نیمی از بازیکنان Call of Duty پلی استیشن از PS4 استفاده می‌کنند

نیمی از بازیکنان Call of Duty پلی استیشن از PS4 استفاده می‌کنند

اشتراک گذاری

تام هندرسون از رسانه اینسایدر گیمینگ می‌گوید نیمی از بازیکنان Call of Duty روی پلتفرم پلی استیشن، از کنسول PS4 استفاده می‌کنند؛ پس به همین دلیل است که این مجموعه همچنان برای نسل گذشته عرضه می‌شود.

Call of Duty یکی از بزرگ‌ترین آی‌پی‌ها در صنعت ویدیو گیم به شمار می‌رود. آخرین نسخه از این سری، بازی Black Ops 6 نام دارد که به‌زودی منتشر خواهد شد و نشان‌دهنده‌ یک دوره‌ بی‌وقفه‌ رونمایی سالانه در تقریباً دو دهه‌ گذشته است.

بااین‌وجود، انتظار می‌رود که Black Ops 6 تنها برای نسل نهم توسعه یابد. درحالی‌که این موضوع برای بسیاری از افراد ناامیدکننده به نظر می‌رسد؛ اما ظاهراً تصمیم اکتیویژن بر این واقعیت استوار خواهد بود که حدود ۴۸ درصد از تمام بازیکنان فعال Call of Duty روی پلتفرم پلی استیشن، از کنسول پلی استیشن ۴ استفاده می‌کنند.

اکثر مجموعه‌های مهم، دیگر برای کنسول‌های نسل هشتم منتشر نمی‌شوند؛ اما اکتیویژن هنوز به نسل قبلی وفادار است. طرفداران حتی انتظار دارند که بازی‌های سال ۲۰۲۵ این شرکت برای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس عرضه شوند.

به‌گفته تام هندرسون، Call of Duty امسال نیز پشتیبانی از نسل هشتم را ادامه می‌دهد؛ زیرا میلیون‌ها نفر از بازیکنان فعال این مجموعه روی پلتفرم پلی استیشن، از کنسول پلی استیشن ۴ استفاده می‌کنند و اکتیویژن نمی‌خواهد چنین جامعه عظیمی را از دست بدهد.

هندرسون همچنین استدلال کرده است که Call of Duty HQ، هاب مرکزی که تمام تجربیات مدرن این مجموعه را به هم متصل می‌کند، هم‌اکنون در کنسول‌های نسل قبل پشتیبانی می‌شود؛ بنابراین، ممکن است اکتیویژن تا زمانی‌که از نسخه دوم Call of Duty HQ رونمایی نکرده است، به انتشار بازی‌های‌ خود برای نسل قبل ادامه دهد.

بیشتر بخوانید  بازی Far Cry 7 دارای حالت سوم شخص است؟

مطمئناً آثار آینده شرکت به‌طور قابل‌توجه‌ای از رقبا عقب خواهند ماند. این موضوع همچنین بدان معنا خواهد بود که بازی‌ها نمی‌توانند از تمام پتانسیل سخت‌افزار مدرن استفاده کنند؛ اما با این وجود، کالاف دیوتی همیشه توانسته است در صدر جدول‌های فروش قرار بگیرد و نسخه سال گذشته نیز از این امر مستثنا نبود.

اخبار مرتبط