استودیو لندن پلی استیشن تعطیل شد

پوستر بازی Blood & Truth با حضور شخصیت‌های سری

اشتراک گذاری

استودیو لندن پلی استیشن رسما به فعالیت خود در صنعت بازی‌های ویدیویی پایان داد و تعطیل شد.

بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی رسما از تعطیلی استودیو لندن خبر داده است. این استودیوی فرست-پارتی که در سال ۲۰۰۲ تاسیس شد و در سوهوی لندن استقرار یافت، روی سری The Getaway کار کرد و مدیریت گسترش مجموعه Singstar را بر عهده داشت.

علاوه‌براین استودیو لندن توسعه محصولات متعددی ازجمله بازی‌های دوربین EyeToy پلی استیشن، کتاب‌های داستانی Wonderbook و بازی‌های واقعیت-مجازی VR Worlds و Blood & Truth را در کارنامه دارد. استودیو لندن پلی استیشن اخیرا روی یک بازی مبارزه‌ای و آنلاین کار می‌کرد که در جهانی باالهام‌ از لندن فانتزی جریان داشت.

شرکت سونی در ماه فوریه امسال اعلام کرد استودیو لندن را به‌عنوان بخشی از برنامه‌های تعدیل نیروی گسترده خود تعطیل می‌کند که به موجب آن حدود هشت درصد از نیروی کار پلی استیشن معادل تقریبا ۹۰۰ توسعه‌دهنده از سراسر جهان اخراج خواهند شد.

استودیو لندن در پیام خداحافظی خود نوشت: «بیش از ۲۰ سال می‌شود که استودیو لندن، خانه افرادی فوق‌العاده بااستعداد و خارق‌العاده در صنعت بازی بوده است. درحالی‌که درب‌ها را می‌بندیم تا همگی به سمت ماجراجویی‌های جدیدی برویم، می‌خواستیم با این پیام از تمام بازیکن‌ها و همکارانی که در طول این سال‌ها از ما حمایت کردند، صمیمانه تشکر کنیم. ما در این سال‌ها سفری شگفت‌انگیز و رام‌نشدنی داشتیم.»

برنامه تعدیل نیرو اخیر سونی شامل سایر استودیوهای پلی استیشن ازجمله اینسامنیاک گیمز، ناتی داگ و Firesprite، سازنده بازی واقعیت-مجازی Horizon Call of the Mountain شده است. هرمن هالست پس از انتخاب شدن به‌عنوان مدیرعامل مشترک پلی استیشن خاطرنشان کرد این شرکت درحال ارزیابی مجدد عملکرد خود است و اخراج کارکنان منجربه لغو بعضی پروژه‌های معرفی‌نشده خواهد شد.

بیشتر بخوانید  وجود قابلیت کراس سیو بین نسخه های پلی استیشن و ایکس باکس بازی Baldur’s Gate 3

نظر شما کاربران گیم طور دراین‌باره چیست؟

اخبار مرتبط