بازی سازندگان سابق Fable معرفی نشده لغو شد

اشتراک گذاری

استودیو Flaming Fowl، توسعه‌دهنده بازی Fable Fortune و Gloomhaven به‌دلیل کمبود بودجه، توسعه بازی جدید خود Ironmarked را متوقف و تعدیل نیرو کرد.

استودیو Flaming Fowl، توسعه‌دهنده بازی کارتی Fable Fortune و بازی Gloomhaven از پروژه جدید خود رونمایی کرد، البته این تیم در اقدامی عجیب همزمان با معرفی بازی اعلام کرد که توسعه آن را متوقف کرده است. همچنین تعدیل نیروی بزرگ در این استودیو صورت گرفته است.

این استودیو که در سال ۲۰۱۶ توسط اعضای سابق استودیو Lionhead، سازندگان اصلی سری Fable تأسیس شد، با انتشار پستی در استیم مجموعه‌ای از اعلامیه‌ها را در اختیار طرفداران گذاشت. این اعلامیه با معرفی پروژه جدید استودیو با نام Ironmarked آغاز شد که یک بازی نقش‌آفرینی کوآپ یک تا ۳ نفره با مبارزات نوبتی است و هم‌اکنون دموی آن برای تجربه در دسترس قرار دارد.

Flaming Fowl بلافاصله پس از رونمایی Ironmarked، خبری ناراحت‌کننده‌ای را اعلام کرد: «متاسفانه، به‌دلیل کمبود بودجه در صنعت بازی‌سازی، ما باید ساخت بازی را متوقف و استودیو را کوچک‌تر کنیم، بنابراین مجبور به تعدیل نیرو و خداحافظی با تعدادی از افراد فوق‌العاده بااستعداد شده‌ایم.

با اینکه اکنون زمان سختی برای همه افراد درگیر در پروژه است، ما به اثری که می‌ساختیم بسیار افتخار می‌کنیم و می‌خواهیم آن را با همه شما به اشتراک بگذاریم. همچنین امیدواریم که با انتشار این دمو، بتوانیم به افرادی که ما را ترک می‌کنند کمک کنیم تا با به نمایش گذاشتن کارهای فوق‌العاده‌شان در این پروژه، موقعیت‌های شغلی جدیدی را در جای دیگری به‌دست بیاورند.»

کریگ عمان، مدیرعامل Flaming Fowl، در مصاحبه‌ای با رسانه VGC جزئیات بیشتری در مورد توقف ساخت بازی Ironmarked و تعدیل نیرو در استودیو ارائه کرد. او توضیح داد: «ما بیشتر از یک سال روی این بازی کار کردیم. ما یک ناشر داشتیم، اما آن‌ها در ژوئن سال گذشته از همکاری کنار کشیدند و ما از اوت به‌طور مستقل پروژه و تیم را از لحاظ مالی تأمین می‌کردیم. از آن زمان به‌دنبال ناشران دیگری بودیم، اما همه آن‌ها گفتند: بازی و تیم عالی به‌نظر می‌رسند، اما در‌حال‌حاضر هیچ قراردادی امضا نمی‌کنیم.»

بیشتر بخوانید  بازی Assassin’s Creed Red دارای انیمیشن و پارکور جدید خواهد بود

عمان ادامه داد: «به محض اینکه ساخت بازی Gloomhaven را تمام کردیم، قرارداد تولید Ironmarked را امضا کردیم. ما پیشنهادهای متعددی داشتیم. اما بعد از یک سال و نیم، به سراغ همان ناشران رفتیم و آن‌ها گفتند که دیگر به‌دنبال پروژه‌هایی از این دست نیستند.»

عدم توانایی Flaming Fowl در تأمین مالی تیم، منجر به تعدیل نیرو و کاهش چشمگیر اندازه تیم آن‌ها شده است. عمان خاطر نشان کرد: «روز جمعه، آخرین روز کاری برای اکثر کارکنان شرکت بود. ما از حدود ۳۰ نفری که با آن‌ها کار می‌کردیم، به حدود ۹ نفر رسیده‌ایم. این خیلی دشوار است. فقط امیدوارم همه آن‌ها به سرعت کار پیدا کنند، چون این واقعا دردناک است.»

عمان در مورد تصمیم به انتشار دموی بازی Ironmarked با وجود توقف رسمی توسعه آن در Flaming Fowl، توضیح داد: «فقط می‌خواستم بازی به مرحله انتشار برسد. من مدت‌ها است در این صنعت کار می‌کنم و بارها پیش آمده است که پروژه‌ها متوقف شده و دیگر هرگز به سمت تولید بازنگشته‌اند. من واقعا نمی‌خواهم این بازی یکی دیگر از آن بازی‌هایی باشد که هیچ‌وقت منتشر نمی‌شوند و فقط تعداد محدودی از مردم از آن‌ها خبر دارند.»

باتوجه‌به اعلامیه Flaming Fowl در رابطه با بازی Ironmarked نباید هنوز به‌طور کامل از این پروژه قطع امید کرد، زیرا اگر به اندازه کافی طرفدار برای این اثر پیدا شود و آن‌ها بازی را به فهرست علاقه‌مندی‌ها (Wishlist) خود اضافه کنند، این امید وجود دارد که استودیو با ارائه این مورد به ناشر بتواند بودجه تولید آن را تأمین کند. درحال‌حاضر اعضای Flaming Fowl تا پایان سال ۲۰۲۴ به خود فرصت داده‌اند تا اگر سرمایه‌گذاری برای این بازی پیدا شد، دوباره به توسعه آن مشغول شوند.

بیشتر بخوانید  تاریخ انتشار بازی جدید The Thaumaturge از ناشر Frostpunk

عمان اضافه کرد: «ما در پیاممان برای دمو Ironmarked بسیار واضح هستیم، پروژه به‌دلیل وضعیت مالی صنعت متوقف شده است. اگر بازیکنان می‌خواهند به احیای آن کمک کنند، بهترین کار این است که آن را در استیم به فهرست علاقمندی‌ها اضافه کنند. فهرست علاقمندی‌ها برای هر کسی که سعی در انتشار یک بازی در استیم دارد، بسیار مهم است. این یک معیار است که می‌توانید با آن به ناشران مراجعه کنید و تصویری واضح از بازاری که می‌توانید وارد آن شوید به آن‌ها ارائه دهید. ناشران به‌شدت ریسک‌گریز هستند.»

وضعیت سخت Flaming Fowl در ۱۲ ماه گذشته به اتفاقی معمول برای تمام استودیوهای بازی‌سازی تبدیل شده است. همان‌طور که کریس درینگ از رسانه GamesIndustry.biz به‌تازگی در مقاله‌ای توضیح داده است، مجموعه‌ای بزرگ از اتفاقات در سال‌های اخیر منجر به کاهش چشمگیر سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های جدید شده است.

اخبار مرتبط

اولین تریلر بازی انحصاری ایندیانا جونز در رویداد ایکس باکس پخش شد
اخبار بازی

زمان انتشار بازی ایندیانا جونز و Avowed لو رفت

مایکروسافت احتمالا برای رونمایی از زمان عرضه چندین بازی فرست-پارتی در رویداد Xbox Games Showcase برنامه دارد. مایکروسافت فهرستی غنی از بازی‌های فرست-پارتی را برای