بهترین بازی‌های شهرسازی اندروید – زومجی

اشتراک گذاری

مجموعه بازی‌های مدیریتی و شهرسازی از جمله ژانر‌های پر طرفدار در ویدیو گیم و به‌خصوص در پلتفرم پی‌سی محسوب می‌شوند و از همین‌رو، هر ساله بازی سازان بسیاری را به فعالیت در این حوزه ترغیب می‌کنند. حال مدتی است که علاوه‌بر کامپیوتر و کنسول‌ها، موبایل‌ها هم به‌دلیل تشابه سیستم تاچ در مقایسه با کارکرد موس، جزو پلتفرم‌های خوب برای اجرای بازی‌های استراتژی محسوب می‌شود. با وجود چنین بستر مناسبی که برای بازی‌های استراتژی در این پلتفرم وجود دارد، مدت‌ها است که پورت و عرضه بازی‌های اختصاصی بزرگ در سبک استراتژی و به‌ویژه ژانر شهری سازی برای موبایل، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ازهمین‌رو، می‌توان از آثار با کیفیت بسیاری از جمله Northgard و Frostpunk: Beyond the Ice نام برد که برای پلفترم اندروید عرضه شده‌اند و البته همچنان نیز این روند عرضه‌های با کیفیت شهر‌سازی برای موبایل ادامه دارد.

در‌ ادامه سعی کرده‌ایم تا تعدادی از بهترین بازی‌هایی که می‌توانند تجربه‌ی جذابی از سبک شهر سازی را ارائه کنند را به‌طور مختصر معرفی کنیم. بنابراین اگر به بازی‌های سبک شهرسازی علاقه‌دارید، در ادامه‌ی این مقاله با گیم طور همراه باشید.

بهترین بازی‌های شهرسازی اندروید

  • SimCity BuildIt
  • Townscaper
  • City Island 6: Building Life
  • Northgard
  • The Bonfire 2 Uncharted Shores
  • Frostpunk: Beyond the Ice
  • Settlement Survival
  • Kingdom Two Crowns
  • Pocket City 2
  • Townsmen – A Kingdom Rebuilt

۱۰- بازی SimCity BuildIt

  • سبک: شهرسازی، شبیه‌سازی
  • استودیو: ELECTRONIC ARTS
  • قیمت: رایگان

با اینکه سال‌ها از انتشار بازی SimCity BuildIt می‌گذرد، اما همچنان ELECTRONIC ARTS به پشتیبانی از این اثر ادامه داده و با هر آپدیت، محتوای بیشتری را به آن افزوده است. بازی SimCity BuildIt قابلیت‌هایی را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد تا یک شهر را از ابتدا ایجاد کند و سپس به توسعه آن بپردازد. از ساخت انواع خانه‌های شهری تا ایجاد مراکز تجاری و زیرساخت‌های مهم شهری، همگی تحت مدیریت بازیکن قرار دارند.

درواقع همین طول عمر چندین ساله‌ی SimCity BuildIt باعث شده است تا این بازی به مرور کامل‌تر و هربار محتوای متنوع‌تری را به گیمر ارائه کند. زیرا بازی درکنار بناهای ضروری و مهمی که معمولا در بسیاری از آثار شهرسازی وجود دارند، ساختمان‌ها و مکان‌های مشهور و واقعی جهان را هم برای استفاده در دسترس گیمر قرار می‌دهد. به‌طور کلی بازی SimCity BuildIt از جمله آثار محبوب و با کیفیت در سبک شهرسازی محسوب می‌شود که می‌توانید به‌صورت رایگان در اندروید تجربه کنید.

دانلود بازی SimCity BuildIt برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

یک ساختمان در بازی Townscaper

۹- بازی Townscaper

  • سبک: شهرسازی، شبیه‌سازی
  • استودیو: Raw Fury
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

استودیو Raw Fury با ساخت Townscaper یک تجربه‌ی آرامش بخش و زیبا را در ژانر شهرسازی خلق کرده است. بازی اندروید Townscaper قرار نیست که شما را درگیر پیچیدگی‌های مدیریتی یا چالش‌هایی از این دست کند. درواقع بازی بیشتر سعی می‌کند تا به جنبه‌های زیبا سازی شهر بپردازد و فضایی را در اختیارتان قرار دهد تا با خیال راحت و تنها با چند کلیک ساده، شهری که در ذهن تصور می‌کنید را به وجود آورید.

بازی Townscaper از نظر گرافیکی، بسیار مورد تحسین واقع شده است و مهم‌ترین نقطه قوت این بازی نیز محسوب می‌شود؛ به‌گونه‌ای که وقتی تصویر نهایی شهر خود را پس مدتی طراحی کردن مشاهده کنید، احتمالا با رضایت کامل باز هم به ساخت شهر‌های بیشتری ادامه دهید. درنهایت اگر صرفا به‌دنبال یک بازی آرامش بخش در میان بهترین بازی‌های شهرسازی اندروید می‌گردید، بازی Townscaper گزینه‌ی بسیار خوبی برای شما محسوب می‌شود که می‌توانید در موبایل تجربه کنید.

دانلود بازی Townscaper برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اندروید City Island 6: Building Life

۸- بازی City Island 6: Building Life

  • سبک: شهرسازی، شبیه‌سازی
  • استودیو: Sparkling Society
  • قیمت: رایگان

بازی City Island 6: Building Life یکی دیگر از عناوین شهرسازی با کیفیت و سرگرم کننده در موبایل شمرده می‌شود که بازیکن را با خود به نقاط مختلفی از جهان در جهت ساخت و توسعه‌ی شهر‌ها می‌برد. در همین ابتدا باید اشاره کرد که بازی اندروید City Island 6: Building Life از گرافیک انیمیشنی زیبایی برخوردار است و دنیای رنگارنگی را به تصویر می‌کشد که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این اثر هم محسوب می‌شود. به‌خصوص محیط‌های جزیر‌ه‌ها که هرکدام ویژگی‌های بصری خاص خود را دارند، به خوبی کار شده‌اند.

بازی City Island 6: Building Life از بتدا یک شهر کوچک را مقابل گیمر قرار می‌دهد تا با ساخت و ساز‌ها و برنامه‌های مدیریتی خود، جامعه‌ی شاد و مکانی عالی برای زندگی را به وجود آورد. به‌طور کلی بازی با محتوای متنوع و البته جذابی که در نظر گرفته است، سعی می‌کند تا گیم‌پلی حس و حال خسته کننده‌ای به خود نگیرد و تا مدت‌ها بتواند محتوای جدیدی را به مخاطب ارائه کند. بازی اندروید City Island 6: Building Life یکی از بهترین و سرگرم کننده‌ترین بازی‌های شهرسازی است که هم‌اکنون می‌توانید به‌صورت رایگان در پلتفرم اندروید تجریه کنید.

بازی اندروید Northgard

۷- بازی Northgard

  • سبک: شهر‌سازی
  • استودیو: Playdigious
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

بازی Northgard یک تجربه‌ی شهرسازی با کیفیت و سرگرم کننده از دوران وایکینگ‌ها را در موبایل‌های اندرویدی ارائه می‌کند. با اینکه بازی با محوریت ساخت و مدیریت شهر دنبال می‌شود، اما درکنار‌ موضوعات معمول ایجاد یک جامعه، چالش‌های متفاوت دیگری را نیز مقابل بازیکن قرار می‌دهد. از حمله‌ی دیگر شهر‌ها و موجودات عجیب گرفته تا حیوانات و غارتگرانی که چشم به منابع شهر شما دوخته‌اند، همگی تنها بخشی از چالش‌های این بازی را شکل می‌دهند.

بازی اندروید Northgard ساخته‌ی استودیو شناخته شده‌ی Playdigious دنیایی را به تصویر می‌کشد که در آن واکینگ‌ها بر سر زندگی در سرزمین‌های ناشناخته، با یک‌دیگر و البته سایر دشمنان ناشناخته به نبرد و رقابت می‌پردازند. از همین‌رو، بازیکن باید سعی کند تا علاوه‌بر ساخت و مدریت شهر خود، موضوعات مربوط‌به امنیت شهر را هم در نظر بگیرد. به‌طور کلی بازی اندروید Northgard از گیم‌پلی درگیر کننده و جذابی برخوردار است و می‌تواند تا مدت‌ شما را مجذوب ساخت و ساز در دوران وایکینگ‌ها کند.

دانلود بازی Northgard برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اندروید The Bonfire 2

۶- بازی The Bonfire 2 Uncharted Shores

  • سبک: شهرسازی، اکشن
  • استودیو: FredBear Games Ltd
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

بازی The Bonfire 2 Uncharted Shores ساخته‌ی استودیو FredBear Games Ltd یک بازی شهرسازی چالش برانگیز و اعتیادآور است که به خوبی می‌تواند مخاطب را شیفته‌ی گیم‌پلی جذاب خود کند. بازی The Bonfire 2 Uncharted Shores درواقع ترکیبی از سبک‌های شهرسازی و بقا محسوب می‌شود و از همین‌رو، خطرات بی‌شماری مانند حمله‌ی حیوانات، دشمنان و کمبود تدریجی منابع غذایی را مقابل گیمر قرار می‌دهد.

در ابتدا حتی امکان ساخت ساده‌ترین خانه‌ها هم وجود ندارد و بازیکن باید به مرور با جمع‌آوری منابع مختلف، ساده‌ترین تجهیزات خود را ایجاد کند. همچنین با افزایش جمعیت و گذشت روز‌های بیشتر، تعداد مشکلات نیز به همان میزان افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه بازیکن نیز باید سعی کند تاجایی که می‌تواند پایداری جامعه‌ی خود را حفظ کند و تعداد روز‌های بیشتری را به رکورد خود اضافه کند. در پایان باید اشاره کرد که بازی The Bonfire 2 Uncharted Shores جزو بهترین و چالش برانگیز‌ترین آثار شهرسازی در اندروید شمرده می‌شود که می‌توانید با قیمت ۴.۹۹ دلار از پلی‌استور خریداری کنید.

دانلود بازی The Bonfire 2 Uncharted Shores برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اندروید Frostpunk: Beyond the Ice

۵- بازی Frostpunk: Beyond the Ice

  • سبک: شهرسازی، شبیه‌سازی
  • استودیو: Com2uS
  • قیمت: رایگان

اگر طرفدار آثار شهرسازی هستید، به احتمال زیاد تجربه‌ی بازی تحسین شده‌ی Frostpunk را داشته‌اید یا حداقل از کیفیت بالای این اثر اطلاع دارید. حال پس گذشت سال‌ها از انتشار بازی Frostpunk، نسخه‌ای مشابه از این اثر با نام Frostpunk: Beyond the Ice برای اندروید عرضه شده است که البته قرار نیست تجربه‌ی وفادارانه‌ای را از لحاظ گیم‌پلی نسبت به نسخه‌ی اصلی ارائه کند.

بازی Frostpunk: Beyond the Ice از نظر گرافیک، موسیقی و اتمسفر، تغریبا همان تجربه‌ی جذاب و عمیق نسخه‌ی اصلی را حفظ کرده است. اما از لحاظ گیم‌پلی باید گفت که با یک اثر آنلاین شهرسازی طرف هستیم که قرار نیست ما را مانند نسخه‌ی اصلی درگیر چالش‌های سخت یا بقا محور کند. درواقع بازی Frostpunk: Beyond the Ice تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا بیشتر یک گیم‌پلی آرامش بخش را ارائه کند و از طرفی هم تجربه‌ی طولانی مدتی را برای گیمر رقم بزند. بازی Frostpunk: Beyond the Ice از گرافیک زیبا و گیم‌پلی جذابی برخوردار است و می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای طرفداران سبک شهرسازی شمرده شود.

دانلود بازی Frostpunk: Beyond the Ice برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اندروید Settlement Survival

۴- بازی Settlement Survival

  • سبک: شهرسازی, شبیه‌سازی
  • استودیو: X.D. Network
  • قیمت: ۵.۹۹ دلار

بازی Settlement Survival از جمله عناوین محبوب شهرسازی است که بیش از هرچیزی، به‌دلیل جزئیات بسیار زیادی که در زمینه‌ی ساخت و ساز ارائه می‌کند، جزو آثار با کیفیت موبایل شمرده می‌شود. درواقع همین تعداد زیاد ساختمان‌ها در بازی Settlement Survival ممکن است در ابتدا کمی بازیکن را سردرگم کند. به همین دلیل باید صبر و حوصله‌ی بیشتری را برای یادگیری مکانیزم‌ها و گیم‌پلی بازی Settlement Survival صرف کرد.

بیشتر بخوانید  ساخت یک بازی موبایل دیگر توسط بتسدا

بازی در ابتدا از بازیکن می‌خواهد تا برای ایجاد شهر خود یک محدوده را باتوجه‌به ویژگی‌های محیطی و منابع در دسترس انتخاب کند؛ سپس باید با باتوجه‌به نیاز‌هایی مانند آب، غذا، سرپناه و موضوعات بسیار دیگر، کار ساخت و ساز و البته مدیریت منابع را شروع کند. بازی اندروید Settlement Survival از لحاظ گرافیکی هم در سطح خوبی قرار دارد و می‌تواند بازیکنان را از خود راضی نگه‌دارد. در پایان، اگر به بازی‌های شهرسازی پر جزئیات و پیچیده علاقه دارید، بازی اندروید Settlement Survival‏ گزینه‌ی بسیار خوبی برای شما محسوب می‌شود.

دانلود بازی Settlement Survival برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اندروید Kingdom Two Crowns

۳- بازی Kingdom Two Crowns

  • سبک: شهرسازی
  • استودیو: Raw Fury
  • قیمت: ۶.۹۹ دلار

بازی Kingdom Two Crowns روایت‌گر داستان فروپاشی یک پادشاهی به‌دست موجودات اهریمنی است. تمام شهر‌ها و روستا‌ها نابود شده‌اند و تغریبا تمام ساکنان سرزمین در نا امنی کامل به سر می‌برند. دراین‌میان، بازیکن به‌عنوان یک پادشاه باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا قلمرو خود را احیا کند و با دشمنان بی‌شماری که قصد غارت مردم را دارند، به مبارزه بپردازد. البته بازیکن معمولا به‌طور مستقم وارد مبارزات نمی‌شود و تنها با سازماندهی و انتخاب‌‌هایی که در زمینه‌ی ارتقا یا احداث ساختمان‌ها انجام می‌دهد، می‌تواند در روند جنگ‌ها تأثیرگذار باشد.

بازی Kingdom Two Crowns گرافیک زیبایی دارد و محیط‌های متنوعی را به تصویر می‌کشد. همچنین با وجود روند تغییر فصل‌ها، زیبایی گرافیک هنری هم بیشتر به چشم می‌خورد و در نتیجه باعث خلق تصاویر بسیار زیبایی در روند تجربه‌ی بازی می‌شود. علاوه‌بر این بازی پیش از شروع، به گیمر اجازه می‌دهد تا کاراکتر خود را از میان پادشاهان دروان قرون میانه (قرون وسطی) از جمله نژاد‌های اروپایی، آسیایی و واکینگ‌ها را انتخاب کند؛ مردمان هر نژاد نیز علاوه‌بر تفاوت‌های ظاهری، در بعضی از زمینه‌های ساختاری مانند مبارزات نیز تفاوت‌هایی با یک‌دیگر دارند که می‌تواند تجربه‌های متنوعی را هم برای گیمر به وجود آورند. در آخر اگر به بازی‌های شهر‌سازی علاقه دارید، به هیچ‌وجه تجربه‌ی بازی Kingdom Two Crowns را در پلتفرم اندروید از دست ندهید.

دانلود بازی Kingdom Two Crowns برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اندروید Pocket City 2

۲- بازی Pocket City 2

  • سبک: شهرسازی، شبیه‌سازی
  • استودیو: Codebrew Games
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

استودیو Codebrew Games سعی کرده است تا با الهام از آثار بزرگ سبک شهر سازی، یک اثر پر جزئیات و با کیفیت با نام Pocket City 2 را برای پلتفرم موبایل به وجود آورد. می‌توان گفت که بازی Pocket City 2 تا حد زیادی از cities: skylines الهام گرفته است و شباهت‌های غیر قابل انکاری با این اثر محبوب دارد. بازیکن در روند بازی Pocket City 2 می‌تواند درکنار بناهای مستقل که مربوط‌به موضوعات خاص و خدمات شهری می‌شوند، مناطقی را هم به ساخت و ساز خانه‌ها، ساختمان‌های تجاری و صنعتی اختصاص دهد.

بازی اندروید Pocket City 2 در درجه سختی‌های بالا به خوبی می‌تواند گیمر را به چالش بکشد. از موضوعات اقتصادی گرفته تا مسائل مربوط‌به ترافیک، بهداشت و حتی مسائل امنیتی نیز مقابل گیمر قرار می‌گیرد تا به برنامه‌ریزی و مدیریت آن‌ها بپردازد. بازی اندروید Pocket City 2 یکی از بهترین و پر جزئیات‌ترین بازی‌های شهر‌سازی محسوب می‌شود و می‌تواند تجربه‌ی بسیار سرگرم کننده و اعتیادآوری را به بازیکن منتقل کند. بازی Pocket City 2 با قیمت ۴.۹۹ دلار در پلی‌استور عرضه شده است.

دانلود بازی Pocket City 2 برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اندروید Townsmen

۱- بازی Townsmen – A Kingdom Rebuilt

  • سبک: شهرسازی، شبیه‌سازی
  • استودیو: Netflix, Inc
  • قیمت: اشتراک نتفلیکس

بازی Townsmen یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین عناوین شهر سازی در اندروید شمرده می‌شود که به‌لطف شرکت نتفلیکس، نسخه‌ی به‌روزشده‌ی این بازی که Townsmen – A Kingdom Rebuilt نام دارد، برای بازیکنان پلتفرم اندروید در دسترس قرار گرفته است. بازی اندروید Townsmen – A Kingdom Rebuilt ساخت یک شهر در دوران قرون میانه (قرون وسطی) را به عهده‌ی بازیکن می‌گذارد تا با مدیریت خود آن را به شکوفایی برساند.

بازی اندروید Townsmen – A Kingdom Rebuilt برخلاف ظاهر با مزه و شادی که دارد، گیم‌پلی واقعا چالش برانگیزی را مقابل گیمر قرار می‌دهد. کافی است تا مدتی را صرف انجام بازی کنید تا با انبوهی از مشکلات کوچک و بزرگ مواجه شوید که مدام نیاز به رسیدگی دارند. حتی این‌گونه می‌توان بیان کرد که هرچه وسعت و تعداد مردمان شهر افزایش پیدا کنند، مشکلات هم به همان میزان بیشتر می‌شوند. در پایان اگر به آثار شهرسازی علاقه دارید، به هیچ‌وجه نباید در تجربه‌ی بازی Townsmen – A Kingdom Rebuilt تردید کنید.

دانلود بازی Townsmen – A Kingdom Rebuilt برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play

اخبار مرتبط

اخبار سینما و تلویزیون

منتظر فیلم Uncharted 2 باشید

شرکت سونی پیکچرز به‌طور رسمی تأیید کرد که دنباله فیلم Uncharted با نقش‌آفرینی تام هالند در دست ساخت قرار دارد. در گذشته سونی پیکچرز چندین‌بار