آخر هفته چی بازی کنیم: از سایلنت هیل تا یک تجربه ترسناک متفاوت

اشتراک گذاری

در این قسمت از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، سراغ دو تجربه ترسناک می‌رویم. همراه گیم طور باشید.

در قسمتی دیگر از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، به معرفی دو بازی ترسناک خواهیم پرداخت. بازی اول نسخه‌ای از مجموعه سایلنت هیل است که در زمان خودش بین کاربران پی سی چندان محبوب نبود و بازی دوم هم اثری متفاوت در این ژانر.

بازی Silent Hill 3

وقتی صحبت از مجموعه سایلنت هیل می‌شود، طبیعی است که خیلی‌ها نسخه‌های دوم یا اول مجموعه را جزو بهترین‌ها بدانند. پیش از این در این مقاله‌ها نسخه دوم را معرفی کرده‌ایم که طرفداران زیادی هم دارد اما اگر به آثار ترسناک علاقه داشته باشید، بازی سایلنت هیل ۳ هم ارزش تجربه زیادی دارد و از آنجایی که در زمان انتشار، نسخه پی سی بازی درگیر یک سری مشکلات فنی بود، کمی آنطور که باید روی این پلتفرم محبوب نبوده است؛ بااین‌حال سایلنت هیل ۳ اثری واقعا ارزشمند است.

در پی فروش نسبتا کم بازی سایلنت هیل ۲ در ابتدای عرضه در کشور ژاپن، کونامی تصمیم گرفته بود تا تجربه‌ای متفاوت از این مجموعه بسازد. به همین دلیل پس از انتشار نسخه دوم، دو تیم مختلف کار روی دو بازی سایلنت هیل را آغاز کردند. تیم اول قرار بود یک اثری شوتر ریلی (بازی‌هایی که در آن گیمر نقشی در حرکت دادن کاراکتر ندارد و فقط باید به اهداف شلیک کند) بسازد و تیم دوم هم روی ایده متفاوتی کار می‌کرد که در یک اتاق جریان داشت و بعدها همین ایده تبدیل به بخشی از بازی Silent Hill 4: The Room شد.

گیم پلی بازی سایلنت هیل ۳

بااین‌حال پس از گذشت مدتی از توسعه نسخه شوتر ریلی، تیم سازنده به این نتیجه رسید که چنین ایده‌ای، حداقل در مقطع فعلی، برای سایلنت هیل جواب نمی‌دهد و با اینکه بعدها در نسخه Silent Hill: The Arcade شاهد اجرای چنین ایده‌ای بودیم، ولی سایلنت هیل ۳ دوباره سبک و سیاقی مثل نسخه‌های قبلی مجموعه پیدا کرد و توسعه بازی با این رویکرد ادامه یافت. سازندگان برای بازی از فیلم‌های Jacob’s Ladder و همینطور کتاب‌های استیون کینگ الهام گرفتند.

بیشتر بخوانید  آخر هفته چی بازی کنیم: از یاکوزا تا تجربه‌ای با محوریت پارکور

داستان بازی در جهان سایلنت هیل جریان دارد و گیمر را با شخصیت هیتر (Heather) همراه می‌کند. هیتر در جایی که شبیه به نسخه‌ای کابوس‌مانند از یک مرکز خرید است خودش را پیدا می‌کند و پس از آن پایش به بخش‌های دیگری از این جهان باز می‌شود و دنبال راهی می‌گردد تا خودش را از ترس و وحشتی که در آن گرفتار شده، نجات بدهد. روند کلی بازی به سه جنبه گشت‌و‌گذار، مبارزه با دشمنان و حل کردن پازل‌ها تقسیم می‌شود و یکی از بهترین ویژگی‌های آن، طراحی جهان ترسناک و شدیدا تأثیرگذار است که به‌معنی واقعی کلمه، می‌تواند حس ترس روانی را به‌لطف اتمسفر خاصش، منتقل کند.

بازی درجه‌های سختی مختلفی دارد و یکی از جالب‌ترین موارد آن، درجه سختی مربوط‌به پازل‌ها است؛ به طوریکه تجربه سایلنت هیل ۳ با درجه سختی بالا در پازل‌ها، می‌تواند واقعا ذهن گیمر را به چالش بکشاند و حتی در مواردی نیازمند داشتن دانش کافی راجع به چیزهایی مثل آثار شکسپیر است! هیولا‌های مختلف هم به شکل خیلی خوبی طراحی شده‌اند و نبرد با آن‌ها کاملا نفس‌گیر و ترسناک است. به‌طور کلی، معمولا وقتی صحبت از سایلنت هیل می‌شود، خیلی‌ها نسخه دوم آن را پیشنهاد می‌کنند اما Silent Hill 3 هم جزو بازی‌های واقعا خوب مجموعه است که در زمان انتشار، موفق به دریافت نمره متا ۸۵ از منتقدین برای نسخه پلی استیشن 2 شد و اگر به بازی‌های ترسناک با اتمسفر عالی علاقه داشته باشید، تجربه آن پیشنهاد می‌شود.

کاراکتر بازی Detention

بازی Detention

اگر علاقه‌مند ژانر وحشت باشید، می‌دانید که کشور‌های شرق آسیا سبک خاصی در این ژانر دارند و چه در زمینه فیلم‌ها و چه در زمینه بازی‌های ویدیویی، توجه ویژه‌ای به آن داشته‌اند و آثار ارزشمندی هم خلق کرده‌اند. اگر به چنین آثاری علاقه داشته باشید، Detention یکی از آن بازی‌هایی است که از تجربه آن پشیمان نخواهید شد.

بیشتر بخوانید  معرفی بازی مدرسه قهرمانانه من | My Hero Academia:The Strongest Hero

Detention به‌وسیله استودیو تایوانی RedCandleGames ساخته و منتشر شده است و وقایع آن، در دهه ۶۰ میلادی و کشور تایوان جریان دارد. گیمر‌ها با دو شخصیت همراه می‌شوند که مشغول تحصیل در دبیرستانی نسبتا دور افتاده هستند و یک روز خود را گرفتار در اوضاع عجیب و وحشتناکی پیدا می‌کنند؛ دنیایی که کاراکتر‌های بازی آن را می‌شناختند به‌کل تغییر کرده و اتفاق‌های وحشتناکی در آن رخ می‌دهد. حال باید به چرایی این اتفاق پی ببرید و راز این مدرسه عجیب و مخوف را کشف کنید.

معبد بودا در بازی Detention

Detention یک بازی دو بعدی ساید اسکرولینگ است و اگر فکر می‌کنید اثری اینچنینی قدرت ترساندن شما را ندارد، پیشنهاد می‌کنم حتما خودتان را با این بازی محک بزنید. سازنده‌ها اتمسفر بسیار خوبی در این بازی پدید آورده‌اند و یکی از بهترین ویژگی‌های آن، تمرکز روی المان‌هایی برگرفته از فرهنگ عامه مردم تایوان است و می‌توانید عناصر ترسناکی را که در فرهنگ مردم این منطقه نقش پررنگی دارند، در بازی ببینید.

از نظر گیم‌پلی هم تمرکز اصلی بازی روی گشت‌و‌گذار و حل معما است و در این بین دشمنان وحشتناکی هم سر راه شما سبز می‌شوند که بهترین سلاح برای در امان ماندن از آن‌ها، مخفی شدن است. Detention یک تجربه مستقل خاص در ژانر وحشت است و مخصوصا اگر به آثاری با حال و هوای شرقی علاقه داشته باشید، لذت زیادی از بازی کردن آن خواهید برد.

در پایان لطفا نظرات خود را در مورد بازی‌های این هفته با گیم طور و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط