معرفی مانیتور گیمینگ اسکپتر مدل E275W-2560

معرفی مانیتور گیمینگ اسکپتر مدل E275W-2560

اشتراک گذاری

یک سیستم مناسب بدون استفاده از نمایشگری قدرتمند و با قابلیت‌های مناسب نمی‌تواند تجربه‌ی بصری عالی از ویرایش، مشاهده فیلم و عکس و مهم‌تر از همه گیم، را در اختیار ما قرار دهد. این روزها با توجه به قیمت بالای مانیتورهای مناسب گیمینگ و همچنین اهمیت ویژگی‌هایی چون رزولوشن، پنل، نرخ تازه سازی تصویر (Refresh rate)، زمان واکنش (Response Time) و غیره خرید مانیتور مناسب بازی کردن دشوارتر از همیشه شده و انتخاب محصولی که بسیاری از نیازهای حرفه‌ای و گیمینگ را باهم پوشش دهد، بسیار چالش برانگیز است. 

با این حال در این سری معرفی‌های گیم طور قصد داریم نگاهی داشته باشیم به یکی از محصولات اسکپتر (Sceptre) که به تازگی وارد بازار ایران شده‌ است. مانیتور گیمینگ ۲۷ اینچ اسکپتر مدل E275W-2560 مدل بالا رده‌ی جدیدی است که با محوریت قرار دادن نیاز کاربران حرفه‌ای و پوشش همزمان بسیاری از نیازهای گیمینگ، ویرایش و طراحی به بازار عرضه شده است.

این برند، به دلیل قیمت مناسب و همچنین کیفیت قابل قبول، توانسته‌ شروع قدرتمندی را در بازار ایران رقم بزنند. جالب است بدانید کمپانی Sceptre Inc یکی از شرکت‌های فعال در حوزه صنعت الکترونیکی است که در بازار آمریکا فعالیت قابل توجهی دارد. محصولات این برند توسط شرکت آماتیس در ایران با همکاری مستقیم با کارخانه اصلی تولید کننده محصولات اسکپتر در چین، وارد کشور شده‌اند.

معرفی مانیتور گیمینگ اسکپتر مدل E275W-2560 - گیم طور

 اسکپتر ایران در ابتدا با عرضه‌ی مستقیم محصولات اسکپتر آمریکا، بازار مناسبی ایجاد کرد. این شرکت اکنون با حفظ استانداردهای جهانی، مدل‌های سفارشی را برای بازار ایران عرضه می‌کند. شعار اسکپتر ایران، «To Fulfill your expectations» یا آن طور که ترجمه می‌شود، «برای براورده کردن انتظارات شما» است. این شعار محور عرضه‌ی محصولات مقرون به صرفه و باکیفیت اسکپتر در ایران است. حال باید دید که آیا این مانیتور هم از شعار اسکپتر پیروی می‌کند؟


جعبه گشایی مانیتور گیمینگ اسکپتر مدل E275W-2560

مانیتور گیمینگ و ۲۷ اینچ اسکپتر مدل E275W-2560 در بسته بندی مقوایی نسبتا بزرگی عرضه می‌شود. در طرفین این بسته بندی تصاویری از مانیتور و ویژگی‌های مربوط به آن و برخی از ویژگی‌های مشترک مانیتورهای گیمینگ اسکپتر ذکر شده است. با این حال مشخصات دقیق این مدل، به دلیل استفاده از جعبه‌های مشترک روی بسته بندی ذکر نشده است.

با گشودن بسته بندی این مانیتور می‌توان مانیتور را در پوششی یونولیتی به موجب محافظت، آداپتور ۱۲ ولتی، یک کابل HDMI 2.0، یک کابل Display Port، بازوهای پایه، پیچ‌های اتصال و کاتالوگ مربوط به محصول را مشاهده کرد که یک مجموعه کامل برای راه‌اندازی این دیوایس به حساب می‌آید. وجود هر دو کابل HDMI و DP برای به‌کارگیری هم زمان برای تمام دستگاه‌ها است. با این حال، استفاده از کابل DP به منظور استفاده‌ی کامپیوتر شخصی پیشنهاد می‌شود.

بیشتر بخوانید  بررسی کامپیوتر گیمینگ استیم دک

سخت افزار مانیتور اسکپتر مدل E275W-2560

مانیتور گیمینگ اسکپتر مدل E275W-2560 که ظاهری ساده و مشکی رنگ دارد با صفحه نمایشگر مات از نوع LED عرضه شده است. این مانیتور ۲۷ اینچ مجهز به پنل‌ صفحه نمایش IPS است که نسبت به سایر پنل‌ها از دقت رنگ به مراتب بالاتری برخوردار است.

معرفی مانیتور گیمینگ اسکپتر مدل E275W-2560 - گیم طور

همچنین این پنل از HDR ده بیتی پشتیبانی می‌کند که موجب می‌شود این مانیتور توانی نمایش بیش از یک میلیارد رنگ را داشته باشد. این موضوع به معنی پشتیبانی ۱۲۰ درصدی از sRGB و ۹۴ درصدی DCI P۳ است.

رزولوشن مانیتور گیمینگ اسکپتر ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰ پیکسل یا Wide Quad HD است که نسبت تصویر ۱۶:۹ را برای مخاطب ممکن می‌سازد. این مانیتور با وجود استفاده از پنل‌های IPS، به سرعت پاسخگویی بسیار مناسب ۱ الی ۳ ثانیه مجهز است. این مورد آن را به انتخابی ایده آل برای تجربه‌ی گیمینگ بدل می‌کند.

نوع مانیتور مات LED
سایز ۲۷ اینچ
پنل صفحه نمایش IPS
رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰ پیکسل
نسبت تصویر ۱۶:۹
نرخ بروزرسانی ۱۶۵ هرتز
محدوده زمان پاسخگویی ۱ الی ۳ میلی ثانیه
کنتراست استاتیک ۱:۱۰۰۰
روشنایی ۳۵۰ نیت
تعداد رنگ قابل نمایش ۱ میلیارد رنگ
منبع تغذیه آداپتور ۱۲ ولت، ۵ آمپر
درگاه ارتباطی دو Display Port 1.2، دو HDMI 2.0، خروجی هدفون و پاور
اقلام همراه آداپتور ۱۲ ولتی ۵ آمپری، یک کابل HDMI 2.0، یک کابل Display Port، بازوهای پایه، پیچ‌های اتصال و کاتالوگ مربوط به محصول

همچنین نرخ بروزرسانی این صفحه حدود ۱۶۵ هرتز است که مانع از محو شدگی یا از دست دادن جزییات شده و تصویری روان را در تجربه‌ی کاربری به نمایش می‌گذارد. این پکیچ در کنار روشنایی متوسط ۳۵۰ نیتی و کنتراست ۱:۱۰۰۰ یک انتخاب مناسب برای همه‌ی کسانی است که در کنار دقت رنگ و نور بالا به المان‌ها گیمینگ نیز اهمیت می‌دهند.

معرفی مانیتور گیمینگ اسکپتر مدل E275W-2560 - گیم طور

 این مانیتور ترکیبی از امکانات حرفه ای برای طراحی و تدوین و گیمینگ است. چراکه از امکانات حرفه ای مثل دقت رنگ بالا و پوشش بالای فضای رنگ DcIp3 بهره می برد و همینطور از سیگنال YCbCR با عمق بیت ریت 4:4:4 پشتیبانی می کند که برای تدوین بسیار مناسب است. و در عین حال برای استفاده ی گیمینگ از RGB full range HDR پشتیبانی کرده و می توانید از نرخ بروزرسانی بالای 165 هرتز برای بهترین تجربه در گیمینگ استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  بررسی بازی Ride 5

بدنه‌ی مانیتور اسکپتر مدل E275W-2560

بدنه‌ی مانیتور از جنس پلاستیک است و پنل صفحه نمایش به کمک قاب باریک مشکی پوشش داده شده است. در قسمت پایین این بدنه می‌توان لوگوی اسکپتر و علائم هک شده روی بدنه برای دسترسی به تنظیمات را دید. در این قسمت شاهد پنج نشان هستیم که به کمک فشردن دکمه‌ی منتسب بر هریک که زیر قاب تعبیه شده است، می‌توانیم به راحتی به تنظیمات دستگاه دسترسی پیدا کنیم.

معرفی مانیتور گیمینگ اسکپتر مدل E275W-2560 - گیم طور

در قسمت پشتی این مانیتور درگاه‌های ارتباطی آن تعبیه شده‌اند. این درگاه‌ها شامل دو ورودی Display Port 1.2، دو HDMI 2.0 و یک خروجی هدفون است که اتصال هر نوع دیوایس را به این مانیتور تسهیل می‌کند. در قسمت پشتی یک حلقه‌ی نورانی RGB قرار دارد که به منظور زیبایی هرچه بیشتر، در قسمت اتصال VESA به شاسی متصل شده است.

معرفی مانیتور گیمینگ اسکپتر مدل E275W-2560 - گیم طور

در نهایت به بازوی نگهدارنده این مانیتور می‌رسیم. این پایه‌ی فلزی به کمک اتصالات قرار گرفته در بسته بندی به راحتی اسمبل شده و مانیتور روی آن سوار می‌شود. این پایه کاملا ثابت بوده و امکان تغییر زاویه، ارتفاع و یا چرخش را به کاربر نمی‌دهد.


امکانات نرم افزاری مانیتور اسکپتر مدل E275W-2560

همان طور که پیش‌تر هم توضیح دادیم، این مانیتور به کمک کلیدهای تعبیه شده در بخش زیرین پنل و رابط کاربری بر صفحه، امکان شخصی سازی و دسترسی به امکانات مانیتور را از طریق رابط نرم افزاری به ما می‌دهد.

معرفی مانیتور گیمینگ اسکپتر مدل E275W-2560 - گیم طور

این تنظیمات شامل کنترل میزان روشنایی، کنتراست، حالت‌های نمایش، صدا و استفاده از حالت‌های مربوط به گیمینگ است. این حالت‌ها در کنار قابلیت‌هایی چون Black Stabilizer برای نشان دادن دقیق ترین جزئیات در صحنه های تاریک و Dynamic Sync Action نیز شما را در تجربه ی بازی روان و پرسرعت، از این مدل انتخاب مناسبی برای تجربه‌ی بصری گیم در پلتفرم ویندوز و کنسول می‌سازد.

پارگی تصویر از آن دسته اتفاقاتی است که به موجب هماهنگ نبودن کارت گرافیک با تکنولوژی منتسب به آن در مانیتور، صورت می‌گیرد. خوشبختانه مانیتورهای گیمینگ اسکپتر به منظور سازگاری با تمام کارت گرافیک‌ها از G sync و free sync به صورت همزمان پشتیبانی می‌کنند تا شاهد این مشکل نباشیم. لازم به ذکر است که پنل این مانیتور به صورت G sync native است به همین دلیل امکان استفاده از G sync با استفاده از اتصال HDMI نیز وجود داشته باشد.


کلام انتهایی

در مجموع مانیتور گیمینگ اسکپتر مدل E275W-2560 را می‌توان یک انتخاب گیمینگ مقرون به صرفه دانست. این مانیتور ۲۷ اینچ که از پنل‌های IPS بهره می‌برد، علاوه بر دقت رنگ بالا از المان‌های گیمینگ نیز بهره می‌برد. مانیتور گیمینگ اسکپتر مدل E275W-2560 مدلی مناسب برای استفاده‌ی طراحان و تدوین‌گران است که در کنار عملکرد بسیار عالی به منظور گیمینگ نیز بهینه شده است.

پس اگر به دنبال مانیتور حرفه‌ای برای استفاده‌ی روزانه‌ی کاری و یا بازی هستید، مانیتور گیمینگ اسکپتر مدل E275W-2560 یک انتخاب ایده آل خواهد بود.این مانیتور که تجربه‌ای لذت بخش از بازی کردن را به کاربر ارائه می‌دهد و با گارانتی ۱۸ ماهه توسط گارانتی آماتیس در بسیاری از فروشگاه‌های معتبر در دسترس است.

اخبار مرتبط

اخبار سینما و تلویزیون

تاریخ اکران فیلم ۲۸ سال بعد اعلام شد

سونی پیکچرز تاریخ اکران فیلم ۲۸ سال بعد به کارگردانی دنی بویل را اعلام کرده است که تابستان ۲۰۲۵ این فیلم پساآخرالزمانی اکران خواهد شد.