کمیسیون تجارت فدرال دادگاه داخلی خود علیه مایکروسافت را به تعلیق درآورد

اشتراک گذاری

پس از عدم دریافت حکم تعویق موقت در دادگاه فدرال، سازمان FTC روند داخلی تصمیم‌گیری درباره‌ی مایکروسافت در پرونده خرید اکتیویژن بلیزارد را متوقف کرد.

پرونده کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) علیه خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در حال ضعیف‌تر و کند شدن است. زیرا این سازمان اعلام کرد پرونده داخلی خود را هم تعلیق خواهد کرد. قرار بود در ماه اوت توسط یک قاضی به این پرونده رسیدگی شود که اکنون به حالت تعلیق درآمده است.

غیر از پرونده داخلی، این سازمان به‌دنبال دریافت حکم منع موقتی این معامله بود تا مایکروسافت نتواند خرید اکتیویژن بلیزارد را تکمیل کند. اما این حکم توسط دادگاه منطقه‌ای آمریکا رد شد و درخواست تجدیدنظر FTC هم راه به جایی نبرد. دادگاه اعلام کرد این سازمان نتوانسته دلایل موجهی برای رد معامله مدنظر ارائه کند. بنابراین بعید بود بررسی پرونده در دادگاه داخلی هم راه به جایی ببرد.

همچنین اکنون دست مایکروسافت پُرتر از قبل است. زیرا با شرکت سونی قراردادی برای عرضه سری بازی Call of Duty تا سال ۲۰۳۳ روی پلی استیشن امضا کرد. البته غیرممکن نیست که کمیسیون تجارت فدرال دوباره چالش اداری خود را ثبت کند. مایکروسافت اخیرا ددلاین معامله خرید اکتیویژن بلیزارد را تا روز ۲۶ مهر (۱۸ اکتبر) تمدید کرد. اکنون تنها مانع پیش‌روی این پرونده را می‌توان سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) دانست. CMA هم‌اکنون مشغول بررسی پیشنهادهای تازه‌ی مایکروسافت است و انتظار می‌رود که طی هفته‌های آتی خرید را تایید کند.

بیشتر بخوانید  انتصاب رئیس استودیو ترن ۱۰ به‌عنوان رئیس استودیوهای ایکس باکس

اخبار مرتبط