معرفی بازی موبایل Twelve Minutes | دوازده دقیقه‌ی فراموش نشدنی

اشتراک گذاری

نتفلیکس با انتشار بازی Twelve Minutes برای موبایل، تجربه‌ی یکی از عجیب‌ترین بازی‌های داستان محور و معمایی را برای این پلتفرم ممکن کرده است.

سال ۲۰۲۱ بود که برای اولین‌بار شاهد انتشار بازی Twelve Minutes‏ ساخته‌ی لوئیس آنتونیو برای پلتفرم‌های ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و پی سی بودیم. طولی نکشید که بازی Twelve Minutes مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و راه خود را به سایر کنسول‌ها مانند پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ و درنهایت به پلتلفرم‌های Android و iOS هم باز کرد. درواقع این شرکت نتفلیکس بود که وظیفه‌ی انتشار بازی Twelve Minutes را برای اندروید و آیفون به عهده گرفت. درحالی که نتفلیکس پیش از این هم انتشار بازی‌های ارزشمند دیگری را برای موبایل انجام داده است و همچنان نیز به کار خود ادامه می‌دهد.

حال اگر بخواهیم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی ماجراجویانه Twelve Minutes را نام ببریم، باید به داستان و خلاقیت به کار گرفته شده در نحوه‌ی روایت آن اشاره کنیم. بازی داستان کاراکتری را روایت می‌کند که پس از یک روز معمولی و بازگشت به خانه، ناگهان در یک لوپ ۱۲ دقیقه‌ای گرفتار می‌شود. لوپی که با مرگ، خارج شدن از خانه یا پایان دوازده دقیقه تکرار می‌شود و کاراکتر را به لحظه‌ی ورود به خانه باز می‌گرداند. اما باید گفت که این موضوع تنها بخشی از روایت عجیب و حتی تکان‌دهنده‌ی بازی Twelve Minutes را شکل می‌دهد.

پس از اتمام اولین لوپ و بازگشت به نقطه‌ی آغازین داستان، سؤال‌های زیادی در ذهن بازیکن و شخصیت اصلی به وجود می‌آید. سؤال‌هایی که بازی در ابتدا به هیچ عنوان پاسخ‌های ساده و راحتی به آن‌ها نمی‌دهد و حتی گاهی به تعداد آن‌ها نیز می‌افزاید. بنابراین بازیکن باید تمام تلاش خود را برای کشف و کسب اطلاعات بیشتر به کار بگیرد و نزدیک‌ترین احتمالات ممکن را پیگیری کند؛ درحالی‌که سازنده تقریبا به اکثر کار‌هایی که بازیکن ممکن است در روند بازی به سراغشان برود، فکر کرده و سناریو‌های جذابی را نیز برای آن‌ها تدارک دیده است. از همین‌رو، به‌دلیل آزادی عمل بالا و درنظرگرفتن سناریو‌های احتمالی بی‌شماری که قابل پیگیری هستند، این امکان وجود دارد که گیمر ساعت‌ها مشغول انجام کار‌هایی شود که ممکن است کمک چندانی به حل پازل اصلی نکند.

بیشتر بخوانید  اعلام تاریخ شروع بتا Rainbow Six Mobile در تریلر تازه

بازی سناریو‌های بسیار متنوعی را برای هر حرکت احتمالی بازیکن در نظر گرفته است

به بیانی ساده‌تر می‌توان گفت که گیم‌پلی بازی Twelve Minutes به‌صورت دیالوگ محور و البته گشت‌و‌گذار در یک خانه کوچک خلاصه می‌شود. بازیکن باید سعی کند تا با به‌دست آوردن اطلاعات مختلف و امتحان کردن احتمالات پیش‌رو، خود را به کشف راز اصلی نزدیک‌تر کند. همان‌طور که از نام بازی هم پیدا است، هر لوپ بازی صرفا به دوازده دقیقه و حتی گاهی زمان کمتر محدود می‌شود. اما نکته‌ی جالب این جا است که کاراکتر اصلی هم پس از هربار تکرار لوپ، با تجربه‌تر می‌شود و واکنش‌های جالب و متفاوت‌تری را نشان می‌دهد. به‌خصوص که با حضور بازیگران مشهوری همچون ویلیم دفو، جیمز مک‌آووی و دیزی ریدلی که وظیفه‌ی صداپیشگی شخصیت‌های اصلی را به عهده گرفتند، روند داستان جذاب‌تر و تأثیرگذار‌تر هم شده است.

معرفی بازی موبایل Twelve Minutes

بازی Twelve Minutes دارای گیم‌پلی روان و ساده‌ای در نسخه‌ی اصلی است؛ همین موضوع باعث شده است تا در پلتفرم‌های اندروید و آیفون هم کنترل روان و مناسبی را ارائه کند و به خوبی با شرایط موبایل سازگار باشد. همچنین بازی از گرافیک و نورپردازی زیبایی بهره می‌برد و می‌تواند تجربه‌ی بصری جذابی را برایتان رقم بزند. در پایان باید گفت که نتفلیکس با انتشار بازی Twelve Minutes برای موبایل، تجربه‌ی یکی از بهترین بازی‌های ماجراجویی را در دستگاه‌های اندروید و آیفون ممکن کرده است. اثری که می‌تواند با داستان و پایان‌بندی منحصر‌به‌فرد خود، احتمالا تا ابد در ذهنتان ماندگار شود. همچنین لازم به ذکر است بازی اندروید و آیفون Twelve Minutes برای اجرا بدون مشکل، نیاز اجباری به اشتراک نتفلیکس دارد.

اخبار مرتبط