هیدتاکا میازاکی اجازه تعدیل نیرو فرام سافتور را نمی‌دهد

اشتراک گذاری

هیدتاکا میازاکی، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در دوران آشفته تعدیل نیرو در صنعت بازی، متعهد به حفظ امنیت شغلی کارکنان فرام‌سافتور خواهد بود.

صنعت بازی‌های ویدیویی هنوز نتوانسته است تا بر تهدید روزافزون تعدیل نیرو و تعطیلی استودیوها غلبه کند. بعد از تعدیل نیرو در شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، الکترونیک آرتز، پلی استیشن و گروه امبرسر، تیم‌های مختلف همچنان در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ با این مشکل دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

آخرین تیمی که از این بابت ضربه خورده است، استودیو Pieces Interactive است که پس از عملکرد ضعیف بازی Alone in the Dark تعطیل شد. استودیو FromSoftware نیز با صحبت‌های هیدتاکا میازاکی به این بحث پیوسته است. او اعلام کرده است که اجازه تعدیل نیرو در تیمش را نخواهد داد.

همانند استودیو لاریان، به‌نظر می‌رسد که فرام‌سافتور نیز موضع خود را در قبال این رویه مشخص کرده است. هیدتاکا میازاکی، رئیس استودیو فرام‌سافتور در مصاحبه‌ای با رسانه پی‌سی گیمر اعلام کرد که به هیچ وجه حاضر نیست تعدیل نیرو را برای کارکنانش در نظر بگیرد. او همچنین اشاره کرد که Kadokawa، شرکت مادر فرام‌سافتور هم دیدگاهی مشابه دارد.

میازاکی همچنین به نقل قولی از ساتورو ایواتا، رئیس فقید شرکت نینتندو اشاره کرد. او بر این باور است که توسعه‌دهندگان نمی‌توانند در شرایطی که دائما در تهدید تعدیل نیرو قرار دارند، بهترین بازی‌های ممکن را بسازند. این کارگردان گفت: «تا زمانی‌که مسئولیت این شرکت بر عهده من باشد، هرگز اجازه چنین اتفاقی را نخواهم داد.»

قابل‌توجه است که فرام‌سافتور در بین معدود استودیوهایی قرار دارد که در سال‌های اخیر هیچ تعدیل نیرویی را اعلام نکرده است. حتی استودیوهای دیگری مانند سی‌دی پراجکت رد نیز به‌دلیل بازسازی، مجبور به تعدیل بخشی از نیروی کار خود شده‌اند.

بیشتر بخوانید  انتشار تریلر جدید بازی Trine 5: A Clockwork Conspiracy با محوریت شخصیت زویا

اخبار مرتبط