گروه امبریسر تعداد زیادی بازی لغو کرده است

اشتراک گذاری

شرکت امبریسر تایید کرد در نیمه دوم سال گذشته ۲۹ پروژه رونمایی نشده را لغو کرده است.

گروه امبریسر در ژوئن سال ۲۰۲۳ اعلام کرد در حال اجرای یک طرح بازسازی سازمانی است که برای اجرای آن به بسته شدن چند استودیو و لغو پروژه‌ها نیاز خواهد بود. طبق اعلام امبریسر، در اولین سه‌ماهه سال مالی گذشته که در ژوئن ۲۰۲۳ تمام شد، شرکت ۱۵۳ پروژه معرفی نشده و در حال تولید در استودیوهای داخلی و شرکای خارجی داشت که این آمار در سه‌ماهه دوم به ۱۳۸ پروژه کاهش یافت و در سه‌ماهه سوم به ۱۲۴ عدد رسید. همچنین گروه امبریسر ۲۹ بازی معرفی نشده را در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ لغو کرده است.

این تجدید ساختار باعث شد بیش از ۱۳۸۷ کارمند که حدود ۸ درصد از کل نیروی کار جهانی امبریسر را تشکیل می‌دهند، در دوره ۶ ماهه منتهی به دسامبر ۲۰۲۳ اخراج شوند. به‌ بیان جزئی‌تر در این مدت ۸۷۱ توسعه‌دهنده بازی داخلی، ۲۵۲ کارمند اداری و ۲۶۴ بازیساز خارجی کار خود را از دست دادند. امبریسر تا دسامبر گذشته تعداد استودیوهای بازی‌سازی خود را تا ۱۳۲ کاهش داد و شرکای خارجی خود را به ۵۰ استودیو رساند که در مقایسه با آمار ۶ ماه قبل می‌توان گفت در این مدت ۷ استودیو داخلی و ۹ استودیو خارجی از چرخه کار امبریسر خارج شده‌اند.

در همین راستا لارس وینگفورز، مدیرعامل امبریسر در کنفرانس امروز خود اعلام کرد طرح تجدید ساختار سازمانی شرکت وارد فاز نهایی شده است و احتمال دارد تعطیلی استودیو، اخراج کارکنان و لغو پروژه‌های دیگری هم در راه باشد؛ چراکه شرکت همچنان تمایل به فروش بیشتر دارایی‌های خود دارد.

بیشتر بخوانید  امبریسر گروپ به سه شرکت مستقل تقسیم می‌شود

این مدیرعامل در ادامه افزود: «به‌عنوان بخشی از برنامه بازسازی، امبریسر هنوز چند فرایند واگذاری ساختاریافته بزرگتر در حال انجام دارد که می‌تواند تراز مالی ما را تقویت کرده و از کاهش ارزش سرمایه جلوگیری کند. این فرآیندها در مراحل نهایی هستند. باید به این نکته اشاره کنم که احتمال دارد برخی مجموعه‌ها قبل از اعلام هرگونه واگذاری جدید، بازسازی ساختار خود را شروع کنند.»

امبریسر از زمان شروع طرح بازسازی خود استودیوهای مهمی از جمله ولیشن، سازنده سری Saints Row و فری رادیکال دیزاین، سازنده TimeSplitters را تعطیل کرده است. همچنین گزارش‌ها از تمایل این شرکت برای فروش گیرباکس، خالق سری Borderlands خبر داده‌اند.

اخبار مرتبط