کند. اگر به دنبال یک صندلی باکیفیت و خوش‌ساخت هستید این محصول انتخاب مناسبی است.

مدل EK 601
وزن صندلی ۱۹ کیلوگرم
حداکثر قد ۱۸۰
حداکثر وزن قابل پشتیبانی ۱۶۰ کیلوگرم
قابلیت‌های ویژه تنظیم زاویه تکیه‌گاه، بالشتک مخصوص
قیمت حدود ۱۴ میلیون تومان

صندلی گیمینگ دی ایکس ریسر مدل Master DMC-DM1200

نام این برند به تولید صندلی‌های گیمینگ گره خورده. کمپانی دی ایکس ریسر در طول سال‌ها با تولید صندلی‌های گیمینگ زیبا و مدرن بین گیمرها بسیار محبوب شد. از سری محصولات با کیفیت این برند می‌توانیم به سری Master اشاره کنیم.

تصویر صندلی گیمینگ دی ایکس

قیمت این محصول چیزی حدود ۲۵ میلیون است. محصولات برند دی ایکس ریسر از کیفیت خوبی برخوردار هستند و به همین دلیل از کیفیت ساخت خوبی نیز برخوردار اند. یکی از قابلیت‌های جالب این صندلی گیمینگ کنترل شیب و زاویه تکیه‌گاه است. همچنین تکیه گاه این صندلی در حالت‌های مختلف متناسب با نیاز کاربر می‌تواند تنظیم شود.

صندلی گیمینگ دی ایکس قرمز رنگ

روکش این محصول چرم میکروفایبر است و دربرابر استهلاک مقاوم است. طراحی زیبا و مدرن این صندلی گیمینگ نیز از ویژگی‌های این محصول به‌شمار می‌رود. قسمت تکیه‌گاه این صندلی تا ۱۷۰ درجه قابل تنظیم است و برای وزن ۱۵۰ تا ۱۶۰ کیلوگرم نیز قابل استفاده است.

مدل EK 601
وزن صندلی ۲۶ کیلوگرم
حداکثر قد ۱۸۰
حداکثر وزن قابل پشتیبانی ۱۶۰-۱۵۰ کیلوگرم
قابلیت‌های ویژه تنظیم زاویه تکیه‌گاه تا ۱۷۰ درجه، بالشتک مخصوص
قیمت حدود ۲۵ میلیون تومان

سخن پایانی

به دلیل تنوع زیاد صندلی‌های گیمینگ، انتخاب بهترین صندلی گیمینگ می‌تواند امری دشوار و گمراه کننده باشد. همچنین استفاده از یک صندلی مناسب تاثیر شایانی بر سلامت فیزیکی کاربر دارد. در این راهنمای خرید سعی کردیم تا ویژگی‌های بهترین صندلی گیمینگ را ذکر کنیم و بهترین مدل‌های موجود در بازار ایران را معرفی کنیم.

بهترین برندهای تولید کننده صندلی‌های گیمینگ کدامند؟

ریزر ()، دی ایکس ریسر () و کولرمستر از جمله بهترین تولید کنندگان صندلی‌های گیمینگ هستند.

بهترین صندلی گیمینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

قابلیت‌هایی مانند تکیه‌گاه قابل تنظیم، بالشتک مخصوص و طراحی ارگونومیک از جمله ویژگی‌های صندلی‌های گمینگ هستند.

چرا باید از صندلی گیمینگ استفاده کنیم؟

استفاده از صندلی نامناسب، می‌تواند باعث آسیب‌های جدی بر سلامت ستون فقرات، گردن و دستان شود.

چه کسانی به صندلی گیمینگ نیاز دارند؟

برای گیمرها، استریمرها و افرادی که ساعت‌های زیادی درحال کار با کامپیوتر هستند استفاده از صندلی‌های گیمینگ استاندارد پیشنهاد می‌شود.

اخبار مرتبط