بررسی کیس گیمینگ MSI MEG Trident X 12 VTE

بررسی کیس گیمینگ MSI MEG Trident X 12 VTE

اشتراک گذاری

ام‌اس‌آی (MSI) از جمله برندهای موفق تایوانی در حوزه‌ی سخت افزار است که تجهیزات سخت افزاری و به صورت ویژه گیمینگ رو طراحی و تولید می‌کند. این برند بخاطر کارایی بالا در مقابل قیمت مناسب، از جمله برندهایی است که در ایران محبوبیت بالایی پیدا کرده‌اند.

ما نیز پیش ازین محصولات زیادی ازین برند که توسط ماتریس نماینده‌ی رسمی و انحصاری MSI در ایران، برای ما ارسال کرده بود، بررسی کردیم. در این مطلب قصد داریم به سراغ یکی از کیس‌های Prebuilt گیمینگ این برند یعنی مدل نسل دوازدهمی MEG Trident X 12 VTE برویم. 


جعبه گشایی

 کیس گیمینگ MEG Trident X 12 VTE در بسته بندی بزرگ کارتنی عرضه می‌شود. این مدل به جهت محافظت در پوشش نمدی و در میان یونولیت محکم شده تا در زمان حمل هیچ گونه آسیبی را متحمل نشود. همراه بسته بندی این محصول می‌توان سایر متعلقات دستگاه شامل دفترچه‌های راهنما، گارانتی، کابل برق و البته گارانتی محصول را دید.

بسته بندی کیس گیمینگ MSI MEG Trident X 12 VTE

ظاهر و طراحی

 کیس گیمینگ MEG Trident X 12 VTE ظاهر متفاوتی نسبت به مدل‌های معمول دارد. این کیس گیمینگ شاید باریک‌ترین کیسی باشد که می‌توان با این مشخصات سخت افزاری در بازار ایران دید. این کیس گیمینگ با ابعاد ۱۳۷ در ۳۹۶ در ۴۱۰ میلی‌متری و وزن کمتر از ۷ کیلوگرمی طراحی مشابه کنسول‌های بازی دارد.

 کیس گیمینگ MEG Trident X 12 VTE

طراحی این کیس از برش و انحناهای نامعمول به کار گرفته شده است. در قسمت جلویی دو نوار RGB وجود دارد. علاوه براین در طرفین دستگاه نیز نورپردازی پردازنده‌ها وجود دارد. پنل سمت راستی نیز قابلیت جایگزینی با پنل شیشه‌ای را دارد، تا نورپردازی جلوه‌ی زیباتری داشته باشد.

با توجه به طراحی نازک بدنه‌، کیس گیمینگ MEG Trident X 12 VTE از شیوه بیلدهای سنتی پیروی نمی‌کند. سمت راست کیس مادربرد mini ITX دستگاه قرار گرفته است که توسط یک خنک کننده ۱۲۰ میلی‌متری با یک حلقه نور RGB پوشانده شده است.  در سمت چپ کارت گرافیک با طراحی عمودی، نیمه بالایی کیس را به خود اختصاص داده است که به وسیله‌ی کابل به مادربرد متصل شده است. همچنین در قسمت زیرین نیز منبع تغذیه قرار گرفته است

این کیس با پنل‌های آلومینیومی همراه است که دریچه‌های خنک کننده‌ی پردازنده و منبع تغذیه در طراحی آن اعمال شده است. اما MSI در بسته بندی این محصول، یک پنل جانبی شیشه‌ای قرار داده است که در صورت تمایل می توانید آن را تعویض کنید. هرچند چیز زیادی جز حلقه‌ی RGB برای نمایش از پنل شیشه‌ای وجود ندارد.

این طراحی متفاوت در کیس گیمینگ MEG Trident X 12 VTE باعث شده تا مدل سبک‌تر و نازک‌تری داشته باشیم. با این حال فشرده بودن طراحی داخلی بدنه می‌تواند فضا را برای خنک سازی قطعات داخلی دچار چالش کند.


مشخصات فنی و سخت افزار

 کیس گیمینگ MEG Trident X 12 VTE مثل سایر مدل‌های MSI با چندین کانفیگ‌ عرضه می‌شود. مدلی که در اختیار گیم طور قرار گرفته، نسخه‌ی نسل دوازدهمی اینتل با کارت گرافیک RTX 3070 Ti است. این مدل یکی از قدرتمندترین کیس‌ها برای بازی کردن است. 

 کیس گیمینگ MEG Trident X 12 VTE

در این کیس شاهد استفاده از پردازنده نسل دوازدهمی اینتل i7-12700K با هسته‌های پردازشی تا ۵ گیگاهرتز هستیم که روی مادربرد حرفه‌ای با چیپست Z690 سوار است. در کنار این پردازنده کارت گرافیک GeForce RTX 3070 Ti VENTUS 3X با ۳۲ گیگابایت رم DDR5 (شامل ۲ اسلات ۱۶) با فرکانس ۴۸۰۰ مگاهرتز در دسترس است.

بیشتر بخوانید  بررسی لپ‌تاپ هواوی میت‌بوک D15 مدل ۲۰۲۱

این کیس گیمینگ دارای حافظه یک ترابایت HDD از نوع ۲.۵ اینچی و یک ترابایت SSD PCIe از نوع m.2 است که در اجرای روان و با سرعت هر نرم افزاری مشهود است. علاوه براین، مدل فوق مجهز به دو اسلات M2 PCIe  نسل ۴ و ساتا است که امکان ارتقای فضای ذخیره سازی را برای کاربر فراهم می‌کند. 

جدول مشخصات

پردازنده‌ی مرکزی (CPU) Core i7-12700K
پردازنده‌ی گرافیکی (GRAPHICS) MSI GeForce® RTX 3070 Ti VENTUS 3X 
رم (Ram) ۳۲ گیگابایت DDR5 (شامل ۲ اسلات ۱۶) با سرعت ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه‌ی داخلی (Storage) ۱ ترابایت HDD از نوع ۲.۵ اینچی + ۱ ترابایت SSD PCIe از نوع m.2 
مادربرد (Motherboard) برد mini ITX با چیپست Z690
پاور (Power) ۷۵۰ وات با استاندارد طلایی
وزن و ابعاد وزن ۶.۶۹ کیلوگرم (kg) و ابعاد ۳۵۹۱۳۷ در ۳۹۶ در ۴۱۰ میلی‌متر (mm)
سیستم صوتی  7.1 Channel HD Audio with Nahimic 3 audio boost (ALC4080)
ارتباطات (Communication) 802.11 ax Wi-Fi 6 + Bluetooth v5.2Gb LAN
پورت‌های ورودی خروجی (I/O) پشت 3x Audio jacks1x RJ45 (2.5 LAN)2x USB 3.2 Gen 2 Type A4x USB 3.2 Gen 1 Type A2x Thunderbolt™4 (USB-C)(Optional)2x Mini DisplayPort Input (for Thunderbolt pass through)(Optional)1x Support 4K@60Hz as specified in DisplayPort 1.41x Support 4K@60Hz as specified in HDMI 2.0b2x WiFi Antenna
پورت‌های ورودی خروجی (I/O) جلو 1x USB 3.2 Gen 1 Type C1x USB 3.2 Gen 1 Type A1x USB 2.0 Type A1x Mic-in1x Headphone-out
اقلام همراه 1x Manual (optional)1x Quick guide1x Warranty card1x Power cord
قیمت ۷۵ میلیون تومان

در ادامه باید به این نکته اشاره کرد که وظیفه تامین برق این قطعات سخت افزاری به عهده یک پاور ۷۵۰ وات با استاندارد گلد است. علاوه بر این ماتریس، نسخه‌‌ی دیگری از این کامپیوتر با پردازنده‌ی i5 و کارت گرافیک RTX 3060 دارد که با قیمت ارزان‌تر حدود ۴۰ میلیون تومانی قابل تهیه است.


عملکرد در اجرای بازی‌ها

قدرت بسیار زیاد کارت گرافیک RTX 3070 Ti و ترکیب آن با دیگر قطعات کیس ترکیب بسیار مناسبی را برای پردازش‌ها سنگین و به صورت ویژه گیم فراهم آورده است. این کیس توانایی اجرای تمام بازی‌های جدید را روی تنظیمات گرافیکی بالا و حتی فورکی را دارد.

کیس گیمینگ MEG Trident X 12 VTE

در تست‌های گیم طور این کیس گیمینگ توانسته بازی Cyberpunk 2077 را با بالاترین تنظیمات گرافیکی و رزولوشن فورکی (سایز۳۸۴۰ در ۲۱۶۰) با میانگین ۴۵ فریم بر ثانیه اجرا کند. در ادامه و روی رزولوشن 2K میانگین ۵۴ فریم را ثبت کرده و در رزولوشن Full HD (سایز ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰) بیش از ۸۰ فریم ثبت شد.

بیشتر بخوانید  بررسی روتر دی لینک مدل DIR-822

 همچنین این کامپیوتر در بازی GTA V  روی بالاترین تنظیمات بازی، میانگین ۶۴ فریم روی فورکی،  ۱۰۴ فریم روی 2k و ۱۵۸ فریم روی فول اچ‌دی را ثبت می‌کند. واضح و بدیهی است که فریم ریت فول اچ دی در تنظیمات پیش فرض بازی‌هایی آنلاین مولتی پلیر مثل CSGO و Apex و Fortnite و R6 بالای ۲۰۰  فریم خواهد بود.

بازی far cry

این قدرت پردازشی بالا، قطعا دمای زیادی را نیز تولید می‌کند. با این حال دمای پردازنده‌های این کیس به واسطه‌ی فن‌های هوایی تعبیه شده، هنگام انجام پردازش‌های سنگین متعادل خواهد ماند. با این حال به واسطه‌ی طراحی فشرده‌ی دستگاه، صدای فن‌ها در پردازش‌های سنگین و طولانی ممکن است کمی زیاد باشد. MSI تلاش کرده تا با استفاده از سیستم خنک کننده‌ی Silent Storm Cooling 3، این موضوع را به حداقل برساند.

 کیس گیمینگ MEG Trident X 12 VTE

در نهایت می‌توان گفت که کیس گیمینگ MEG Trident X 12 VTE برای تجربه‌ی سنگین‌ترین نرم افزار و بازی‌های روز کاملا مناسب است و یک کامپیوتر کاملا حرفه‌ای در قیمت خود محسوب می‌شود.


نرم افزار

مثل اکثر محصولات MSI، این کیس نیز با پشتیبانی کامل از نرم افزارهایی چون MSI Center و MSI Center عرضه می‌شود.نرم افزار MSI Center به شما قابلیت‌های متعددی نظیر بوست کولینگ، شخصی سازی نورپردازی‌های کیس و گزارش کامل عملکرد تک به تک قطعات را نیز می‌دهد که مدیریت و نگهداری کامپیوتر را تسهیل می‌بخشد. 

با نصب MSI App Player نیز می‌توانید تجربه‌ی بازی روی موبایل را روی کامپیوتر آورده و به کمک موس و کیبورد بازی‌های موبایل را تجربه کنید. این نرم افزار به شما امکان اجرای نرم افزارهای اندرویدی را در پلتفرم ویندوز می‌دهد.


سیستم صوتی

به جهت بهبود تجربه‌ی صوتی این کیس از سیستم صوتی مدرن Nahimic 3 نیز  بهره می‌برد که بالاترین کیفیت صدای خروجی ممکن را برای کاربر ممکن می‌سازد. صدای مجازی 7.1 این سیستم برای کاربران و به صورت ویژه گیمرها مفید واقع می‌شود و به آن‌ها امکان تجربه‌ی صوتی دقیق و رسا را به خصوص در عناوین شوتر و اکشن ممکن می سازد.


درگاه‌های ارتباطی 

کیس گیمینگ MEG Trident X 12VT از نظر اتصالات جزو مدل‌های غنی و کارآمد است. این کیس هم در پنل جلویی و هم در قسمت پشتی پورت‌هایی را تعبیه دیده است. اتصالات پنل جلویی شامل یک درگاه USB 3.2 Gen 1 Type C، یک درگاه USB 3.2 Gen 1 Type A، یک USB 2.0 Type A، یک ورودی هدفون و یک ورودی میکروفون است.

اتصالات پنل پشتی همه‌ی آن چیزی است که یک کاربر حرفه‌ای به آن نیاز دارد. این اتصالات شامل سه جک صوتی، یک درگاه شبکه ۲.۵ گیگابایتی (RJ45)، دو درگاه  USB 3.2 Gen 2 Type A، چهار درگاه USB 3.2 Gen 1 Type A، دو درگاه Thunderbolt™4 USB-C،‌ دو درگاه Mini Display Port، یک درگاه HDMI 2.0b با پشتیبانی از HDR و رزولوشن 4K با نرخ فریم ۶۰ هرتز، یک درگاه DisplayPort 1.4 پشتیبانی از HDR و رزولوشن 4K با نرخ فریم ۶۰ هرتز و دو آنتن وای‌فای است.

همچنین کارت گرافیک از یک درگاه HDMI 2.1 و سه Display Port 1.4a بهره می‌برد. این دستگاه همچنین دارای پورت LAN پرسرعت و به روز بوده و از سرعت 2.5 گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند. این پورت باعث شده تا دیگر نگرانی بابت ضعف در استفاده از اینترنت و به صورت LAN وجود نداشته باشد.  در کنار درگاه‌های ارتباطی، کیس گیمینگ فوق به وای‌فای 6E هم مجهز است و امکان ارتباط با بلوتوث ۵.۱ نیز برای آن در نظر گرفته شده است که در مجموع از این مدل یک گزینه‌ی کارآمد برای برآورده کردن تمام نیازهای یک کاربر حرفه‌‌ای، می‌سازد.


نتیجه گیری

کیس گیمینگ  MEG Trident X 12VTE یکی از قدرتمندترین محصولات موجود در بازار است که با طراحی متفاوت و  این مدل با قیمت حدود ۷۵ میلیون تومان و گارانتی ۲۴ ماهه‌ی ماتریس از دیجی کالا، فروشگاه ماتریس و سایر فروشگاه‌های معتبر بازار قابل تهیه است.

اخبار مرتبط

پلی استیشن

زمان عرضه Assassin’s Creed Shadows لو رفت

جزئیات جدیدی از Assassin’s Creed Shadows نظیر تاریخ انتشار و بسته‌های الحاقی بازی به بیرون درز کرد. در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که