پلی استیشن 4 همچنان بخش مهمی از تجارت سونی است

اشتراک گذاری

بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی به‌تازگی طی جلسات خود، از پلی استیشن 4 به‌عنوان کنسولی مهم برای تجارت یاد کرد.

همزمان با گذشت ۴ سال از عرضه پلی استیشن 5، Sony Interactive Entertainment طی جلسه خود در روز چهارشنبه اعلام کرد که پلی استیشن 4، کنسول نسل قبل سونی «همچنان بخش مهمی» از تجارت این شرکت محسوب می‌شود. هیدیاکی نیشینو اعلام کرد که نیمی از حساب‌های کاربری فعال شبکه مربوط‌به کنسول پلی استیشن 4 است و تعداد آن‌ها به ۴۹ میلیون می‌رسد.

سونی پیش‌تر ادعا کرده بود که پلی استیشن 5 پردآمدترین کنسول میان‌ نسل‌های گذشته بوده است. این شرکت در این راستا اظهار داشت: «همان‌طور که مشاهده می‌کنید تعداد کاربران پلی استیشن 5 افزایش داشته است و نیمی از کنسول‌های فعال ما را تشکیل می‌دهد؛ با این‌وجود پلی استیشن 4 همچنان بخش مهمی از تجارت ما است. بازیکن‌های پلی استیشن 5 بیشتر از نسل گذشته مشغول تجربه بازی‌ها هستند و ما انتظار داریم تا این موضوع ادامه پیدا کند.»

پلی استیشن 4 در سال ۲۰۱۳ در آمریکا، اروپا و ژاپن منتشر شد. پلی استیشن 5 نیز در نوامبر سال ۲۰۲۰ در دسترس عموم قرار گرفت، اما شرایط ناشی از ویروس کرونا موجب کمبود موجودی این کنسول شد؛ شرایطی که تعداد کم این کنسول در بازار را در پی داشت، اما درنهایت در ماه ژانویه ۲۰۲۳ سونی توانست مشکلات کمبود این دستگاه را رفع کند.

بیشتر بخوانید  عدم عرضه بازی ها در روز اول روی سرویس پلی استیشن پلاس برای سونی مناسب بوده است

اخبار مرتبط