گلکسی زد فولد ۵ رونمایی شد؛ تغییرات جزئی نسبت به نسل قبل

اشتراک گذاری

سامسونگ روی قابلیت مولتی‌تسکینگ زد فولد ۵ کار کرده است و با قابلیت‌هایی نظیر Multi Window و App Continuity به استقبال کاربران می‌آید. این قابلیت‌ها بهبود یافته‌اند تا با تسک‌بار جدید و قابلیت درگ‌اند‌دراپ سازگار شوند. سامسونگ می‌گوید به‌لطف تسک‌بار جدید، می‌توان حداکثر چهار اپلیکیشن را همزمان باز کرد.

گلکسی زد فولد ۵ مطابق انتظار از قلم لمسی S-Pen بهره می‌برد. این قلم که S Pen Fold Edition نام دارد و اختصاصی تاشدنی‌های سامسونگ است، در نسل جدید باریک‌تر و فشرده‌تر شده. این قلم در سبک‌ها و رنگ‌های مختلف روانه‌ی بازار می‌شود.

سامسونگ می‌گوید ضخامت گلکسی زد فولد ۵ در حالت بسته به ۱۳٫۴ میلی‌متر و در حالت باز به ۶٫۱ میلی‌متر می‌رسد. یکی از جدی‌ترین رقبای زد فولد ۵ یعنی آنر مجیک V2 در حالت بسته و باز به‌ترتیب ۹٫۹ میلی‌متر و ۴٫۷ میلی‌متر ضخامت دارد. وزن ۲۵۳ گرمی گلکسی زد فولد ۵ باعث می‌شود این گوشی از آنر مجیک V2 (با وزن ۲۳۱ گرم) سنگین‌تر باشد. تاشدنی آنر حتی از آیفون ۱۴ پرو مکس نیز سبک‌تر است!

گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ در بالای نمایشگر خارجی دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی دارد و در بالای نمایشگر اصلی به دوربین سلفی چهار مگاپیکسلی مجهز است. این دوربین به زیر پنل منتقل شده است و برای قضاوت درباره‌ی کیفیت، باید از نزدیک با زد فولد ۵ کار کنیم. کارشناسان زومیت از عملکرد دوربین سلفی زیر نمایشگر زد فولد ۴ رضایت زیادی نداشتند.

جدیدترین گوشی تاشدنی سامسونگ در پنل پشتی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با پشتیبانی از فوکوس خودکار دوال پیکسل و لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) دارد. این گوشی هچنین به دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی اپتیکال سه برابری مجهز است. بزرگ‌نمایی دیجیتالی به ۳۰ برابر می‌رسد.

بیشتر بخوانید  GAMING TRIO WHITE، سری زمستانی کارت گرافیک‌های MSI

اخبار مرتبط