معرفی بازی موبایل Braid, Anniversary Edition | در جستجوی شاهزاده

اشتراک گذاری

بازی Braid, Anniversary Edition به واسطه‌ی ارائه یک داستان عمیق و گیم‌پلی سرگرم کننده، تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های پلتفرمر و ماجراجویی در موبایل شده است. در ادامه با معرفی بازی Braid همراه گیم طور باشید.

بازی Braid ابتدا کار خود را در سال ۲۰۰۸ و با عرضه روی کنسول ایکس باکس 360 شروع کرد. سپس استودیو Number None سازنده و ناشر Braid، با انتشار بازی روی دیگر پلتفرم‌ها مانند پلی استیشن 3, ویندوز، لینوکس‌ و مک‌، تجربه‌ی این اثر دوست داشتنی را تقریبا برای همه‌ی طرفداران سبک پلتفرمر در آن زمان ممکن کرد. حال پس گذشت حدود ۱۴ سال از زمان انتشار Braid، بالاخره نسخه‌ی ریمستر بازی با نام Braid, Anniversary Edition در سال ۲۰۲۴ منتشر شد تا یک تجربه‌ی بصری و شنیداری بهتر را به‌همراه سطوح جدید‌تر نسبت به نسخه‌ی پیشین ارائه کند.

اثری که بعد از سال‌ها، همچنان از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند برای بازیکنان امروزی هم بسیار سرگرم کننده واقع شود. البته باید اشاره کرد حق نشر Braid, Anniversary Edition روی اندروید و آیفون به عهده‌ی نتفلیکس است و جزو آثار اختصاصی این شرکت شمرده می‌شود.

بازی موبایل Braid, Anniversary Edition داستان فردی به نام تیم (Tim) را روایت می‌کند که به‌دنبال یک پرنسس گم شده می‌گردد. نوع روایت تا حدودی حس و حال مطالعه‌ی یک کتاب داستان تصویری را به بازیکن القا می‌کند و هربار پس از گذشت مراحل مختلف، متن‌ها یا تصاویر مهمی را در اختیار گیمر قرار می‌دهد. درواقع هر بخش از داستان درون دنیا‌هایی روایت می‌شود که پشت در‌ها خانه‌ی تیم قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید  عرضه بازی Horizon Chase 2 در سال ۲۰۲۳ برای کنسول ها

هر یک از دنیا‌ها نیز مراحل متنوعی را شامل می‌شود و یک وجه پنهان از داستان را فاش می‌کند. البته حل هر قسمت از پازل‌ها کار چندان ساده‌ای نبوده و ممکن است مدت‌‌ها زمان ببرد. درواقع با عبور از هر در، با در‌های بیشتر‌های روبه‌رو می شوید که هرکدام باز‌هم به مسیر‌های مختلفی ختم می‌شود. از همین‌رو ممکن است که قدم در مسیر‌هایی بگذرید که به هر دلیلی ممکن است توانایی عبور از آن را نداشته باشید و مجبور به امتحان کردن مسیر‌های دیگری شوید.

کنترل زمان، مهم‌ترین قدرت Tim در روند گیم‌پلی و داستان بازی محسوب می‌شود

اگر از داستان تأثیرگذار و عمیق Braid بگذریم، گیم‌پلی را هم می‌توانیم جزو مهم‌ترین نقاط قوت بازی و البته تا حدودی نوآورانه‌ی در زمان خودش برشماریم. بازی اندروید و آیفون Braid, Anniversary Edition بخش مهمی از گیم‌پلی خود را به موضوع زمان اختصاص داده است. کنترل زمان یکی از قدرت‌های مهم تیم محسوب می‌شود که می‌تواند با استفاده صحیح از آن، خود را از مرگ نجات داده یا پازل‌های مختلفی را حل کند.

این قدرت اجازه می‌دهد تا تیم زمان را به گذشته بازگرداند و از وقایع خطرناک دور بماند؛ علاوه‌بر‌این، در صورت رفتن به گذشته نیز توانایی بازگشت به آینده را دارد. در نتیجه‌ ترکیب این موضوعات مربوط‌به زمان باعث شده است تا با یک گیم‌پلی چالش برانگیز و جذاب روبه‌رو باشیم که توانایی بالایی در سرگرم کردن و به چالش کشیدن ذهن گیمر دارد.

بازی اندروید و آیفون Braid, Anniversary Edition

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، بازی Braid, Anniversary Edition از لحاظ گرافیکی و شنیداری، پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسخه‌ی پیشین خود داشته است. بازی دنیای رنگارنگ و زیبایی را به تصویر می‌کشد که پر شده از موجودات عجیب و با مزه‌ای که قصد نابود کردن شما را دارند. هرچند که برخلاف این ظاهر کارتونی و شاد، در باطن با یک اثر متفاوت و عمیق روبه‌رو هستیم که چه از لحاظ داستانی و چه از لحاظ گیم‌پلی، می‌تواند حسابی شما را سرگرم و شیفته‌ی خود کند.

بیشتر بخوانید  انتشار هر دو هفته یکبار محتوای جدید بازی Diablo Immortal

بنابراین اگر به‌دنبال یک بازی ماجراجویی با کیفیت در سبک پلتفرمر روی موبایل هستید، به هیچ‌وجه در تجربه‌ی بازی Braid, Anniversary Edition تردید نکنید. همچنین در پایان باید اشاره کرد که در زمان اجرای بازی Braid, Anniversary Edition مانند دیگر آثاری که توسط Netflix برای اندروید و آیفون منتشر شده‌اند، نیاز به اشتراک نتفلیکس خواهید داشت.

دانلود بازی Braid, Anniversary Edition

اخبار مرتبط

اخبار سینما و تلویزیون

منتظر فیلم Uncharted 2 باشید

شرکت سونی پیکچرز به‌طور رسمی تأیید کرد که دنباله فیلم Uncharted با نقش‌آفرینی تام هالند در دست ساخت قرار دارد. در گذشته سونی پیکچرز چندین‌بار