احتمال اضافه شدن قابلیت پشتیبانی از بازی‌های PS3 به پلی استیشن 5

احتمال اضافه شدن قابلیت پشتیبانی از بازی‌های PS3 به پلی استیشن 5

اشتراک گذاری

گفته می‌شود که سونی روی اضافه کردن قابلیت Backward Compatibility بازی‌های PS3 روی پلی استیشن 5 ازطریق شبیه‌سازی مشغول کار است.

درحالی که بسیاری از گیمرها از ادامه‌ی پشتیبانی از بازی‌های قدیمی ایکس باکس در کنسول‌های نسل جدید آن تمجید می‌کنند، سونی در سال ۲۰۲۰ و هنگام رونمایی از کنسول پلی استیشن 5 تصمیم گرفت تا به‌دلیل پیچیدگی معماری Cell در ساختار بازی‌های کنسول PS3، از ارائه‌ی قابلیت backward compatibility برای آن صرف‌نظر کند. حالا گزارش جدیدی در اینباره منتشر شده است که براساس آن گفته می‌شود سونی روی اضافه کردن قابلیت Backward Compatibility بازی‌های PS3 روی پلی استیشن 5 ازطریق شبیه‌سازی مشغول کار است.

PS5 بدون شک لیدر حال حاضر بازار کنسول‌های بازی محسوب می‌شود، اما یک سری زمینه‌های خاص و البته کلیدی وجود دارند که کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس در آن بهتر عمل می‌کنند. یکی از این موارد، پشتیبانی از بسیاری از بازی‌های قدیمی ایکس باکس در کنسول‌های نسل فعلی مایکروسافت است.

کنسول‌های Xbox Series S|X به‌طور کامل با تمام بازی‌های ایکس باکس وان سازگاری دارند و شما می‌توانید بسیاری از بازی‌های ایکس باکس 360 و حتی کنسول اورجینال ایکس باکس را ازطریق شبیه‌سازی روی این دستگاه‌‎ها تجربه کنید.

بازی های PS3

حالا به نظر می‌رسد که سونی هم به فکر رقابت با این ویژگی‌ کنسول‌های ایکس باکس افتاده است تا پشتیبانی از بازی‌های محبوب PS3 را به کنسول نسل کنونی خود اضافه کند. PS3 قطعاً مجموعه‌ی ارزشمندی از بازی‌هایی را دارد که ممکن است به‌زودی به فراموشی سپرده شوند. حالا ۱۷ سال از زمان عرضه این کنسول می‌گذرد و طرفداران از سونی انتظار دارند که برای حفظ بازی‌های خاطره انگیز آن چاره‌ای بیاندیشد.

بیشتر بخوانید  منتظر عرضه کالاف دیوتی روی گیم پس باشید

نیک بیکر در جدیدترین اپیزود از پادکست Xbox Era اعلام کرد که سونی برای حفظ مجموعه‌ی بازی‌های پلی استیشن 3 برنامه‌ریزی می‌کند. این منبع خاطر نشان کرد که سونی به‌دنبال ارائه‌ی کامل قابلیت backward compatibility برای بازی‌های این کنسول نیست. احتمالاً این حرف به‌معنی این است که سونی هم چیزی شبیه به برنامه‌ی ایکس باکس را برای این منظور در نظر دارد و طرفداران می‌توانند انتظار پشتیبانی از چند بازی منتخب از مهم‌ترین آثار عرضه شده روی PS3 از جمله Infamous، Sly Cooper و God of War را داشته باشند.

البته ممکن است این موضوع برای برخی طرفداران ناامیدکننده باشد اما باید در نظر داشت که برنامه‌ی ایکس باکس نیز از زمان معرفی تاکنون گسترش پیدا کرده است و رفته رفته بازی‌های بیشتری به مجموعه‌ی آن اضافه شدند تاجایی که حالا می‌توان گفت هر بازی کلاسیکی که به ذهن می‌رسد را می‌توان روی کنسول‌های مدرن ایکس باکس نیز تجربه کرد.

بازی های بزرگ پلی استیشن 5

سونی همچنین می‌تواند از اشتراک PS Plus Premium خود برای پیشبرد این برنامه استفاده کند. البته این بخش از اطلاعات مطرح شده هنوز نامشخص باقی مانده است.

شایعه شده بود که سونی امسال پشتیبانی از PS3 را به‌طور کامل متوقف خواهد کرد؛ حالا می‌توان گفت که این ادعا هم تاحدودی با این شایعه در یک راستا قرار می‌گیرند.

در شرایطی که برخی برنامه‌های آزمایشی اخیر سونی مثل PS VR2 با شکست مواجه می‌شوند، طرفداران می‌توانند از این قبیل اتفاقات جدید خوشحال باشند. مجموعه‌ی بازی‌های PS3 هنوز هم برای میلیون‌‎ها نفر از جایگاه خاصی برخوردار هستند و این خبر می‌تواند برای طرفداران پلی استیشن هیجان انگیز باشد.

بیشتر بخوانید  بازی Starfield بیش از ۱۴ میلیون کاربر دارد

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با گیم طور و سایر کاربران در میان بگذارید.

اخبار مرتبط