بررسی روتر بی‌سیم دی لینک DSL-124

بررسی روتر بی‌سیم دی لینک DSL-124

اشتراک گذاری

اینترنت امروزه بیشتر از همیشه به عضو جدا نشدنی زندگی ما بدل گردیده است. این امر موجب اهمیت پیدا کردن کیفیت و بستر دسترسی افراد به اینترنت شده است. علاوه براین عده‌ی بسیاری با اهداف کاری، تحصیلی، تولید محتوا، استریمینگ و… نیازمند دسترسی به شبکه‌ی اینترنت خانگی یا اداری باکیفیت دارند.

از سویی دسترسی به شبکه اینترنت باکیفیت و پایدار علاوه بر بستر دریافتی از ISP، نیازمند تجهیزات شبکه و البته صرف هزینه است. روترهای وایرلس یکی از این تجهیزات هستند که به نشر و برقراری ارتباط باکیفیت وایرلس درمحیط‌های کوچک خانگی تا دفترهای متوسط اداری کمک می‌کنند.

علاوه بر این روترهای وایرلس خانگی/اداری می‌توانند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گیمرها، استریمرها و البته تولید کنندگان محتوا باشند. از این رو در این سری از بررسی‌های گیم طور به روتر بی‌سیم دی لینک DSL-124 نگاهی خواهیم داشت. لازم به ذکر است که این محصول توسط مجموعه‌ی آونگ در اختیار گیم طور قرار گرفته است.


جعبه گشایی روتر بی‌سیم دی لینک DSL-124

روتر بی‌سیم دی لینک DSL-124 با بسته بندی مقوایی آبی و سفید رنگی عرضه می‌شود که علاوه بر تصویر خود روتر، به ویژگی‌ها و اطلاعات فنی و نرم افزاری این محصول روی آن ذکر شده است. شما همچنین می‌توانید برچسب گارانتی سه ساله‌ی آونگ را روی پوشش مقوایی مشاهده کنید.

درون بسته بندی محصول، سیم تلفن دو سر سوکت، کابل LAN Rj 45، دفترچه راهنمای راه اندازی سریع به زبان فارسی، آداپتور برق، اسپلیتر و البته خود روتر قرار گرفته است.


مشخصات فنی روتر بی‌سیم دی لینک DSL-124

پیش از هرچیزی لازم است نگاهی به مشخصات سخت افزاری این روتر داشته باشیم. روتر بی‌سیم دی لینک مدل DSL-124 در ابعاد ۱۱۵ در ۱۱ در ۴.۸ میلی‌متر و وزن بسیار سبک ۱۶۷ گرمی عرضه شده است. بدنه‌ی روتر ازجنس پلاستیک مشکی بوده و به دو شکل ایستاده و دیواری قابل استفاده است.

روتر فوق مجهز به دو آنتن خارجی ثابت با توان ۵ دسی بل (dBi) است که در طرفین بدنه پلاستیکی مشکی رنگ این مدل تعبیه شده‌اند. این آنتن‌ها که از استاندارد 802.11n/g/b بهره می‌برند، قادر هستند تا به راحتی مساحتی بالغ بر ۸۰ الی ۱۰۰ مترمربع را به وسیله‌ی اینترنت +ADSL2 با سقف سرعت دانلود ۲۴ Mbps به صورت کامل پوشش دهند.

بیشتر بخوانید  بررسی روتر دی لینک مدل DIR-822
بررسی روتر بی‌سیم دی لینک DSL-124 - گیم طور

استاندارد 802.11n استفاده‌ شده در این مودم، امکان دستیابی به حداکثر ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه سرعت انتقال را برای برای باند ۲.۴ گیگاهرتز ممکن می‌کند. در قسمت جلویی بدنه‌ی روتر ۹ نشانگر LED به منظور مشخص کردن وضعیت سرویس‌ها قرار گرفته است. این نشانگرها شامل نشانگر اینترنت، LAN ،WLAN ،DSL ،WPS و پاور هستند.

ابعاد ۱۱۵ در ۱۱ در ۴.۸ میلی‌متر
وزن ۱۶۷ گرم
تکنولوژی و سرعت بی‌سیم وایرلس دو بانده 802.11n/g/b با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه (Mbps)
باند(ها) ۲.۴ گیگاهرتز (GHz)
رابط‌ها LAN (RJ-45) ،WAN (RJ-45)
استانداردهای IEEE 802.11n/g/b
امنیت IGMP
PVC/VLAN port mapping (bridge mode) 64/128 bits
WEP data encryption
WPA/WPA2 (Wi-Fi Protected Access) security
MAC address-based access control
WPS
آنتن خارجی دو عدد با توان ۵ dBi
پورت‌ها چهار عدد پورت LAN، یک عدد پورت WAN با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه (Mbps)
نشانگر LED Power ،LAN ،WLAN ،DSL ،Internet ،WPS
کلیدها Power ،WLAN/WPS
منبع تغذیه آداپتور با خروجی ۱۲ وات DC و ۰.۵ آمپر

همچنین در بخش پشتی بدنه‌ی کلید برای پاور و WLAN/WPS تعبیه شده است. همچنین یک کلید ریست نیز در کنار سایر پورت‌های این روتر قرار گرفته‌ است که در مواقع اضطراری کاربرد دارد. این مدل فاقد درگاه USB است.

پورت‌های پشتی این روتر شامل ۱ عدد پورت ADSL و ۱ عدد پورت وایرلس سری N و ۴ عدد پورت شبکه (LAN) با حداکثر سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه (Mbps) هستند که تمام نیازهای یک کاربر خانگی تا متوسط را پاسخگو خواهد بود. و در نهایت روتر بی‌سیم دی لینک مدل DSL-124 از آداوتور خروجی ۱۲ وات DC و ۰.۵ آمپر بهره می‌برد.


امکانات نرم افزاری روتر دی لینک مدل DSL-124

روتر دی لینک مدل DSL-124 به منظور تسهیل هرچه بیشتر رابط کاربری از سیستم عامل داخلی و رابط گرافیکی مبتنی بر وب بهره می‌برد. این مدل همچنین با غالب سیستم‌ عامل‌های روز از جمله مک و ویندوز سازگاری کامل دارد. همچنین بدون هیچ مشکلی با توزیع‌های لینوکسی در ارتباط است.

بیشتر بخوانید  معرفی موس MG350 و کیبورد KG722 از دیپ کول

رابط کاربری مبتنی بر وب این روتر با سیستم راه‌اندازی سریع و منوی روان و ساده طراحی شده است که استفاده را برای کاربران در تمام سطوح ممکن می‌سازد. تنظیمات این بخش در هشت دسته بندی مختلف اجازه بهره گیری از تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این دیوایس را می‌دهد.

برخی از این امکانات نرم افزاری شامل Yandex DNS و DHCP و Safe DNS به منظور تجربه‌ی وب‌گردی ایمن، کنترل والدین به منظور فیلتر کردن صفحات غیرمجاز، تعریف شبکه‌ی مهمان، ایجاد آی‌پی اختصاصی و… هستند.

همچنین از دیگر ویژگی‌های DSL-124 می‌توان به قابلیت‌های امنیتی آن اشاره کرد. این روتر مجهز به یک فایروال داخلی است که از دسترسی دیوایس‌‌های غیر مجاز به سیستم شما جلوگیری می‌کند. علاوه براین به وسیله‌ی پروتکل SPI (کوتاه شده‌ی Serial Peripheral Interface) محتویات بسته‌های دریافتی را قبل از ورود و دریافت به شبکه، از نظر امنیتی بررسی می‌کند.

روتر دی لینک مدل DSL-124 همچنین و به وسیله‌ی سرویس DoS از حمله‌ها به شبکه‌ی شما محافظت می‌کند. علاوه بر این، مودم فوق به منظور امنیت هرچه بیشتر از دسترسی محافظت شده Wi-Fi (WPA/WPA2) نیز پشتیبانی می‌کند. تعبیه شدن یک کلید WPS نیز در برقراری یک اتصال بیسیم ایمن به شما کمک خواهد کرد.

این مودم از گواهینامه‌‌های CE و LVD نیز بهره می‌برد که امنیت این دیوایس را از نظر ولتاژ و سلامت شبکه برق ساختمان تایید می‌کند. همچنین روتر DIR-822 با بهره‌مندی از تکنولوژی QoS قادر است به صورت هوشمند مدیریت ترافیک شبکه را بدون نگرانی بابت تراکم برعهده گیرد، تا بدین صورت موجب کاهش پکت لاست و تاخیر شبکه شود. این پکیج در مجموع می‌تواند تجربه‌ی نرم افزاری درجه یکی را در این رده قیمتی ارائه دهد.


کلام انتهایی

روتر دی لینک مدل DSL-124 با ارائه شبکه بی‌سیم ۲.۴ گیگاهرتزی تا سقف سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و بهره گیری به دو آنتن خارجی ثابت با توان ۵ دسی بل و چهار پورت شبکه محصولی کاملاً کاربردی برای محیط‌هایی تا سقف ۱۰۰ متر مربع است.

بررسی روتر بی‌سیم دی لینک DSL-124 - گیم طور

این روتر با پشتیبانی نرم افزاری به روز و بهره گیری از تکنولوژی‌هایی جدید می‌تواند یک انتخاب با ارزش خرید بالا برای کاربران خانگی تا دفترهای کوچک باشد که نیاز به تعریف شبکه بی‌سیم باکیفیت، ایمن و پایدار را با راه اندازی سریع و آسان دارند.

شما می‌توانید روتر دی لینک مدل DSL-124 را با ضمانت معتبر سه ساله آونگ و تضمین تعویض اریگان محصول در یکسال اول گارانتی، از نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور تهیه کنید. این محصول توسط آونگ به بازار عرضه شده است.

اخبار مرتبط

اخبار سینما و تلویزیون

تاریخ اکران فیلم ۲۸ سال بعد اعلام شد

سونی پیکچرز تاریخ اکران فیلم ۲۸ سال بعد به کارگردانی دنی بویل را اعلام کرده است که تابستان ۲۰۲۵ این فیلم پساآخرالزمانی اکران خواهد شد.