راهنمای خرید بهترین مانیتور گیمینگ

راهنمای خرید بهترین مانیتور گیمینگ

اشتراک گذاری

بدون تردید هر گیمری می‌داند که برای تجربه انواع بازی‌ها در بهترین شرایط، نیاز به یک مانیتور باکیفیت و مناسب دارد. انتخاب بهترین مانیتور گیمینگ تاثیر بسیار زیادی بر تجربه بازی‌ شما می‌گذارد و باعث می‌شود، تا لذت بیشتری از بازی‌ها ببرید و در بازی‌های رقابتی از رقیبانتان پیشی بگیرید.

در بازار ایران مانیتورهای گیمینگ زیادی از برندهای گوناگون وجود دارد که هرکدام ویژگی‌ها و مشخصات خاص خود را دارند. به همین دلیل اکثر کاربرها برای انتخاب یک مانیتور گیمینگ مناسب سردرگم می‌شوند. در این مقاله از گیم طور به معرفی ده مدل از بهترین مانیتورهای گیمینگ ایران می‌پردازیم.


بهترین مانیتور گیمینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

رفرش‌ریت بالا

رفرش‌ریت بالاتر به معنای تعداد فریم‌های بیشتر در هر ثانیه است. هر چقدر رفرش‌ریت بیشتر باشد تصویر روان‌تر و نرم‌تر است و به اصطلاح لگ کمتری احساس می‌شود. رفرش‌ریت بالا برای بازی‌های سریع و رقابتی بسیار مفید و حیاتی است زیرا بازیکن را قادر می‌سازد به سرعت واکنش نشان دهد.

رزولوشن مناسب

رزولوشن مناسب برای مانیتور به اندازه، نوع و کاربرد نمایشگر بستگی دارد. هرچه‌قدر رزولوشن بالاتر باشد تصویر شفاف‌تر است و می‌توان جزئیات بیشتری را مشاهده کرد. برای انتخاب رزولوشن مناسب باید به نیاز و هدف خود از استفاده از نمایشگر توجه کنید. برای کارهای گرافیکی و بازی‌های رقابتی، رزولوشن بالا مناسب‌تر است. البته در حال حاضر رزولوشن بالاتر از ۴k کاربرد چندانی ندارد و نمی‌توانید بهره خاصی از آن ببرید.

بهترین مانیتور گیمینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

زمان پاسخ‌گویی کم

زمان پاسخ‌گویی کم برای نمایشگر به معنای تاخیری است که یک پیکسل برای تغییر رنگ از یک حالت به حالت دیگر تجربه می‌کند. هرچه زمان پاسخ‌گویی کمتر باشد، تصویر روان‌تر خواهد بود. زمان پاسخ‌گویی کم برای بازی‌های رقابتی بسیار مهم است زیرا باعث می‌شود که حرکات را با دقت و سرعت بالاتر ببینید و واکنش نشان دهید.

اندازه معقول

اندازه معقول برای نمایشگر به عوامل مختلفی بستگی دارد، به عنوان مثال نوع و کاربرد نمایشگر، فاصله دید کاربر، رزولوشن، نسبت تصویر و غیره. سایز نمایشگر باید به صورتی انتخاب شود که مانیتور تصویر را با کیفیت و وضوح مناسب نشان دهد، چشم کاربر را خسته نکند و با فضای محیط هماهنگ باشد.


تفاوت انواع مانیتور چیست؟

مانیتورها انواع مختلفی دارند که معرفی تمام آنها در این مغال نمی‌گنجد، اما بصورت کلی مانیتور‌های گیمینگ به دو نوع LCD و OLED تقسیم می‌شوند. پنل‌های LCD به سه نوع TN، IPS و VA تقسیم می‌شوند. پنل‌های IPS به دلیل نمایش رنگ‌ها به صورت واضح‌تر و تکنولوژی به‌کار رفته در آن‌ها، گران‌تر هستند و وضوح بیشتری دارند. در نقطه مقابل پنل‌های TN سریع‌تر و ارزان‌تر هستند ولی دقت رنگ و کیفیت کمتری دارند.

تفاوت انواع مانیتور چیست؟

پنل‌های VA یک استاندارد برای گیمرها محسوب می‌شود. دلیل آن‌ هم وجود ویژگی‌های مثبت هر دو پنل یاد شده در آن‌هاست و به عبارتی، این پنل در کنار نمایش بسیار خوب رنگ‌ها، سرعت بسیار مناسبی نیز دارد و قیمتی بسیار منطقی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.


مانیتور گیمینگ تویستد مایندز مدل Twisted Minds TM24RFA

تویستد مایندز (Twisted Minds) نامی نه‌چندان آشنا در بازار ایران محسوب می‌شود. اما اگر از برند این مانیتور چشم‌پوشی کنید به نسبت قیمت و مشخصاتی که دارد گزینه مناسبی برای تجربه بازی‌ها محسوب می‌شود.

مانیتور گیمینگ تویستد مایندز مدل Twisted Minds TM24RFA

رزولوشن این محصول Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) است. نرخ بروزرسانی تصویر در این مانیتور ۲۰۰ هرتز است و این مانیتور گیمینگ به واسطه این مشخصات یک محصول ارزشمند است.

میزان زمان پاسخ‌دهی این محصول ۱ میلی ثانیه است و پنل استفاده شده در این مدل از نوع VA است. پورت‌های جای گرفته در این مانیتور شامل پورت USB، دیسپلی پورت و HDMI هستند. این محصول همچنین از Free Sync پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید این مانیتور را از فروشگاه ام‌آی‌تی همراه با گارانتی تهیه کنید.

رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل
اندازه ۲۴ اینچ
پنل VA
رفرش‌ریت ۲۰۰ هرتز
زمان پاسخ ۱ میلی‌ثانیه
تکنولو‌ژی پارگی تصویر AMD Freesync
HDR دارد
قیمت حدود ۷ میلیون‌ تومان

مانیتور گیمینگ ال جی مدل LG UltraGear 27GQ50F-B

دنبال یک مانیتور خوش‌قیمت از یک برند محبوب هستید ولی نمی‌خواهید هزینه زیادی انجام دهید؟ مانیتور گیمینگ ال جی مدل LG UltraGear 27GQ50F-B مناسب شماست. این مانیتور به‌نسبت رقبای خود ارزش خرید بالایی دارد و می‌تواند هر کاربری را راضی کند.

مانیتور گیمینگ ال جی مدل LG UltraGear 27GQ50F-B

رزولوشن این محصول Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و نرخ بروزرسانی تصویر در این محصول ۱۶۵ هرتز است همین ویژگی‌ها این مانیتور گیمینگ را به یک محصول بسیار ارزنده تبدیل کرده است.

زمان پاسخ‌دهی این محصول ۵ میلی ثانیه است که برای گیمینگ مقداری بالا به شمار می‌آید. پنل استفاده شده در این مدل از نوع VA است. لازم به ذکر است که این محصول از تکنولوژی FreeSync برای جلوگیری از پارگی تصویر پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید این مانیتور را از فروشگاه ام‌آی‌تی همراه با گارانتی تهیه کنید.

بیشتر بخوانید  راهنمای خرید بهترین کیس کامپیوتر + قیمت و لینک خرید
رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل
اندازه ۲۴ اینچ
پنل VA
رفرش‌ریت ۱۶۵ هرتز
زمان پاسخ ۵ میلی‌ثانیه
تکنولو‌ژی پارگی تصویر AMD Freesync
HDR دارد
قیمت حدود ۸.۵ میلیون‌ تومان

مانیتور گیمینگ ام‌اس‌آی مدل G281UV

ام‌اس‌آی نامی‌ آشنا برای هر گیمری است و اولین واژه‌ای که پس از شنیدن اسم این شرکت تایوانی در مغز تداعی می‌شود کیفیت و طول‌عمر بالای محصولات این شرکت است. این محصول هم از این قاعده مستثنی نیست و رویه سایر محصولات این کمپانی را طی می‌کند.

مانیتور گیمینگ ام‌اس‌آی مدل G281UV

این مانیتور ۴K با پشتیبانی از HDR400 تصویر بسیار باکیفیتی را در اختیار شما می‌گذارد و می‌توانید در صفحه ۲۸ اینچ آن انواع بازی‌ها را بتوانید تجربه کنید. تنها چیزی که می‌تواند مانع خرید این مانیتور شود ۶۰ هرتزی بودن آن است.

تکنولوژی FreeSync هم از قطعه قطعه شدن تصویر در این مانیتور جلوگیری می‌کند و با قیمتی حدود ۱۷ میلیون تومان اگر از رفرش ریت آن چشم‌پوشی شود. ارزش خرید به نسبت بالایی دارد و رقبایش را مغلوب می‌کند.

رزولوشن ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل
اندازه ۲۸ اینچ
پنل IPS
رفرش‌ریت ۶۰ هرتز
زمان پاسخ ۴ میلی‌ثانیه
تکنولو‌ژی پارگی تصویر AMD Freesync
HDR HDR 400
قیمت حدود ۱۷ میلیون‌ تومان

مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل Odyssey G4 LS27BG402EMXUE

غیر ممکن است زمانی که به‌دنبال خرید یک نمایشگر هستید نامی از سامسونگ به میان نیاید. این برند کره‌ای با تولید مانیتورهای باکیفیت برای افراد مختلف جایگاهی مهم در بازار دارد و تقریبا برای هر کاربری با هر بودجه‌ای نمایشگر تولید کرده است.

مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل Odyssey G4 LS27BG402EMXUE

این مانیتور از پنل IPS استفاده می‌کند و ۲۷ اینچ است. این مانیتور Full HD است ولی با رفرش‌ریت ۲۴۰ هرتزی محصولی بسیار ارزنده به‌حساب می‌آید. زمان پاسخ ۱ میلی‌ثانیه‌ای در کنار ۲۴۰ هرتزی تجربه‌ای به‌شدت روان به شما هدیه می‌کند.

بهره‌بردن از تکنولوژی G-Sync و FreeSync Premium سبب می‌شود تا این نمایشگر با هر کارت‌گرافیکی سازگار باشد و محدودیتی از این بابت نداشته باشید. بصورت کلی اگر از نمایشگر فول‌اچ‌دی این نمایشگر بگذریم، محصول به‌شدت ارزنده‌ای به حساب می‌آید. شما می‌توانید این مانیتور را از فروشگاه ام‌آی‌تی همراه با گارانتی تهیه کنید.

رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل
اندازه ۲۷ اینچ
پنل IPS
رفرش‌ریت ۲۴۰ هرتز
زمان پاسخ ۱ میلی‌ثانیه
تکنولو‌ژی پارگی تصویر G-Sync و FreeSync Premium
HDR HDR 10
قیمت حدود ۱۵ میلیون‌ تومان

مانیتور گیمینگ ایسوس مدل TUF GAMING VG27AQ1A

محصولات لوکس گیمینگ کمپانی ایسوس عمدتا به واسطه اسم ROG شناخته می‌شوند اما ایسوس محصولات گیمینگ اقتصادی خود را تحت عنوان TUF تولید می‌کنند. مانیتور گیمینگ ایسوس مدل TUF GAMING VG27AQ1A هم جزو این سری از محصولات ایسوس است.

مانیتور گیمینگ ایسوس TUF GAMING VG27AQ1A

این مانیتور QHD به واسطه پنل باکیفیت IPS خود تصویری پویا و خوش‌رنگ و لعاب به شما نشان می‌دهد. ۱۷۰ هرتز بودن این محصول هم یکی از برگ‌های برنده آن به حساب می‌آید و این موضوع در کنار زمان پاسخ ۱ میلی ثانیه به شما در رقابت‌های سخت و نفس‌گیر، مزیت رقابتی می‌دهد.

اگر قصد خرید یک مانیتور گیمینگ با قیمت حدود ۱۸ میلیون تومان دارید که از G-Sync و FreeSync Premium و HDR پشتیبانی کند و در عین‌حال توسط برند معتبری تولید شده باشد این مانیتور مناسب شماست.

رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۶۵۰ پیکسل
اندازه ۲۷ اینچ
پنل IPS
رفرش‌ریت ۱۷۰ هرتز
زمان پاسخ ۱ میلی‌ثانیه
تکنولو‌ژی پارگی تصویر G-Sync و FreeSync Premium
HDR HDR 10
قیمت حدود ۱۸ میلیون‌ تومان

مانیتور گیمینگ ای او سی مدل AGON PRO AG254FG Tournament

برند AOC چندان در ایران شناخته شده نیست ولی لازم‌ به‌ذکر است که این کمپانی از سال ۱۹۶۷ نمایشگر تولید می‌کند و ید طولایی در این حوزه دارد. طراحی خاص و ویژگی‌های متعدد گیمینگ، این مانیتور را نسبت به مانیتورهای دیگر متمایز می‌کند.

مانیتور گیمینگ ای او سی مدل AGON PRO AG254FG Tournament

اگر به دنبال رفرش‌ریت بسیار بالایی هستید این مانیتور ۳۶۰ هرتزی با زمان پاسخ ۱ میلی‌ثانیه‌ای برای شما ساخته شده است. البته باید این موضوع را درنظر بگیرید که در مقابل دریافت این رفرش‌ریت بسیار بالا باید قید چیزهایی مانند رزولوشن بالا را بزنید.

این مانیتور ۲۵ اینچ با پشتیبانی از G-Sync و HDR 400 یک مانیتور گیمینگ واقعی به‌حساب می‌آید ولی جای خالی FreeSync هم در این مانیتور حس می‌شود که اگر از یک کارت‌گرافیک nVIDIA استفاده می‌کنید قابل اغماض است. شما می‌توانید این مانیتور را از فروشگاه ام‌آی‌تی همراه با گارانتی تهیه کنید.

بیشتر بخوانید  معرفی بازی های بتل رویال برای گوشی های ضعیف
رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل
اندازه ۲۵ اینچ
پنل IPS
رفرش‌ریت ۳۶۰ هرتز
زمان پاسخ ۱ میلی‌ثانیه
تکنولو‌ژی پارگی تصویر G-Sync
HDR HDR 400
قیمت حدود ۲۶ میلیون‌ تومان

مانیتور گیمینگ کولرمستر مدل GM34-CW

برند تایوانی کولرمستر که بیشتر به واسطه عرضه قطعاتی همانند پاور، خنک‌کننده و… شناخته می‌شود تقریبا تمام تجهیزات مورد نیاز یک گیمر مانند صندلی یا مانیتور را نیز تولید می‌کند. مانیتور گیمینگ کولرمستر مدل GM34-CW یک انتخاب مطمئن و زیباست که مشخصات خوبی دارد.

مانیتور گیمینگ کولرمستر GM34-CW

این مانیتور گیمینگ ۴k با رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز در کنار زمان پاسخ ۱ میلی‌ثانیه یک محصول کامل برای تجربه انواع بازی‌ها اعم از داستانی تا شوتر مناسب است. تنها ایرادی که این مانیتور دارد استفاده کردن از پنل VA است که قابل نادیده گرفتن است.

با قیمت ۳۵ میلیون تومانی این نمایشگر ارزش خرید به‌نسبت بالایی نسبت به مدل‌های دیگر دارد و شما را در هیچ شرایطی ناامید نمی‌کند. تکنولوژی FreeSync هم به کمک شما می‌آید تا دچار پارگی و تکه تکه شدن تصویر نشوید.

رزولوشن ۱۴۴۰ × ۳۴۴۰ پیکسل
اندازه ۳۴ اینچ
پنل VA
رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز
زمان پاسخ ۱ میلی‌ثانیه
تکنولو‌ژی پارگی تصویر FreeSync
HDR HDR 400
قیمت حدود ۳۵ میلیون‌ تومان

مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل LC49G95TSSMXUE

سامسونگ بدون شک یکی از برندهای بسیار محبوب در ساخت تجهیزات گیمینگ است. این کمپانی به دلیل استفاده از طراحی شکیل و کیفیت بسیار بالا به سرعت جای خود را در دل گیمرها باز کرده است. مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل LC49G95TSSMXUE یک مانیتور گیمینگ است که از مشخصات بسیار عالی در کنار قیمت مناسب برخوردار است.

مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل LC49G95TSSMXUE

این محصول که از جمله محصولات بسیار پیشرفته موجود است، دارای قیمت حدودا ۵۳ میلیون تومان در بازار است. این مانیتور که از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۵۱۲۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند و صفحه نمایش مات و خمیده (Curve) آن دید بسیار خوبی در اختیار می‌گذارد. از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش با پنل VA به HDR بودن آن باید اشاره کرد.

زمان پاسخ‌دهی این محصول ۱ میلی‌ثانیه اعلام شده است و نرخ بروزرسانی تصویر ۲۴۰ هرتزی در مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل LC49G95TSSMXUE نیز مقدار بسیار مناسبی برای گیمینگ است و برای تمامی بازی‌ها مناسب است. شما می‌توانید این مانیتور را از فروشگاه ام‌آی‌تی همراه با گارانتی تهیه کنید.

رزولوشن ۱۴۴۰ × ۵۱۲۰ پیکسل
اندازه ۴۹ اینچ
پنل VA
رفرش‌ریت ۲۴۰ هرتز
زمان پاسخ ۱ میلی‌ثانیه
تکنولو‌ژی پارگی تصویر G-Sync و FreeSync Premium Pro
HDR HDR 1000
قیمت حدود ۵۳ میلیون‌ تومان

مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل Odyssey G8 G85SB

ورود سامسونگ به دنیای گیمینگ، شاید یکی از اتفاقاتی بود که موجب خوش‌حالی هواداران این کمپانی شد. این برند با استفاده از بروزترین تکنولوژی‌های موجود، اقدام به ساخت محصولات متفاوت و کارآمد می‌کند که همواره مورد استقبال قرار می‌گیرند. مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل Odyssey G8 G85SB یکی از محصولات ارزشمند بازار محسوب می‌شود.

مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل Odyssey G8 G85SB

این نمایشگر ۳۴ اینچی اولد، یک تجربه بی‌نقص و تکرار نشدنی را به واسطه رفرش ریت ۱۷۵ هرتز و زمان پاسخگویی ۰.۰۳ میلی‌ثانیه را برای شما به ارمغان می‌آورد. سرعت و کیفیت این مانیتور مثال زدنی است و کمتر نمایشگری با این خصوصیات می‌توانید پیدا کنید.

طراحی خمیده (Curve) و زیبای این مانیتور جلوه‌ای تازه به میز گیمینگ شما می‌بخشد و با پشتیبانی از تکنولوژی‌های G-Sync و FreeSync Premium با هر کارت‌گرافیکی سازگار است. HDR 10 هم به‌خوبی وظیفه خود را در این مانیتور انجام می‌دهد و روحی تازه به این مانیتور می‌بخشد. شما می‌توانید این مانیتور را از فروشگاه ام‌آی‌تی همراه با گارانتی تهیه کنید.

رزولوشن ۱۴۴۰ × ۳۴۴۰ پیکسل
اندازه ۳۴ اینچ
پنل OLED
رفرش‌ریت ۱۷۵ هرتز
زمان پاسخ ۰.۰۳ میلی‌ثانیه
تکنولو‌ژی پارگی تصویر G-Sync و FreeSync Premium
HDR HDR 10
قیمت حدود ۶۳ میلیون تومان

مانیتور گیمینگ دل مدل Alienware AW3423DWF

ایلین‌ویر (Alienware) نیازی به تعریف ندارد،‌ لقب آخرالزمان محصولات گیمینگ به‌‌شدت مناسب این برند است. کیفیت محصولات این برند زبان‌زد است و زمانی که محصولی با لیبل Alienware خریداری می‌کنید می‌توانید مطمئن باشید که بهترین محصول در رده و نوع خود است.

مانیتور گیمینگ دل مدل Alienware AW3423DWF

این مانیتور ۴k به واسطه پنل باکیفیت QD OLED خود تصویری مثال زدنی به شما نشان می‌دهد. ۱۶۵ هرتز بودن و زمان پاسخ ۰.۱ میلی‌ثانیه بهترین تجربه گیمینگ را برای شما رقم می‌زند و هیچ کاستی‌ای حس نخواهید کرد.

اگر قصد خرید یک مانیتور گیمینگ با بودجه نامحدود دارید که علاوه بر کیفیت بسیار بالا و مشخصات خارق‌العاده توسط برند معتبری تولید شده باشد و به‌معنای واقعی گیمینگ باشد این مانیتور مناسب شماست.

رزولوشن ۱۴۴۰ × ۳۴۴۰ پیکسل
اندازه ۳۴ اینچ
پنل QD OLED
رفرش‌ریت ۱۶۵ هرتز
زمان پاسخ ۰.۱ میلی‌ثانیه
تکنولو‌ژی پارگی تصویر FreeSync Premium
HDR HDR 400
قیمت

کلام آخر

انتخاب و خرید مانیتور گیمینگ می‌تواند سخت باشد زیرا تنوع بسیاری در محصولات در بازار وجود دارد. در این مقاله از گیم طور سعی کردیم بهترین انتخاب‌ها را به شما معرفی کنیم، تا با توجه نیازها و بودجه خود بتوانید بهترین مورد را انتخاب کنید. برای خرید بهترین مانیتور گیمینگ، می‌توانید نگاهی به سایت فروشگاه ام‌آی‌تی شاپ داشته باشید.

آیا خرید مانیتور گیمینگ با رفرش‌ریت بالا منطقی است؟

در صورتی خرید یک مانیتور با رفرش‌ریت بالا کار درستی است که از یک پردازنده و گرافیک قدرتمند استفاده کنید. در غیر این‌صورت بهتر است به فکر کیفیت نمایشگر باشید.

بهترین مانیتور گیمینگ از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟

ویژگی‌هایی مانند رفرش‌ریت، زمان پاسخ‌گویی، نوع پنل‌، تکنولوژی‌های به‌کار رفته، سایز نمایشگر و رزولوشن مواردی است که باید در هنگام خرید یک مانیتور گیمینگ به آن توجه کنید.

رزولوشن مناسب برای یک مانیتور گیمینگ چیست؟

هر چقدر رزولوشن یک صفحه نمایش بیشتر باشد کیفیت و جزئیات تصویر بیشتر است و بالطبع توان بیشتری برای پردازش تصویر نیاز است. خرید یک مانیتور فول‌اچ‌دی معقول است و نیاز به هزینه بیشتری نیست ولی اگر از کنسول‌های نسل ۹ استفاده می‌کنید یا کامپیوتر قدرتمندی دارید خرید یک مانیتور ۴k توصیه می‌شود.

بهترین برندها برای خرید بهترین مانیتور گیمینگ کدام‌اند؟

کمپانی‌های متعددی مانیتور گیمینگ تولید می‌کنند که از شاخص‌ترین ‌ها می‌توان به سامسونگ (SamSung)، ال‌جی (LG)، ایسوس (Asus)، بنکیو (BenQ)،‌ هوآوی (Huawei)، ایسر (Acer)، ام‌اس‌آی (MSI) و جی‌پلاس (Gplus) اشاره کرد.

اخبار مرتبط