نحوه اتصال کیبورد و ماوس به PS4

اشتراک گذاری

۱۸ فروردین ۱۴۰۳

 نحوه اتصال کیبورد و ماوس به PS4

پلی استیشن ۴ سونی را می توان با صفحه کلید و ماوس استفاده کرد. هیچ سخت افزار اضافی شخص ثالث دیگری لازم نیست و همچنین هیچ تنظیم پیچیده ای وجود ندارد. PS4 از صفحه کلید و ماوس مستقیماً  پشتیبانی می کند. بهترین قسمت ، تنظیم فوق العاده ساده آن برای اتصال کیبورد و ماوس به PS4 است.

 

مزایای استفاده و اتصال کیبورد و ماوس به PS4  شما

یک صفحه کلید به کاربر امکان می دهد پیام ها را برای دوستان سریعتر و آسان تر تایپ کند. در حالی که PS4 در رده محبوب ترین کنسول های بازی است ، به عنوان یک دستگاه چندرسانه ای برتر هم استفاده می شود . استفاده از صفحه کلید و موس باعث می شود مواردی مانند مرور در منوهای سیستم و مرور وب بسیار آسان تر شود.

مزایای استفاده و اتصال کیبورد و ماوس به PS4  شما

علاوه بر این ، حتی برخی از بازی ها وجود دارند که از استفاده از کیبورد و ماوس پشتیبانی می کنند. مانند بازی Final Fantasy XIV که در آن غالباً در هر زمان معینی اتفاقات زیادی روی صفحه می افتد. تلاش برای مدیریت و هیجان در بازی با یک کنترلر استاندارد می تواند صبر یک گیمر را لبریز کند ، تعویض DualShock 4 به صفحه کلید و ماوس می تواند بازی را برای هر گیمری بسیار لذت بخش تر کند.

 

 اتصال کیبورد و ماوس به PS4

پلی استیشن ۴ از سه نوع صفحه کلید و ماوس پشتیبانی می کند: USB ، سیمی ، بی سیم و بلوتوث. صرف نظر از نوعی که انتخاب می کنید ، اتصال آنها به PS4 ساده و بدون دردسر است. علاوه بر این ،  PS4 از پروتکل استاندارد بلوتوث استفاده می کند ، تقریباً هر صفحه کلید و ماوسی با PS4 کار می کنند. لازم به تجهیزات خریدنی نمی باشد.

بیشتر بخوانید  بازی جدید سونیک ساخته می‌شود

 اتصال کیبورد و ماوس به PS4

اگر از یک کیبورد سیمی یا صفحه کلید بی سیم با یک دانگل USB استفاده می کنید ، صفحه کلید را به یکی از دو پورت USB در قسمت جلوی کنسول PS4 وصل کنید. این همان درگاه های USB هستند که برای شارژ کنترلرهای DualShock 4 استفاده می شوند. بعد از وصل کردن کابل USB یا دانگل USB بی سیم ، یک لحظه صبر کنید و PS4 باید صفحه کلید و ماوس شما را بطور خودکار تشخیص دهد. PS4 سپس از شما می خواهد كه كیفیت صفحه و ماوس را با كدام نمایه مرتبط كنید. پس از انتخاب خود ، می توانید از صفحه کلید و ماوس با PS4 خود استفاده کنید.

 اتصال کیبورد و ماوس به PS4

اگر از صفحه کلید و ماوس بلوتوث استفاده می کنید ، به فهرست تنظیمات PS4 بروید. از آنجا ، به سمت “Devices -> Bluetooth Devices” بروید. سپس PS4 به طور خودکار لوازم جانبی بلوتوث را جستجو می کند. در این مرحله با قرار دادن آنها در حالت جفت شدن ، صفحه کلید و ماوس بلوتوث خود را کشف کنید. اگر نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید ، به راهنمای دستورالعمل دستگاه بلوتوث خود مراجعه کنید. PS4 باید صفحه کلید و ماوس بلوتوث شما را ببیند ، و سؤال کند که از کدام  دستگاه ها استفاده خواهید کرد. پس از انتخاب پروفایل ، می توانید از صفحه کلید بلوتوث با کنسول PS4 استفاده کنید.

 

 

تنظیمات موس و کیبورد برای ps4

اگر می خواهید سرعت اشاره گر ماوس خود را تنظیم کنید یا زبان صفحه کلید خود را تغییر دهید ، می توانید در منوی تنظیمات PS4 این کار را انجام دهید. به “Settings -> Devices -> External Keyboard (and/or) Mouse بروید. ” در اینجا شما می توانید رفتار دستگاه های متصل خود را به سرعت ترسیم کنید.

بیشتر بخوانید  احتمال بازسازی نسخه‌های بدون شماره رزیدنت ایول در آینده

 

بازی هایی که از صفحه کلید و ماوس پشتیبانی می کنند

متأسفانه ، لیست بازی های Playstation 4 که به طور رسمی از صفحه کلید و ماوس پشتیبانی می کنند ، بسیار کوتاه است. گفته می شود ، استفاده از صفحه کلید و ماوس با این عناوین می تواند بازی شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

بازی هایی که از صفحه کلید و ماوس پشتیبانی می کنند

Final Fantasy XIV
Air Combat Simulation
War Thunder
Paragon
Elder Scrolls Online*
Neverwinter*
DC Universe Online*

* توجه : این عناوین فقط از  صفحه کلید پشتیبانی می کنند.

Xim 4 Adapter

در حالی که لیست بازی هایی که به طور رسمی از استفاده از ماوس و صفحه کلید پشتیبانی می کنند محدود است ، روش هایی برای استفاده از صفحه کلید و ماوس با بازی مورد علاقه خود وجود دارد. محصولات شخص ثالث مانند Xim 4 Adapter و the Xim Apex Adapter به شما امکان می دهد برای تقریباً هر بازی از ماوس و صفحه کلید استفاده کنید. با این حال ، قبل از خرید ، احتیاط کنید : استفاده از صفحه کلید و ماوس در بازی هایی که از آنها پشتیبانی نمی شود می تواند منجر به ممنوع شدن حساب شما شود. این امر به این دلیل است که استفاده از ماوس و صفحه کلید می تواند یک مزیت ناعادلانه نسبت به بازیکنان با استفاده از کنترل کننده باشد. قبل از اینکار به شما اخطار داده شده است.

اخبار مرتبط