جیم رایان اعتقاد دارد کلاد گیمینگ قبل از ۲۰۲۵ بخش مهمی از صنعت گیمینگ نخواهد بود

اشتراک گذاری

رئیس بخش سرگرمی تعاملی شرکت سونی نظر خود درباره کلاد گیمینگ و میزان اهمیت آن را ابراز کرده است.

در جریان استشهاد جیم رایان، رئیس و مدیرعامل پلی استیشن در دادگاه مایکروسافت دربرابر کمیسیون تجارت فدرال (FTC)، از او درباره کلاد گیمینگ، جایگاه فناوری ابری در صنعت ویدیوگیم و اهمیت آن سؤال پرسیده شد. او در جواب گفت فکر نمی‌کند بازی ابری تا قبل از سال ۲۰۲۵ جزئی معنادار یا مهم در نحوه تعامل بازیکنان با بازی‌ها باشد. وی توضیح داد که کلاد گیمینگ برای رشد به دهه آینده نیاز خواهد داشت.

رایان بیان کرد: «تکنولوژی ابری بین ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۵ به یک بخش معنادار از نحوه دسترسی گیمرها به بازی تبدیل خواهد شد. ما سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در کلاد انجام می‌دهیم. زیرا انتظار داریم روشی مهم برای دسترسی گیمرها به بازی‌های ویدیویی شود».

نکته‌ی جالب این است که به نظر برخی از افراد، سخنان رایان تقریبا شبیه اظهارات مایکروسافت در مقابل تصمیم سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) به نظر می‌رسد. در انتها این سازمان اعلام کرده بود کلاد گیمینگ دلیل بلاک شدن معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت شده است.

مسئله‌ی مهم دیگر، سرمایه‌گذاری چشم‌گیر سونی روی کلاد است که باید منتظر نتایج آن باشیم. به‌تازگی اعلام شده بود پلی استیشن به کاربران سرویس پلی استیشن پلاس سطح پرمیموم اجازه استریم آثار PS5 را می‌دهد و حتی از یک کنسول دستی جدید با نام Project Q هم رونمایی شد که برای استریم بازی‌های پلی استیشن 5 استفاده می‌شود.

باید ببینیم برنامه‌های سونی برای بازار کلاد گیمینگ جوابگو خواهد بود یا خیر.

بیشتر بخوانید  زمان عرضه و مشخصات پلی استیشن 5 پرو فاش شد

اخبار مرتبط