واکنش رئیس ایکس باکس به تعطیلی استودیوها

اشتراک گذاری

سارا باند در واکنش به تعطیلی چهار استودیو بتسدا، از برنامه‌های بلند مدت مایکروسافت برای شکل‌گیری یک تجارت سالم صحبت به میان آورد.

سارا باند، رئیس ایکس باکس به برخی انتقاداتی که به‌دلیل تصمیم مایکروسافت برای تعطیلی شماری از استودیوهای زیرمجموعه ایکس باکس و تعدیل نیروی کارمندان آن‌ها به این شرکت وارد شده است، واکنش نشان داد. او در مصاحبه با رسانه بلومبرگ از این تصمیم به‌عنوان اقدامی برای اطمینان از تجارت سالم ایکس باکس یاد می‌کند.

سارا باند در پاسخ به سؤال دینا بس از بلومبرگ درباره تصمیم برای تعطیلی استودیوهای ZeniMax می‌گوید: «می‌دانید همیشه گرفتن چنین تصمیماتی بسیار دشوار است. من باید به‌گفته‌های خودم درباره صنعت بازی اشاره کنم. وقتی به این روند اساسی نگاه می‌کنیم، احساس مسئولیت عمیقی می‌کنیم تا مطمئن شویم بازی‌هایی که می‌سازیم، دستگاه‌هایی که می‌سازیم و خدماتی که ارائه می‌کنیم، حتی در زمانی‌که صنعت بازی درحال رشد نیست و خود ما هم در یک وضعیت گذار قرار داریم، روند روبه رشدی را در پیش بگیرند. از طرفی خبری که این هفته اعلام کردیم، نتیجه و خروجی همین بحث است. ما متعهدیم تا از سالم بودن کسب و کارمان در بلند مدت اطمینان حاصل کنیم.»

سارا باند در ادامه به تعهد ایکس باکس برای پشتیبانی از بازی‌ها در تمام ابعاد و مقیاس‌ها و ارائه‌ی پلتفرمی برای تجربه بازی‌ها، از Grand Theft Auto گرفته تا Palworld، تأکید کرد: «اما با همه‌ی این صحبت‌ها، تعهد ما برای داشتن استودیوهای خودمان و همکاری با شرکا برای ساخت بازی‌های کوچک و بزرگ و ارائه‌ی پلتفرمی که می‌توانید در آن از امثال GTA تا Palworld یا Call of Duty را بازی کنید، همچنان پابرجا است. رُک بگویم، تعهد ما به بتسدا و نقشی که به‌عنوان بخشی از ایکس باکس برعهده دارد، به قوت خود باقی است.»

بیشتر بخوانید  رونمایی از بازی جدید سازندگان Sniper Elite با نام Atomfall

سارا باند گفت: «درواقع شرایط خیلی هم فوق‌العاده بوده است. نمی‌دانم فرصت تماشای آن را داشتید یا نه، اما سریال Fallout شبکه آمازون و مشاهده‌ی اینکه چطور مردم عاشق دنیای آن می‌شوند، اتفاق فوق‌العاده‌ای بود. اما نکته‌ی مهم‌تر، تأثیری است که این کار روی خود بازی‌ها و ترغیب بازیکنان برای تجربه مجدد آن‌ها داشت. علاوه‌براین موارد عالی دیگری هم وجود دارند که تا اواخر سال جاری توسط استودیوهای ما منتشر می‌شوند. بازی ایندیانا جونز جزو این موارد است. به‌عنوان یکی از طرفداران ایندیانا جونز به شما هم توصیه می‌کنم که آن را تجربه کنید.

اما درحال‌حاضر واقعاً تمرکز ما به‌خاطر خودمان و تیم‌های‌مان روی افرادی است که تحت تأثیر قرار گرفتند و هر کاری را که از دست‌مان ساخته باشد، انجام می‌دهیم تا به آن‌ها در این دوره‌ی انتقال سخت کمک کنیم.»

در ادامه از سارا باند به‌طور ویژه درباره تعطیلی استودیوی Tango Gameworks سؤال شد که برخلاف روند موفقیت‌آمیز بازی Hi-Fi Rush از زمان عرضه‌ی این بازی در سال ۲۰۲۳، چنین تصمیمی گرفته شد و تعجب بسیاری از طرفداران را به‌دنبال داشت. او در پاسخ به این سؤال می‌گوید که این تصمیم برای برقراری توازن گرفته شد.

رئیس ایکس باکس اظهار داشت: «می‌دانید که یکی از مواردی که من واقعا درباره صنعت بازی دوست دارم، این است که ماهیت آن به‌عنوان یک هنر خلاقانه است. این یعنی موقعیت و موفقیت یک بازی در یک استودیو واقعا منحصر‌به‌فرد است و هیچ مقیاس و خط‌کشی برای بررسی آن وجود ندارد؛ بنابراین ما در زمان اتخاذ چنین تصمیم‌ها و معاملاتی، به هر استویو، هر تیم بازی‌سازی و تمام فاکتورهای مختلفی که در این زمینه وجود دارند، توجه می‌کنیم. اما همه‌ی این‌ها به تعهد بلند مدت ما برای بازی‌هایی که می‌سازیم، دستگاه‌هایی که می‌سازیم و سرویس‌هایی که ارائه می‌کنیم، برمی‌گردد تا از خودمان اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم به این وعده‌ها عمل کنیم.»

بیشتر بخوانید  جعلی بودن رده بندی سنی GTA 6

بازی های های فای راش و ردفال

اوایل این ماه بود که شماری از استودیوهای زیرمجموعه مایکروسافت، ازجمله استودیوی سازنده بازی Hi-Fi Rush یعنی Tango Gameworks و توسعه‌دهنده بازی Redfall یعنی Arkane Austin به‌همراه دو استودیوی کوچک‌تر دیگر یعنی Roundhouse Games و Alpha Dog تعطیل یا با دیگر تیم‌ها ادغام شدند. مت بوتی در ایمیلی که به کارکنان شرکت ارسال کرده است، این تصمیم را در پی «مدیریت بازی‌ها و منابع» اعلام کرده است.

تعطیلی استودیوی Tango Gameworks در حالی رقم خورد که ایکس باکس رکوردهای جدیدی را با Hi-Fi Rush به ثبت رسانده است و تعداد بازیکنان آن در سال گذشته از سه میلیون نفر گذشت. این بازی برای PS5 نیز پورت شده است و گفته می‌شود که نسخه نینتندو سوییچ آن نیز در دست ساخت است.

اخبار مرتبط