نیل دراکمن: هوش مصنوعی مرزهای داستان سرایی را تغییر خواهد داد

اشتراک گذاری

نیل دراکمن در جدیدترین مصاحبه خود اعلام کرد که هوش مصنوعی درکنار موارد اخلاقی خود، انقلابی در نحوه تولید محتوا را به‌وجود خواهد آورد.

نیل دراکمن، کارگردان سری بازی The Last of Us طی مصاحبه‌ای با وبسایت سونی (به‌عنوان قسمتی از نمایش «دیدگاه سرگرمی‌های خلاقانه» خود) به سؤال‌های بسیاری پاسخ داد؛ او در توصیف برنامه بلندمدت خود اظهار داشت که قصد دارد تا در ۱۰ سال آتی، با نگاهی به آینده پیشرفت در تکنولوژی به‌ مسیر خود ادامه دهد. او در رابطه با همگام شدن داستان‌سرایی و تکنولوژی در ۱۰ سال آینده معتقد است که مسیری ساده‌تر برای افراد بدون دانش فنی را خواهد ساخت تا بتوانند ایده‌های خود را بهتر پردازش کنند.

دراکمن پیرامون استفاده از تکنولوژی گفت: «گسترده‌تر شدن امکانات به‌واسطه افزایش ابزار‌های دردسترس حتی برای افراد غیرفنی نیز استفاده از رویاپردازی، خلق دنیا‌ها و داستان‌های مختلف را امکان‌پذیر خواهد کرد.» او در ادامه از هوش مصنوعی مثال زد؛ ابزاری که در نظر او با وجود مشکلات پیرامون خود، می‌تواند در روند توسعه بازی‌ها مفید واقع شود. دراکمن در این راستا اظهار داشت:

«هوش مصنوعی باوجود مسائل اخلاقی خود که نیاز به حل شدن دارند، می‌‌تواند انقلابی در نحوه تولید محتوا به‌پا کند. با وجود تکنولوژی‌هایی مانند هوش مصنوعی امکان تکمیل کردن فرآیندهای موشن کپچر از خانه را فراهم کرد. این موضوع به کاهش هزینه‌ها و رفع مشکلات فنی کمک خواهد کرد و همزمان با ایجاد فرصت‌های بیشتری برای توسعه پروژه‌های بزرگ‌تر و جاه‌طلبانه‌تر، مرز‌های داستان‌سرایی در بازی‌های ویدیویی را جابه‌جا خواهد کرد. این تکامل به سازندگان قدرت می‌بخشد تا بتوانند بدون هیچ مانعی، ایده‌های خود را به‌تصویر بکشند.»

بیشتر بخوانید  سازنده ریمیک سایلنت هیل 2 در حال ساخت یک بازی کاملا جدید است

الی مشغول نواختن گیتار در بازی The Last of Us Part 2

دراکمن درنهایت ادعا کرد که بازی بعدی استودیو ناتی داگ می‌تواند «برداشت مخاطبان از تجربه‌ بازی‌های ویدیویی را از نو تعریف کند.» او سال گذشته اعلام کرد که استودیو ناتی داگ در تاریخی نزدیک به عرضه بازی بعدی خود، از آن رونمایی خواهد کرد. این استودیو برای مقابله با کرانچ‌ کاری و «مشکلات در تعادل میان کار و زندگی» رویه پیشین خود در معرفی پروژه‌های خود را تغییر داد.

اخبار مرتبط