بازی Perfect Dark در وضعیت نامطلوبی قرار دارد

اشتراک گذاری

جف گراب در قسمت جدید پادکست Giant Bombcast اطلاعاتی از وضعیت آشفته توسعه بازی Perfect Dark منتشر کرد.

شرکت مایکروسافت پس از تعطیلی استودیوهای تانگو گیم‌ورکس، آرکین آستین، Alpha Dog Games و Roundhouse Games با انتقادات زیادی مواجه شده است. درحالی‌که مت بوتی، رئیس استودیوهای بازی‌سازی مایکروسافت، در یک ایمیل داخلی به کارمندان اطمینان داد که پروژه‌های بتسدا وضعیت خوبی دارند، به‌نظر می‌رسد که در خارج از بتسدا اوضاع متفاوت است و تعدادی از تیم‌های بازی‌سازی ایکس باکس روزهای سختی دارند.

بازی Perfect Dark استودیوی The Initiative یکی از آثار مورد انتظار ایکس باکس است که استودیو کریستال داینامیکس نیز در توسعه آن همکاری دارد. این بازی در اواخر سال ۲۰۲۰ معرفی شد و سپس در سکوت خبری فرو رفت.

جف گراب در قسمت جدید پادکست Giant Bombcast، به تعطیلی چهار استودیوی مایکروسافت واکنش نشان داد و درباره ریبوت Perfect Dark صحبت کرد: «به‌دنبال این اتفاق، موارد بیشتری شنیدم و از سال‌ها پیش می‌شنوم که پرفکت دارک در وضعیت آشفته‌ای به سر می‌برد. به‌نظر می‌رسد که این پروژه در وضعیت بسیار دشواری قرار دارد. به‌نظر نمی‌آید که از آن زمان تاکنون مشکلات حل شده باشند.» شاید نگران‌کننده‌تر از همه، زاویه دید اول-شخص بازی باشد. جف گراب اشاره می‌کند که «ظاهرا آن‌ها هنوز نمی‌دانند که آیا این زاویه دوربین برای بازی مناسب است یا خیر.»

الکس دونالدسون، صاحب وب‌سایت RPG Site نیز با اشاره به وضعیت بازی Perfect Dark در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «گزارش‌های عجیب زیادی از توسعه این بازی وجود دارد که به‌خاطر سخت‌کوشی تیم توسعه منتشر نکرده‌ام. اما صبر من رو به اتمام است.»

بیشتر بخوانید  غیر فعال شدن ماد های Cyberpunk 2077 به خاطر عرضه بسته الحاقی Phantom Liberty

این اولین‌بار نیست که گزارش‌هایی از مشکلات توسعه بازی Perfect Dark منتشر می‌شود. در گذشته گزارش‌های زیادی درباره قطع همکاری تعدادی از اعضای کلیدی این پروژه منتشر شده بود. همچنین در سال ۲۰۲۲ گزارش شد که توسعه این بازی از ابتدا با آنریل انجین ۵ آغاز شده و دو تا سه سال تا عرضه آن زمان باقی مانده است. حتی این امکان وجود دارد که پرفکت دارک به شکل اپیزودی دردسترس بازیکن‌ها قرار بگیرد.

مت بوتی سال گذشته اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ شاهد نمایش بزرگی از بازی Perfect Dark و بازی State of Decay 3 خواهیم بود.

اخبار مرتبط

اینستاگرام زومجی
اخبار بازی

بازی جدید توسعه‌دهندگان سابق XCOM معرفی شد

اعضای سابق تیم توسعه‌دهنده بازی XCOM همزمان با تأسیس استودیو Midsummer از جزئیات بازی در دست توسعه خود رونمایی کردند. کارمندان استودیو‌های مختلف درکنار سازندگان