برنامه ۱۰ ساله ایکس باکس برای ساخت دنباله یک بازی بسیار بزرگ

اشتراک گذاری

طبق اطلاعات منتشر شده، ساخت دنباله یک بازی بزرگ توسط ایکس باکس ممکن است ۱۰ سال طول بکشد.

توسعه یک بازی AAA امری دشوار است و در طول سال‌های گذشته این سختی بیشتر هم شده است؛ به‌حدی که احتمال دارد تکمیل یک پروژه جدید بین ۴ تا ۶ سال طول بکشد. اما ظاهرا برخی پروژه‌ها هستند که حتی زمان بیشتری از این بازه نیاز دارند. آنگونه‌که استفن توتیلو، خبرنگار رسانه Axios در توییتر نوشته، در اسناد تازه افشا شده دادگاه اخیر مایکروسافت درباره معامله خرید اکتیویژن بلیزارد، این شرکت درباره مدت زمان توسعه یک بازی AAA توضیحاتی نوشته است.

ردموندی‌ها می‌گویند ساخت یک بازی جدید در مجموعه بزرگی که اکنون در حال توسعه است، ممکن است حتی تا ۱۰ سال به طول بیانجامد. اسم بازی و مجموعه آن در این اطلاعات با خط سیاه پنهان شده‌اند، پس دقیقا مشخص نیست بازی موردنظر چه اثری است. هرچند نشانه‌ها ممکن است مبنی‌بر آن باشد که این بازی The Elder Scrolls 6 است که در ۲۰۱۸ معرفی شده بود و اکنون در مرحله پیش تولید است؛ اثری که انتظار می‌رود تا سال‌ها عرضه نشود.

همچنین بازی‌هایی مثل Fable و Perfect Dark هم مثال‌هایی از قسمت جدید مجموعه‌هایی هستند که مدتی است در دست توسعه قرار دارند و در حال حاضر بعید است مدت کمی تا عرضه آن‌ها باقی مانده باشد. البته احتمال دارد مایکروسافت به اثری معرفی‌نشده مثل Gears 6 هم اشاره کرده باشد. در این سند توضیحاتی برای یک اتفاق منفی در ماه می ۲۰۲۲ هم نوشته شده است که به‌نظر می‌رسد مربوط‌به تأخیر استارفیلد یا ردفال باشد.

بیشتر بخوانید  بسته الحاقی Sea of Thieves: The Legend of Monkey Island معرفی شد

به‎‌هرشکل، باوجود پیچیدگی و طولانی شدن روند توسعه اکثر آثار پرخرج در این دوره، چرخه‌ای نزدیک‌به یک دهه مقداری هشداردهنده است.

اخبار مرتبط

اخبار سینما و تلویزیون

منتظر فیلم Uncharted 2 باشید

شرکت سونی پیکچرز به‌طور رسمی تأیید کرد که دنباله فیلم Uncharted با نقش‌آفرینی تام هالند در دست ساخت قرار دارد. در گذشته سونی پیکچرز چندین‌بار