نحوه اتصال دسته PS5 به کامپیوتر شما

اشتراک گذاری

آیا می دانستید که می توانید از کنترلر PS5 DualSense خود با کامپیوتر/لپ تاپ شخصی خود استفاده کنید؟ در این مقاله راه های مختلفی وجود دارد که نحوه اتصال دسته PS5 به کامپیوتر شما را بصورت تصویری آموزش می دهد.

 

کنترلر PS5، DualSense، یک دستگاه خوب با ویژگی های جدید است که امکان غوطه ور شدن بیشتر در بازی های ویدیویی را فراهم می کند. با توجه به ویژگی ها و راحتی کنترلر PS5، به یک کنترلر محبوب در بین گیمرهای تمام پلتفرم ها تبدیل شده است. یکی از این پلتفرم ها کامپیوتر شخصی است و خوشبختانه کنترلر PS5 به طور یکپارچه به PC متصل می شود.

 

کنترلر DualSense می تواند از طریق اتصالات سیمی و بی سیم به کامپیوتر شخصی شما متصل شود و انجام این کار با هر یک از این روش ها نسبتاً آسان است. ادامه مقاله را بخوانید تا بدانید چگونه می توانید کنترلر PS5 خود را به کامپیوتر شخصی خود متصل کنید.

 

اتصال دسته PS5 به کامپیوتر با کابل USB

کنترلر پلی استیشن 5

ساده ترین راه برای اتصال دسته PS5 به رایانه ، استفاده از کابل USB است. خوشبختانه، ویندوز قادر است به طور خودکار کنترلر شما را شناسایی کند، بنابراین نیازی به نصب دستی درایورهای آن نخواهید داشت.

 

از آنجایی که کنترلر PS5 دارای پورت USB-C است، به کابل داده USB-C نیاز دارید. انتهای دیگر کابل (USB-A یا USB-C) به پورت های کامپیوتر شما بستگی دارد.

انتهای USB-C کابل را به کنترلر PS5 خود وصل کنید.
انتهای USB-A کابل را به رایانه شخصی خود وصل کنید.

 

پس از اتصال دسته ، ویندوز به شما اطلاع می دهد که کنترلر را شناسایی کرده است و کنترلر شما روشن می شود.

 

کنترلر  قابل استفاده است و می توانید ادامه دهید و بازی های خود را انجام دهید. هنگامی که یک بازی ویدیویی را با پشتیبانی از دسته راه اندازی می کنید، کنترلر PS5 شما زیر صفحه لمسی نور سفیدی خواهد داشت.

 

نکته : برخی از کابل های USB فقط قابلیت شارژ دارند. اگر دسته خود را با یک کابل فقط شارژ به سیستم وصل کنید،  فقط کنترلر شما را شارژ می کند. مطمئن شوید که کابل USB مورد استفاده شما قابلیت انتقال داده را دارد.

 

اگرچه می توانید از کنترلر PS5 همانطور که هست استفاده کنید، بهتر است دسته PS5 خود را از طریق کامپیوتر شخصی خود به روز کنید . به روز رسانی سیستم عامل کنترلر PS5 تضمین می کند که همه ویژگی ها کاربردی و به روز هستند.

 

 

یک اختلال جزئی در این روش وجود دارد که از قضا، از ویژگی های گسترده کنترلر PS5 ناشی می شود. کنترلر PS5 دارای بلندگو و میکروفون است. در نتیجه، هنگامی که آن را از طریق USB به رایانه خود وصل می کنید، این احتمال وجود دارد که رایانه شما خروجی صدا را به کنترلر شما تغییر دهد. شما می توانید با غیرفعال کردن دستگاه خروجی صدا در ویندوز با برچسب “DualSense Wireless Controller” به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

بیشتر بخوانید  شایعه آنلاین بودن بازی Wonder Woman تکذیب شد

 

اتصال دسته PS5 به کامپیوتر با بلوتوث

اتصال دسته پلی استیشن 5 به رایانه با بلوتوث

اگر نمی خواهید با سیم ها سر و کار داشته باشید و از راه دور بازی کنید، می توانید کنترلر PS5 خود را از طریق بلوتوث به PC خود متصل کنید.

 

برای انجام این کار، کامپیوتر شما باید مجهز به بلوتوث باشد. اگر رایانه شما بلوتوث داخلی ندارد، می‌توانید با کمک آداپتور بلوتوث بلوتوث را به رایانه شخصی خود اضافه کنید .

 

در ادامه نحوه اتصال کنترلر PS5 خود به رایانه شخصی از طریق بلوتوث آورده شده است:

 

۱. در ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۱، به Settings بروید .

۲. روی Add a device  کلیک کنید .

۳. Bluetooth را انتخاب کنید .

۴. در کنترلر PS5 خود، دکمه های PS و Create را به مدت سه ثانیه نگه دارید تا دسته  شروع به چشمک زدن به رنگ آبی کند. دکمه Create همان دکمه اشتراک گذاری در کنترلرهای DualShock 4 است.

۵. در رایانه شخصی خود، در پنجره افزودن دستگاه ، کنترلر خود را انتخاب کنید. احتمالاً کنترلر شما تحت نام Wireless Controller خواهد بود .

تنظیمات بلوتوث ویندوز 11

هنگامی که کنترلر خود را انتخاب کردید، نور چشمک زن متوقف می شود و یک نور آبی ثابت ساطع می کند.

۶. روی Done کلیک کنید .

 

بدیهی است که کنترلر PS5 شما با استفاده از بی سیم باتری مصرف می کند. برای ادامه بازی باید گهگاه آن را شارژ کنید. برعکس، بازی با اتصال سیمی، هنگام بازی، کنترلر شما را شارژ می کند.

 

استفاده و سفارشی کردن دسته PS5 با Steam

Steam نمادی از بازی های رایانه شخصی است، اما این بدان معنا نیست که استیم تماماً استفاده صفحه کلید و ماوس است. در واقع، استیم به طور بومی پشتیبانی کنترلر را برای همه بازی های ویدیویی که روی آن اجرا می شوند اضافه می کند. می توانید از این ویژگی برای کالیبره کردن و سفارشی کردن کنترلر PS5 خود برای بازی هایی که در Steam بازی می کنید استفاده کنید.

 

این بدان معنی است که حتی اگر در حال انجام یک بازی غیر استیم هستید، می توانید به راحتی بازی غیر استیم را به کتابخانه Steam خود اضافه کنید و از پشتیبانی کنترلر ارائه شده توسط Steam لذت ببرید. حتی برای بازی هایی که پشتیبانی داخلی از کنترلر DualSense ندارند مفید است.

 

در ادامه نحوه اتصال کنترلر PS5 خود به Steam آورده شده است:

۱. کنترلر PS5 خود را به رایانه شخصی خود وصل کنید.

۲. Steam را راه اندازی کنید.

۳. در داخل Steam، به منوی Steam بروید .

۴. روی Settings کلیک کنید . پنجره تنظیمات باز خواهد شد.

بیشتر بخوانید  انتشار تریلر زمان عرضه بسته الحاقی Burning Shores بازی Horizon Forbidden West

۵. در پنجره تنظیمات، Controller را انتخاب کنید .

تنظیمات کنترلر در Steam.

۶. روی General Controller Settings کلیک کنید .
۷. با کنترلر خود پیمایش کنید و PlayStation Configuration Support را فعال کنید .

اتصال دسته PS5 با استیم

شما باید بتوانید نام کنترلر خود را در قسمت Detected Controllers به ​​عنوان PlayStation 5 Controller ببینید .

 

شما می توانید از طریق Steam به تنظیمات بسیاری برای کنترلر PS5 خود دسترسی داشته باشید. می توانید تایمر خاموش شدن را طوری تنظیم کنید که بعد از مدتی عدم فعالیت، کنترلر خاموش شود، بازخورد نیرو را غیرفعال کنید و البته رنگ نور کنترلر PS5 خود را تغییر دهید. در ادامه نحوه تنظیم یک تایمر خاموش کردن را توضیح داده ایم :

 

۱. به Controller Settings در Steam بروید .

۲. ۱۵ Minutes را در Controller shutdown time  انتخاب کنید . این مقدار پیش فرض است.

۳. زمانی را که برای شما مناسب تر است انتخاب کنید.

 

همانطور که قبلا ذکر شد، می توانید لرزش های کنترلر را به طور کامل از طریق Steam غیرفعال کنید:

۱. در کنترلرهای شناسایی شده روی PlayStation 5 Controller قرار دهید .

۲. در سمت راست، Detected Controllers  را انتخاب کنید .

۳. Rumble Preference  را تغییر دهید . با تغییر این حالت به خاموش ، لرزش های کنترلر غیرفعال می شود.

 

به طور معمول، نور ساطع شده توسط کنترلر PS5 به عنوان یک سیگنال درک می شود، اما می توانید با تغییر رنگ به آنچه دوست دارید، آن را به یک ویژگی زیبایی شناسی تبدیل کنید. در ادامه نحوه انجام این کار از طریق Steam آورده شده است:

 

۱. در صفحه PlayStation 5 Controller  روی Controller Settings  قرار دهید .

۲. Preferences  را انتخاب کنید .

۳. Player Slot LED  را به On تغییر دهید .

اتصال دسته PS5 به کامپیوتر

۴. رنگ نور کنترلر را به رنگ دلخواه خود تنظیم کنید . رنگ کنترلر شما باید در زمان واقعی تغییر کند.

۵. Submit را انتخاب کنید .

 

 

با کنترلر پلی استیشن ۵ روی رایانه شخصی خود بازی کنید

کنترلر محبوب پلی استیشن ۵ یک قطعه سخت افزاری منحصر به فرد برای کنسول PS5 نیست. می توانید از آن برای بازی روی رایانه شخصی خود نیز استفاده کنید.

 

خوشبختانه، اتصال دسته PS5 به کامپیوتر کامپیوتر یا لپ تاپ نسبتاً آسان است. با خواندن این مقاله، اکنون می دانید که چگونه کنترلر خود را با کابل USB یا بی سیم از طریق بلوتوث به رایانه شخصی خود متصل کنید.

 

اگر به دنبال سفارشی سازی و کالیبره کردن کنترلر PS5 خود در رایانه شخصی هستید، بهتر است آن را به Steam متصل کنید. Steam به شما اجازه می دهد تا کنترلرهای مختلف، از جمله کنترلر PS5 خود را در کامپیوتر  متصل و کالیبره کنید.حالا وقت آن است که دسته PS5 خود را به رایانه شخصی خود متصل کنید و از بازی لذت ببرید!

اخبار مرتبط

اینستاگرام زومجی
اخبار بازی

فصل اول بازی XDefiant معرفی شد

یوبیسافت با انتشار چند تریلر از فصل اول بازی XDefiant رونمایی کرد و جزئیات آن را با طرفداران به اشتراک گذاشت. فصل اول XDefiant در