پیش نمایش بازی Call of Duty: Warzone Mobile | هرآنچه که باید از بازی وازون موبایل می‌دانیم

پیش نمایش بازی Call of Duty: Warzone Mobile

اشتراک گذاری

به مناسبت نزدیک شدن به تاریخ انتشار بازی Call of Duty: Warzone Mobile قرار است تا در این مقاله مروری داشته باشیم بر هر آنچه که از این عنوان مورد انتظار می‌دانیم.

پس از گذشت مدت‌ها انتظار، بالاخره بازی اندروید و آیفون Call of Duty: Warzone تاریخ عرضه‌ی مشخصی برای نسخه‌ی جهانی دریافت کرد و قرار شد تا در تاریخ ۲ فروردین ۱۴۰۳ در دسترس بازیکنان پلتفرم‌ موبایل قرار بگیرد. البته پیش از این هم بازی وارزون موبایل در قالب نسخه‌‌ی بتا قابل تجربه بود که به‌دلیل وجود مشکلاتی در زمینه‌ی محدودیت سرور‌ها و عدم بهینه بودن با بعضی از موبایل‌ها، گاهی چندان تجربه‌ی رضایت بخشی را ارائه نمی‌کرد. از همین‌رو، باید دید که محصول نهایی اکتیویژن از نسخه‌ی موبایل کالاف دیوتی وارزون، چه کیفیتی خواهد داشت و تا چه اندازه می‌تواند نظر طرفداران را جلب کند.

در ادامه با گیم طور همراه باشید تا در کنارهم نگاهی داشته باشیم بر ویژگی‌ها و اطلاعاتی که از نسخه‌ی جهانی وارزون موبایل در اختیار داریم.

گیم‌پلی و محیط‌ها

همان‌طور که انتظار داشتیم، بازی Call of Duty: Warzone آمده است تا درست مانند نسخه‌ی کنسولی، یک تجربه‌ی اکشن پر سرعت را از رویداد‌های بتل رویال ارائه کند. درواقع یکی از نقاط قوت بازی وارزون موبایل نیز که سازندگان هم حسابی بر آن تاکید داشتند، شباهت انکار ناپذیر نسخه‌ی موبایل با نسخه‌ی کنسول‌ها و پی‌سی است. یکی از این شباهت‌های مهم، جریان داشتن بازی در محیط‌های سرپوشیده مانند ساختمان‌ها و آسمان خراش‌ها است. از همین‌رو سازندگان وقت بیشتری را صرف طراحی محیط‌های داخلی کرده‌اند و مکان‌های وسیعی را در دسترس بازیکنان قرار داده‌اند. همچنین بازی وارزون موبایل، از همان سلاح‌های آشنای مجموعه‌ی کالاف‌دیوتی برخوردار است و سعی می‌کند تا از لحاظ گان‌پلی هم تجربه‌ی نزدیکی را نسبت به کالاف دیوتی وارزون ارائه کند.

بیشتر بخوانید  موردانتظارترین بازی های سال ۲۰۲۳ + تاریخ انتشار

مود‌های بازی Call of Duty: Warzone Mobile

نقشه‌ها، مود‌ها و تعداد بازیکنان

درحال حاضر دو نقشه‌ی اصلی Verdansk با ۱۲۰ بازیکن و Rebirth نیز با ۴۸ بازیکن در روز عرضه در دسترس خواهند بود. البته طبق گفته‌ی سازندگان، تمام بازیکنانی که در روند بازی حضور دارند، گیمر‌های واقعی هستند و قرار نیست تا بازیکنی به‌صورت بات وارد رویداد‌ها شود. بنابراین با چنین ادعایی، می‌توانیم انتظار مسابقات بتل رویال هیجان‌انگیز و نفس‌گیری در روند بازی وارزون موبایل باشیم. بخش مولتی‌پلیر‌ هم مود‌هایی از جمله Team Deathmatch, Domination, Hardpoint و چند حالت‌ دیگر را در خود جای داده است‌. همچنین مپ‌هایی که فعلا برای بخش مولتی پلیر در نظر گرفته شده‌اند شامل Shipment، Hotel، El Asilo، Scrapyard و Shoot House می‌شوند که البته بعید نیست که در آینده‌ی نزدیک تعداد مپ‌ها،‌ مود‌های بخش مولتی پلیر و حتی حالت‌های بتل رویال افزایش پیدا کنند.

اسکین و جوایز بازی Call of Duty: Warzone Mobile

بتل پس و جوایز

اکتیویژن از اولین بتای وارزون موبایل، به‌طور کامل از موضوع مرتبط بودن نسخه‌ی موبایل با سایر پلتفرم‌ها پرده برداشت. ارتباطی که صرفا در بحث جوایز و پک‌های خریداری شده برقرار خواهد بود تا بازیکنانی که در وارزون موبایل، اسکین یا آیتم‌هایی را خریداری می‌کنند، در پی‌سی و کنسول‌ها هم بتوانند از آن‌ها بهره ببرند. همین موضوع باعث شده است تا کمی توجه بازیکنان قدیمی کالاف دیوتی وارزون به این جریان جلب شود. البته وارزون موبایل هم مانند کالاف دیوتی موبایل، جوایز رایگان بسیاری را در ازای انجام مأموریت‌های مختلف به بازیکن اهدا خواهد کرد. حتی بتل پس بازی نیز آیتم‌های رایگان متنوعی را شامل می‌شود که متناسب با میزان پیشرفت بازیکن، به مرور در دسترس قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید  مصاحبه مدیر گروه امبریسر در مورد این غول جدید صنعت بازی و خریدهای فراوان آن

کاراکتر گوست در بازی Call of Duty: Warzone Mobile

اپراتور‌ها و اسکین‌ها

کاملا قابل پیش‌بینی بود که اکتیویژن برای موضوع خرید‌های درون برنامه‌ای وارزون موبایل، تمرکز زیادی روی فروش اسکین‌ها و ارائه‌ی پک‌های متنوع از کاراکتر‌ها داشته باشد. از همین‌رو، شخصیت‌های محبوبی مانند کاپیتان پرایس، گوست، یوری و بسیاری از کاراکتر‌های جدید و قدیمی سری کالاف دیوتی در بازی حضور دارند که با روش‌های مختلفی از جمله پرداخت پول واقعی، در دسترس قرار می‌گیرند. حتی درکنار پوسته‌هایی که از بخش‌های داستانی بازی‌های Call of Duty: Modern Warfare وارد بازی شدند، پک‌های متنوع و متفاوت دیگری هم وجود دارند که در فروشگاه بازی به خریداران ارائه می‌شوند.

لابی بازی Call of Duty: Warzone Mobile

آموزش دانلود و نصب

اگر این مقاله را قبل از انتشار جهانی وارزون موبایل می‌خوانید، برای اجرای بدون مشکل بازی کار نسبتا سختی در پیش دارید. زیرا بعد از پیدا کردن فایل بازی از سطح اینترنت، باید به‌دنبال ابزار تغییر آی‌پی خوب هم باشید.

اما می‌توان امیدوار بود که با انتشار نسخه‌ی گلوبال Warzone Mobile در تاریخ ۲ فروردین ۱۴۰۳ مشکلی برای بازیکنان ایرانی در اتصال به سرور‌ها وجود نداشته باشد. بااین‌حال اگر بعد از عرضه بازی به هر دلیلی موفق به اجرای بازی نشدید، اتصال به دی ان اس‌ها ممکن است مشکل را حل کند. در غیر این صورت باز هم باید به سراغ آخرین راه، یعنی تغییر آی پی برویم که باتوجه‌به بالا رفتن پینگ، احتمالا راهکار چندان رضایت بخشی نخواهد بود.

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد Call of Duty: Warzone Mobile در تاریخ ۲ فروردین ۱۴۰۳ در فروشگاه‌های پلی‌استور و اپ‌استور منتشر خواهد شد و کاربران می‌توانند باتوجه‌به داشتن حداقل پیش نیاز‌ها سخت‌افزاری، بازی را به‌راحتی دانلود و نصب کنند.

اخبار مرتبط

اینستاگرام زومجی
اخبار بازی

بازی جدید توسعه‌دهندگان سابق XCOM معرفی شد

اعضای سابق تیم توسعه‌دهنده بازی XCOM همزمان با تأسیس استودیو Midsummer از جزئیات بازی در دست توسعه خود رونمایی کردند. کارمندان استودیو‌های مختلف درکنار سازندگان