گلکسی زد فولد ۵ رونمایی شد؛ تغییرات جزئی نسبت به نسل قبل

اشتراک گذاری

سامسونگ روی قابلیت مولتی‌تسکینگ زد فولد ۵ کار کرده است و با قابلیت‌هایی نظیر Multi Window و App Continuity به استقبال کاربران می‌آید. این قابلیت‌ها بهبود یافته‌اند تا با تسک‌بار جدید و قابلیت درگ‌اند‌دراپ سازگار شوند. سامسونگ می‌گوید به‌لطف تسک‌بار جدید، می‌توان حداکثر چهار اپلیکیشن را همزمان باز کرد.

گلکسی زد فولد ۵ مطابق انتظار از قلم لمسی S-Pen بهره می‌برد. این قلم که S Pen Fold Edition نام دارد و اختصاصی تاشدنی‌های سامسونگ است، در نسل جدید باریک‌تر و فشرده‌تر شده. این قلم در سبک‌ها و رنگ‌های مختلف روانه‌ی بازار می‌شود.

سامسونگ می‌گوید ضخامت گلکسی زد فولد ۵ در حالت بسته به ۱۳٫۴ میلی‌متر و در حالت باز به ۶٫۱ میلی‌متر می‌رسد. یکی از جدی‌ترین رقبای زد فولد ۵ یعنی آنر مجیک V2 در حالت بسته و باز به‌ترتیب ۹٫۹ میلی‌متر و ۴٫۷ میلی‌متر ضخامت دارد. وزن ۲۵۳ گرمی گلکسی زد فولد ۵ باعث می‌شود این گوشی از آنر مجیک V2 (با وزن ۲۳۱ گرم) سنگین‌تر باشد. تاشدنی آنر حتی از آیفون ۱۴ پرو مکس نیز سبک‌تر است!

گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ در بالای نمایشگر خارجی دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی دارد و در بالای نمایشگر اصلی به دوربین سلفی چهار مگاپیکسلی مجهز است. این دوربین به زیر پنل منتقل شده است و برای قضاوت درباره‌ی کیفیت، باید از نزدیک با زد فولد ۵ کار کنیم. کارشناسان زومیت از عملکرد دوربین سلفی زیر نمایشگر زد فولد ۴ رضایت زیادی نداشتند.

جدیدترین گوشی تاشدنی سامسونگ در پنل پشتی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با پشتیبانی از فوکوس خودکار دوال پیکسل و لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) دارد. این گوشی هچنین به دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی اپتیکال سه برابری مجهز است. بزرگ‌نمایی دیجیتالی به ۳۰ برابر می‌رسد.

بیشتر بخوانید  کارت گرافیک پرچمدار RX 7900 XTX به پایین‌ترین قیمت خود رسید

اخبار مرتبط