موشکافی تریلر بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater | بازگشت امیدوارکننده اسنیک؟

اشتراک گذاری

بازگشت نیکد اسنیک بدون شک خبری خوشحال‌کننده برای سری بازی‌های متال گیر سالید است. با‌این حال آیا کونامی از این آزمون سخت و پیچیده سربلند بیرون خواهد آمد؟ در ادامه با موشکافی تریلر بازی Metal Gear Solid Delta همراه گیم طور باشید.

هفته گذشته شرکت ماکروسافت با برگزاری آخرین شوکیس خود حسابی گیمر‌ها را شوکه کرد.یک کنفرانس قوی و درخور که اخبار هیجان‌انگیزی را در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. این شوکیس کاربران را یاد سال‌های دور ویدیو گیم انداخت. همان‌ سال‌هایی که نمایش بازی‌ها آنچنان فک‌برانداز و زیبا بود که کاربران برای تجربه تک تک بازی‌ها تا زمان عرضه لحظه‌شماری می‌کردند. در واقع می‌توان گفت که آخرین رویداد مایکروسافت حال هوای مراسم‌های E3 قدیم را داشت. 

معرفی بازی DOOM: The Dark Ages، نسخه جدید Gears of War، فیبل و بازی Call of Duty: Black Ops 6 که گل سر سبد مراسم بودند. با‌این حال در این میان یک اسم دیگر حسابی توجهات را به سمت خود جلب کرد. بازی متال گیر سالید دلتا که در واقع نسخه ریمیک بازی متال‌گیر سالید ۳ است. این اثر مخفی‌کاری در سال ۲۰۰۴ میلادی عرضه شد.

MGS 3 به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و محبوب‌تری بازی‌‌های این مجموعه دوست‌داشتنی کونامی شناخته می‌شود. نسخه اصلی حتی در زمان نگارش این مقاله نیز به‌عنوان یک بازی کامل و مدرن شناخته می‌شود. با‌این حال با توجه به سابقه خراب کونامی در سال‌های اخیر، کار سازنده‌ها برای خلق ریمیک بازی متال‌ گیر سالید ۳ حسابی سخت بود. بدون‌شک این شرکت دست رو پروژه بسیار حساسی گذاشته است.

این پروژه دقیقا به‌مانند یک شمشیر دو لبه است. ممکن است ساخت این بازی نقطه اوج دوباره شرکت ژاپنی باشد یا بلعکس. با همه این توضیحات تریلر گیم پلی نسخه ریمیک انصافا جذاب به نظر می‌رسد. در این ویدیو میخواهیم این نمایش حدودا ۳ دقیقه‌ای را همراه با یکدیگر موشکافی کرده و تفاوت بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater را نسبت به نسخه اصلی پیدا کنیم.

لطفا برای حمایت از گیم طور در یوتیوب تماشا کنید

در ابتدا باید گفت دلیل سازندگان برای انتخاب نام دلتا برای این بازی مربوط به معنی لغوی این کلمه است. طبق صحبت سازندگان این واژه در واقع معنی تغییر را می‌دهد. توسعه‌دهندگان در تلاش بوده‌اند تا بدون تغییر هویت اصلی بازی،‌ آن را برای مخاطبان امروزی بسازند. در ابتدای تریلر یک هواپیما نفربر جنگی را مشاهده می‌کنیم. جالب است بدانید همین‌قدر زود به نکته اول می‌رسیم. لوگو کونامی دیجیتال اینترتینمنت را مشاهده کردید؟ این مورد در نسخه اصلی متفاوت بود. در بازی متال گیر سالید ۳ در ابتدای تیتراژ آغازین ما عبارت A HIDEO KOJIMA GAME را می‌دیدیم. باید گفت دلیل این کار مشخص است. همان‌طور که شما همراهان عزیز گیم طور از آن مطلع هستید، هیدئو کوجیما خالق این سری و شرکت کونامی پس از داستان‌های مرتبط با ساخت بازی متال‌ گیر سالید ۵: فانتوم پین مسیر خود را از یکدیگر جدا کردند. موردی که به‌اندازه کافی در محافل مختلف به آن پرداخته شده است.

کمی که جلوتر می‌رویم، صدای یک مردی را می‌شنویم که در حال ارائه توضیحاتی به شخصیت اصلی بازی است. نام این فرد میجر زیرو Major Zero است. کاراکتر مورد‌نظر در واقع به‌عنوان فرمانده اصلی واحد نیروهای ويژه سیا یا فاکس شناخته می‌شود. در کنار این شخصیت یک شخصیت زن را مشاهده می‌کنیم. این کاراکتر با نام پارامدیک (Paramedic) در بازی حضور دارد. وظیفه آن نیز کمک به پروتوگانیست بازی در امور پزشکی است.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا کاراکتر میجر زیرو در صحبت‌های خود نام جک (Jack) را به کار می‌برد. مگر نام پروتوگانیست‌های سری متال گیر سالید اسنیک نبود؟ باید به شما اعلام کنم که خیر اینطور نیست. واژه اسنیک در واقع یک اسم رمز (Codename) عملیاتی نظامی است که به شخصیت اصلی بازی داده شده است. نام کاراکتر اصلی بازی سوم یا همان دلتا، در اصل جک است و این شخصیت و اسم رمز نیکد اسنیک (Naked Snake) وارد خاک شوروی می‌شود. هدف ماموریت این مامور آمریکایی نجات یک دانشمند با نام نیکولای سوکولوف است.

بیشتر بخوانید  بهترین بازی‌های کامیونی اندروید 2023 + لینک دانلود

تا به اینجای تریلر تصویر‌ها قاب سینمایی داشتند و خبری از گیم پلی نبود. حال وقتی اسنیک روی خاک شوروی فرود می‌آید، ماموریت حالت رسمی به خود می‌گیرد. در این لحظه از نمایش کونامی ما را به دل محیط درون بازی می‌برد. در ادامه باید گفت Metal Gear Solid 3 اولین نسخه از این سری بود که بازیکنان را در یک محیط جنگلی قرار میداد. باید گفت جنگل نقش خیلی مهمی در این بازی دارد. نیکد اسنیک از عوامل محیطی اطراف، برای کاور گرفتن و پیشبرد ماموریت خود استفاده می‌کند. کاراکتر موردنظر از پل رد می‌شود، مثل یک مار روی برگ‌های می‌خزد و از باتلاق برای استتار خود کمک می‌گیرد. جالب است بدانید این مامور آمریکایی حتی خود را شبیه به حیوان کروکودیل می‌کند. حضور این سکانس در تریلر اشاره به حضور یکی از مرحله‌های معروف بازی عرضه‌شده در سال ۲۰۰۴ میلادی دارد.

اسنیک در حال حرکت در آب در بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

تا به اینجای نمایش تریلر گیم پلی مشخص می‌شود که کونامی دست به چیزی نزده و تمام المان‌های نسخه اصلی را استاندارد‌های امروزی ریمیک کرده است. به‌شخصه امیدوارم سازندگان کوچک‌ترین و ریزترین موردی را در نسخه ریمیک نسبت به بازی اصلی حذف نکرده باشند.

کمی راجع به گرافیک و جلوه‌های بصری بازی صحبت کنیم. در اولین لحظه‌ای که چهره‌ی نیکد اسنیک را مشاهده می‌کنیم، به‌نظر می‌رسد بازی پیشرفت زیادی در زمینه جلوه‌های بصری داشته است. به نظرم سازندگان از روی عمد در حال نمایش چهره‌ی پروتوگانیست بازی هستند. چون جزئیات سایه‌ای که روی صورت اسنیک میفتد، باعث می‌شود شاهد نمایش خیلی زیبایی از گرافیک این اثر باشیم. شرکت کونامی در ساخت این بازی از موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ استفاده کرده است. طبق صحبت‌های نوریاکی اوکامورا (Noriaki Okaramo)،  تهیه‌کننده بازی متال گیر سالید دلتا، آن‌ها تلاش ویژه‌ای حول جلوه‌های بصری ریمیک بازی متال گیر سالید ۳ کرده‌اند. آن‌ها قصد داشتند محیط‌های جنگلی این اثر کاملا انبوه و بارانی به نظر بیایند و کاربران این امر را کامل احساس کنند. توسعه‌دهندگان مدل‌های واقعی‌تری را برای گیاه‌ها درست کرده‌اند. ترکیب همه این موارد با صدای سه‌بعدی روی تجربه مخفی‌کاری بازیکنان تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

بالاخره صدای نیکد اسنیک را برای اولین بار می‌شونیم. دقت کنید این شخصیت دستور‌های مافوق خود را به سخره می‌گیرد. میجر زیرو در طول تریلر به اسنیک می‌گوید که تمام تجهیزات لازم برای پیشبرد ماموریت را باید خود این شخصیت در دل محیط بازی به دست بیاورد. همان‌طور که شما همراهان گرامی گیم طور احتمالا از آن مطلع هستید، وظیفه صداپیشگی کاراکترهای اسنیک تا قبل از عرضه بازی فانتون پین همیشه برعهده‌ی دیوید هایتر بوده است. تهیه‌کننده بازی در ادامه صحبت‌های خود اعلام می‌کند که آن‌ها از صداگذاری‌های قدیمی بازی اورجینال استفاده کرده‌اند. در واقع برای نسخه ریمیک دیالوگ‌ها دوباره ضبط نشده‌اند. شاید همین یک دلیل محکم برای این امر باشد که همه سکانس‌های سینماتیکی که در این تریلر دیدیم با نسخه اصلی بازی تفاوتی ندارد. در واقع می‌توان گفت سکانس‌های موردنظر با همان زوایا، همان قاب، با همان حرکت دوربین و اکت‌های کاراکترهای بازی بازسازی شده‌اند.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد Fortnite Wilds، فصل سوم از چپتر چهارم فورتنایت

چهره نیکد اسنیک در بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

می‌بینید که اسنیک چگونه دشمنان خود را ضربه فنی می‌کند؟ این نکته را نیز از یاد نبریم که سربازان کلاه قرمز مشاهده‌شده در این تریلر در واقع لشکر شخصیت آسلات هستند. به‌شخصه امیدوار بودم این کاراکتر در تریلر جدید بازی ببینم. آسلات (Ocelot) در دنیای متال گیر سالید به‌عنوان یک کاراکتر جالب و مهم شناخته می‌شود. حرکاتی که اسنیک روی دشمنان خود پیاده می‌کند با نام CQC در این بازی حضور دارد. CQC تکنیک‌های رزمی و ترکیبی هستند که می‌توان گفت شگرد نیکد اسنیک هستند و در انجام آن تبحر دارد.

در حین تیر‌اندازی متوجه می‌شویم که زاویه دوربین نسبت به نسخه سال ۲۰۰۴ میلادی تغییر کرده‌ است. سازنده‌ها در ساخت این ریمیک از دروبین مرسوم روی شانه (over shoulder) استفاده کرده‌اند. زاویه دوربینی که یکی از مشخصه‌های اصلی بازی‌های سوم شخص امروزی است. نوریاکی اوکامورا در ادامه صحبت‌های خود بیان کرده است که دوربین قدیمی بازی Metal Gear Solid 3 با نام Legacy Style در نسخه ریمیک حضور دارد. در ادامه باید گفت شما در بازی اصلی، دو حالت هدف‌گیری داشتید. مورد اول مرتبط با زمانی است که کاراکتر در حین شلیک از بالا دیده می‌شد. حالت دیگر نیز مربوط به زمانی بود که قصد نشانه‌گیری داشتید. در این حالت دروبین بازی به اول شخص تغییر پیدا می‌کرد.

براساس این تریلر ظاهرا همه حالت‌ها در نسخه ریمیک با زاویه روی شانه تعریف شده‌اند. این که آیا شاهد حضور دوربین اول شخص خواهیم بود یا خیر سوالی است که در آینده متوجه جواب درست آن خواهیم شد. از طرفی دیگر نیز باید گفت که مکانیزم گیم پلی درمانی نسخه اصلی نیز در این بازی حضور دارد. اگر به یاد داشته باشید خود شخصیت اسنیک باید به داد به جراحات و زخم‌های خود می‌رسید. با توجه به نمایش اخیر، خوردن گوشت حیوانات مختلف نیز به‌صورت غیر مستقیم در این بازی تایید شد.

شخصیت باس در بازی چهره نیکد اسنیک در بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

به هلیکوپتر نمایش‌داده شده در آخر تریلر دقت کردید؟‌ درواقع این سکانس دارد به یکی از باس‌های معروف نسخه اصلی با نام The Pain اشاره می‌کند. این باس فایت در دنیای متال گیر سالید ۳ عضو واحد کبری (Cobra Unit) است. افراد دیگری نیز در این گروه عضو هستند که هرکدام نیکد اسنیک را با روشی متفاوت به چالش می‌کشند. افرادی که بازی MGS 3 را تجربه کرده‌اند به‌طور قطع اسنایپر معروف این اثر با نام The End را فراموش نکرده‌اند.

به پایان هیجان انگیز این تریلر می‌رسیم. باس؛ شخصیتی که در فهرست بلندبالای کاراکترهای این مجموعه مخفی‌کاری بدون‌شک یکی از مهم‌ترین‌ها است. قصه‌ای که حیفم می‌آید آن را برای شما روایت کنم تا لذت تجربه آن را از دست ندهید. شخصیت موردنظر تنها در یک نسخه حضور داشته است. با‌این حال نقش خیلی خیلی مهمی دارد.

با توجه به این نمایش به نظر می‌رسد کونامی راهی امن و بدون حطر را برای توسعه این ریمیک انتخاب کرده است. موردی که اینجا نکته‌ای مثبت محصوب می‌شود. متال گیر سالید ۳ جز آن دسته از آثاری است که اگر کوچک‌ترین نقطه‌ای از آن تغییر می‌کرد، باعث نارضایتی طرفداران این سری و هیدئو کوجیما می‌شد. به‌شخصه به بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater امیدوار شدم. و این جمله را به‌عنوان کسی می‌گویم اصلا در ابتدا از خبر ساخت ریمیک بازی متال گیر سالید ۳ خوشحال نبودم.

نظر شما عزیزان چیست؟‌ آیا نسخه اصلی را تجربه کرده‌اید؟ چه انتظاراتی از ریمیک بازی متال گیر سالید ۳ دارید؟‌ دیدگاه‌های خود را با گیم طور و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط