کد منبع GTA 5 و فایل‌های Bully 2 لو رفتند

اشتراک گذاری

شرکت راک‌استار گیمز، سازنده بازی‌های جی‌تی‌ای با مشکل امنیتی دیگری مواجه شد که می‌تواند ضربه بزرگی به آن‌ها وارد کند.

سال گذشته سال بسیار بدی برای شرکت راک‌استار گیمز بود. سازنده مجموعه بازی‌های Grand Theft Auto و Red Dead Redemption در سال ۲۰۲۲ هک شد و بیش از ۱۰۰ گیگابایت محتوا از پروژه‌های این شرکت به‌شکل عمومی دردسترس قرار گرفت. این هک توسط یک فرد ۱۸ ساله با نام آریون کورتاج صورت گرفته بود که به اوتیسم حاد مبتلا است و مدتی پیش به حبس ابد در بیمارستان محکوم شد. این هک ظاهرا باعث ضرر ۵ میلیون دلاری راک‌استار شد.

حالا که مدت‌ها از این هک می‌گذرد و حتی بازی Grand Theft Auto 6 نیز به‌صورت رسمی معرفی شده است، کد منبع کامل بازی GTA 5 (که پیش‌تر بخش‌هایی از آن منتشر شده بود)، بخش‌هایی از کدهای بازی GTA 6 (که با استفاده از زبان برنامه‌نویسی پایتون نوشته شده‌اند) و تمام فایل‌های بازی لغو‌شده Bully 2 فاش شده است.

انتشار کامل کد منبع بازی جی‌تی‌ای ۵ می‌تواند راک‌استار را حسابی به دردسر بیاندازد

چندین منبع خبری لورفتن این کدها و فایل‌ها را تأیید کردند. ظاهرا سال گذشته پس از افشای ویدیوها و فایل‌های مربوط‌به بازی Grand Theft Auto 6، باقی موارد به‌شکل عمومی منتشر نشده بود، اما پس از سرقت موبایل محتوی کد منبع بازی GTA 5 از یک هتل، این کد دردسترس افراد بیشتری قرار گرفت و به‌شکل مخفیانه دست‌به‌دست می‌شد تا اینکه اکنون به‌شکل کامل در اینترنت به اشتراک گذاشته شده است.

در گزارش‌ها آمده است که فایل‌های بازی Bully 2 شامل تمام محتوایی می‌شود که برای این پروژه لغوشده ساخته شده بودند. درکنار این موارد، برخی از طراحی‌ها و ایده‌های اولیه بازی GTA 5 نیز لو رفته است. تا پیش از این نگرانی‌های زیادی درخصوص لورفتن کد منبع بازی GTA 5 وجود داشت و اکنون باید ببنیم که با انتشار آن به‌شکل عمومی، شرکت Rockstar Games چه اقداماتی انجام خواهد داد تا از مشکلات فنی آتی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید  احتمال عرضه بازی Helldivers 2 تا ابتدای پاییز

درحال‌حاضر راک‌استار گیمز روی بازی Grand Theft Auto 6 کار می‌کند که در سال ۲۰۲۵ برای کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود که با فاصله یک تا دو ساله شاهد عرضه این بازی مورد انتظار برای پلتفرم کامپیوتر باشیم.

اخبار مرتبط